Jump to content
 

Sign in to follow this  
Dj_Dark

Daewoo Espero visiniu

Recommended Posts

Pe ala vechi sa nu-l arunci, daca-i piesa rara. Ca nah, de o da Milka cu picioru' si rastoarna sistaru' ... Adica, de-o sa crape pomposu' macar ai la schimb.

Share this post


Link to post

Nu arunc nimic, totul se conserva 🙂

Si vorbesc serios, doar daca era rupt il aruncam.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Stergem praful macar aici daca de pe masina inca nu 🙂

Am gasit in sfarsit capace "originale". Mult spus fiindca sunt niste replici cu defectele de rigoare, dar macar nu mai sunt sparte si cu vopseaua luata ca cele vechi.

Compress_20220611_142141_1224.thumb.jpg.986ef71a53bd30564ab544a0d71bddcf.jpgCompress_20220611_142142_2644.thumb.jpg.b9de29a82c864d1dfa23fa86c58ce20a.jpg

LE, aerul conditionat inca merge 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Faza cu capacele de Espero/Cielo Executive (ca sunt aceleasi de care am avut si eu) e ca dupa un timp vopseaua incepe sa se exfolieze singura (e drept, la mine unele zone suferisera si zgarieturi de la parcarea la bordura). Ce am descoperit e ca suprafata afectata se poate foarte usor retusa cu bronz argintiu, mai conoscut sub denumirea de aurolac; diferenta e insesizabila (sau poate am inhalat vapori de la vopsit si de asta mi-a placut cum a iesit 🙂 ). Asta bineinteles, daca nu vrei sa te complici sa le vopsesti complet.

Share this post


Link to post

Sunt convins ca daca le pregatesc bine merge si cu orice spray argintiu dar din pacate 2 sunt sparte, cel din poza si inca unul mai rau.

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Mai stergem praful, azi am pornit-o si surpriza

Compress_20220706_105248_8624.thumb.jpg.30d95a3d3951782ed8c85a5d832ac1cc.jpg

Fiindca traznea a benzina si pe partea stanga nu trece nici o conducta am zis sa verific pompa

Compress_20220706_105250_0343.thumb.jpg.b132ffcf9079cf6fad99e4652f96563f.jpg

Colierul ala e cam mare, l-am strans la maxim, rearanjat furtunul si parca nu mai da, vedem dupa ce se evapora. Oricum, trebuie schimbat ca totusi pare cam larg.

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post

There, I've fixed it 🙂 

Compress_20220706_122905_5657.thumb.jpg.14ad5f935d3d9fbcc4313ba50caee602.jpg

Si, ma pregatesc pentru sesiunea urmatoare

Compress_20220706_122906_6897.thumb.jpg.46acc66a312bfd9802228484d20bfad1.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si, m-am apucat, lent, pana acum am desfacut scutul termic de pe galerie (fara sa rup nici un surub) dat capacele jos, slabit rotile si...atat 😄

Saptamana viitoare sunt in concediu si, daca nu plec nicaieri, ne apucam in forta.

Compress_20220719_131816_6698.thumb.jpg.11c571ddf9fff487a3c9ad42762c10a3.jpg

  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Inclina a folosi coliere gen Dj'u. Is foarte valabile si fac toti banii ! Eu unu mai bine folosesc colier rusesc (sirma) si patent decit facaturile alea de coliere abba.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Si, ne-am apucat in forta, nu prea mult fiindca am si facut o belea 😞

Compress_20220727_140352_2037.thumb.jpg.765d103b670ece064275fd94f48f8fd7.jpgCompress_20220727_140353_3676.thumb.jpg.de65f6a11cd6f981bbd0ca253dda19a4.jpgCompress_20220727_140353_3092.thumb.jpg.ffebbcbb5f7bb5f282544532d46a92ef.jpg

Pe scurt, se vede ca unul din ghidaje a ramas in chiulasa in loc sa ramana in bloc, drept urmare l-am scos, nu e prima data cand fac asta, tocmai de-aia aveam gandul in alta parte, m-am grabit si am zgariat chioulasa dupa cum se vede.

Maine o duc la unii in Baneasa (cica sunt cei mai buni) sa cer o parere, poate merge asa, dar cel mai probabil trebuie "incarcata" si luata o fata, vom vedea.

Intre timp am lucrat la partea de jos. Am gasit segmenti aparent aliniati la un piston in rest, totul arata bine.

Compress_20220727_140350_0602.thumb.jpg.4d343b348244b7de90ccd22ab73b4dda.jpgCompress_20220727_140354_4406.thumb.jpg.58d349f1092ee938465efb891bdc1132.jpg

Motorul era mai curat decat ma asteptam eu, cuzinetii de biela aveau uzura normala, fanta segmentului era un pic afara din tolerante (0,6) iar segmentul nou are (0,3).

Aparent segmentii de fabrica au fost foarte prosti daca in 50 mii km deja au iesit din cote.

Compress_20220727_140357_7114.thumb.jpg.4f963d5a65f4ba4f0120368dab4b313b.jpgCompress_20220727_140355_5062.thumb.jpg.4b575fd862ed9cb5851b57e86514ab45.jpgCompress_20220727_140356_6253.thumb.jpg.579a5b2f6b844227a1ade66045f8c5d8.jpg

Cam asta e stadiul curent, am 2 pistoane din 4 bagate, azi vreau sa le bag pe toate, sa demontez si inspectez pompa de ulei si cel mai probabil o sa pun una noua ca tot o am si eventual baia de ulei la loc.

Revenim 🙂

  • Like 4

Share this post


Link to post

Update, bagat toate pistoanele si pus pompa de ulei, fara baie.

M-a chinuit pompa aia ca pe draci, in primul rand garnitura se lipise de bloc de am dat-o jos cu perie de sarma in bormasina si cutter asa usor, dupa care dopul din poza urmatoare e lipit cu loctite de fabrica(si la bej m-am chinuit) si bineinteles ca pompa noua nu vine cu el ca de ce ar veni, dupa care manocontactul de ulei la fel, cine l-a pus l-a strans cu simt de raspundere.

Compress_20220727_211226_6190.thumb.jpg.dd618b6cd1d2e1f5b1cf365d765f6dc1.jpgCompress_20220727_211232_2366.thumb.jpg.4b7e58834c4f9fe9a1e153e9fd818e67.jpg

  • Like 3
  • Haha 1

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Update, am dus chiulasa, am avut dreptate, se va incarca si plana.

Si daca tot e acolo am zis sa imi schimbe ei simeringurile de supape si sa verifice si ghiduri, scaune...etc, joi ar trebui sa fie gata.

Intre timp nu am mai lucrat la ea, doar am pus baia de ulei, teoretic partea de jos e gata.

Poze nu avem de data asta 😉

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Update iar, s-au inlocuit toate supapele de evacuare + ghiduri (cica aveau joc), pretul a crescut si el cat nu face dar aia e, jucam pana la final, maine ar trebui sa fie gata chiulasa.

Combinat cu segmentii iesiti din cotesi cutia de viteze care acum e pe cea verde si a inceput sa cam urle,  incep sa ma intreb intrebari despre aia 50 mii km ai masinii 🙂

Edited by Dj_Dark
  • Like 2

Share this post


Link to post

Bun, azi a fost zi plina, incepem cu niste poze cu chiulasa in care am bagat 1250 RON 🙂

Compress_20220809_235950_0348.thumb.jpg.3cde6a62b89a27756160f117c314ab48.jpgCompress_20220809_235952_2171.thumb.jpg.ef417e1d28d2d1e0f50e2c257c76458b.jpg

Compress_20220809_235952_2948.thumb.jpg.8dc92cbfe6295ce0c0ba4e04b45bdbde.jpg

Sudura abea se observa.

Si, a inceput montajul, intai am pus rampa de injectie si admisia fiindca e mai simplu de pus cu ea jos decat pe masina, ulterior mi-am dat sema ca la rampa am folosit 2 suruburi de la fulia pompei de servo si a trebuit sa le inlocui cu cele corecte 🙂 

Compress_20220809_235954_4342.thumb.jpg.ab3910ee36cdd1bc2cef08e197a43526.jpg

Dupa am avut de ales intre 2 garnituri de chiulasa, un victor reinz putin indoit (dar nu grav) si un mando (koreean). Intr-un final am ales mando. Totodata am schimbat si suruburile chiulasei, doar de-astea am gasit, sper sa fie mai bune decat tachetii de la aia verde 🙂 

Compress_20220809_235955_5293.thumb.jpg.6d26958061edd46bb2d94a78e8e07680.jpgCompress_20220809_235958_8097.thumb.jpg.5c7f2e94c3d4c8285b51dd0433d028de.jpg

Compress_20220809_235956_6999.thumb.jpg.70c483fbeb095360aee950b155ba7d17.jpg

Am pus 6 tacheti noi (eu stiam ca am 8 insa aparent nu) axa de admisie noua (aveam 3 prin garaj) curea distributie noua (ca asa zice cartea) si, cam atat.

Compress_20220810_000002_2023.thumb.jpg.def659c68863080f55031e3b0599dbe9.jpg

Compress_20220810_000000_0330.thumb.jpg.fda7cb5ea94110360e909c8f6ef4e9ac.jpgCompress_20220810_000002_2874.thumb.jpg.0a94344a9715960b6df99b76ff06ac01.jpg

Mai erau vre-o 2 poze dar depasesc aia 10 mb per post 🙂 Oricum nu erau interesante.

Si, la final, dupa cum ne-am obisnuit 🙂

 

Asta e prima pornire, or sa urmeze si alea linistite.

Acum, problemele care trebuiesc atacate maine.

1) Avansul tot aiurea e, bate daca il dau un pic mai sus de minim.

2) IAC-ul pare cam lenes si are cam putini pasi la relanti (cam 5, am vazut si 2 la un mom dat) ceea ce de obicei inseamna aer fals.

3) Cand cuplez aerul da sa moara la relanti si il decupleaza automat si desi pe tester IAC-ul sare in 30+ pasi motorul nu raspunde imediat la variatiune, asta am observat si cand cresc turatia din tester.

Problemele astea pot fi corelate sau fara nici o legatura una cu alta, maine demontez delco-ul si clapeta de acceleratie de pe bej sa testez pe asta, dar intai o sa pun testerul si acolo sa fac niste snapshot-uri pentru comparatie.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...