Jump to content

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation since 03/29/23 in all areas

  1. 9 points
    Ca tot ziceam prin decembrie anul trecut ca sunt perspective sa imi montez clima pe Nubira, a sosit in sfarsit momentul mult asteptat. La sfarsitul lunii aprilie am fost cu @mirceajo pana la Craiova unde era donatoarea, o Nubira 2 break de Germania cu ~100.000km, fabricata la mama ei, in Coreea de Sud. Dupa ce ne-am intors la Rosiori, a inceput Operatiunea Clima. Vechiul modul de AC arata destul de curat dupa 21 de ani de folosinta. Au fost necesare si ceva transferuri de fire de la instalatia donatoarei, fiind de Euro 3, iar a mea de Euro 2. La fata locului a mai fost si @Dj_Dark care l-a ajutat pe Mircea la acest capitol. Eu am notat firele si le-a am pozat, conform indicatiilor, sa fie mai usor in procesul transferului. S-a izolat, dichisit, aranjat si titirit tot. Mentiune. In momentul demontarii bordului, s-a constatat ca erau slabite suruburile din dreapta pentru acel cadru metalic. Din ce am inteles, ar fi "boala" lor. Before: After: Si poza cu maestrul: Inca nu am instalat tubulatura care vine pe sub scaunul soferului si al pasagerului, fiindca mocheta de clima era murdara si am zis sa o dau la curatat inainte sa o schimb. Mai trebuie reincarcata instalatia cu freon si inlocuit senzorul de temperatura exterioara, ca da eroare pe panoul clima. Noroc ca am gasit unul nou la Unipart Craiova. Si ca tot vorbeam de noroc. Fix inainte sa plecam din Craiova, zarisem pe un raft ceva casetofoane, inclusiv unul care avea si magazie integrata, asa ca am zis sa ma duc sa imi arunc o retina. Cand ajung mai aproape in zona respectiva, langa raft trona frumos un volan cu piele si comenzi de Nubira. Reactia mea a fost "Mirceeea". L-am prins la 50 lei. Zilele trecute l-am predat la retapitat. Nu in ultimul rand, daca tot a fost demontat bordul si deconectat caloriferul, am schimbat si antigelul, ca au trecut cativa ani peste el.
  2. 8 points
    De ieri, avem asigurare si ITP 🙂 Dupa am schimbat capul planetarei care troscaia in viraje (detalii mai sus) si am mai strans frana de mana un pic. Azi evident am iesit in teste si unde se testeaza cel mai bine daca nu transfagarasan 🙂 Masina s-a comportat exemplar, nu s-a stricat nimic important (sau nu cred, vad eu maine pe zi 🙂 ) singura problema la audio, boxa stanga fata a inceput sa nu prea mai mearga, dadeam volumul tare putin si isi revenea o perioada, dupa care la fel, statia de sub scaun trebuie verificata, cel mai probabil switch-urile vietii de low pass...etc..sau vre-un potentiometru nu mai face contact bine.
  3. 6 points
    Decizie de moment, acum 2 saptamani m-am apucat de dat telefoane pe la reprezentante. Un singur dealer a fost mai receptiv, seara m-a sunat sa-mi spuna ca au masina pt mine in Ungaria. Drept urmare, de astazi sunt mandrul posesor de "kei car", Suzuki Jimny 2023. 1.5 benzina, euro 6, cutie in 5 trepte, AC manual... un fel de Cielo mai evoluat :)) Long short story, masinile astea se vand in UE ca utilitara 2 locuri. Bancheta este deja achizitionata, va urma demontarea grilajului si montajul banchetei. Plus diverse accesorii, maruntisuri, iar in viitor anvelope AT, suspensie +5 si altele.
  4. 6 points
    Multumita lui Mircea Jo si Rafi, care s-au miscat cu mare talent si dedicatie (cred ca le placea mirosul de plastic nou din masina), in 2 ore transformarea a avut loc. Au facut si proba 2 grasi, dupa cum se vede in poze :)) Ce nu se vede e ca au fost vreo 5 in total (portbagaj, bancheta, scaun fata)... am zis ca devine suspensie sport. Clestele de nituit piulite a fost f util, am mai dat o fuga si prin magazine de bricolaj pt suruburi, saibe etc. Nu a fost f complicat, dar de unul singur nu cred ca reuseam atat de usor. Mai lipseste o piulita cu pas diferit si clipsurile de la sezut (ar trebui sa vina azi).
  5. 6 points
    In urma cu ceva ani, zarisem pe Ebay in SUA un casetofon nou nout si la momentul respectiv am zis "Hai ca poate il iau mai incolo". Cand am dat sa il caut, fusese deja vandut catre cineva din Germania. Probabil varianta mea germana, ca altfel nu avea cum. Mi-a parut rau pe moment, dar mi-a trecut. Anul asta, pe la sfarsitul lunii august bunghesc iar pe Ebay in SUA un casetofon nou si de data asta nu am mai ezitat si l-am luat. In nici 3 saptamani a ajuns la mine. Am prins o micuta capsula a timpului din anul 2000.
  6. 6 points
    Buuuun ! A mai trecut ceva timp, s-au mai adunat noutati. Degetul rupt (tendonul mai exact) in Martie e aproximativ la fel ... Probabil nu isi va reveni vreodata, daca nu se recurge la cutit ... Deci, nu isi va reveni vreodata. Mai mult ma incurca, dar e al meu, asa ca nu-l mai vorbesc de rau. Agregatele, pe de alta parte, au evoluat mai bine. Despre BEE nu ar fi multe de zis, se simte OK, haleste (mii) de km pe drumurile patriei fara sa dea semne de nemultumire. Cu exceptia turbinei, pana acum, nu a avut parte de niciun schimb de piese, motiv pentru care acord fara rezerve multe bile albe dealer-ului de la care l-am achizitionat. Cablajul de la hayon, filtre, ulei etc, cam astea au fost motivele cheltuielilor cu intretinerea. Inca isi merita titlul de Best Buy ! In viitorul apropiat va avea parte de mententanta uzuala (ulei,filtre), dar am plusat cu curea de accesorii si intinzator. Distributia e pe lant, nu da niciun semn de ezitare, asa ca nu fortez nota. Ca si mici "imperfectiuni", (cred ca) as mentionat rulment roata stanga fata (are momente in care mi se pare ca se cere schimbat, dar nu este o manifestare constanta). Conducand alternativ BEE si Naluca, am impresia (cred ca e doar la faza de impresie) ca amortizoarele lui BEE s-au cam "inmuiat" ... Nu plang, nu bat, insa "stau altfel" de viraje in comparatie cu nava, mai ales daca ar fi sa compar cu setarea dura (Sport) a acesteia. Cea mai buna initiativa, cred, ar fi sa nu fac nimic momentan :D. Si cam asta o sa fac ... Cu Naluca s-au intamplat "chestii". Ca sa nu generez suspans, Naluca e bine ! Am pornit la drum cu o constatare endoscopica in urma careia a rezultat ca un piston e fisurat ... Chiar si daca ar fi fost "doar" asta, motorul oricum trebuia desfacut si reparat. Daaaaar ... 1. Crapatura constatata prin evaluarea video a fost mult mai serioasa in realitate. Pun poze cu pistonul TOPIT ... ca sa se vada ce inseamna eroare de proiectare ! Segmentii nici nu au mai putut fi scosi. In conditiile astea, mai mira-te ca Naluca a halit 4 litri de ulei in 150km ... Evident, cu asemenea "chestie, nu e de mirare ca blocul motor a fost zgariat si nu prea se mai preta la reparatie. Reamintesc faptul ca blocul de din aluminiu ... 2. Daca ar fi fost "doar" un piston, as fi zis ca na, ma incadrez in categoria celor "usor ghinionisti" care au pe masina un LTG 2.0 ... Dar, cum sa ma lase Naluca in randul celor "usor ghinionisti". Nu, nici vorba ... a trebuit sa fim in randul celor care nu au nicio ezitare cand au ganduri bune la adresa GM ... si iarasi nu scap ocazia de a confirma ca motorul Nalucii a fost produs in State ... Bun, hai sa vedem si poze: Daca ati pierdut timp sa vizionati filmuletul de pe Youtube pe care l-am pus mai demult, poate va amintiti cum "sareau" efectiv bucati din piston la demontarea motorului. Personal nu am vazut niciodata live asa ceva, mi-am zis, la momentul respectiv, ca e ceva deosebit, o problema punctuala. Totusi, ce amm gasit pe forumuri legat de faptul ca pistoanele de LTG sunt aberant de casante, s-a confirmat si la Naluca. Analizand crapatura, parerea mea este ca problema a aparut cu mai mult timp in urma si ca, uneori, pistonul ala avea sanse sa functioneze corect. Mergand mai departe, deja am inceput sa fac legatura cu prajirea bobinelor de inductie despre care am scris in mai multe randuri. Si, din pas in pas, nu exclud posibilitatea ca tot acest comportament sa fi fost prezent inca de cand am cumparat masina. Posibil ca fostul proprietar sa isi fi data seama ca ceva nu e chiar in regula, sa fi aflat ca motorul asta are o problema de proiectare si sa fi vandut masina "la timp". Clarificare: prajirea bobinelor (conform multor surse tehnice) "cam" are drept cauza principala o lipsa de compresie ... Daca fragmentul ala din pozele de mai sus se aseza bine, compresia era OK. Daca nu ... nu. In fine, reparatia a fost dusa la buns sfarsit, Naluca a adunat cam 4500km dupa reparatie. Cam 90-95% din drumuri au fost extraurbane. La inceput a fost aplicat un mic rodaj, de revenire. Turatii decente, reprize lente, fara "inima sportiva" ... Chiar si asa, consumul a fost exagerat de mare, pe Bucuresti-Brasov-Sibiu am scos 9,6%, iar pe Sibiu-Valcea-Bucuresti a rezultat cam 9,2%. Intr-o prima faza tevile de esapament au fost pline de funingine si masina bleaga la turatii mici. Am considerat ca uleiul ala inghitit la ultimul drum dinaintea reparatiei a imbacsit catalizatoarele si sondele lambda precum si restul esapamentului. O diagnoza facuta cu Torque a scos la iveala un comportament dubios al sondei lamda 2, asa ca am zis sa ii mai dau timp Totusi, m-am temut ca s-a cam busit turbina, prea avea semnalmente similare cu turbina lui BEE. Cu rabdare, dupa 3 drumuri lungi, lucrurile au intrat in normal, ba chiar au inceput sa depaseasca asteptarile. Raspunde bine, espamentul e curat, consumul a scazut dramatic. Ieri am parcurs Sibiu-Brasov-Bucuresti in conditii destul de grele in prima parte a drumului (ploi torentiale). Pe la Comarnic, consumul mediu arata dubios de bine: Inainte de reparatie nu am avut astfel de consumuri in conditii de mers "agil" , cu 4x4 50-50 permanent activat. Surprinzator si consumul instant la mers constant pe CB: La finalul deplasarii, incluzand A3 si putin Bucuresti, consumul mediu a ramas la un nivel mai mult decat decent: Ca si concluzii "de inceput": - reparatia efectuata pare reusita 100%; - inca imi pare rau de faptul ca service-ul s-a temut sa punem pistoane forjate. Marturisesc ca imi este jena ca povestea s-ar putea repeta, desi, in acest moment, totul pare foarte OK - ceva nu e in regula cu sistemul "Stop-Go", nu a intrat niciodata in functiune. Problema nu a aparut dupa reparatie, cam asa facea si anul trecut, inainte de "bucurie". Am monitorizat incarcarea pe baterie si pare cam ciudata, sunt momente in care cade sub 13 V. Bateria a fost noua in Ianuarie 2021, poate ca a fost afectata de cele cateva luni in care Naluca a bolit. Avand in vedere ca regimul de utilizare este, preponderent, extra-urban, momentan nu ma deranjeaza prea tare, mai monitorizam.
  7. 5 points
    Da, acu' poa' sa-si faca radiografie dentara la orice ora doreste
  8. 5 points
    Mici maruntisuri... aparatori de noroi (doar pt spate, pe fata trebuia sa dau niste gauri) si protectii pt firele de la dezaburire.
  9. 5 points
    Am inceput anul cu o mica revizie care a constat intr-un schimb de ulei, filtru de ulei si bascula din dreapta, care se pare ca si aia avea o bucsa aproape dusa. De abia avea 2 ani si nici 7000km. Sa te mai increzi in Lemforder. Cum aveam dat afara mansonul schimbatorului, m-am gandit ca nu ar strica sa gresez mecanismul cu ceva vasilina siliconica. Am folosit o seringa sa imi fie mai usor, ca nu prea aveam mult loc cu mana. Ulterior am aflat ca se poate scoate o siguranta astfel incat sa iasa acea bila din locas, ca puteam sa curat si eu frumos. Prima poza e cum arata inainte. I-am facut si ITP-ul. Am luat de la tapiter mansonul schimbatorului de viteze si al franei de mana. Alta viata fata de cele vechi. Momentan, l-am montat doar pe cel de la schimbator. Inainte de anul nou, am comandat o serie de piese din Slovacia ca tot le gasisem la pret bun. De asemenea, am inhatat pe Ebay, din Italia, un far stanga cu lupa la un pret de nerefuzat, 27 euro. 😄 Din Slovacia am luat asa: Brate laterale spate Doua cabluri de frana de mana. Doua aparatori de noroi fata O pompa ABS. Ironic, pe ambalaj scrie Made in Korea si pe produs in sine scrie Made in Germany. Un suport de pentru rama numarului de inmatriculare Am primit drept bonus si un manual de service nou pentru motor. Si farul cu lupa. Si ca tot vorbeam de preturi bune, anvelopele de iarna ale Nubirei sunt destul de vechi ca ani, chiar daca au carne pe ele si urmaream de ceva timp macar sa le schimb pe cele din fata daca prind vreo oferta. Saptamana trecuta am avut bafta sa dau peste o lichidare la Marsorom si am pus mana pe doua anvelope Dunlop Winter Response 2 la 90 lei bucata, cu DOT 2020. Nu in ultimul rand, am inceput demersurile pentru a obtine acreditarea FIVA Youngtimer Registration Document, tinand cont ca doamna mea are peste 20 de ani vechime si s-ar incadra. Nu va ganditi ca o sa am parte de ceva avantaje cum e in cazul masinilor retro, dar exista posibilitatea sa imi fie acceptata prezenta/participarea la anumite evenimente organizate de FIVA, Retromobil, Campionatul Raliurilor de Regularitate pentru Vehicule Istorice, etc. Am mers pe ideea ca mai invat sa fac ceva nou si pe de alta parte, incep sa pun fundatia pentru prezervarea brand-ului Daewoo si pentru toti proprietarii care vor sa isi aduca in lumina reflectoarelor bijuteriile. Noi parca suntem intr-un usor con de umbra, fiind mentionate in media mult prea des Daciile, Aro, Oltcit, etc, chiar daca si Daewoo a facut parte din industria auto romana. Ce mi s-a parut amuzant e ca in formularul celor de la FIVA nici macar nu exista marca, dar cu un singur email s-a rezolvat problema de pe o zi pe alta. 😄
  10. 5 points
    Doi ani mai tarziu :)) am reusit sa rezolv pierderea de ulei !!! Am schimbat baia cu una SH care era in stare mult mai buna decat ce aveam pe masina . Operatiune realizata in proporție de 95% de mine ( ma dureau toate cand am terminat) . Pentru ca am momente de glorie, am fost croit sa schimb baia, aveam procedura deja in cap, dam evacuarea jos, desfacem baia( dupa ce scoatem uleiu) simplu, pana am ajuns sub masina si m-a lovit in plin, minunea inginereasca si anume nenorocita aia de traversa :)) . Are 2 suburi in fiecare capăt si cate unul pt tampoane, am o istorie vasta cu traversa de la masina asta :)) 185900 km avem ulei nou, filtru original GM (era 27 de lei :)) ). Momentan mai pierde doar ulei de servo , ma rog, umezește un furtun la imbinarea dintre metal si cauciuc. Si ca o ultima completare @Dj_Dark mi-a tot zis ca farurile mele bat aiurea, dar nu eram foarte deranjat, cum eu nu am reglaj electric , au trebuit reglate manual, operatiune realizata de @mirceajo , mare dreptate avea Dj-u cu farurile :)) , stanga batea in sus si dreapta sub masina, dupa reglaj vad si eu drumu:)).
  11. 5 points
    Update: In weekend am reconditionat si etrierul stanga fata, ultimul ramas cu garniturile vechi, asa ca am scapat de grija etrierilor. Nu am mai scris in aprilie-mai, dar dupa ce am schimbat etrierul dreapta spate cu unul nou problema a revenit, asa ca am schimbat furtunul de frana, el fiind pana la urma vinovatul. Tot atunci am inceput sa reconditionez toti etrierii, insa din lipsa de timp am reusit sa reconditionez doar etrierul stanga spate si dreapta fata. Masina a mers bine toata vara, dar imi statea un pitic pe creier ca a ramas cel de pe stanga fata... 🙂 Pentru reparatia etrierului am folosit setul de reparatie etrier de la AUTOFREN SEINSA D42261C cumprat in primavara. Dar am folosit doar garniturile, pistonasele originale aratau bine si ceva mai bine prelucrate ca cele de la autofrein 🙂. De mentionat ca am scos pistonasele cu un compresor de aer cu acumulator, cel de la Xiaomi, au iesit surprinzator de repede, dar nici nu erau blocate 😉 . Cu ocazia asta am schimbat si placutele de frana de pe fata, tot cu TRW GDB1715 ca si in trecut, tot cumparate in primavara. Cost total: 240 lei Poze nu am pentru ca eram murdar pe maini si ma grabeam sa termin cat mai repede.
  12. 5 points
    In caz ca nu s-a prins lumea inca, pe zi ce trece sunt mai mort dupa masina asta :)) Am avut wkndu asta un drum de un total de vreo 750 km +/- , la dus 11.3% alergata pe a1 si dealu negru, la intoarcere Rm Valcea - București, 7.5% consum de la plin la plin, Omw si la Valcea si la București, 181km cu 13.68 litri de benzina, nici Nubira nu scotea consumul asta, cei drept pe A1 am mers 110-120 cu un varf de 160 , dealu negru alergata cat mi-a permis si aglomeratia si conditia tehnica a masini. Dupa aproape 2 ani de cand e înmatriculata pe Valcea, a ajuns si ea in judetul Valcea :)) Urmeaza sa primeasca niste "chestii" masina zilele astea, revin cu update dupa ce e totul pe masina pus. Si niste poze sa fie , in ultima poza Aveo-ul rosu e al bunicului, sta in garaj (masina) si are doar 16071km ( nu n-am mancat nici o cifra) din 2012 pana acum, iar Nubira e a unui prieten de la Craiova ( cel care mi-a trimis anuntul cu Americanca) care a dat o fuga pana la mine, ca sa ii pun scan-ul pe masina.
  13. 5 points
    Am dat de putin timp, asa ca agregatele familiei au beneficiat de atentie. Am inceput cu Naluca, la care aveam o restanta grava ... Placutele EBC au stat mai mult de un an degeaba, drept e ca si Naluca a somat destul de mult pe fondul motorului buclucas. Avand in vedere culoarea placutelor si faptul ca a fost prima revizie la frane in regie proprie, s-a impus sa curat si sa vopsesc etrierele si port-etrierele. Anul trecut i-am facut aceeasi procedura si lui BEE, motiv pentru care comandasem pentru amandoua masinile spray de frane albastru. Dat fiind spatiul disponibil in curte, am inceput cu partea stanga a masinii. Toate piesele care urmau sa fie vopsite au fost sablate. In plus, am scos toate bavurile de pe discuri, motiv pentru care au aparut si cateva zgarieturi superficiale. Placutele au fost montate in urma cu aprox. 30.000km si nu au trecut prin nicio revizie. Pe fata am avut TRW, pe spate GM OE. In mod neasteptat pentru mine, placutele de pe spate au stresat mai mult discurile (Brembo atat pe fata cat si pe spate) Curatate la sange tablitele de culisare, verificat si gresat glisierele, bibilit placutele pana cand au ajuns sa se miste cum trebuie. Am observat si o chestie care avea sa reapara mai tarziu. La partea din spate, ambele placute din interior au prezentat o uzura ceva mai mare decat cele de pe exterior. Explicatia a venit dinspre arhitectura etrierului la care pistonul se infileteaza pe masura ce apare uzura la placute. Pe de-o parte e bine, tot timpul placutele sunt foarte apropiate de disc ... Dar nu castigi nimic fara sa pierzi altceva in schimb :). Dupa ce am vopsit tot ce era pe partea stanga, am cam intrat in criza de vopsea :)). Asa ca am recurs la o smecherie, respectiv am dat piesele cu un strat de Zinc, pe post de primer :))) Rezultatul a fost peste asteptari, vopseaua a prins mult mai fain si consumul a scazut drastic. Pentru cei interesati, spray-ul cu Zinc folosit este cel din imaginea de mai jos, calitate super buna ! Daca tot am lucrat la masina, am alocat timp ca sa scap de niste rugina. Cred ca, din cauza garniturii de cauciuc, se acumuleaza apa in zona respectiva. Bagat perie de sarma pe bormasina si scormonit pana cand a iesit si ultimul firicel de rugina. Aplicat un strat de inhibator de rugina, curatat temeinic cu diluant si aplicat imediat un strat de antifon de la Teroson. Vopsit cu spray la culoare, dat lac, tot tacamul. Nu am mai facut poze la toate etapele. Am plusat si cu o janta, dar aici nu prea a mers treaba cum as fi vrut. Am avut spray facut pe cod de jante de Opel, insa degeaba, se poate observa o mica diferenta intre original si reparatie. Janta a fost asa de cand am luat-o, e setul de 18" luat SH la pe la inceputul lui 2020. Nu ma pricep la vopsit de finete, poate nu am dat eu in unghiul corect ... Posibil sa fi aparut si o decolorare in timp a jantei sau, la fel de posibil, omul care a facut spray-ul sa fi mers pe un alt cod de Opel ... ca doar nu or fi facut astia o singura vopsea pentru toate jantele ... Si pentru ca tot eram "pe val", i-am facut o revizie la frane si lui BEE. La astea umblasem anul trecut, cand i-am montat EBC Greenstuff. De atunci au trecut cam 34.000 km, timp in care nu am mai intervenit deloc, iar franele au fost super super faine ! Ce am observat la Naluca (uzura diferita la placutele spate) am regasit si la BEE. Si asta are etrierul tot cu piston infiletabil, deci presupunerea mea pare destul de buna. Altceva am descoperit si care chiar trebuia remediat urgent. Placuta dinspre etrier acumulase o tona de praf in santul de "aerisire", motiv pentru care nu mai facea contact perfect cu discul. Inca nu aparusera dezechilibre, zgomote sau lipsa de performanta, dar nici departe nu cred ca era. Situatia a fost aproape identica si pe cealalta parte a masinii. Ca si la Naluca, placutele de pe fata s-au prezentat in stare mai buna, cu uzura echilibrata si mai putine reziduuri in sant. Si la BEE am rectificat discurile, insa aici treaba a mers mai usor. Naluca m-a fentat rau cu AWD-ul ei, BEE a colaborat altfel. Nu detaliez pozele de mai jos, cei cu porniri auto-destructive se vor prinde. Atentie, NU recomand nimanui procedura in regie proprie ! Am lasat la urma o poza facuta cand lucram la ultima roata (dreapta spate) a Nalucii. De apreciat umorul negru al masinii asteia, am luat-o ca pe o forma de multumire pentru frane 😈. Evident, problema este mai veche, nu se simte la drum sub nicio forma ... Poate e o forma de protest, sa imi dea de inteles ca nu mai vrea sa care 10 saci de ciment (mici, de 20kg !), ci doar 8 🤣
  14. 5 points
    Putin sarit de 270.000km. Joia trecuta am schimbat filtrul de aer, ca urcase iar mult consumul (10.2 pana la Poli), si-a revenit dupa. Azi mi-am facut de lucru si am schimbat filtrul de habitaclu/polen, am dat o spalare debitmetrului si am verificat ca isi face treaba jucaria nou primita. Urmeaza o plimbare mai lunga si e nevoie de o alimentare pt laptop. Maine (sper) schimb de ulei, filtru ulei si motorina. Plus verificari, am comandat si placute (TRW) "in caz ca".
  15. 5 points
    Si, cum ziceam mai sus, timpul se duce repede, asa ca aduc in atentie inca un episod de briocolaj petrecut intre cele doua patanii de mai sus. De data asta a fost vorba de schimbarea carcasei telecomenzii si cheii tip briceag. Din ce am vazut, e cam acelasi lucru la Opel si Chevrolet, dar nu mai stau acum sa fac un tutorial dedicat, poate fi folosit postul asta. Am plecat de aici: Plecand de la ce se putea citi sub "lama", respectiv "Witte automotive" , am gasit pe un site ceva f asemanator. Mi-am zis ca absenta unui "t" nu e mare drama, am avut incredere in faptul ca prietenul chinez a copiat cu simt de raspundere. In linii mari lucrurile asa au stat, insa nu au lipsit bataile de cap ! Trusa de lucru trebuie sa contina un set cu capete "-" si "+" de marimi mici, patent sau ceva similar, etc. Cheia originala a fost lipita, deci extragerea placii electronice a necesitat masuri barbare. La o prima vedere, asteptarile mele pareau a se confirma, originalul (dreapta, in ambele imagini de mai jos) seamana extrem de bine cu clona. Totusi, la "bibileala", am constatat ca nu tot ce zboara se mananca ! In primul rand, diametrul butonului este diferit, nu cu mult, dar suficient pentru a nu fi interschimbabil. A doua chestie care nu s-a dovedit a fi identica cu originalul a fost configuratia tamburului (butonului) cu "catei". Nu stiu cum naiba sa le zic altfel, am mers pe denumirea la la yala ... Aici am constatat diferente la grosimea "cateilor" si la pozitia de amplasare pe cilindru. Motivul pentru care mi-as fi dorit sa se potriveasca aceste repere a fost ca ar fi fost simplu sa inlocuiesc lama sau lama + cilindru ... sau orice combinatie. Dar NU am avut parte de o clona "de ajutor" ! Totusi, "m-am scos" pentru ca atat clona cat si originalul ofera posibilitatea de schimbare doar a lamei ... se vede clar in pozele de mai jos: De retinut si arculetul din poza de mai sus ! Dupa ce se face inlocuirea de lama si pozitionarea modulului electronic, cea mai importanta etapa tine de tensionarea arcului mentionat. In functie de asta, "sare" mai mult sau mai putin ferm lama. Arcul se pozitioneaza in buton, are o catare usor de identificat, dupa care se invarteste 360* sau 720* (dupa preferinta) inainte de "capsarea" carcasei. Rezultatul aproape final: Clona pe care am gasit-o are un surub sub sigla, surub care tine locul adezivului pus la telecomanda originala. Finalul lucrarii se vede mai jos, emblema am lipit-o cu un adeziv "corect" :D. Comparatie cu telecomanda originala: - partea frontala e super OK, nimic de reprosat - partea din spate arata chiar mai bine decat originalul, luftul orizontal este clar mai mic - logo-ul clonei este vizibil mai nasol, sunt 2 bavuri care strica (putin) toata treaba. Una peste alta, pentru 50 lei, sunt total multumit ! 😁
  16. 5 points
    Mocheta a fost curatata si instalata, senzorul de temperatura exterioara a fost inlocuit si am reincarcat instalatia cu freon. Ca tot eram adunati la Rosiori, s-a facut si un gratar cinstit. La reincarcarea cu freon am inlocuit si un ventil. Celalalt care parea sa piarda a fost mai incapatanat si nu a vrut sa iasa, dar a fost strans mai bine pe pozitie. Conform aparatului, pierderea este acum destul de mica. S-a instalat si volanul proaspat retapitat cu piele naturala italiana, doar ca nu functioneaza cum trebuie comenzile, fiind de Chevrolet. Nu e problema. Am gasit unele noi pentru Daewoo in Polonia. Trebuie sa imi soseasca. Am mai dat si un pic iama in stocurile celor de la Radacini, fiindca brusc le-a mai aparut ceva stoc, inclusiv ultima bara stabilizatoare care imi mai lipsea din set. Totodata, am luat si un cablaj spate pentru portbagaj fiind foarte ieftin. :)) Am facut si un test la amortizoare si cam asa se prezinta dupa 21 de ani: Si o poza de la intalnirea Daewoo Club din 6 iulie.
  17. 4 points
    Mi-e clar, cu fiarele te descurci bine, lemnul nu iti place 😆. N-ai fi aliniat si tu placile alea inainte sa prinzi coltarele...
  18. 4 points
    Știți cum se spune : nu te poți numi un entuziast al lumii auto pana cand .... Nu ai deținut o Alfa Romeo. Buburuza am luat-o pentru fimea siiiiiiii putin pentru mine ( in special în modul Dinamic ). Are 79.000 km an 2010 septembrie. A fost cumparata de la Autoitalia istoric complet. La 75.000 km in 2023 s-au schimbat : Kit distribuție cu pompa de apa. Curea de accesorii cu intinzator. Ulei și filtre. Purjat lichidul de racire. Uleiul am vazut ca este Castrol . Astazi la 79380 km schimb de ulei Ravenol 5W/ 30 cu norma Fiat de fapt și de drept 9.55535-S1. Am luat inclusiv filtrele dar cred ca nu va fi nevoie. Sa le vad cum arata.
  19. 4 points
  20. 4 points
    In primul rand, sa o stapanesti sanatos . In al doilea rand :)), primu om care a luat masina Miercuri si Joi era demontata :)) mai pun si eu niste poze, unele facute de mine si unele de @pompiliu92
  21. 4 points
    Chiar daca nu pare la prima vedere, in 2023 Nubira a beneficiat de ceva imbunatatiri destul de frumoase, cea mai importanta fiind clima, urmata de volanul retapitat + comenzi radio, dar si setul de amortizoare fata + flanse noi. Ironic, acum ceva timp ziceam ca eu nu am nevoie de clima, ca mi se parea mai practic sa am "robineti", din prisma faptului ca pentru AC manual ma gandeam ca se gasesc piese mai usor, dar acum cand am clima, imi dau seama ca schimba pozitiv aspectul masinii, e o dotare mai putin intalnita in Romania si e mai "boiereasca", multumita duzelor care vin si in spate. Sa speram ca poate anul viitor reusesc sa pun mana cumva pe o bara fata de SUA, o grila de Coreea, plus altele. Pana atunci, va urez un An Nou Fericit, multa sanatate, multe realizari si putine defectiuni cu masinile voastre! 😄
  22. 4 points
    Revenim, cumparat piston+biela, 250 RON cu tot cu transport la ikea pallady, gasisem si mai ieftin e drept dar mai departe, plus ca asta a fost singurul care mi-a dat poze cu el sa ii vad seria. Si pistonul vechi mai in detaliu. Se vede crapatura pana la bolt (defapt bucsa lui) si faptul ca bucsa s-a deplasat si a frecat in cilindru. Plus ca nu am putut sa nu observ cat de gros e primul segment de ungere, nu stiu daca asa e la toate diesel-urile, dar zici ca e U650 🙂 Din fericire e doar vizual, la mana nu se simte nimic. Si ca tot veni vorba, am masurat segmentul vechi in camasa, 0,4 deschidere fanta) Ca si piese, am comandat un set de segmenti mahle, suruburi si garnitura chiulasa Viktoras, ulei, antigel si nimicuri gen saibe foc injectoare, o carcasa termostat si nu mai stiu, nimicuri. Plus ulei si antigel. Total piese vre-o 1100 ron fara piston in care a intrat si o trusa de distributie fiindca am concluzionat ca nu pot sa fac masina fara. Poloneza evident, 120 ron cu tot cu transport si a trebuit sa tai pinul de blocare volanta fiindca era prea lung si lovea in ceva din bloc, nu au masurat aia bine 🙂 Ah da, cuzineti nu am gasit asa rapid, drept urmare am decis sa risc si sa ii refolosesc pe cei vechi, desi nu stiam la momentul respectiv cum arata, insa acum stiu r Si nu in ultimul rand, m-am batut cu ceva ce nu am mai desfacut pana acum, anume arbori balansieri in baie. Binenteles ca fiind subiect nou pentru mine mi-am facut temele pe net inainte sa ii desfac fiindca nu am gasit metoda sa ii blochez si macar atat m-am prins din prima, ca trebuiesc sincronizati ca si distributia 🙂 Poze cu ei si continuarea in postul urmator fiidnca acum mi-am atins limita. Momentan masina are pistonul bagat, balansierii montati, maine (defapt azi) vreau sa pun baia si jugul la loc sa pot sa las motorul iar pe suporti, momentan e atarnat cu un surub de chiulasa, poze tot data viitoare.
  23. 4 points
    Bakteria" a fost instalata si Nubirica si-a recapatat ragetul. Bine, era un pic ragusit, ca a tras aer rece in plamani. I-am facut si un test de incarcare la service. All is good. A primit si o binemeritata baie, ca era nitel prafuita de la atat dormitare. A luat "in picioare" si incaltarile de iarna, sa nu ii fie frig. Si o poza la ceas de seara. Nubira-2-Video-Bord-Interior-25.11.2023.mp4
  24. 4 points
    dupa episodul din Februarie unde nu a mai vrut sa porneasca din senin din cauza unui amarat de senzor, lucrurile au fost ok, si-a primit revizia de 7000km, plus un set de bujiii iridium noi, pentru ca aparent cei din service au zis ca sunt mai bune mizeriile din poze, tipic Ro, avand in vedere ca masina vine cu iridium de fabrica, dar in fine totul este ok, aduna km zgarieturi si lovituri.. 😁 cel mai mare upgrade 🤣 se vede in poze capacul de la lichidul de parbriz, noul model stil WC :))) care chiar este bun, mai ales daca ai un inceput de parkinson 😅
  25. 4 points
    Sa mai sterg praful, zic, am descoperit vibratia (mai bine zis, bataia) Simptomele erau evidente dar eu nuuu, l-am verificat, e bun. Nu stiu ce am verificat eu dar nu am verificat bine. Ce nu am mai scris eu aici este ca intre timp am schimbat un cap de planetara, am desfacut un altul...etc, nu mai detaliez, problema nu s-a rezolvat. Acum astept piesa sa vina, probabil maine. Mai multe detalii cand remontez. Intre timp am descoperit ca si crucea aia merge greu pe o axa, are locul unde probabil a lucrat unde merge usor si dupa mai greu, asa ramane momentan 🙂 La cea rosie acum, am anulat geometria variabila la admisie, facuse joc si zornaia, tragea si niste aer fals pe la ax, etc, etc, per total aducea mai multe probleme decat beneficii. Totodata am mai luat putin din chiulasa in zona injectoarelor fiindca mi se parea mie ca sunt cam obturate. Totodata le-am bagat si la ultrasunete un pic ca tot erau jos. Rezultatul? trage fix la fel de prost, nu e nici o modificare 😄
  26. 4 points
    Eh, nu m-am ținut de cuvânt și am mai făcut o escapadă la volanul lui Cielo. L-am dus (și m-a dus) la el acasă pe plaiuri băcăuane: cam 800 de kilometri în weekend, București-Onești via DN2 și retur + o plimbare pe la țară, respectiv la Slănic Moldova. Niciun fel de problemă. Atât doar că va trebui să schimb toba. Mi s-a atras atenția la ITP iar mașina a devenit o notă mai gălăgioasă. Evident, se lasă frigul și va trebui să pun inclusiv gumele de iarnă. Caut momentan un set de jante de tablă ca să evit dejantarea de fiecare dată le schimb. Nu mă lasă sufletul să renunț la capacele originale pe 13 :)). Câteva poze: una dintre ele de la Monumentul Eroilor de pe Muntele Măgura. Se urcă pe un drum ce se regăsește imediat pe dreapta după ce se intră pe drumul care leagă Târgu Ocna de Slănic Moldova. Deși asfaltat, este destul de problematic din pricina câtorva ace de păr plus că pe parcursul a 2-3 km, cât are drumul, nu pot trece două mașini una pe lângă cealaltă, fiind necesare manevre de mers înapoi, atât de îngust este. Eu am întâlnit două mașini și am avut ceva emoții. Sus se mai regăsește și Mănăstirea Măgura Ocnei. Bonus: La țară, răscolind prin niște documente, am găsit ceva interesant, ceva ce credeam că s-a pierdut:
  27. 4 points
    Vineri am reusit sa ma ocup putin de masina... la intoarcerea in tara au inceput niste sunete dubioase de pe dreapta spate. Am comandat bucsele de la bascula si ieri am reusit sa le schimb pe dreapta. Cu mici peripetii, pt ca pivotul se invartea in gol cu tot cu piulita. Tot in concediu am observat ca stergatoarele aveau joc in mecanism... o treaba simpla de 10 minute s-a transformat in 2 ore, dupa ce primul surub pe care am pus cheia s-a rupt (bormasina, extractor, refacut filet) iar dupa montaj s-a rupt bucsa din centru. Pana la urma am mutat bratul vechi pe "noul" mecanism.
  28. 4 points
    Asa, sa le luam in ordine zic : - am luat un subwoofer activ de la Alpine, nu e wow, dar momentan e arhisuficient pentru ce vreau eu pe muzica de la masina asta. - dupa ani de sa imi pun folie sau nu, am pus la Leganza, Nubira saraca nu a mai apucat, acum regret ca nu am pus mai repede, e alta masina cu totul :)) - 350 lei la verisori putin bronzati la maretul targ Vitan. - anul trecut la itp si la RAR in vara am stat cu morcovul cu tot cu iepure si vanator ca nu am frana de mana la masina asta ( Nubira cat a fost la mine nu a avut deloc) , asa ca am luat discuri placute fata spate + saboti, combinatia e discuri ATE fata si FEBI spate cu placute OE ( gasite pe olx) si saboti LPR, gasisem si pe origine, dar pe comanda si undeva la 280 lei. Astazi, defapt ieri ca e trecut de 12 :)), am zis sa ma duc la statia itp sa verific franele, in caz ca mai trebuie reglate, oficial am si eu frana de mana, exista o diferență considerabila pe spate la frana , sper sa se rezolve cu o aerisire facuta din tester. Am pastrat tradiția la itp sa se auda de sub masina : AI LAC DE ULEI AICI :)), am promis ca pana la urmatorul rezolv si cu pierderea de ulei, nu a fost o prioritate majora. Si niste poze cu ce s-a facut la masina, bineinteles, toata "revizia" ca sa ii spun asa a fost făcuta cu @mirceajo , subwooferul tot cu el l-am montat si cu asistenta de specialitate din partea lui @Dj_Dark . Din nefericire "carpeala" din vara la aripiile spate cedeaza usor, nu scapa de flex, cea albastra de piese nu are probleme in zona minune, probabil o sa pun flexul la treaba. Mai sunt o gramada de maruntisuri de facut la masina, am o listuta suficient de mare cu ce vreau sa schimb in urmatoarele luni . Bineinteles ca masina avea discurile originale 🙂) 184400km , si sa zic ca de vreo 1000km incepuse sa bata volanul la franare .
  29. 4 points
    Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos. Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese: - Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei - Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂 - 91 lei - Filtru de ulei HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei - Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei -------------------- Total: 429 lei Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 . 2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie. Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin: 3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei. Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti: Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri: Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului: In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .
  30. 4 points
    Little update: ignition coil was replace. Spark plugs from cylinder 2 and 3 looked nice, but the plugs from 1 and 4 were much worse. The guy who checked it said that spark plugs 2 and 3 are ignited at once, and 1 and 4 again at once. So he thought the ignition coil was bad, and replaced to another used original GM part, since we couldn't find a new original GM one. The catalytic converter was also replaced to a new one, since it was toast due to bad ignition. (In the picture they are in order; 1-2-3-4) After the replacement of the cat, the car started to have a new problem. At first, it wouldn't go above 4000 rpm in any gear. I could feel she was able to go above it, but something did not let her, so she started stuttering but not go above 4000. Then it turned into a temporary problem, meaning if she was in the mood, she could go well over 4000, but other times it disables going faster. Today morning I visited a friend who has Scan-100. There was no code whatsoever, and every value was perfect, except one. The O2 sensor was totally wrong, it jumped from lean to right all the time, and the values it gave were incomprehensible. The diagnosis was that due to the bad cat (melted insides) and the replacement of it (the pounding which came with it), the O2 sensor was comprimised with metal catalysts dust from the old cat. If I'm lucky it will burn off after a few hunderd kilometers. If not, I'm in for an O2 sensor replacement, wich isn't that bad. In other news, the steering wheel was reupholstered with leather, and the steering coloumn was replaced to a newer version, which is tiltable. The one the car had originally was just straight. Since the screws of the ignition switches had to be pierced, it took some wizarding to replace the steering coloumn keeping the original ignition switch, but it worked.
  31. 4 points
    De ceva timp, semmnalizarea oglinzii din dreapta a inceput sa aiba ceva pitici. Ba mergea, ba nu mergea, pesemne ca led-ul era pe duca. Cum ala e incastrat si doar becul care ilumineaza zona picioarelor il poti schimba, trebuie sa cumperi intreaga lampa de semnalizare. Noroc ca pe exteriorul lampii scrie si producatorul celor originale, OLSA, asa ca am comandat un set tot de la ei, mai ales ca cea stanga era nitel crapata "multumita" unui binevoitor care a trecut prea aproape cu masina si a pocnit carcasa oglinzii cu oglinda lui. Are inclusiv si stanta grupului VW pe ea. Procedura pentru demontare/montare a fost relativ usoara. Ai nevoie doar de un extractor subtire pentru ornamente de plastic (sau un card din plastic mai dur) pentru a scoate carcasa oglinzii din clipsuri si o surubelnita torx T10 magnetica mai subtire, ca spatiul e limitat si suruburile sunt micute. In lampa stanga se infiltrase ceva apa si mizerie. In plus, chiar si soclul din plastic al semnalizarii era desprins la interior. In cadrul lucrarii de intretinere amintite mai sus am constatat ca e cam coapta de rugina clema din mijloc a evacuarii. Cum nu imi place sa ma trezesc cu suprize, am preferat sa comand una noua pe care o voi monta la revizia din iarna.
  32. 4 points
    Deci DA ... Ma tem ca, daca luam kitul ala LUK fara rulment, gaseam disc VALEO 🤣 SACHS rules :)) :)) :))
  33. 4 points
    Bun, mister rezolvat 😁. Kitul original al masinii a fost cel de mai jos: Deci, as putea zice "schimb 1:1" =)). Asa cum ma asteptam, rulmentul era kaput, dar placa si discul inca mai mergeau lejer 20.000-30.000km.
  34. 4 points
    Salutare, la aproximativ 78000 km si 5504 km de la revizia de anul trecut am trecut la fapte mari - am schimbat garnitura de la capacul culbutorilor, bujiile, fisele (care desi aveau 12 ani, erau in stare foarte buna) si am curatat IAC-ul si clapeta de acceleratie. M-am minunat din nou de cat de bine a fost gandit motorul masinutei, spre exemplu clapeta de acceleratie si IAC-ul aveau doar o depunere foarte fina de funingine insa erau neasteptat de curate pentru o masina folosita in trecut preponderent urban, pe drumuri scurte, iar acum 50%-50% urban - in afara orasului. Nici vorba de murdaria gasita in trecut la Nubira, Lacetti si la Matiz. Matizul avea motorul cam dus, deci era de inteles, insa Nubira am avut-o de la 30000km, iar Lacetti de noua si din motive necunoscute si IAC-ul si clapeta de acceleratie se murdareau relativ repede si cu o mazga care continea ulei. Nici vorba de asa ceva la Spark, nu era pic de depunere de ulei de la PCV. Cel mai probabil e un design mai bun la sistemul PCV sau nu prea se formeaza gaze... In rest tehnologia este veche: acceleratia este pe cablu, ambreiajul la fel, are IAC, bobinele nu sunt in capul fiselor (slava Domnului 🙂), nu are injectie directa etc. Dar tehnologia veche are avantajul ca este rastestata, deci fiabila. Piesele folosite: - ulei GM Dexos 2 5W30 - filtru ulei UFI 2358500 - filtru aer Nipparts (nu l-am schimbat, vezi mai jos) - filtru de habitaclu cu carbon activ MANN CUK20010. Pun mai jos cateva poze: 1. Starea initiala, dupa ce am dat jos partea de sus a galeriei de admisie, se vede uleiul care curgea pe sub garnitura de la culbutori: 2. Capacul de la culbutori dat jos: 3. Dupa ce am curatat cu brake cleaner capacul de la culbutori si chiulasa in zona unde vine garnitura. 4. Ziua 2: Revizia propriu zisa: Filtrul de aer era asa de curat (asta e partea "murdara") incat l-am pastrat:
  35. 4 points
    Inca traieste... Am zis sa mai pun o poza cu ea, fiindca tot ii poarta topicul numele. Masina de multa vreme munceste si merge zilnic prin oras, a primit distributie (dupa 9 ani 🤪), motorul toarce inca. A avut parte de un incident si are bara, capota si luminile fata stanga schimbate. In rest, face kilometri.
  36. 4 points
    Pe cand eram la Monza si trageam un ochi pe cautarile favorite de pe OlX cu Accord. apare un anunt care indeplinea toate criteriile, la Mioveni. Drept urmare, am acum un Accord CU2, 2.4 MT, 201 CP, in stare perfecta, cu numai 126000 km, EURO5. Dotarile sunt tot ce s-a pus vreodata pe CU2 probabil (inclusiv scaune cu memorii). O am de la primul proprietar, a fost intretinuta cu multa atentie (antifonata/terosonata pe dedesubt), fara zgarieturi sau portiuni uzate. Ulei a vazut doar Honda 0W20. I-am pus folie ceramica pe spate, un detailing complet, o camera de trafic 70MAI, urmeaza LED-uri la interior, si cateva maruntisuri. Poza cu numarul blurat este cu numerele de PH, ale fostului proprietar. GTC-ul se tine foarte bine la 178.000 km. Leuta e bine merci, am vopsit barele fata/spate si colantat stalpii de plafon, jantele pe 20" neatinse, se apropie vertiginos de schimbul de ulei si filtre, 155.000 km. A fost cerinta expresa a Ligiei sa o depersonalizeze si sa-i colanteze stalpii si grila fata.
  37. 4 points
    Tocmai ce m-am întors din mini-concediu. Am urmat recomandările și am plecat cu Cielo. Cca. 750 de kilometri în weekend-ul ce tocmai a trecut Ploiești-Vama Veche, dus/întors pe A2, respectiv A3, 5 persoane la dus, 4 la întors, portbagaj aproape plin, AC pornit constant, în medie cam 100-120 km/h. Pot zice că s-a descurcat onorabil, n-am avut emoții că nu ajung cu ea și nici rușine pe autostradă nu mi-a fost. La întoarcere am poposit puțin și în zona falezei cazinoului din CT, unde ne-am îndopat și plimbat. Cu acest prilej, am atins 157.000. Totuși, nu cred că vacanțele cu Cielo vor deveni chiar obișnuință. E disponibilă cealaltă mașină a familiei, Peugeot 301, 1.6 HDI. Datorită motorului diesel, am un consum ridicol de mic. De confort, performanțe, chiar siguranță, nu mai zic.
  38. 4 points
    Si ceva foto pentru posteritate.
  39. 4 points
    So the history of my car! (Hope et least 1 person reads it 🙂 ) I bought my first car in May of 2017, it is a Maruti 800, which I think is non-existing in Romania. I still have/love it though. (The one in the front) But it's not really for traveling home to my parents, so I needed another one which is comfortable and can handle higher speed. Since comfort was my number 1 priority (I'm not old, I just appreciate comfort over agility) I started to look at Citroen C5s (still not giving up on a nice C5). One day when I was walking home I saw a woman trying to park a Nubira II while reversing and she hit the curb, so the car started rocking vigorously, much more than an ordinary sedan would, it was like a Caddilac. Than I knew that was my type of car. So I started to read reviews on it and most of them were about how cheap, reliable and comfortable this car was. I started looking for ones for sale, and chose one which looked nice and wasn't too expansive. I managed to choose one from a mechanic (unintentionally). There is a saying in Hungary "the house of the maid is always dirty, the shoe of the shoemaker always has holes, etc..." So there was a lot needed to be replaced, coming from a mechanic. I spent a lot of money on fixing major issues, and also minor ones. Also the previous owner (the mechanic) smoked in the car, so I went through the interior with an upholstery cleaner and this was the result: The car seemed grateful until April of last year, when the head gasket was blown. I took it to a friend of my dad who (kind of repaired) the engine. Unfortunately he only changed the oil once. So there was still some water left in the oil, and the oil pump could not tolerate any water, so it gave up and the engine locked when I was driving on the highway. That was the only time she broke down. I decided to fully redo the engine, since the rest of the car was OK. The rust was previously was taken care of, and every option worked well. By the way, "unrusting": So the car was repaired and after that it passed the inspection without problems. In November of last year I stumbled upon a factory leather interior on Hungary's biggest "online scrapyard". I HAD TO buy it, so I did. Well, there was huge room for improvement to say the least 😄 I took care of it myself with professional leather care stuff (Fenice), but the leather is still a bit stiff, but it always has been in Daewoos, right? My Nubira might be the only one with factory leather in Hungary, it is unbelievably rare in Europe. Very elite group with me and @pompiliu92. Right now it functions well, there is slight friction sound in the timing, might be a pulley, so I'm goin to the mechanic tomorrow. Today she tricked me though. After a few days of sleeping she didn't start, and I was gonna carpool some ppl back to Budapest. I thought the battery was low, but I moved the battery lug a bit and it came alive. So the lugs might me somewhat corroded. But the ppl I carpooled complemented her, that it was a comfortable and calm ride. 🙂 I took these pictues today. Thank you for reading. 🙂
  40. 3 points
    Da, am luat ceva asemanator de la noi 🙂 Aseara la intalnire, mi-am facut de lucru. Cielo e viu! Cielo traiesti in Jimny acum, prin claxoanele Bosch :))
  41. 3 points
    Pana acum am tot scris despre Nubira, dar m-am gandit ca nu ar strica sa trec in revista si celalalt membru al familionului, o Skoda Octavia 2, motorizare 1.9TDI, cod motor BJB, din 2006, luata aproape de noua. Avea 15.000km pe bord la momentul achizitiei. Asta este masina mea de zi cu zi. Fiindca nu pot recapitula pe de rost intreg istoricul de service, o sa incep cu ceva relativ recent, 2021. Pe langa revizia uzuala, i-am schimbat ambii butuci fata, fiindca rulmentul din stanga incepuse sa cam uruie la anumite viteze. Ca idee, producatorul celor originali sunt NTN, nemti. Am luat si suruburi noi, ca sa fie treaba, treaba. Si montat pe masina: Am luat si un set fata+ spate de furtunuri de frana de la EBC. Altfel e senzatia la franare. Timpul de actionare e mai rapid. Anul 2022 a inceput cu un schimb de baterie, ca cea veche a crapat dupa 11 ani, asa ca am luat acelasi model. I-am luat si un set de plase portbagaj, fiindca cele existente se cam lasasera. I-am facut si un detailing exterior + interior, ca merita si ea dupa 16 ani.
  42. 3 points
    Bun, clarificari ... 😁 Am trecut pe la service dupa ce au desfacut motorul. Aici nu am fost prea explicit, au dat jos doar chiulasa. Lantul NU era sarit, poate foarte usor intins, dar nu de natura sa faca buba. Patinele, intinzator, toate arata perfect, zero uzura ! Si bomba ... 3 supape de admisie, cate una din cele doua de pe fiecare cilindru, NU inchid bine. Facut proba de fata cu mine, pe stand, curge benzina cu ele inchise ! Daca nu as sti cr benzina a papat Piulita, as zice ca a vazut doar cele mai mari mizerii. Cumva am simtit ca asta au considerat si cei de la service, cel putin pana cand au vazut cum arata lantul si restul de anexe de la distributie. Nu imi explic, mi-am adus aminte de faza cu zaharul bagat in benzina ... Si, mai nasol, nu imi amintesc de unde naiba am bagat benzina inainte de bucurie. Se va prepara chiulasa, ocazie cu care am insistat sa schimbe macar simeringurile. De planat nu e cazul, vedem cum se va finaliza treaba.
  43. 3 points
    In weekend am colorat geamurile cu folie Llumar si am facut primii 500km (Siriu, Intorsura Buzaului, retur pe Cheia). Consumul mixt a fost de 7.5, iar cel extern a iesit la 6.3, ambele calculate la pompa. Nu am mers tare, pe autostrada nu am depasit 3000 ture, in majoritatea cazurilor am schimbat pe la 2500... rodaj, verificare la 1000km, dupa aceea vin anvelopele, ceara si noroiul 🙂
  44. 3 points
    Am reusit sa schimb si eu rulmentii pe spate dupa aproape 2 ani , unul pe original gasit de @pompiliu92 prin tari straine si unul produs de MAPCO, acum sa vad cat o sa tina :)) Cand am desfacut roata stanga spate am gasit placutele uzate, nu aveau 3000km ca a stat masina o perioada lunga, noroc ca am gasit pe olx un set de placute. Am schimbat garnitura de la capac, deja a devenit un obicei :)) , nici la Nubira nu rezista prea mult. Momentan vad ca am scapat de pierderea de ulei, nu a mai lasat nimic pe sub ea, probabil era cum banuiam de la capac problema. Aveam niște probleme cu playerul, cum cresteam volumul cum se oprea muzica. L-am rugat pe @Dj_Dark sa imi aducă un player din colectia de la garaj, la asta nu imi mai taie muzica, asta se inchide cu totul :)) , nu playerul e problema, nu are suficient curent din cate se pare. A cedat reparatia de la aripile spate, nu scapă fara flex... Si niste poze asa de completare, sa vedem ce mai permite bugetul luna asta ca necesare mai sunt multe :)) Aproape uitasem, cutia face niste figuri, sper sa scap cu un schimb de ulei.
  45. 3 points
    Incercare facuta la recomandarea unui dealer de EBC. Intentia mea a fost sa merg pe Red Stuff, cu duritate intre Green si Yellow. Raman vazut daca intuitia mea a fost mai buna decat recomandarea omului. De precizat ca tipul chiar e pasionat, am discutat mult cu el, chiar mi-a dat Yellow la pret de Red, doar ca sa ma convinga ... Buuunnnn ! Sa revenim la "patrupedele" din orgada ! Momentan Naluca e la doctor (vopsitorie). Am dus-o Luni, posibil sa o recuperez la final de saptamana. Protagonistul postari este, prin eliminare, BEE ! Cand am schimbat turbina, mr. Mircea nu a avut de lucru si mi-a aratat ca radiatorul de racire lichid avea o ... deformare ... ciudata. La momentul respectiv am cautat imediat radiator de schimb, dupa care am zis ca ma agit cand/daca da semne de buba. Spre final de Iulie au aparut si semnele de buba. La mers lejer, prin Sibiu, am simtit mirosul tipic de antigel. Dupa episodul respectiv potrbagajul a fost dotat, preventiv, cu 2 litri de solutie antigel si inca 5 litri de apa distilata. Buflache a mai bagat 2 drumuri Bucuresti-Sibiu (cca 1300km), dar a monitorizat atenta evolutia antigelului in vas. Concluzia a fost ca BEE pierde (face pipi pe el :D) cam 100-150 ml lichid la 100km. Ca atare, se impuneau masuri ! Mai mult, la ultimul drum facut de Buflache, la sosire, am investigat serios compartimentul motor si am identificat fara rezerve radiatorul ca sursa a pierderilor de antigel. Buba era pozitionata in spatele/fata electroventilatorului, ceea ce m-a facut sa cred ca asta a atins fagurele si l-a busit ... Am comandat, la un furnizor local din Sibiu, un radiator Mahle intrucat era singurul care indeplinea atat conditiile de compatibilitate cat si pe cele de calitate (deh, piticii nu se ascund ...). Am asteptat fix 2 saptamani pana cand a ajuns piesa, de undeva din afara. Din pacate, cand m-a anunat telefonic, tipul de la firma mi-a zis ca "are o forma cam ciudata ...". La fata locului am constatat ca radiatorul era indoit serios, cutia de carton avea o amprenta de incaltaminte marimea (cel putin) 43 ... ca atare, clar nu a pus Opel radiatoare concave pe masina, ci a fost curierul sursa "formei ciudate". Mi s-a oferit, pe loc, o varianta mai "low", un radiator NRF. Ofticat putin pe situatie ... pe bune, cine nu ar fi fost ... am decis sa demontez eu radiatorul si, eventual, sa apelez la un meserias specializat in lipiri de Al. Eh, si de-abia acum incepe partea amuzanta :D. Mers acasa, putin capsat ... cu nostalgia simplitatii inlocuirii radiatorului de Legenza, dar si cu ambitii mari ... am ajuns (ca altfel nu se poate) sa demontez toata partea din fata a lui Piulita (BEE) De montat prize de aer, intercooler, tot ce trebuie, pana cand am dat de problema. Bun ... Nu sunt mecanic, nu desfac 10 masini pe zi, dar sunt cateva zeci de agregate in care mi-am bagat labutele in viata mea. Personal, asa ceva nici nu am vazut si nici nu pot sa explic logic. Radiator deformat, fara lovituri, fara a fi atins de ventilator (asa cum am crezut initial) ... Mama masii, in afara de probleme de fabricatie nu stiu ce sa zic. L-am spalat cu presiune, doar doar se vede ceva. Nimic, doar fagure rupt. Partea inferioara nu era rupta din laterale, doar s-a intins si ea aiurea. Daca tot am desfacut cat am desfacut, i-am bagat o spalare la compartimentul motor, sa scap de antigelul pulverizat de ventilator. O spalare temeinica am prestat si la intercooler, pe asta l-am spalat si pe interior cu un diluant super lejer pana cand nu a mai scos nici urma de ulei. Oricum, de la inceput a fost curat, semn ca turbina (aia veche) nu a apucat sa oboseasca . Etapa de demontare nu a mers chiar fara probleme. Inspirat, probabil, de Naluca, BEE a decis sa faca si el o nefacuta. Radiatorul de A/C este prins cu niste clipsuri de radiatorul de antigel, dar si cu un surub. Ei bine, asta era sudat. Intr-o prima faza am sperat ca e suficient sa ii dau jos palaria, dar nu a fost asta. Prin urmare, s-a lasat cu manevre de distrugere pas cu pas a vechiului radiator, pana cand am ramas cu surubul respectiv in aer. Varianta de a sta o ora cu masina si luat cu un burghiu incet incet pur si simplu nu s-a pus, avand in vedere codul portocaliu ... Am preferat sa reduc putin filetul surubului si sa il bag in noul radiatoru cu un pic de adeziv VR. Data fiind situatia de la fata locului, am decis sa nu mai merg pe lipierea radiatorului original si sa merg pe piesa aftermarket. Asta a sosit a doua zi, e un NRF. La o prima vedere fagurele arata excelent, similar cu Denso-ul de la mama lui. Inspectia vizuala a zis ca toate prinderile sunt OK, deci ... Adame, asta e Eva ... Alege-ti nevasta ! La montare, am constatat rapid ca nu tot ce zboara se mananca. Asta ca sa nu imi mai sara in cap unii pentru ca prefer piese furnizate de producatori seriosi. In primul rand, electroventilatorul a refuzat sa intre. O inspectie vizuala dublata de un subler a identificat cauza. Urechile de prindere nu erau la cote ! Ca atare, am pus mana pe pila si am scos cam 3 mm. La final, am strecurat electroventilatorul, totul in regula. La montarea ansamblului pe masina, alta nefacuta, nu intrau amortizoarele de cauciuc. Apelat din nou la sfanta pila si la un cutter, la final totul a mers bine. Celelalte etape ale remontarii au mers perfect, nu am mai avut nici timp de poze. Ca si concluzii: - ca hobby, nu e o drama daca te lovesti de probleme de genul asta. Insa, personal ii inteleg perfect pe mecanicii care refuza sa lucreze cu piese mai obscure. Discutam de timp, de bani, de anulare de garantii, etc. Raman pe pozitia cunoscuta, prefer sa iau o piesa cu 20% mai scumpa, dar care se potriveste perfect pe locul celei vechi. - cu toate cele povestite, operatiunea fost un succes total, radiatorul isi face treaba cu brio chiar si in cele mai grele conditii - as recomanda cuiva NRF ? Nu 😄
  46. 3 points
    Nu exista sa-l desfaci si sa nu mai fie bun de nimic... un meserias priceput pe carburatoare il poate desface, repara, curata si regla fara probleme.
  47. 3 points
    Am venit sa sterg praful cu niste poze de săptămâna trecuta :))
  48. 3 points
    Dupa multi ani de zile de soferie si "tz-shpe" mii de km, inca mai pic in capcana cautarii celor mai buni galosi 😅 De data asta a venit randul Nalucii. Gumele pe care le are acum sunt cu DOT 2016, au fost oarecum cadou primit impreuna cu jantele luate SH. DOTul, in sine, nu ma sperie, dar am observat, de curand, micro fisuri la exteriorul anvelopelor. Deci, game over. Experienta buna cu Michelin de la BEE parea sa ajute ... Pe naiba ! Normal ca am pierdut vreme pe site-urile de review-uri ... care m-au ajutat teribil sa devin indecis 😄 Intr-un final, decizia a fost sa ma intorc la Goodyear, gume cu care am colaborat foarte bine atat iarna cat si vara la Leganza. GY Eagle F1 Asymmetric 6, protectie de janta, DOT 1423, profilul caii de rulare este ... hai sa zic ... macar ciudat ! Arata de parca doua jumatati de anvelopa au fost imperecheate usor defazat 🤣. Recenziile sunt foarte bune, gradul de subiectivism al celor care posteaza ma face sa fiu rezervat cand vine vorba de "cel mai bun" dintre Conti, Michelin, GY sau Bridgstone. Raman totusi convins ca o guma de buget sau medie oricat de buna ar fi o sa ramana inferioara uneia de top in momentul in care mergi mai "tinereste". Multa vreme am fost decis sa merg pe Hankook, dar au aparut destule argumente ca sa renunt rapid la idee. Pentru toate cele mentionate mai sus, diferentele de pret nu sunt mari, poate Hankook sa iasa din marja de 10%. Momentan Naluca e la 300+km distanta de "shoshoni", dar revenim cu impresii dupa montaj 🙂
  49. 3 points
    Incepem cu cea gri, am investigat cardanul si nu am gasit nimic in neregula, nu are pic de joc in cruci, flansa elastica nu are nici macar o crapatura, rulmentul central la fel. In schimb am gasit joc in capetele de planetare dupa cum se vede: Teoria mea, din cauza jocului diferentialul incepe sa vibreze (se intampla fix intre 50 si 60 km/h cand o calc tare, indiferent de treapta de viteza) iar contragreutatea din spate atinge de suruburi (are niste bucsi care par cam imbatranite). Pentru a testa teoria o sa dau contragreutatea jos sa vad daca se mai aude sunetul specific, atunci o sa fac si niste poze ca sa intelegeti exact la ce ma refer, acum nu am 🙂 In rest, o ajung anii din urma, a aparut rugina la aripile fata pe buza. Am curatat aripa dreapta (stanga e mai bine) si bagat niste chit, nu am decat o poza din timpul procesului, la final am finisat un pic (mai trebuie) si am dat niste grund. Urmeaza sa iau un spray de argintiu metalizat si sa ii dau forma finala. Nu o sa fie perfect din motive evidente dar decat rugina aia mai bine asa. La rosu acum, mi-a cazut tips-ul de la toba joia trecuta cand veneam la intalnire, l-am recuperat si am sudat prima data in viata mea 🙂 Usoar la 30A sa nu gauresc inoxul, electrozi subtiri si a iesit ce se vede mai sus, 4 electrozi au intrat acolo 😄 Am reusit sa il si aliniez cat de cat 🙂
  50. 3 points
    Off topic. Geo, lasa-i, botii pare ca deja poarta conversatii intre ei mai nou, poate in cativa ani vor fi doar ei pe forumuri 😀.
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+02:00
  • Newsletter

    Want to keep up to date with all our latest news and information?
    Sign Up
 

×
×
  • Create New...