Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am despartit clar producatorii de uleiuri rebranduite de producatorii de consumabile autorizate (OEM) dintr-un motiv foarte simplu: primii sunt producatori independenti de o gramada de produse derivate din petrol, cu departamente de cercetare si de control al calitatii puternice, pe cand a doua categorie sunt reproducatori (manufacturi) ai unor produse expirate, la care nu trebuie sa mai plateasca licente de fabricatie pentru a avea pretul de productie cel mai mic. De cele mai multe ori, cei din urma se ascund in spatele unei retele mari de distributie care a castigat un segment important de piata. Externalizarea este o mare gaselnita a managerilor de succes ce au stiut cum sa directioneze o felie profitabila spre buzunarul propriu. In anumite zone geografice, de ex. US, acest fenomen economic s-a extins si la uleiurile auto, produse ale unor mari companii sunt comercializate sub brandul unei retele de magazine generale sau de profil. In Europa, acest sistem (inventat, probabil, tot in US) functioneaza cu succes in domeniul materialelor si al echipamentelor de uz caznic pentru bugete reduse. Acesta este motivul pentru care eu am folosit si o sa mai folosesc uleiuri branduite cu numele fabricantului masinii, dar n-o sa cumpar un filtru de ulei cu numele unei retele de distributie, oricate embleme si/sau holograme are pe el.

Am inteles bine?Numai afacerile cu consumabile, altele decat uleiul de motor, pot fi/sunt oneroase, la limita "sportivitatii"?

Ce te face sa crezi ca "primii"(din postul tau, adica producatorii de uleiuri) nu incearca sa gaseasca piata "sigura" pentru un produs cu caracteristici/clasificari usor perimate, cu costuri de productie "mititele" si costuri de cercetare/dezvoltare, de mult amortizate,prin "ascunderea" produsului respectiv sub brandul producatorului motorului/masinii ce are grija sa nu fie nimic afectat la motor cu uleiul ala, cel putin pentru perioada /numarul de km, acordate ca garantie?

Ar fi o afacere tare buna pentru ambele parti!Nu?

Departamentele de cercetare si control ale calitatii functioneaza ele foarte bine, sa zicem, dar nivelul produsului respectiv poate fi o clasa "mai jos" fara nici o grija pentru compania petroliera respectiva, care nu mai iese "la bataie" , sincer, concurandu-se in clasificari si probe independente, ci apare pe piata "camuflata" sub numele brandului producatorului motorului/masinii, stimuland "necinstit", apetenta utilizatorului de a achizitiona uleiul "original".

Ti se pare a fi "fair"?

Cine se deda la practici de genul ala , de care tu insuti povestesti, va fi foarte scrupulos cu clasa de ulei de motor oferit intru rebranduire?

Mai pe scurt, un filtru infundat este mai putin periculos ca un ulei la limita (de jos) a compatibilitatii (ca sa nu spun direct-incompatibil)?

 

Cele bune!

  • Like 1

Share this post


Link to post

E simplu: in primul caz sunt implicate doua nume mari, construite cu mare grija, in multi ani, care nu doresc sa apara intr-un scandal mondial, in al doilea exista, doar, un no name care poate fi sacrificat fara probleme, fara scandal in mass-media, toata afacerea se muta pe un alt no name. Producatorii de uleiuri, printre multe altele, nu fac parte din industria orizontala formata prin externalizare. Acordurile intre doua mari companii nu se pot confunda cu un contract semnat la beneficiar de catre un manager si la furnizor de catre acelasi manager, dar sub un nume banal, al unei rude prin alianta, al unui fost coleg de scoala sau al unui prieten din copilarie sau de afaceri. Sunt doua acte complet diferite, la fel si sumele implicate, deci, scari diferite. Asta-i un aspect. Al doilea ar fi cel tehnologic: producatorul de uleiuri nu-si poate permite sa schimbe atat de usor un proces, reglajele unei instalatii complexe, pentru a crea produse mai proaste si mai ieftine la vanzare, dar cu costuri suplimentare. Acest lucru este un non-sens economic pe care il ignora cei bolnavi de scenarita. Etichetarea produselor petroliere se face in urma analizelor de laborator si dupa cererea pe piata din momentul acela, ceva asemanator cu industria semiconductoarelor. De ex., chiar daca o sarja are ca rezultat un ulei 0w30, dar cererea momentana este pentru 5w30, rezultatul se eticheteaza cu 5w30, iar ce ramane se amesteca cu ulei mineral si rezulta 10w30. La fel, daca o sarja nu corespunde specificatiilor superioare, este trecuta pe urmatorul nivel inferior. Asta nu inteleg unii infocati admiratori ai uleiurilor 10w40, nu stiu cum se produce pezmetul intr-o brutarie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
E simplu: in primul caz sunt implicate doua nume mari, construite cu mare grija, in multi ani, care nu doresc sa apara intr-un scandal mondial, in al doilea exista, doar, un no name care poate fi sacrificat fara probleme, fara scandal in mass-media, toata afacerea se muta pe un alt no name. Producatorii de uleiuri, printre multe altele, nu fac parte din industria orizontala formata prin externalizare. Acordurile intre doua mari companii nu se pot confunda cu un contract semnat la beneficiar de catre un manager si la furnizor de catre acelasi manager, dar sub un nume banal, al unei rude prin alianta, al unui fost coleg de scoala sau al unui prieten din copilarie sau de afaceri. Sunt doua acte complet diferite, la fel si sumele implicate, deci, scari diferite. Asta-i un aspect. Al doilea ar fi cel tehnologic: producatorul de uleiuri nu-si poate permite sa schimbe atat de usor un proces, reglajele unei instalatii complexe, pentru a crea produse mai proaste si mai ieftine la vanzare, dar cu costuri suplimentare. Acest lucru este un non-sens economic pe care il ignora cei bolnavi de scenarita. Etichetarea produselor petroliere se face in urma analizelor de laborator si dupa cererea pe piata din momentul acela, ceva asemanator cu industria semiconductoarelor. De ex., chiar daca o sarja are ca rezultat un ulei 0w30, dar cererea momentana este pentru 5w30, rezultatul se eticheteaza cu 5w30, iar ce ramane se amesteca cu ulei mineral si rezulta 10w30. La fel, daca o sarja nu corespunde specificatiilor superioare, este trecuta pe urmatorul nivel inferior. Asta nu inteleg unii infocati admiratori ai uleiurilor 10w40, nu stiu cum se produce pezmetul intr-o brutarie.

 

Sunt implinite deja conditiile fara schimbarea fluxului.Se produc ,inca, "pe linie" semisintetice si minerale "medii" fara cine stie ce pretentii,si nu "mai proaste" ci "usor perimate", nu "up-to-date" in ceea ce priveste clasificarile si feedback-ul utilizatorilor.Atat...

Nu-i non sens economic sa vinzi cantitati uriase din uleiul usor "invechit" ca specificatii(care nu strica nimic la motor) sub numele producatorului motorului/masinii si sa-i mai si furnizezi (cand e cazul)ulei ptr. "primul schimb",in schimbul reclamei aferente:"XXX recomanda YYY" ori "ZZZ a choisi WWW"......

Urmatoarea fraza contine sensuri care mie imi sunt complet neclare.Daca mai citeste cineva, il rog frumos sa ma ajute!Eu,pur si simplu, n-am inteles absolut nimic!Deci un 0W-30 se eticheteaza ,eronat,sau fraudulos,daca vreti, 5W-30 fiindca tocmai se cere 5W-30?!?!?

Iar ce ramane se amesteca cu ulei mineral(de ce vascozitate?!?!?) si rezulta 10W-30?!?!?!

Asa "iese" uleiul asta?!?!Ca "pezmetul la brutarie"?!?!?!

Cu externalizarea ai si nu ai dreptate!O firma mare producatoare de automobile lucreaza dupa proceduri si, in mod normal, "explodeaza" singurica,daca isi agreeaza furnizorii fara un audit specializat si fara o perioada de studiu a lor, timp in care sunt tinuti sub observatie si supusi controalelor inopinate, timp de cel putin un an.Stiu ce vorbesc.Se pot face teoretic "manarii" , dar e extrem de improbabil, date fiind datele problemei si eventualele urmari nedorite pentru cei prinsi cu "mata-n sac", ca sa nu mai vorbim de efecte asupra produsului finit:masina.Marele consumator de repere care este compania auto este suficient, sa "fie acolo", in contextul dat ca sa nu existe astfel da "manarii",asta daca nu cumva top-management-ul s-a hotarat sa-si "dea foc la valiza" in plenul board-ului, daca "rasufla" ceva sau,si mai grav ,daca vin reclamatii de la clienti, focusate pe un singur reper.

 

Cu bine!

Edited by iuliu m.
  • Like 1

Share this post


Link to post

[b]....in primul caz sunt implicate doua nume mari, construite cu mare grija, in multi ani, care nu doresc sa apara intr-un scandal mondial, in al doilea exista, doar, un no name care poate fi sacrificat fara probleme...

 

 

Ar mai fi o problema...

In "al doilea" caz,din demonstratia ta, nu exista doar un "no name" care poate fi sacrificat fara probleme ci insusi "GM",care gireaza prin "forta" brand-ului, filtrul inscriptionat "GM Genuine".Este "sacrificat" ditai brand-ul care, pana sa aiba problemele din ultimii ani si sa dea faliment, a fost, vreme de multe decenii, numarul 1 mondial!"No name"-ul nici "nu exista", el ascunzand-se sub pulpana brand-ului mare si atotputernic...

In cazul uleiurilor ,cine ar fi "sacrificat", "la o adica", dinspre partea "companiei petroliere" de "mare traditie si respiratie internationala"?ISUTLI? :)

Cine are/ar fi avut mai mult de pierdut (dac-ar mai fi existat)?Daewoo sau ISUTLI?Cate piete traditionale pierdea arhicunoscutul, celebrul, notoriul,superrespectatul ISUTLI?El este "al doilea nume mare, construit cu mare grija, in multi ani"?!?!?

Come on...! :)

 

Numai bine!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Am Matiz din 2004, acum are peste 100.000 km. Pana pe la 80.000km am folosit Mobil SyntS 5W40. Consuma cam 300g-400g ulei de la un schimb la altul. Uleiul il schimb intotdeauna la 10.000km.

De la 80.000km am trecut pe ulei GM 5W30 (nu gaseam pe nicaieri Mobil si am spus sa pun ce recomanda producatorul). Deoarece nu imi place sa tot schimb tipul de ulei din motor am ramas pe GM 5W30. Am facut pana acum 3 schimburi cu acest ulei.

PROBLEMA este ca de la un schimb la altul (la fiecare 10.000km) consuma 1 litru de ulei. Trebuie in parmanenta sa completez cu ulei. De ce se intampla asta?

Ma gandesc sa trec pe Valvoline MaxLife 10W40 deoarece am depasit 100.000km si se pare ca motoarele nu consuma asa mult acest ulei. Ce spuneti?

Share this post


Link to post

Un sfat cineva? Trebuie sa schimb uleiul si nu mai vreau sa pun iar GM 5W30 pentru ca iar o sa trebuiasca sa completez cu 1 litru pana la urmatorul schimb. As merge pe Valvoline MaxLife 10W40, masina avand peste 100.000km. Multumesc!

Share this post


Link to post

E o solutie bine aleasa... ar trebui sa iei in calcul si o schimbare de set motor pe la 150 mii...

Share this post


Link to post

Matiz-ul meu are 141.000 km si nu papa uleiul ca la mancare, am bagat Valvoline Dura Blend 5W30, ti-l recomand desi si alegerea ta este una buna.

Edited by Yaz

Share this post


Link to post

baga petro canada 5w30. eu am bagat la a mea si nu a consumat mai deloc in 12k km cat am cu el. am acelasi motor ca tine doar ca are 4 cilindri.

motorul trebuie sa te tina cam 600k km...asa ca nu ai de ce sa-ti faci probleme de la 100k...abia ai terminat rodajul!

Share this post


Link to post

Salut,

 

Petro Canada are bune "review"-uri.N-am folosit...

Exista MaxLife Full Synthetic 5W-30,vad.( http://www.valvoline.com/products/consumer...tic-motor-oil/3 ).

Sau poti incerca Liqui Moly Top Tec 4500 5W-30.Incearca sa schimbi brand-ul fara a te "teme" de vascozitatea mai mica.

O calitate mai buna a lubrifiantului poate duce la un consum mai mic din acesta, desi vascozitatea este un factor care ne "obsedeaza" cand vine vorba de "papat ulei".

Utilizatorii americani sunt foarte multumiti de cum "reactioneaza" in masini mai "obosite" ( http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...;Number=1537234 ).

Cu simeringurile de supape cum stai?Scoate fum la vreun fel de solicitare(rece/cald, accelerari bruste, etc.), masina?

 

Observ, cu o regretabila intarziere, ca am "warn=40%".Este cineva dintre administratori, (eventual cel care a mi-a adresat atentionarea/atentionarile), care imi poate comunica unde si cu ce am gresit?

 

Bafta!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Multumesc pt raspunsuri.

iuliu m. - desi am peste 100.000 km cu Matizul este in stare buna de functionare, nu scoate fum pe nicaieri, trage bine; doar cand conduc cu peste 4500-5000 rpm apare pe la garnitura de chiuloasa o urma de ulei asemanatoare cu cea din poza atasata (poza nu este facuta la masina mea dar problema este aceeasi). Cu toate acestea de cand am schimbat uleiul cu GM5w30 imi papa in prostie, cam 1 litru intre schimburi. De asta vreau sa trec pe un alt ulei. Eu m-am decis la Valvoline MaxLife 10W40.

post-7765-1251265450_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Practic uleiul pe care il bagi acum in motor este uleiul cu care vei merge toata iarna. Eu nu as merge in niciun caz pe 10W40 din urmatoarele motive:

 

1-calitate ulei: este un ulei semisintetic, inferior ca si proprietati de ungere unui 5W40 sau 5W30

 

2-costuri: desi este mai ieftin si producatorii spun ca ajuta la scaderea consumului de ulei, adevarul e ca (in special iarna) utilizarea uleiului 10W40 este mai costisitoare decat utilizarea unui 5W40, in conditiile in care diferentele de consum de ulei intre sunt infime. 10W40 este mai vascos la temperaturi joase, adica atunci cand consumul de combustibil al oricarui motor este mai mare. Este suficient sa iei in calcul iarna un consum mai mare cu 0.25 litri de benzina la 100 km in cazul folosirii lui 10W in locul lui 5W si vei constata ca din diferenta de bani pe care o dai pe benzina ai fi achizitionat 5W40 gratis.

 

3- calitate ungere: folosind iarna un ulei cu vascozitate mai mare la rece, la pornirea motorului uleiul ajunge cu oarecare intarziere in toate locurile care necesita ungere. Asta duce in mod inevitabil la accelerarea uzurii. In conditiile astea, merita sa folosesti iarna 10W40?

 

Eu ti-as sugera sa te intorci la 5W40. Un consum de 0.3-0.4 litri de ulei la 10000 km este foarte acceptabil pentru un motor mic, de turatie, care are peste 100000 km si colac peste pupaza mai are si pierderi externe de ulei.

 

Subscriu la ceea ce spunea cineva mai sus, ca ar trebui sa iei in calcul refacerea motorului. Un motor de mic litraj nu are cum sa functioneze 600000 km (spunea tot cineva mai sus) fara sa fi fost refacut de cel putin 3 ori.

Share this post


Link to post

Te cred si eu frate ca nu merge 600k km daca ii bagi 10w40 in loc de 5w30...incearca sa bagi 5w30 de la alt producator...10w40 e un ulei semisintetic mediocru. Hai ca este 23 ron/l un 5w30...nu este un capat de tara!

 

LE. Schimba si tu garnitura de la capacul de chiulasa.

Edited by rich1974

Share this post


Link to post
Practic uleiul pe care il bagi acum in motor este uleiul cu care vei merge toata iarna. Eu nu as merge in niciun caz pe 10W40 din urmatoarele motive:

 

1-calitate ulei: este un ulei semisintetic, inferior ca si proprietati de ungere unui 5W40 sau 5W30

 

2-costuri: desi este mai ieftin si producatorii spun ca ajuta la scaderea consumului de ulei, adevarul e ca (in special iarna) utilizarea uleiului 10W40 este mai costisitoare decat utilizarea unui 5W40, in conditiile in care diferentele de consum de ulei intre sunt infime. 10W40 este mai vascos la temperaturi joase, adica atunci cand consumul de combustibil al oricarui motor este mai mare. Este suficient sa iei in calcul iarna un consum mai mare cu 0.25 litri de benzina la 100 km in cazul folosirii lui 10W in locul lui 5W si vei constata ca din diferenta de bani pe care o dai pe benzina ai fi achizitionat 5W40 gratis.

 

3- calitate ungere: folosind iarna un ulei cu vascozitate mai mare la rece, la pornirea motorului uleiul ajunge cu oarecare intarziere in toate locurile care necesita ungere. Asta duce in mod inevitabil la accelerarea uzurii. In conditiile astea, merita sa folosesti iarna 10W40?

 

Eu ti-as sugera sa te intorci la 5W40. Un consum de 0.3-0.4 litri de ulei la 10000 km este foarte acceptabil pentru un motor mic, de turatie, care are peste 100000 km si colac peste pupaza mai are si pierderi externe de ulei.

 

Subscriu la ceea ce spunea cineva mai sus, ca ar trebui sa iei in calcul refacerea motorului. Un motor de mic litraj nu are cum sa functioneze 600000 km (spunea tot cineva mai sus) fara sa fi fost refacut de cel putin 3 ori.

 

Salut,

 

10W-40 nu este neaparat un ulei semisintetic.E-adevarat ce Maxlife 10W-40 este semisintetic, dar nu-i o conditie"obligatorie" ca "in" vascozitatea asta sa nu gasim decat semisintetice.Nu exista corespondente intre indicele de vascozitate si tipul uleiului(mineral, semisintetic ori sintetic).

Cu punctele 2) si 3) sunt in mare parte de acord, dar nu inteleg de ce s-ar "intoarce" la 5W-40 si nu la 5W-30, un ulei mai putin vascos la "rece" si mai potrivit pentru iarna, prin urmare.

Asa este , motorul "are voie" sa consume ~300 ml de ulei la 10 k km dar cand "se duce" catre un litru ar trebui sa se ia unele masuri cu el.Suspectez, in continuare, unul sau mai multe simeringuri de supape.

Alea nu sunt scurgeri "externe" de ulei ci o murdarire mai mult "simbolica" a garniturii capacului de culbutori si nu a garniturii de chiulasa cum a "anuntat" gresit @adisoru.

Asta, cu "kilometrii atinsi fara RK si,mai ales, fara uzuri care sa reclame RK", este de o relativitate mare de tot.Practic,"cati oameni -atatea pareri!"

Totusi exista statistici "pretioase",daca vreti, de la flotele de taxiuri care , in general, au inceput sa "pape" ulei la 300-370 k km, fiind recunoscut un caz care se apropia de patru sute de mii de km cu consum absolut simbolic de ulei si la schimbul de la 390 k km a inceput sa il consume " mai cu pofta".Astea sunt fapte si experiente personale.Trageti voi concluziile!Asta in conditiile utilizarii dure,ca taximetre,preponderent citadine, si cu cel putin doua "schimburi"/masina, cu cel putin doua stiluri de condus diferite...

 

Multa bafta!

 

 

P.S. Am intrebat si eu , "acum un post", care este motivul "warn"-ului meu!Nu trebuia sa primesc un PM care sa lamureasca lucrurile, de la administratorul/administratorii care m-au pedepsit, in care sa mi se spuna si de ce?

Share this post


Link to post
... 10W-40 nu este neaparat un ulei semisintetic.

Daca nu este un amestec de sintetic cu mineral, ce este ? Poate ca este cea mai mare descoperire a stiintei, iar noi n-am aflat, poate ca pretul nu mai reflecta valoarea.

 

In privinta consumului normal de ulei la mia de km, manualul de utilizare iti ofera datele cele mai corecte.

Share this post


Link to post
Daca nu este un amestec de sintetic cu mineral, ce este ? Poate ca este cea mai mare descoperire a stiintei, iar noi n-am aflat, poate ca pretul nu mai reflecta valoarea.

 

In privinta consumului normal de ulei la mia de km, manualul de utilizare iti ofera datele cele mai corecte.

 

Salut,

 

Este un ulei sintetic 100 %.Este 10W-40 si nu este "amestec de sintetic cu mineral"."Voi" nu stiati, pana acum, ca exista?!?

Iata cateva exemple de "fully synthetic", 10W-40:

 

http://www.amazon.com/Castrol-Syntec-10W40...l/dp/B001IWEFU0

 

 

http://www.motul.com.sg/product_line_up/4s.../4stroke03.html

 

 

http://www.tritechlubricants.com/downloads...0Low%20SAPS.pdf

 

 

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_cbe...2137790_935.pdf

 

 

http://cgi.ebay.co.uk/Shell-Rimula-Signia-...612189002r18168

 

http://www.merlinmotorsport.co.uk/product_...mp;currency=USD

 

E-adevarat ca primul si ultimele patru nu sunt "prezente obisnuite" pe piata romaneasca(dar se pot aduce, eventual, la comanda).

Al doilea este chiar un "hit", ca sa zic asa...

Nu este o formula tipica unui "full synthetic",intr-adevar, dar exista.E mai mult demonstratia ca asa ceva exista, se produce si se vinde, fiind deja "descoperit de stiinta"......

Nu exista, asa cum am mai scris, o corespondenta conditionala intre indicele de vascozitate si tipul uleiului.

 

Bafta!

 

P.S. Nu citeste nici un administrator?Am rugat sa mi se explice si mie unde si cu ce am gresit, de am "warn" 40%!

S-ar putea face chestia asta?Cer prea mult?

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

=)) =))

Adica tu vrei sa pui ulei de camion in motorul de matiz? Tare, foarte tare! La rece ai o vascozitate cu 50% mai mare decat ii trebuie motorului, la cald la fel.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
=)) =))

Adica tu vrei sa pui ulei de camion in motorul de matiz? Tare, foarte tare! La rece ai o vascozitate cu 50% mai mare decat ii trebuie motorului, la cald la fel.

 

 

Daca te referi la uleiul 10W40 ca fiind de camion, eu cred (personal) ca motorul de matiz nu va avea probleme cu el. De altfel in cartea tehnica este recomandat pe langa 5W30(pt zone reci) si 15W40(pt zone calde), desi 15W40 ar fi recomandat si pentru camioane.

Share this post


Link to post
=)) =))

Adica tu vrei sa pui ulei de camion in motorul de matiz? Tare, foarte tare! La rece ai o vascozitate cu 50% mai mare decat ii trebuie motorului, la cald la fel.

 

Salut,

 

Nu inteleg la ce te referi!Vrei sa incerci sa lamuresti putin lucrurile?

Imi raspunzi mie sau lui @adisor?

Ca sa stiu cum raspund...

In orice caz,"uleiul de camion" din "lista" mea nu este o recomandare pentru Matiz ci o dovada ca exista, se produce si se vinde "sintetic 100%" in vascozitatea asta (10W-40).

Exista si Motul Chrono 300 V 10W-40, insa.Acela nu-i "chiar" "de camion".Sau poate, "de camion de curse" :) ...

Cred in continuare ca la Tico/Matiz cea mai nimerita cifra a vascozitatii uleiului, fie iarna, fie vara, este 5W-30.

 

Bafta!

 

P.S.Este vreun administrator care, citind aceste P.S.-uri se deranjeaza cateva minute sa imi trimita si mie un PM cu motivul atentionarii mele cu "warn" (40%)?Sau trebuie sa deschid un topic separat pentru asta?

Atunci cand sunt citite si "curatate" posturile noi, se vede au ba si ce intreb eu "pe-aici"?

  • Like 1

Share this post


Link to post

Matizul meu papa foarte repede uleiul 5W30. De aceea merg pe 5W40 sau acum vreau sa incerc MaxLife 10W40. STIU ca se recomanda pentru Matiz 5W30, dar in cazul meu este poate mai bine sa incerc si 10W40, pana a ajunge sa refac motorul intr-un viitor.

Am cautat prin oras ulei MaxLife 10W40 si cica nu nu mai fabrica, si imi zicea ala de la magazin sa cumpar nu stiu ce alt tip de ulei. Asa ca am sunat la reprezentanta Valvoline si bineinteles ca mai fabrica acest ulei. I-am intrebat si de ce in strainatate exista MaxLife 5W30 si MaxLife 5W40 si in Romania nu. Si mi-au spus ca exista si in Romania si ca ei au. Mi-au dat telefonul de la un reprezentant de vanzari, l-am sunat si a ramas sa ne intalnim pentru a imi alege ce ueli vreau. Cand a auzit ca vreau doar 3 litri a strambat din nas, dar asta este, pe criza cred ca accepta si comenzi mai mici.

 

PS: Chiar nimeni nu ii explica lui iuliu m. de ce are warn? Macar sa stim si noi cu ce a gresit ca sa nu repetam pe viitor greseala.

Edited by adisoru

Share this post


Link to post
...E-adevarat ca primul si ultimele patru nu sunt "prezente obisnuite" pe piata romaneasca(dar se pot aduce, eventual, la comanda).

Al doilea este chiar un "hit", ca sa zic asa...

Nu este o formula tipica unui "full synthetic",intr-adevar, dar exista ...

Te imbeti cu apa plata. Intotdeauna, un compromis, ramane un compromis. Citesti de pomana specificatiile uleiurilor americane, ele nu se folosesc in alta parte a lumii, asa ca, comanzi degeaba uleiuri de la ei. Mai bine rezolvi lipsa de etansietate de la motor, ea a aparut atat de devreme datorita lipsei de intretinere si a uleiului prost folosit.

Share this post


Link to post
Mai bine rezolvi lipsa de etansietate de la motor, ea a aparut atat de devreme datorita lipsei de intretinere si a uleiului prost folosit.

 

Tolin, cred ca la motorul meu te referi, ca ar trebui rezolvata etansietatea. Eu imi ingrijesc f bine masina, schimburi de ulei si consumabile la timp si ma straduiesc sa pun numai ulei bun (in afara de perioada de garantie cand eram obligat sa pun ce vroiau aia de la service-Aral, Shell, Daewoo - am avut numai Mobil si GM original de 3 schimburi in coace). Nu am probleme de etansietate la motor doar ca uleiul 5W30 imi este consumat foarte repede de Matiz-are peste 100.000 km. Asa ca eu aleg sa pun altceva decat 5W30.

 

PS: sunt alaturi de iulu m. in a i se explica de ce a primit wran.

Share this post


Link to post

Ma refer oricui are probleme de etansietate la motor, deci, nu unei persoane anume.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@adisoru: motorul ala consuma ulei la 80.000km din cauza uleiului slab folosit pana atunic(Synt S-ul ala, eu n-am o parere buna despre el, am avut si eu in motor o data insa l-am scos dupa ~5000km) si a folosirii unei vascozitati aiurea. Cat despre obligativitatea introducerii unui anume ulei pentru a pastra garantia, la mine nu a mers faza asta, le-am zis clar ca atat timp cat nu scrie undeva chestia asta si cat timp eu aduc bidoane de ulei sigilate, de vascozitatea recomandata nu au ce sa-mi reproseze.

 

Da, 15w40 o fi recomandat, in Sahara poate, insa nu in romania unde dimineata (momentul primei porniri la marea majoritate a masinilor), in Bucuresti, ai 20 de grade temperatura ambianta. Oricum, nici 5w40 si nici 10w40 nu sunt recomandate. Si eu credeam la fel, ca 5w40 este cel mai bun, i-am bagat chiar si 0w40 insa ma bucur ca mi-a trecut. Stricam naibii motorul degeaba. Merg de un an(2 veri prinse) cu uleiul asta si nu am avut nici o problema, nici in zilele cele mai calduroase. Masina nu mananca inca nici un pic de ulei, dupa 10.000km uleiul este la maxim iar uleiul ramas de la schimb, 300ml, este inca in cutie in garaj. Ma astept sa o tina in ritmul asta si dupa 100.000km(acum avand putin peste 42.000).

Share this post


Link to post
Merg de un an(2 veri prinse) cu uleiul asta si nu am avut nici o problema, nici in zilele cele mai calduroase.

 

 

Te rog sa imi spui ce ulei folosesti: marca si vascozitatea. Cat despre Synt S de la Mobil, eu am crezut ca e bun. Cel putin la pret era mai scump ca altele deci si o calitate mai buna (aa credeam eu).

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...