Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Porneste-o cu o baterie buna si verifica incarcarea.

Share this post


Link to post

Spuneai ca, cand pui contactul, nu se aprinde martorul "baterie". Cel "brake", fara frana de mana cuplata, se aprinde?

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Contact imperfect la masele de forta, cu ea pornita pune toti consumatorii disponibili on si vezi care jonctiune frige la mana.

Share this post


Link to post

Fără frâna de mâna nu sta aprins, am schimbat puntea de diode, cărbunii, releul de încărcare și rulmenții alternatorului, în continuare martorul pt baterie nu se aprinde. Și când am demontat alternatorul am găsit un cablu atarnand. În spatele blocului motor sub admisie. Mufă cu o lamelă. Știe cineva de la ce este și unde intră ca eu am stat aproape juma de ora sub mașină și nu am gasit.

Share this post


Link to post

Inseamna ca firul care face legatura intre martorii "baterie" si "brake" nu face legaura cu regulatorul din alternator. Fara acesta, alternatorul nu incarca. Cauta schema electrica. Desfa si tabloul de bord si verifica mufele si becurile martorilor.

 

Revin: la pag. 64, postul meu nr. 1276 gasesti toata schema electrica la Cielo (clasic)/ Nexia. In acest fisier, cauta la pag. 14 - partea de incarcare si pag. 56 - tabloul de bord. Firul care face legatura intre martorul "baterie" si alternator, borna L, este maro. Succes!

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Vezi unde duce acel cablu... posibil sa fie o masa, poate cea de pe chiulasa.

Share this post


Link to post

Problema aproape rezolvata, am verificat instalatia electrica cu aparat de masura (electricianul a verificat), instalatia este ok, martorii functioneaza, Tinand cant ca am schimbat aproape toate piesele alternatorului mai putin rotorul si capacele, am decis ca este nevoie de alt alternator, luni il primesc si montez. Daca va merge voi scoate la vanzare piesele noi de alternator cum ar fi: -carbunii, releul de incarcare si puntea de diode.

Va multumesc pentru sfaturi!

Edited by Dinescu.alex.marius91

Share this post


Link to post

Am o problema la pornire cand este motorul rece, in special dimineata sau cand nu am mers o perioada mai lunga, la prima cheie porneste dar merge intrerupt cateva secunde (ne se ambaleaza) apoi se opreste (cum ar merge in trei). La a doua cheie porneste fara probleme, dar da senzatia ca nu ar avea curent, apoi merge foarte bine, cand se incalzeste porneste din prima fara probleme.

 

Am instalatie gpl montata de 1 an, am facut revizie la instalatie, am 10000km de cand a fost montata, dar mentionez ca nu am schimbat bujii, fise etc. a mers foarte bine pana acum, multumesc!

Share this post


Link to post

Eu unul nu sunt prea convins ca problema ta este electrica, cred ca ar fi trebuit sa postezi aici.

Share this post


Link to post

Aveti idee cum se desfac complet, in vederea curatarii, butoanele de geamuri de pe portiera? Am demontat tot pana la contactele cositorite, unde m-am impotmolit...sunt 4 "baze" gri cu cate un "trigger" rosu pe fiecare. Pe spatele placutei sunt 6 puncte de cositor pe care nu am reusit sa le topesc incat "bazele" sa poata iesi...Cum le demontez incat sa am acces la contactele de cupru din interior?

Share this post


Link to post

Normal, Viktore, nu e cazul (sper ca multi ani) sa-mi bag labutele in bibeloul cel nou. :) )

 

Contactul de la geamul soferului nu decupleaza cand iau mana de pe buton, ceea ce face ca geamul sa urce singur si sa nu poata sa fie oprit. :(

Share this post


Link to post

Clar, contacte pe inchidere geam, lipite! Din cate stiu, nu trebuiesc dezlipite de pe cablaj. E un sistem cu gheare care se desfac cu o surubelnita mica, plata. Totusi, tinand cont de vechimea masinii, recomand inlocuirea totala a subansamblului pt ca, prin curatare mecanica, "treaba" nu tine prea mult. Sigur, contactele sunt perlate si decalite. Defapt, e o problema electrica principala la Dw, deoarece aceste contacte sunt subdimensionate in raport cu curentii ce le suporta (la un geam, la ridicare cu sarcina mare - gheata - curentul poate ajunge la aproape 20A !). Ar fi edificatoare o poza la butoane.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Gata, le-am pacalit. Am cracanat cativa mm "baza" cu pricina si am cotrobait cu un ac prin lamelele acelea- nu am putut desface complet baza deoarece in partea de jos este nituita din fabrica...deci, piesa consumabila. Se pare ca "triggerul" rosu fusese lipit de contactul cu care facea priza permanenta...(nu mai facea click la apasare) . Ma mir ca mi-a reusit smecheria, deja dadusem search dupa piesa noua. :)

Acum, cat o tine...Ai dreptate, Chris- lamele mult prea subtiri si delicate pentru destinatia lor.

Share this post


Link to post

La releu.

 

Mersi asta a fost. Acum am alta belea. Am geamuri electrice. De functionat functioneaza doar geamurile de pe partea stanga. Cele de pe partea dreapta nu misca orice le-as face. Ceva idei, indicatii?

Mersi.

Share this post


Link to post

Nu sunt pre multe variante:

1. motorasele defecte/arse

2. contacte oxidate

3. butoane defecte.

 

Favorita mea ar fi #3 :)

Share this post


Link to post

4.fire rupte in burdufele care fac legatura stalp-usa?

Share this post


Link to post

Am si eu o "problema" electrica care ma deranjeaza de ceva vreme, anume ca la deschiderea portierelor sau a capotei se aprind avariile pentru cateva secunde daca cheia nu este in contact (pe oprit) sau raman pe clipire mereu daca cheia este in butuc. Masina este un Cielo Nexia /98 cu alarma "china" montata de fostul proprietar. Problema a devenit mai enervanta deoarece bateria este slaba si in conditii de frig pornea greu (la prima cheie invartea cu greu 1-2 sec. pauza 3-5 sec. apoi la urmatoarea cheie era ceva mai vioaie si maxim la a treia pornea; probabil uleiul de 15w40 este prea vascos pentru cei 18-20Ah ramasi ca si capacitate a bateriei masurata pe incarcare apoi descarcare pe " IMAX B6" din 60Ah acum 3 ani cand am cumparat bateria). Practic daca deschid masina stau vre-o 5sec. aprinse 4 becuri si consuma inutil cand eu am nevoie de cat mai multa energie in baterie iar daca tin capota deschisa sa-i dau cu spray, practic raman aprinse (clipind) mereu in timp ce dau la cheie. Cum pot scapa de aprinderea lor inutila dar care sa existe doar la declansarea alarmei pentru a semnaliza luminos efractia?

 

P.S. Am fost cu bateria la tester si i-au masurat curentul de pornire pe tester cu programarea amperajului specific bateriei, rulare test aprox. 30 sec.si afisare rezultat...97% buna!!!! totusi nu sper sa fie vre-o minune ,este totusi un Rombat premier de 60Ah deja iesit din garantie de un an si uitata in frig 3 ierni fara mila si fara a fi incarcata periodic ce duce doar vre-o 20Ah pe descarcare la curent mic si cred ca testerul lor interpreteaza eronat valorile masurate. Poate debiteaza curent mare pentru foarte scurt timp cat sa pacaleasca testerul dar nu tine la consum pe termen mai lung.

Edited by H7-25

Share this post


Link to post

Sper sa nu vorbesc prostii... Am avut o alarma "Carscop" - China, care facea acelasi lucru. Din cate imi aminesc, un jumper activa/dezactiva aceasta optiune. Alte modele de alarma, dezactiveaza din telecomanda optiunea, apasand intr-un anume fel pe butoane. Ar fi bine daca ai spune ce alarma ai la masina. Daca "tai" firele care duc spre semnalizatoare, n-o sa-ti mai semnalizele nici atunci cand incui/descui masina.

Share this post


Link to post

Stiu ca sunt complet offtopic, dar... de ce naiba ai pune ulei 15w40? E mult prea vascos, iarna e marmelada... 5w sau 10w, daca e nevoie de mai gros de atat, atunci e cazul de reparatii la motor.

Problema ta cu invartitul greoi pleaca de la ulei.

Share this post


Link to post

Asta presupun si eu deoarece cu cat e mai frig invarte mai greu chiar cu bateria calda (luata de pe incarcator) ,dar cand bateria era noua mergea (nu mai stiu ce ulei avea atunci dar probabil era 10w 40 nu 15w). Uleiul a ramas de asta vara si deoarece are numai vre-o 2000km deoarece am fost plecat din tara o vreme, este inca bun si era pacat de el sa-l arunc. Masina are cred aprox. 150 - 180.000km, (fostul proprietar a smenuit kilometrajul deoarece cand mi-a dat cartea de service avea mai multi km la ultima revizie decat dupa vre-o 2 ani cand a ajuns la mine) si m-am gandit ca 5w40 o fi prea fluid la vechimea motorului si se consuma. Oricum are inca o hiba - la prima pornire dimineata scoate un fum alb pentru aprox 1 sec. apoi dispare si pana nu sta sa se raceasca (cateva ore bune 8 - 12) nu mai scoate fum la pornire. Ulei consuma sub 100ml /1000km iar antigelul nu pare sa scada , asa cum zicea un mecanic - ca e fisurata / uzata garnitura de chiuloasa si se prelinge lichidul de racire in cilindrii ce au ramas cu supapele inchise atunci cand se raceste motorul si apare o depresiune/vacuum atunci cand cilindrul se raceste ( o fi atat de etans cilindrul ca borcanul de zacusca ce se videaza la racire???? - ma indoiesc ) si cred ca la functionare trebuie sa fie si invers adica atunci cand este explozie in cilindru sa barboteze gaze in antigel. Acelasi mecanic imi spusese sa schimb amortizoarele si alte cateva chestii ca sa scap de un zgomot ce s-a dovedit a fi un surub ce fixa etrierul (prin glisiere) slabit iar asta am descoperi-o in mers cand a inceput sa se accentueze zgomotul (pana atunci era doar o bataie ce aparea pe drumuri cu gropi ca atunci cand toba atinge in caroserie la dacie)

O alta parere era ca probabil presiunea ramasa in rampa injectoarelor face sa picure lent benzina in cilindri pe la vre-un injector mai uzat si fumul este de la surplusul de benzina.

Alarma trebuie sa-o desprind de sub bord sa o desfac ca sa vad ce este ca nu scrie nimic pe ea, candva stiu ca o desfacusem si scria ceva pe placa circuitelor si cred ca are ceva jumper pe placa din ce imi aminesc (cu vre-o duzina de ani in urma am lucrat la o firma de sisteme de securitate si desi nu montam eu alarme mai am cateva notiuni) . Eu credeam ca e de la producatorul masinii treaba cu luminile ca daca e de la alarma o rezolv eu cumva dar astept sa treaca gerul.

Multumesc pentru raspunsuri , prima operatiune va fi schimbarea uleiului, o revizie la delco si bujii si mai apoi o baterie cand se aproba fonduri nerambursabile din bugetul familiei.

Edited by H7-25

Share this post


Link to post

Salut. Am nevoie de un sfat. Este vorba despre un CIELO din 1996.

Nu mai merge sa descui/incui masina din telecomanda alarmei. Am crezut in prima faza ca este defect actuatorul principal, cel din usa soferului.(A mai fost schimbat cu ani in urma). Am luat un actuator nou si aceeasi problema.

Din telecomanda nu se activeaza decat alarma dar usile nu se iuncuie. Daca bag cheia in butucul usii si invart... Se incuie, la fel daca apas/ridic siguranta de la sofer se incuie/descuie toata masina.

Sa inteleg ca este unul din fierele care alimenteaza actuatorul...(firul care vine de la centralina alarmei sau o masa)

Imi poate explica cineva ce culori au aceste fire care ajung in portiera la actuatorul principal? Ma intereseaza firul care comanda de inchidere/deschidere si firul de masa.

Multumesc mult.

Share this post


Link to post

Alb si alb/negru sau portocaliu si portocaliu/negru sau... (depinde de "marfa"). Ele se conecteaza la modulul de inchidere si actuatorul master (la maro si alb).

Masa = negru.

Share this post


Link to post

Pe liber , demontat si conectat doar, l-ai incercat , Octaviane ? Sau masurat de isi ia tensiune, spre ex. Uneori (ba chiar dese ori parerea mea) problema poate apare in burduful prin intermediul caruia e trasa instalatia electrica din stilp in usa . Mergi pe fir/e si masoara cu o lampa de control.

 

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/38245-actuator-principal-inghetat-in-fiecare-iarna/

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...