Jump to content

Dj_Dark

Cele 2 Bmw-Uri

Recommended Posts

Salutari din nou :)

 

Deoarece parcul meu auto s-a marit putin, ma simt dator sa faca un nou topic aici si sa va prezint cele 2 noi achizitii:

 

Prima un Bmw E46 320d FL din 2004 luata ca inlocuitor pentru Espero.

Adusa din Germania evident :) in februarie anul trecut, cumparate de mine in octombrie pret aproximativ 4500 euro fara taxa imatriculare.

 

Ca dotari toate geamurile electrice, clima, trapa, navi mic, scaune incalzite.

Nu are senzori ploaie, xenon (lupe), pilot automat. Are in schimb DSC.

 

Ca performante presupun ca se stiu, motor 2.0 diesel 150 cai euro 4, 200.000 km (acum aproape 230.000) transmisie 6 trepte manuala.

 

Ca reparatii/modificari pana acum, folie pe geamuri, scos flaps-urile de la geometria variabila (3 erau rupte) inlocuit toate amortizoarele, rulmenti sarcina amortizor fata, bielete antiruliu si directie (fata), deblocat EGR (fara succes), inlocuit ambele termostate, s-a montat alarma cu pager.

Mentenanta ca la carte, schimbat toate filtrele (ulei, aer,habitaclu,motorina) si uleiul de 2 ori, placute fata, antigel, lichid de frana, ulei diferential, cam atat imi aduc aminte.

S-au inlocuit toate cauciucurile de vara urmeaza si cel putin 2 din cele de iarna (masina a venit cu jante aliaj pe vara si table +capace originale de iarna, ambele de 16)

 

La interior s-a reparat parasolarul trapei (avea clemele rupte si era sarit de pe sina) si s-a inlocuit navigatia cu un player decent + toate boxele.

 

Ce mai e de facut in viitorul apropiat:

 

De schimbat toate bujiile incandescente.

De inlocuit senzor airbag pasager care functioneaza intermitent

De inlocuit un furtun de la intercooler care s-a spart, momentat e bandajat cu niste soci panzat, soricei de plastic si un colier :)

De schimbat uleiul din CV.

 

Cam atat, asta este masina de zi cu zi acum, desi e destul de greoaie prin Bucuresti.

 

Si acum niste poze

 

post-2698-0-36550100-1442918870_thumb.jpgpost-2698-0-18019600-1442918879_thumb.jpg

 

Celalalt e o pisicuta din 93 318i pe care am luat-o cu 400 euro (defapt o tableta si 8 milioane) .

 

Masina a fost adusa din Spania acum ceva ani de o ruda, nu a mai fost folosita de vre-o 2 ani deloc si nici inainte prea mult, intotdeauna existand o alta masina de oras.

 

Motor de 1.8 114 cai euro 2(primul model cu distributie pe curea, care exista si pe ursulet), transmisie manuala 5 trepte.

Nu are abs, esp si alte "dotari" extraterestre ci doar strictul necesar, geamuri electrice fata si clima manuala bizonala :)

 

Ce m-a incantat pe mine este faptul ca nu are rugina (un pic superficial prin 2 locuri neesentiale) este functionala in mare parte tot ce are nevoie initial este putin timp de stat si facut nimicuri, fara investitii majore. O voi pune la punct si poate o voi imatricula pe Bulgaria de distractie.

Am uitat, masina are 106.000 km la bord in momentul actual.

 

Niste poze

 

post-2698-0-27203000-1442929163_thumb.jpgpost-2698-0-91603700-1442929171_thumb.jpgpost-2698-0-16687300-1442929196_thumb.jpgpost-2698-0-94067900-1442929243_thumb.jpgpost-2698-0-19016500-1442929253_thumb.jpgpost-2698-0-57777200-1442929259_thumb.jpg

 

Edited by Dj_Dark
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa le hamalesti sanatos!

 

pe aia rosie o faci masina de circuit? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu diesel-ul, e foarte tare, mie mi-a placut. Pornire batraneasca dar are cuplu mare si e silentios in mers.

Tableta pe pisica... Si eu am in casa vreo 3 tablete de care vreau sa scap si nu stiu cum :) )

Deci ai trecut de la DAEWOO la BMW? Sau mai ai si Espero...

Distractie placuta! :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si espero zace in garaj de ceva timp, ete niste poze:

 

post-2698-0-75501700-1442932481_thumb.jpgpost-2698-0-08135900-1442932539_thumb.jpgpost-2698-0-66923600-1442932558_thumb.jpg

 

Sincer nu stiu ce sa fac cu ea, lumea imi zice sa o vand dar parca nu as da-o :)

 

Apropo de bmw, e silentios pe naiba, antifonarea e buna, daca deschizi capota si dai plasticele jos de pe el e fix tractor :)

 

@mr Merci, poate de circuit stradal ca de-alalatul mai greu prin Romania :) .

 

Vreau sa o aranjez usor asa, ca nu ma grabeste nimeni, eventual sa pun un 6 cilindri pe ea la final...e de munca oricum, masina e stata mult, trebuie verificate multe.

Oricum m-a adus de la Constanta in starea asta, nici macar uleiul nu l-am schimbat. Singura problema a fost ca nu-mi incarca alternatorul si am venit pe bateria de la diesel pana in Bucuresti noaptea, s-a dovedit a fi o borna de la baterie care nu mai facea contact cu firul.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

S-a deschis un circuit langa Bucuresti, la Adancata. Insa nu stiu detalii despre preturi sau cum se poate intra pe el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe lângă București sunt cel puțin doua, e unul pe macadam și cel de asfalt de la Urziceni. Tre' sa va învăț eu asta, din fundu' Moldovei :) )

Ala de la Urziceni e destul de ocupat, sunt rare zilele pentru amatori, însă alalalt e mai accesibil. Am investigat problema anul asta, speram sa putem face o ieșire intre feciori pe circuit (și cârciumi) însă a picat din păcate

Edited by mr_

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bre DJ-ule, io ti-am zis si live: banii pe care-i mai iei acum pe Espero ii faci praf daca te duci sa mananci/bei bine in oras, zilele astea :) ) las-o acolo, ca o masina inmatriculata cu acte in regula si numere de RO o sa valoreze mult in viitor.

 

Sa le invarti sanatos p-amandoua, ti-ai facut proiecte de lucru pe cincinalul urmator :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misto pisicuta, sa nu-mi spui ca ii si functioneaza clima! :) La E46, daca ai scos flapsurile de la turbina, cat de tare s-a schimbat comportamentul in accelerare?

 

Sa te poarte sanatos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vaxxi, planul asa ar fi, daca nu rugineste toata si ma trezesc fara ea intr-o zi :)

 

@Wolfman La pisica merge clima...kind of. I-am bagat 600 g de freon si baga rece (in specificatii zice ca intra 1,2 kg :shock: ), mai rau e cu reglajul, ori nu ma prind eu cum functioneaza, ori are vre-un senzor care nu merge. Nu am reusit sa setez o temperatura constanta, ori baga frig la maxim de ingheti, ori baga cald.

O chestie care m-a surprins, se incalzeste motorul foarte repede la temperatura de regim si baga caldura imediat, desi e namol cu apa in instalatie dupa cum arata la culoare.

 

O alta chestie, original avand ventilator cu vasco-cuplaj, tipul asta de motor avea tendina de a se supraincalzi in trafic la relanti pe canicula, mai ales ca vascocuplajul ala slabeste in timp.

Asta a mea avand si clima, mai are un ventilator electric aditional pe partea din fata a radiatoarelor care porneste si cand nu e clima pornita (are vre-o termocupla pe radiator undeva). Ma gandesc sa scot de tot rahatul ala pe vascocuplaj si sa-l las doar pe ala electric, eventual sa mai pun unul pe interior in paralel daca e nevoie.

 

La e 46 am scos flapsurile de la geometria variabila a admisiei, nu am umblat la turbina. Adica astea:

 

Pare ca raspunde mai bine la turatii joase (sub 2000) insa avand in vedere ca 3 din ele erau rupte din ax si blocate pe semi-inchis pot fi subiectiv, pot sa-ti spun sigur ca am scapat de o usoara oscilatie de turatie cand il tineam constant in jur de 2000 de ture si am scapat si de o eroare de debitmetru care aparea inainte. Si de 2 erori de injectoare dar nu cred ca are legatura cu flaps-urile. Oricum, o sa cumpar altele si o sa le pun la loc dar nu e o prioritate.

 

Mie de fapt imi trebuie sa merg cu o alta masina in mintile ei ca sa imi dau seama cum ar trebui sa mearga. De exemplu mie imi pare ca nu trage pe ture inalte (adica de la 3500 in sus scade cuplul drastic) dar poate asa "face" toate (sau nu functioneaza vanos-ul).

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la wikipedia citire, cica flapsurile astea au dus la motoare distruse la BWM in serie la cele fabricate intre 2001 si 2004 datorita faptului ca puteau crapa si cadeau piese in motor in timpul mersului. Si cica din cauza asta multi au preferat sa le scoata cu urmari "minore" asupra comportamentului.

https://en.wikipedia.org/wiki/Swirl_flap

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stiu, problema era la Non facelift. La asta au inlocuit suruburile cu pricina cu nituri.

Mai erau si alte probleme, de exemplu filtrul decantor (nu stiu exact cum se numeste) care separa gazele de carter de lichid si unde cred ca se intoarce si uleiul care unge axul turbinei la cele vechi era o sfoara bobinata care se imbacsea repede si toata lumea traia cu impresia ca ce turbine proaste are bmw, dar nimeni nu il schimba. La FL au schimbat design-ul cu unul care se imbacseste mai greu si unele modele se pot spala cu apa. Eu l-am schimbat preventiv.

 

Am cautat si eu dupa ce l-am luat (nu inainte cum era normal :) ) probleme uzuale la acest model si am mai gasit.

 

Bratele fata se duc repede (mai ales in Romania) termostatele originale nu erau tocmai bine facute si in timp nu mai inchideau bine.

 

Trebuie sa recunosc, nu mai este daewoo, apar probleme de "design" si nici piesele nu sunt tocmai ieftine, lumea care le cumpara nu-si da seama ca defapt intretinerea e cea care te omoara nu achizitia masinii. Este o masina buna si fiabila atata timp cat e intretinuta bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, verificati asta afara :)

 

post-2698-0-27756600-1444035381_thumb.jpgpost-2698-0-63994900-1444035397_thumb.jpgpost-2698-0-95849600-1444035407_thumb.jpg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam asa se intampla la masinile vopsite single stage, dupa polishare trebuie aplicata ceara de protectie regulat si avut grija la ce spalatorie de cartier(de preferat sa le ocolesti daca ai posibilitatea sa o speli cu manuta ta) o speli, urmele care se vad pe masina sunt de la spuma(contine soda caustica) care a stat putin mai mult pe caroserie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Urmele alea par a fi rasina (probabil tot din pin-ul sub care a stat) au consistenta cleiului de pom. Oricum, se iau cu unghia daca se insista, nu sunt pete in vopsea.

 

O sa ma ocup de ele dupa ce e toata masina polishata. Oricum, macar sa ramana doar alea la cum arata :) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Petele de rasina le-am scos de pe a mea cu solutie alcool izopropilic 50% (am pus cantitati egale apa si alcool). Au iesit ca prin minune, fara frecat, chiar si cele vechi de 1 an. Inainte am dat cu toate minunile de spray-uri si nici unul nu a scos-o ca lumea. La a ta, daca folosesti solutia de acool izopropilic, verifica inainte ca nu ataca vopseaua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci bemveul tau roz sters devine imola red? Se pare ca planul tau functioneaza si sub vopseaua stearsa zace o masina :-) spor la frecat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imola pe naiba... eu as zice ca acolo zace un Ferrari! :p


Well, verificati asta afara :)

 

Te-ai jucat prea mult cu Google translate-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lol, nu, m-am uitat prea mult la Robotzi :)

 

Tu cand iti iei ursuletul mult visat? Ca eu mi-am facut damblaua, si ieftin :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sambata pe o ploaie marunta mi-am schibat bujiile incandescente la cel gri. Am luat bosch (made in France), cele vechi erau Beru, Germany.

 

Din pacate la un test preliminar (pus contactul cu toate alea desfacute p-acolo si o singura bujie conectata) nu am observat vre-o incalzire la bujie, o fi din cauza ca lipseau celealte 3 plus vre-o 2 senzori din admisie sau releul e defect.

Cauza a doua este mai probabila deoarece si pe aparat dadeau aceeasi rezistenta toate.

 

O sa vad la un tester daca mai apar erori, sper sa nu fiindca releul ala nu e tocmai releu e un mini montaj care le alimenteaza in impulsuri, e destul de scump si dificil de ajuns la el (trebuie desfacuta teava principala a instalatiei de racire)

 

Later edit: Am uitat, am desfacut si ventilatorul aerotermei din cauza unui scartait enervant la anumite turatii si surpriza, se invarte cam greu. Am dat niste wd40 pe la rulmenti, vad ca nu mai scartaie, sa vedem cat il tine. Data viitoare se va inlocui si asta fiindca sigur imi va arde regulatorul de turatie la cat de greu sa invarte, sper totusi ca isi revine in timp cand o sa mai intre din wd-ul pulverizat pe unde trebuie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si am investit si primii bani il cel rosu.

 

Am luat ulei GM 5w30 4 litri + filtru 107 RON. Unii zic ca ar intra 4 litri, altii 4,5 o sa vad eu la fata locului.

Am luat si antigel G12 3 litri (rosu spre roz) 24 RON din supermarket.

Era la oferta si m-am gandit sa schimb "molozul" din instalatie totusi dupa ca ii fac o spalare cu dero automat :)

 

Totul se va efectua week-end-ul viitor daca nu e prea urat afara.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e GM 5w30 dexos 2 iti aduc eu 0.5 L la intalnire Joi ca mi-a ramas de la Corsa..bafta in continuare

Share this post


Link to post
Share on other sites

De-ala a fost, dar nu mai imi trebuie.

 

Intre timp s-a schimbat uleiul, antigelul si am stricat masina de polish :D . Daca vede Velican ma bate.

 

Dar..inainte sa o stric, am mai facut asta:

post-2698-0-87036700-1445933696_thumb.jpgpost-2698-0-29555300-1445933703_thumb.jpg

 

Cred ca am facut si putin soc termic la motor, inainte sa pun antigelul nou am pus niste apa cu detergent in instalatie si ca sa fiu sigur ca ajunge la temperatura de regim si spala bine pe-acolo..am cam invartit-o prin curte putin :D

 

Problema este ca motorul era putin mai incins decat ma asteptam eu si nu am asteptat suficient sa se raceasca pana sa dau apa jos din el, drept urmare cand am pus antigelul nou a inceput sa sfaraie si sa scoata abur :D .

 

in rest, toarce ca o pisica (ce este) si se invarte cu a doua pe nisip :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

...si am stricat masina de polish :D . Daca vede Velican ma bate.

Cum ai reusit?

Daca erai in Galati...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×