Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Inlocuirea uleiului impusa de DWAR la 6 luni sau 10.000 km a fost o strategie de a mai scoate niste bani in plus prin servisurile autorizate de ei. Un alt motiv de a aschimba uleiul la 6 luni ar fi calitatea uleiurilor Daewoo (care, in majoritatea lor sunt semisintetice) impuse, obligatoriu a fi utilizate in perioada de garantie. Ei si-au facut un calculul astfel incat, utilizand astfel de uleiuri si impunerea schimbului lor la 6 luni, nu vor avea probleme cu motoarele in cei trei ani oferiti ca garantie, deci costuri 0 la intretinere in acest timp. Dupa, nu-i mai intereseaza. Problema e ca motoarele vor avea de suferit (mai ales in sezonul rece) cand sunt unse cu semisintetice. Eu personal am respectat perioadele de revizie impuse de constructor mai ales ca am facut nr. de km (aproape 10.000) chiar la fiecare 6 luni. In schimb am dat la pace cu servisul sa-mi puna numai ulei sintetic. Doar la primul schimb mi-au pus Daewoo 5W30 (toamna) pt. ca nu aveau altul atunci. Ungere cat mai buna! :) )

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Pentru cineva care face 10000km pe an nu vad rostul sa schimbe un ulei sintetic ca valvoline la 6 luni ... Eu unul fac numai cu matizul pe am in jur de 23000 km estimativ .. deci il schimb de 2 ori pe an uleiul.

Share this post


Link to post

Ok...sa lamurim un lucru.Eu folosesc numai daewoo 5 w30 sintetic schimbat la un interval de trei luni.Ma dezavantajeaza cu ceva acest ulei folosit vara?

Share this post


Link to post

Eu de 4 ani de cand am masina (luata noua), am facut reviziile la Radacini. Si le-am facut la 6 luni, pt. ca nu am facut niciodata mai mult de 10.000 de km in 6 luni. Au facut schimbul de ulei de fiecare data.

De cand a iesit masina din garantie, mi-au zis sa vin la 12 luni sau cand fac 10.000 km de la precedentul schimb.

Nu tin minte sa-mi fi pus vreodata altceva decat ulei GM 5W30.

Share this post


Link to post

Schimbarea uleiului la 6 luni, daca nu faci kilometri, e cea mai mare tampenie posibila. La toate marcile se recomanda inlocuirea anuala a uleiului, la Daewoo e cumva radioactiva baia de ulei? Da-o naibii de treaba.

Eu am avut noroc ca, la sfarsitul primului an de utilizare, aveam deja 20 de mii de km, asa ca ma incadram, la sfarsitul celui de-al doilea an aveam 42000 de km.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Salutare la toata lumea!

Trebuie sa schimb uleiul si filtrele la Matizul neveste-mi. Ce sfaturi imi dati legat de Mobil1 0W40 SuperSyn pt un Matiz cu 80.000 km la bord?

Mentionez am primit un bidon de 4L (nu am dat banii pe el!!) si nu stiu daca merge sa il pun pe Matiz, nu de alta dar poate mai scap de dat niste bani.

Sau sa ii pun tot un Mobil1 5W30 cum am fost intotdeauna pe masina?

 

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

Edited by narodina

Share this post


Link to post
Salutare la toata lumea!

Trebuie sa schimb uleiul si filtrele la Matizul neveste-mi. Ce sfaturi imi dati legat de Mobil1 0W40 SuperSyn pt un Matiz cu 80.000 km la bord?

Mentionez am primit un bidon de 4L (nu am dat banii pe el!!) si nu stiu daca merge sa il pun pe Matiz, nu de alta dar poate mai scap de dat niste bani.

Sau sa ii pun tot un Mobil1 5W30 cum am fost intotdeauna pe masina?

 

Multumesc anticipat pentru sfaturi.

 

Pacat ca-i W40 si nu W30 ! Asa ceva ti-ar trebui. Poate reusesti sa-l schimbi undeva pe un 5W30 sau 0W30, cine stie ?

Share this post


Link to post

Ma bag si eu in discutia cu uleiurile. Folosesc Castrol Magnatec 5W40 Full Sintetic si filtru Bosch nu am avut absolut nici o problema. In curand trebuie sa fac urmatorul schimb si cred ca alegerea va fi aceeasi.

Share this post


Link to post
Ma bag si eu in discutia cu uleiurile. Folosesc Castrol Magnatec 5W40 Full Sintetic si filtru Bosch nu am avut absolut nici o problema. In curand trebuie sa fac urmatorul schimb si cred ca alegerea va fi aceeasi.

Salutare!

 

Nu folosesti uleiul potrivit, brand-ul potrivit, si nu prea faci bine recomandand asa ceva pe un forum!

E parerea mea...

"Atmosfera" ar trebui sa fie cat mai putin "contaminata" pe-aici cu idei proaste, pentru a nu influenta pe nimeni negativ, cred eu.

 

Mult succes!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post
Salutare!

 

Nu folosesti uleiul potrivit, brand-ul potrivit, si nu prea faci bine recomandand asa ceva pe un forum!

E parerea mea...

"Atmosfera" ar trebui sa fie cat mai putin "contaminata" pe-aici cu idei proaste, pentru a nu influenta pe nimeni negativ, cred eu.

 

Mult succes!

 

dar ce are Castol 5W40 de nu e bun? Cum ar trebui sa imi dau seama ca e un ulei rau ?

Edited by StandDuPp

Share this post


Link to post

Nu e ulei rau... decat daca vrei sa prajesti cartofi cu el... nu este un ulei potrivit pentru matiz. Atat. Citeste cartea tehnica a masinii, eventual recomandarile producatorului masinii si producatorilor de ulei...

 

Cu respect.

Share this post


Link to post

Si eu la ultima revizie tot uleiul respectiv l-am pus, dupa 10.000 de km culoarea este excelenta si masina sa comportat exemplar, il voi schimba luna care vine cand fac revizia. Mentionez ca masina are 150.000 km.

 

Daca te uiti in poll Castrol este in top 3. :)

Share this post


Link to post

Din pacate ,da.Este pe 3.Bietele masini...

Vascozitatea este gresita.Sistemul de ungere este gandit pentru a favoriza presiunea si debitul fiind invers proportional, e "in ordine" cu un ulei XW30.

Cel putin 5W30 daca nu cumva avem suficienti bani si putem sa ne permitem "mult mai indicatul" 0W30.

Si cu brand-ul e o mare problema , in ceea ce priveste originea , asigurarea calitatii, linia de produse "Magnatec", etc.

Dar e drept ca in friteuza e de neegalat.La aripioarele gen KFC, merge de sparge.Sunt de o fragezime...

Good point,@trebor 271074!

Totusi topicul asta a ajuns la 54-a pagina!Nu citeste nimeni ce s-a mai scris pe-aici?!?!?

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post
Vascozitatea este gresita.

Totusi topicul asta a ajuns la 54-a pagina!Nu citeste nimeni ce s-a mai scris pe-aici?!?!?

Pai tocmai, ca citeste. Si cam merge si XW40, mai ales vara.

Share this post


Link to post
Din pacate ,da.Este pe 3.Bietele masini...

Vascozitatea este gresita.Sistemul de ungere este gandit pentru a favoriza presiunea si debitul fiind invers proportional, e "in ordine" cu un ulei XW30.

Cel putin 5W30 daca nu cumva avem suficienti bani si putem sa ne permitem "mult mai indicatul" 0W30.

Si cu brand-ul e o mare problema , in ceea ce priveste originea , asigurarea calitatii, linia de produse "Magnatec", etc.

Dar e drept ca in friteuza e de neegalat.La aripioarele gen KFC, merge de sparge.Sunt de o fragezime...

Good point,@trebor 271074!

Totusi topicul asta a ajuns la 54-a pagina!Nu citeste nimeni ce s-a mai scris pe-aici?!?!?

 

De curiozitate ce ulei mi-ai recomanda tu la Matiz la momentul actual? Cred ca citeste lumea topic-ul si cred ca nu sa votat la misto daca lumea a fost multumita de Castrol inseamna ca de asta a votat. Nu-s fan Castrol, asta mi sa recomandat la service cand am facut revizia la reprezentanta, omul putea sa greseasca putea sa nu dar eu atata timp cat sunt multumit de comportamentul masinii nu il schimb ca sa bag "suc natural" si nu "Pepsi" ca are "E-uri".

 

Poti sa dai niste sfaturi de exemplu, ce ulei ai tu, de care ai fost cel mai multumit, etc decat sa facem o polemica aici. :)

Edited by Yaz

Share this post


Link to post
De curiozitate ce ulei mi-ai recomanda tu la Matiz la momentul actual? Cred ca citeste lumea topic-ul si cred ca nu sa votat la misto daca lumea a fost multumita de Castrol inseamna ca de asta a votat. Nu-s fan Castrol, asta mi sa recomandat la service cand am facut revizia la reprezentanta, omul putea sa greseasca putea sa nu dar eu atata timp cat sunt multumit de comportamentul masinii nu il schimb ca sa bag "suc natural" si nu "Pepsi" ca are "E-uri".

 

Poti sa dai niste sfaturi de exemplu, ce ulei ai tu, de care ai fost cel mai multumit, etc decat sa facem o polemica aici. :)

 

 

Salut,

 

Pentru Dumnezeu , sunt cincizeci si patru de pagini aici.S-a discutat si rasdiscutat pe fel si fel de tonuri(iti imaginezi ca in 54 de pagini a fost timp pentru toate soiurile de pareri,tonuri, experiente,etc.etc.etc.).

S-a relevat ca uleiul "original Daewoo" este de fapt Total, ca Valvoline Synpower XL III (5W30) este exceptional dar s-a mai discutat "vreo

pagina" daca se justifica a fi pus la o masina "low cost", despre Elf Excellium,Liqui Moly , Mobil 1 ESP Formula, iarasi un "superulei",etc etc. etc.

S-a mai discutat de vascozitate versus debit cu argumente extrem de pertinente.

Ce facem noi acum?!?!

O luam de la capat?!?

Reia si tu discutia pe baza unor argumente(opinii) deja exprimate si te asigur ca vei fi "bombardat" cu contraargumente.Nu-i mai "fair" asa?

Despre Magnatec am o parere proasta din cauza faptului ca am prieteni care au folosit si au avut numai probleme cu el (sa fie din cauza ca e facut in Turcia?).Oricum si vascozitatea e gresita.

@tomis, care e problema vara?Iti indica termometrul altceva?Tu nu ai motorul racit cu apa?

 

Mult succes!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Ce te-ai razvratit asa? :)

 

Am inteles care este optiunea ta si eu ti-am spus optiunea mea de care sunt multumit, asta cu "prietenii mei care au folosit" este deja rasuflata, dupa ureche nimic nu este bun. Am masina cu 150.000 de km si culmea a fost si masina de firma, nu a papat numai ulei de la "mama lui" si la cum a fost folosita nu papa ulei nici acum, segmentare nu i sa facut si nici nu ma lasa in drum. Pe mine asta ma intereseaza pe tine ce te intereseaza?

 

Promit solemn ca bag si eu la urmatoarea revizie Valvoline Synpower III (5W30) si revin cu scuzele de rigoare daca o sa mi se para ca zboara masina. :)

Edited by Yaz

Share this post


Link to post
Ce te-ai razvratit asa? :)

 

Am inteles care este optiunea ta si eu ti-am spus optiunea mea de care sunt multumit, asta cu "prietenii mei care au folosit" este deja rasuflata, dupa ureche nimic nu este bun. Am masina cu 150.000 de km si culmea a fost si masina de firma, nu a papat numai ulei de la "mama lui" si la cum a fost folosita nu papa ulei nici acum, segmentare nu i sa facut si nici nu ma lasa in drum. Pe mine asta ma intereseaza pe tine ce te intereseaza?

 

Promit solemn ca bag si eu la urmatoarea revizie Valvoline Synpower III (5W30) si revin cu scuzele de rigoare daca o sa mi se para ca zboara masina. :)

 

Salut,

 

OK!Hai sa pierdem un pic de timp cu Castrol asta, ca se vede ca altfel nu se poate.

Castrol are cel mai lung proces din istorie(9 ani) cu Mobil 1 privind etichetarea mincinoasa a uleiurilor lor "fully synthetic" in Statele Unite desi ele erau obtinute prin hidrocracare, din petrol.Stii care-i culmea?Multumita unor avocati "beton" au castigat!De-atunci toate "hidrocracatele" americane pot fi etichetate "fully synthetic"....

Americanii nici nu mai stiu, de atunci,(1999), daca au cumparat un sintetic sau un mineral ultrarafinat,asa ca prefera uleiurile europene etichetate "fully synthetic".Si totul a inceput de la "maximizarea" profitului lui BP Castrol...

Probleme cu Magnatec-ul ?Sumedenie!El se afla acum printre "snake-urile" incriminate de "reclama mincinoasa" si pedepsite cu amenzi substantiale de catre FTC. Este interzis, totodata, pe piata americana dar firma a luat "masuri" si l-a reetichetat "Syntec", vanzandu-l in continuare...

Linku-uri unde se povesteste (si) despre el?Iata doua:

 

http://www.pro-bike.ro/forums/lofiversion/...php/t19164.html

 

de unde putem cita(povestea este omniprezenta pe net , dar aici, din fericire, e si tradusa in "mioritica"):

 

"In 1990 Castrol a inceput comercializarea unui ulei provenit din grupa III pe care l'au denumit "SynTec Full Syntetic". Mobil a dat in judecata Castrol reclamand folosirea neadecvata a termenului "sintetic" (falsa reclama) insa dupa 9 ani a pierdut acest proces. S'a decis ca formularea "sintetic" sa nu mai reprezinte neaparat grupa de baza din care provine ci, mai degraba, performantele. Astfel, Castrol continua sa produca "ulei sintetic" care de fapt e un ulei mineral de grupa III foarte rafinat din a carui compozitie au fost inlaturati gandacii si gargaritele. Si la fel ca ei, mai toate celelalte mari companii producatoare de uleiuri pentru motoare procedeaza la fel(in Statele Unite,nu si Europa). Este foarte greu de spus in ziua de azi care ulei este cu adevarat sintetic si care nu."

 

si http://www.carbibles.com/additives.html

de unde putem , de asemenea, cita:

 

"July 2004 Update Interestingly, Castrol Magnatec was NOT available in the U.S. until July 2004. A reader of my site called two national Castrol distributors and they told him that Castrol's equivalent is the Syntec line but they couldn't confirm that it was the same as the Magnatec. They really doubted that they were the same, as the GTX is a different formula than Syntec. An email to Castrol's website confirmed this suspicion but they wouldn't explain why Magnatec was only available overseas. If you go to www.castrol.com and then www.castrolusa.com you will notice the product descriptions don't even read close to being the same thing. Confusing as usual with any big corporation - there's no straight answer. Then in July 2004, Castrol started advertising Castrol GTX Startup. It's basically the same thing as Magnatec, but with a different name. Another email to Castrol resulted in a brief phone conversation with them. I asked why they'd waited so long to bring the same product out in North America when it had been available in Europe for at least 6 years previously. There was no good answer. Now the product is available in the US, I expect the volume of emails on this subject to double :-) April 2007 Update In a reversal of fortune, Castrol has now pulled the GTX StartUp product from all the shelves apparently in all countries. They've not replaced it with anything which shows you how fickle the advertising and marketing arms are. People are less sensisitve to the idea of wear on startup, so it seems Castrol have pulled their niche product."

 

De asta data, cu parere de rau, in engleza...

Mai am dovezi despre porcariile Castrol dar ma opresc deocamdata aici.

Cat despre necazurile prietenilor mei, li s-a recomandat de la reprezentanta la VW-urile personale si l-au pus(chiar Magnatec GTD), desi eu le zisesem ca am gasit pe net "niste chestii".Mi-au zis ca nu e raspunderea lor si masinile se afla sub protectia garantiei, bla-bla-bla.Era logic si le-am dat dreptate.Masinile erau in garantie...

Si m-au sunat din Germania sa ma intrebe cat e de grav ca s-a aprins becul portocaliu si ulei nu mai e pe joja defel(la una dintre masini).Le-am zis sa nu mai ruleze mult asa, dar nu prea aveau ce face ca nu aparea deloc vreo benzinarie sa cumpere "superuleiul" si sa completeze...Problema lor era, de fapt, daca trebuie sa opreasca motorul imediat sau sa continue sa ruleze pana la prima benzinarie...

Le-am zis sa mearga asa pana la benzinarie.Asa au si facut si ,odata ajunsi, au completat aproape un litru ,unul, si celalalt, cca 600 ml...Toata lumea stie ca VW-urile TDI au prostul obicei sa consume ceva ulei , dar nici asa... Era sa le strice concediul...

Nici eu nu sunt un mare cunoscator.Mai degraba , "observ" cu atentie...

Ti se pare ca am argumentat "dupa ureche"?

 

Toate cele bune!

 

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Stai linistit ca stiu engleza foarte bine dar sa stii ca esti bun de avocat. :)

 

Din pacate am incetat de foarte mult timp sa ma contrazic pe acest forum, postez din cand in cand si cam atat.

 

Ca sa te simti tu bine iti dau dreptate. :)

 

...si totusi eu nu am avut probleme si ma opresc aici ca imediat ma avertizeaza lumea ca o "iau pe aratura".

 

Salutare.

Share this post


Link to post
Stai linistit ca stiu engleza foarte bine dar sa stii ca esti bun de avocat. :)

 

Din pacate am incetat de foarte mult timp sa ma contrazic pe acest forum, postez din cand in cand si cam atat.

 

Ca sa te simti tu bine iti dau dreptate. :)

 

...si totusi eu nu am avut probleme si ma opresc aici ca imediat ma avertizeaza lumea ca o "iau pe aratura".

 

Salutare.

 

 

Nu inteleg!Ti se pare a fi un "bullshit" avocatesc ce-am postat eu mai inainte?

Daca nu s-a intamplat nimic rau pana acum nu-i timpul pierdut sa se intample, sa stii!

Iar a stimula evitarea folosirii unui ulei slab si criticat, la acelasi pret cu unul mai bun si cu referinte mai bune, mi se pare unul dintre atributele principale ale unui astfel de forum.Nu crezi?

Si eu am "crescut" cu constiinta ca "Castrol" este un superbrand.Dar este o companie care are directii de management trasate de BP acum, si o astfel de directie poate sa duca produsul catre o zona mai putin "fasta".Intotdeauna si in multe alte situatii depindem de nenorocitele de "directii de management" orientate catre "maximizarea profitului"....

Cel mai bine "antrenati" in a dejuca planul managementului de a le-o "tr//e", sunt americanii care nu cred o iota din ce li se spune in reclame si dau vreo 150$ pe ulei si, dupa schimbare, vreo 100$ pe analiza uleiului uzat(U.O.A.=used oil analysis),din care prezinta o mostra prelevata firmelor specializate si recunoscute ca nu le-o "tr/g" si ele.

Si-apoi posteaza rezultatele pe forumurile lor auto, unde se strang ,astfel, cele mai importante dovezi ale calitatii ori non-calitatii unui brand sau altul.Asa mai merge ,nu?Ii pui omului "hartia" in fata si sa vedem atunci, daca mai exista vreo argumentatie de-asta, vorba ta, "dupa ureche"!

Ei n-au trecut prin "episodul comunist" ca noi, si nu se "arunca" in bratele companiilor cu "brand mare", chiar asa cu "inima deschisa",in "deplina fericire", ca noi, care suntem incantati ca gasim aproape absolut orice "la raft" si nu mai avem "apetitul" sa mai cercetam deloc.

Decat sa-mi dai dreptate "ca sa ma simt bine" mai bine m-ai contrazice cu argumente pertinente!

Te asigur ca nu ma supar!

Tu esti bun de politician , dupa parerea mea!

Ai identificat si folosit cu mare acuitate singura "nisa" de raspuns care te-ar fi adus "in avantaj"!Sau faci politica? :) )

 

Cele bune!

Share this post


Link to post

Nu-s politician si nici nu vreau sa fiu, in rest numai de bine. :)

Share this post


Link to post
Nu-s politician si nici nu vreau sa fiu, in rest numai de bine. :)

 

Salut,

 

N-am vrut deloc sa te supar si cred ca ai remarcat ca m-am contrazis in "limitele sportivitatii".

Ca idee generala, nu cred ca e bine sa mai asculti vreodata de sfaturile mecanicului de la Service sau, si mai "grav", de sfaturile vanzatoarei de la magazin(care in afara de faptul ca habar n-are ce spune, mai e si femeie :) ) ).

Astia nu au "mama" si nici "tata"!Nu vor decat sa scape de marfa in timpul cel mai scurt si au indicatii clare de la patron sa recomande, in absolut orice conditii, ce au ei de vandut si e "pe stoc"....Nu-i "doare" in nici un caz de bunul mers al masini tale, uzuri, etc.

Daca Valvoline Synpower XL III, mi-ar fi fost recomandat la Service sau vreun magazin nici nu m-as fi "atins" de el...

Numai dupa ce am verificat si rasverificat cum a reactionat la multi alti useri de pe forumul asta si altele, l-am pus in motor.

Din principiu, nu cred pe cei care recomanda ceva, avand interes sa urmezi acea recomandare, fiind , deci, in conflict de interese...

E un principiu de viata general...

 

Multa bafta si toate cele bune!

Share this post


Link to post
Numai dupa ce am verificat si rasverificat cum a reactionat la multi alti useri de pe forumul asta si altele, l-am pus in motor.

 

Nu contest cele spuse te tine si nici nu vreau sa stirnesc polemici, conflicte sau alte discutii sterile ... dar te-as ruga sa spui, pe scurt, cum ai "verificat si rasverificat cum a reactionat".

Share this post


Link to post
care e problema vara?Iti indica termometrul altceva?Tu nu ai motorul racit cu apa?

5W40 si 10W40 sunt ceva mai vascoase la "rece", si daca esti atent simti. Se vede si din fisele tehnice... Si apropo, spui de Castrol ca e smartoaga :

OilTesting.pdf

Share this post


Link to post

Am gasit articolul pe net sper sa va fie de folos! ceau

 

 

 

Ulei auto

 

 

 

Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema.

Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100°C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun.

Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde.

Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50.

Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa:

 

Grad SAE

Timpul de scurgere (s)

Vascozitatea in CentiStokes

la 100° C

 

10

< 14

4.00 ( 2 - 5)

 

20

15 la 24

7.45 ( 6 - 8)

 

30

25 la 34

10.90 ( 9 - 12)

 

40

35 la 44

14.40 (13 - 16)

 

50

peste 45

19.10 (17 - 21)

 

 

Bun, veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0°C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE.

 

Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia:

- Uleiul auto ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30. Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal. Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice).

- Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa.

Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit. Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa:

 

 

 

1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina)

 

 

 

SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.

SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant.

SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967.

SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971.

SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979.

SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate.

SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF.

SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului.

SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa.

SL - A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare.

SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving",

 

 

Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel)

CA - CC - Pentru motoare diesel pâna în 1965.

CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti.

CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei.

CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzând si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD.

CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi.

CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE.

CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4.

CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4.

CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus.

CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne.

 

 

Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto:

 

A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil.

A2 - Ulei multigrad de vâscozitate normala pentru motoare pe benzina.

A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta.

B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil.

B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica.

B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine.

B4 - Avantajos, în primul rând, în motoarele diesel cu injectie directa.

E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate.

E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate.

E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2.

E4 - Norma mai severa decât E3, asigura cel mai lung interval de schimb.

E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare.

 

Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...