Jump to content
 

Sign in to follow this  
ches

Spark-Ul Albastrui

Recommended Posts

Mulțumesc pentru sfaturi. Așa mă gândeam și eu sa achiziționez un Spark datorită mai multor factori: airbaguri 6 sau 8, dacă nu ma înșel? Tabla cred ca puțin mai groasa in detrimentul celorlalte 2 mărci. La consum am văzut pe rewiuri ca ar fi puțin mai mare fata de celelalte doua..Totuși m-aș orienta spre motorul de 1.0L dar si 1.2 iau in calcul.  Am  înțeles ca are si alte plusuri fata de celelalte doua marci. Mă uit zilnic pe site-uri specializate in vânzări de mașini.Astept și alte sfaturi in legătura cu achiziționarea și funcționarea Spark. O zi bună!

Edited by cristache nicu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Are airbaguri fata, laterale si cortina. Acum in functie de cum numeri airbagurile cortina (consideri cate un aibag cortina pt fata si unul pt spate sau consideri doar un aibag pt fiecare parte) obtii 6 sau 8 airbaguri. Sincer nu conteaza atat de mult airbagurile, ci cat de bine se comporta la impact. Daca te uiti pe crash teste vei vedea ca Sparkul este foarte solid pentru dimensiunile lui, are un scor foarte bun. 

Ce pot sa iti mai spun ca impresii - cu motorul de 1.2 ajung la 160km/h real, pe GPS, dar daca pun bicicletele deasupra nu trece de 145km/h. Cu motorul de 1.0 nu stiu cum sta treaba...

Alta chestie, la motorul de 1.2 galeria de admisie este peste motor, deci se schimba mai greu bujiile, insa nu atat de greu cum pare, eu deja am gfacut-o de 2 ori. Acum mi-am adus aminte ca am schimbat si garnitura de la capacul de la culbutori o datam dar a costat putin si am schimbat-o singur.

Tabla si vopseaua nu stiu cat de groase sunt, mie mi se par subtiri in comparatie cu Epica si Captiva. Acum nu stiu cum este la celelalte masini... Ce pot spune este ca intretinuta (vopseaua decontaminata si polishata la 2-3 ani, ceruita anual si spalata in medie 1 data pe luna) vopseaua se prezinta foarte bine si nu are rugina pe nicaieri chiar daca la anul face 11 ani.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Update, masina a ajuns saptamana trecuta la 65000 km, deci 5000km din 30 martie pana acum. Asa cum spuneam, am inceput sa utilizam masinile mai uniform (il luam inclusiv la drumurile de la tara cand nu avem de carat multe chestii sau cand suntem doar 3 in masina) ca sa nu mai ajungem cu Captiva cu 2 schimburi de ulei intr-un an si cu Sparkul cu schimb de ulei la 1 an si 5000km 🙂 .

1870608410_Spark-65000km(Large).thumb.jpg.c9b7d8193a74950188a367cde8d04eca.jpg

Odata cu venirea frigului am observat si ca incalzirea de la scaunul soferului a murit de tot, dupa ce anul trecut mergea doar partea de sus. Cel mai probabil o voi inlocui cu una de Dacia/ Renault, cu alea nu am avut nici o problema in trecut.

In rest toate bune, i-am facut o curatare mai temeinica prin noiembrie si i-am aplicat o ceara la fel ca si la Captiva. De data asta am folosit batrina Collinite cumparat ade pe vremea Nubirei, o ceara solida excelenta care si dupa 15 ani este usor de aplicat si rezista cateva luni.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Wow, 3400 RPM la 120 km/h... E super masina. La Matiz cred sunt peste 4000.

Share this post


Link to post

Probabil e din cauza ca are 82cp si trage decent, la Matiz au trebuit sa faca treapta a 5-a scurta ca sa poti atinge viteze relativ mari cu motorasul de 0.8 aspirat 😉 .

Acum ca ai scris aici imi aduc aminte ca ma duceam cu Matizul chinuit pana pe la 140-145km/h pe bord, deci vreo 135km/h real, insa pentru un consum decent si o senzatie de siguranta pe autostrada mergeam cu max 110km/h pe bord. Cu Sparkul nu ai senzatia de teama ca la Matiz la viteze mari (am atins max 160km/h pe GPS, tot chinuit), insa zgomotul de vant este atat de puternic incat nu poti sa mai porti o conversatie normala. Deci pe autostrada 120-130km/h pe bord e viteza optima dpdv al confortului si consumului decent. Economic trebuie condusa la sub 110km/h.

 

Edited by ches
  • Like 2

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Salutare din nou!

De data asta Sparkul a comis-o, s-a rupt cablul de la ambreiaj. A inceput dintr-o data sa schimbe greu cu motorul pornit si si m-am gandit ca la cei aproape 70000 facuti preponderent urban, i-a venit timpul ambreiajului - placa, disc, rulment. Din fericire am avut inspiratia sa verific cablul si am reusit sa il rup cand am apasat cu mana mai tare. Dupa 110 lei si o ora de munca cablul era schimbat, sper ca cel nou (TRW) sa tina cel putin cat cel original.

Cablul vechi s-a rupt fix de la prinderea de pe pedala. Afara lucrurile sunt usor de facut si inteles - se scoate carcasa filtrului de aer, bateria, bracketul de la ECU, apoi se desfac cele 2 piulite de pe firewall, apoi se desface cablu de pe furca si se muta toate cele pe cablul nou. Dar in interior a fost chinuitor pentru mainile mele mari sa intru printre tabloul de sigurante si pedale si sa ajung la locul unde se prinde cablul pe pedala. Am reusit dupa ce am saltat pedala cu o surubelnita pe o pozitie mult mai sus decat cea normala ca sa ajunga cablul in zona unde trebuie prins, apoi demontat un releu care era prins pe panoul de sigurante si asa am avut ceva mai mult loc, dar tot s-a lasat cu sange 🙂 . Macar nu a fost nevoie sa desfac ansamblul pedalier asa cum am vazut ca faceau unii pe youtube...

Pun si cateva poze din timpul actiunii 🙂 

Cablul vechi, rupt si slabit:

IMG-20220804-WA0006.thumb.jpg.8fb65a98cb15c46c61ae1afc59035f54.jpg

IMG-20220804-WA0005.thumb.jpg.e8943830cac87d1fc95834359c57c0e1.jpg

20220804_135436.thumb.jpg.80b8af475c96aa5f5baa99f54f15d543.jpg

 

Dupa instalarea cablului nou:

20220804_135401.thumb.jpg.b5415e98c27942da39ee22052662812c.jpg

 

20220804_135407.thumb.jpg.e6a811450418f3f487d21219da7d3725.jpg

Edited by ches
  • Like 3

Share this post


Link to post
Posted (edited)

Si ieri a ajuns la 70000km in aprox 11 ani 🙂. Ma pregatesc de revizie, a trecut 1 an si 7000km de fosta. O sa pun poze cand o fac, cel mai probabil peste vreo 2 sapt.

 

Spark_70000km_2022_08_17.jpeg

Edited by ches
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pe 11 septembrie i-am facut si revizia Sparkului. La 1 an si 1 luna si 7340 km de la fosta revizie. Masina are acum 70400 km.

Ca si la ultimile schimburi am folosit:

- Mobil Super 3000 XE 5W30

- filtru ulei Bosch P7130

- filtru aer QWP WAF1700 (neasteptat de buna calitatea lui)

- filtru de habitaclu cu carbon activ Autotechnik CUK2442. Din pacate acesta din urma nu s-a potrivit, trebuie sa cumpar altul, acesta sper sa se potriveasca la Captiva, la gabarit seamana.

Revizia mi-a luat sub 1 ora, din care mai bine de 30min a fost scurgerea uleiului.

20220911_181153.thumb.jpg.0885ac01e20721d6372078ca58007abf.jpg

  • Like 2

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...