Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

5W40 si 10W40 sunt ceva mai vascoase la "rece", si daca esti atent simti. Se vede si din fisele tehnice... Si apropo, spui de Castrol ca e smartoaga :

 

OK!Accept provocarea si promit ca in week-end, cand voi avea mai mult timp, voi posta niste link-uri mai relevante, privitor la chestiile astea.

In ceea ce priveste Castrol-ul este singurul brand mare care si-a permis sa isi alature numele unor minciuni sfruntate cum ar fi uleiul "magnetic"(Magnatec, in speta), reclama absolut micinoasa, fara nici un temei tehnic, si si-a mai permis sa pacaleasca clientii ca le vinde ulei sintetic , si de fapt sa aiba in bidoane, mineral hidrocracat, mult mai ieftin de produs si inferior unui sintetic veritabil(nu mult, dar inferior,mai precis grupa III).Dupa astfel de practici comerciale, mi-am pierdut increderea in brand sesizand cam care e directia pe care o dau bussines-ului lor.Voi reveni, cu amanunte, cum am promis.Asa cum am mai postat au mai avut si niste prieteni

experiente neplacute cu el, ceea ce mi se pare chiar in neregula, fiindca credeam ca neajunsurile se pastreaza intr-un domeniu mai "abstract", asa.

In legatura cu vascozitatile uleiurilor si intelegerea lor cat mai "eficace" , recomand cu caldura, link-ul asta:

http://ferrarichat.com/forum/showthread.php?t=136052

 

Lectura placuta!

 

si

 

Mai vorbim...!

Share this post


Link to post

Hehe, hai sa ma bag si eu in seama, desi presimt ca o sa mi-o iau urat tare de tot :D . Eu inainte sa citesc ceva pe forumul asta legat de ulei, acum vreo 6 luni si 10.000 Km, mi-am luat un bidon de 4 l de ARAL Blueceva 10W40 sintetic cu 80 de lei. Desi masina era proaspat segmentata, am preferat 10W40 dintr-o "constipatie" intelectuala legata de cele doua bidoane de Castrol Magnatec 5W40 pe care Maty al meu le papase in doua luni, inainte de segmentare. Acum, cam la sfarsit de tura pentru uleiul asta, pot spune ca s-a descurcat onorabil, nu am avut necazuri majore cu papatul de ulei si nivelul pe joja a scazut, de la maxim, cu un cm spre jumatate in acesti 10.000 Km (bine ca am mai si turat-o in draci uneori) fara sa completez niciodata. Personal sunt multumit, acum, uleiul e cvasi negru si probabil ca pana in sfarsitul lunii o sa il schimb si sincer ma gandesc tot la ARAL, la mine a mers bine si nici nu a facut "coji". :D

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Crezi ca face coji in cateva luni/10.000km? In plus, daca l-a mancat si pe asta..segmentarea nu prea a fost o reusita, parerea mea.

Share this post


Link to post
Crezi ca face coji in cateva luni/10.000km? In plus, daca l-a mancat si pe asta..segmentarea nu prea a fost o reusita, parerea mea.

Nu stiu ce sa zic, de mancat ulei a mancat din vina mea, asta stiu sigur, oricum orice motor papa o  cantitate mica de ulei si in 10.000 de km mi se pare ok sa se duca un cm in jos, pana la urma nu am facut decat sa schimb segmentii in sine, cine stie ce uzura o mai avea pe acolo. Iar cu cojile, eu am inteles ca face in reactie cu resturile din uleiurile anterioare, ori la mine ARAL-ul a venit dupa segmentare (deci si dupa spalare motor).

Share this post


Link to post

Repet(stiu ca o sa mi se sara in cap) insa al meu, de exemplu, nu consuma ulei deloc, nu-i place. Am acelasi nivel pe joja(maxim) de cand il pun pana il scot din motor, adica 8-9-10k km.

Share this post


Link to post
Repet(stiu ca o sa mi se sara in cap) insa al meu, de exemplu, nu consuma ulei deloc, nu-i place. Am acelasi nivel pe joja(maxim) de cand il pun pana il scot din motor, adica 8-9-10k km.

 

Al tau e de nou luat, al meu are pe putin 170.000 de km la activ, al tau nu a trecut printr-o segmentare, al meu da, al tau nu a fost turat in draci de un incapator, al meu... :D , si nu in ultimul rand al meu acum mananca infinit mai putin decat inainte de segmentare.

Share this post


Link to post

No, atunci se schimba datele problemei. Nu stiam cat ulei manca inainte. In plus, eu am comentat doar chestia cu "orice motor mananca ulei". La al meu nu sesizez vreo diferenta pe joja. Daca consuma, cantitatea este neglijabila(sub 100ml).

Share this post


Link to post

De-abia astept sa vad si eu linkurile alea relevante. Cine stie, poate ma faci si pe mine sa ma sucesc, dupa 7 ani de folosit exclusiv uleiuri Castrol.

 

Din afirmatiile pe care le faci e clar ca ai o problema cu brandul:

 

"Si cu brand-ul e o mare problema , in ceea ce priveste originea , asigurarea calitatii, linia de produse "Magnatec", etc."

Cam care ar fi problemele cu originea si asigurarea calitatii?

 

"In ceea ce priveste Castrol-ul este singurul brand mare care si-a permis sa isi alature numele unor minciuni sfruntate cum ar fi uleiul "magnetic"(Magnatec, in speta), reclama absolut micinoasa, fara nici un temei tehnic, si si-a mai permis sa pacaleasca clientii ca le vinde ulei sintetic , si de fapt sa aiba in bidoane, mineral hidrocracat, mult mai ieftin de produs si inferior unui sintetic veritabil(nu mult, dar inferior,mai precis grupa III)."

 

Trecand peste faptul ca "reclama mincinoasa" e un pleonasm, ce te face sa crezi ca uleiul "magnetic" este o minciuna sfruntata care nu are niciun temei tehnic? Temeiul tehnic se numeste onctuozitate, iar ideea de a specula aceasta caracteristica alegand un nume cu impact de marketing este absolut geniala. Castrol Magnatec suna mai bine decat Castrol Onctuos, desi inseamna acelasi lucru (o caracteristica pe cat de reala, pe atat de necesara lubrifiantilor).

 

"Despre Magnatec am o parere proasta din cauza faptului ca am prieteni care au folosit si au avut numai probleme cu el (sa fie din cauza ca e facut in Turcia?)."

 

Poti sa ne dai si noua adresa fabricii Castrol din Turcia? E prima data cand aud de ea...

Prietenii care au avut probleme au pus ulei Magnatec GTD (norma VW 50.500) in motoare TDI care necesitau un ulei cu norma 50.501. Nicio reprezentanta nu ar recomanda vreodata asa ceva, l-au pus dupa mintea lor. Normal sa apara probleme.

 

 

"Magnatec-ul se afla acum printre "snake-urile" incriminate de "reclama mincinoasa" si pedepsite cu amenzi substantiale de catre FTC. Este interzis, totodata, pe piata americana dar firma a luat "masuri" si l-a reetichetat "Syntec", vanzandu-l in continuare..."

Nu este interzis, pur si simplu inca nu a fost lansat in USA. Nu i-au schimbat numele in Syntec, Syntec exista in SUA de 12 ani, adica cu 10 ani inainte sa apara Magnatec. Cu "reclama mincinoasa" am lamurit-o mai sus...

 

"Castrol are cel mai lung proces din istorie(9 ani) cu Mobil 1 privind etichetarea mincinoasa a uleiurilor lor "fully synthetic" in Statele Unite desi ele erau obtinute prin hidrocracare, din petrol.Stii care-i culmea?Multumita unor avocati "beton" au castigat!De-atunci toate "hidrocracatele" americane pot fi etichetate "fully synthetic"....

 

Sunt sigur ca au fost procese mai lungi de 9 ani. La fel cum sunt sigur ca procesul dintre Exxon Mobil si BP a inceput in 1998 si s-a terminat in 1999, BP castigandu-l fluierand cu basca in mana. Nu pentru ca a avut avocati smecheri (Exxon e o companie mult mai bogata isi permitea si ea avocati hotomani), ci pentru ca a dovedit ca uleiurile lor sunt sintetizate intr-o asemenea masura incat niciunul din componentele uleiului sintetic Castrol nu se regaseste ca atare in natura. Mai mult, nici uleiurile sintetice Mobil nu sunt 100% obtinute din polialfaolefine. Este practic imposibil din moment ce uleiurile trebuie sa contina aditivi care de felul lor sunt insolubili in polimeri, fiind necesar un "carrier" care este... ulei mineral. In orice ulei sintetic acest carrier exista in proportie de 10-20%

 

In conditiile astea era si normal ca Exxon sa piarda procesul, uleiul Mobil1 fiind in acceasi masura "100% sintetic pe cat este si Castrol. Acum, dupa 10 ani, Castrol inca ii mai pune pe cei de la Exxon sa plateasca polite, facand publice rezultatele testelor IVA (unul dintre testele necesare clasificarii API SM), conform carora Edge 5W30 ofera de 8 ori mai multa protectie axei cu came decat Mobil1 5W30. Initial Valvoline sustinuse ca Syn Power 5W30 ofera de 4 ori mai multa protectie decat Mobil1 5W30. Mobil1 nu a protestat, nu a facut precizari, nu a mai dat pe nimeni in judecata. Ciudat, nu?

Shell a sustinut anul asta ca are cel mai bun ulei 5W30 din lume si i-a invitat pe ceilalti producatori la o competitie in care sa se faca teste paralele.

Castrol, Mobil1 si Valvoline au refuzat sa participe... Asta inseamna ca Shell are dreptate?

 

http://www.shell.com/home/content/usa/abou...ged_040509.html

http://www.jobbersworld.com/March%2020,%202009.htm

 

Concluzia? Toti producatorii sunt in aceeasi masura mincinosi, dar toti lupta pentru a avea produse mai bune. De cele mai multe ori diferentele sunt placebo... daca bag in motor Valvoline o sa mearga 200.000 mile, daca bag Mobil1 o sa mearga 321868.8 km.

 

Pentru Matiz este recomandabil sa se puna cel mai bun 5W30 pe care ni-l permitem. Daca masina incepe sa il consume in cantitati care depasesc bunul simt, solutia nu este folosirea unui 5W40 sau 10W40 ci refacerea motorului.

 

Eu folosesc Castrol Edge 5w30 si sunt multumit. Il schimb o data pe an (aprox. 8000 km).

 

Nu am scris cele de mai sus ca sa las impresia ca cel mai bun ulei e Castrol. Am vrut doar sa subliniez faptul ca nu putem judeca un brand dupa patania a doi vecini care nici macar nu au folosit uleiul potrivit pentru masinile lor.

Share this post


Link to post

raven84 : ''...pana in sfarsitul lunii o sa il schimb si sincer ma gandesc tot la ARAL, la mine a mers bine si nici nu a facut "coji". :D

Daca ai citit cateva posturi mai sus, am spus de ulei in bidoane albastre 10w40...asa ca nu cred ca este potrivit pt. motorul asta.Fiecare alege ce vrea.

Share this post


Link to post
am spus de ulei in bidoane albastre 10w40...asa ca nu cred ca este potrivit pt. motorul asta.Fiecare alege ce vrea.

Aral_Matiz.htm

Share this post


Link to post

E normal ca producatorul sa recomande ceva, dar faptul ca a "omorat" un motor in 170000km nu ma convinge sa-l folosesc.Ajunsese sa consume 1l de ulei, chiar daca s-a facut schimbul la 5000km numai cu acest tip de ulei de cand s-a cumparat masina.(N-am nimic cu Aral, am folosit pe fosta masina (Opel Kadett) si a mers foarte bine, in schimb nu se intelegea cu Valvoline MaxLife care era recomandat pt motoare cu peste 100000km).

Concluzia e sa folosesti ce e mai bun pt masina ta, dar sa iei aminte si la greselile altora.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Nu mai citez ca e enorm postul si mananc spatiul.Evident, pentru @escu:

Uite care este materialul de pe carbible , privitor la Castrol."Reclama mincinoasa" nu este un pleonasm, mai mult ea este incriminata si sanctionata sever in Statele Unite, cu amenzi substantiale si retragerea imediata a produsului de pe piata.

Asta-i materialul:

 

"What about Ionically Charge Oil Particles? Enter Castrol Magantec.

Pardon? Sounds like something out of Star Trek doesn't it? Well there's an increasing trend in the industry now to try something a little different. It seems that a couple of the big players are now experimenting with charge oil molecules which attract themselves to engine parts with no other additives. The idea is, to simplify it, magnetic oil. The oil sticks to the engine parts when the engine is turned off, and is theoretically still there, ready to protect, when you next turn the engine on. The first big player on the scene with this was Burmah Castrol with their Castrol Magnatec oil. Theoretically, this type of product is a far safer bet than an additive, and so far I've heard nothing but glowing reports about it. But just stop and think for a moment - why have these companies now decided to go this route? Are they admitting that the older additives with suspended solids in them were perhaps not such a miracle after all?

Truly magnetic?

A U.S. Coast Guard Machinery Technician recently emailed me with some interesting observations. If you know enough about chemistry, you'll know that oil is a non-ionic compound which is one of the properties that precludes it from mixing readily with water (which is an ionic compound). What does this mean? It means that the ionization potential for oil is nil. No ionization potential = no magnetism. Chemists may be able to synthesize an ionic compound that replicates the characteristics of oil such as viscosity, surface tension, etc, but then would it really be an oil?

 

Still reading? Okay - it gets even more complicated then:

 

The real reason oil and water do not mix has everything to do with their polar strength. This has to do with whether the electrons are equally shared or not. Water is a highly polar substance, the oxygen atom somewhat steals the electrons from the hydrogen atoms, giving it a partial negative charge. Because of this, and the way an water molecule is shaped, the water molecules attract strongly to each other, much like magnets.

Still with me?

Oil, on the other hand, is a weakly polar substance because the electrons are mostly evenly "shared". Because of this, the water molecules attract each other more strongly than they attract oil particles. The reason that they do not visibly mix is because the water-water attraction is stronger than the water-oil attraction, so the water-water attraction must be broken in favor for a weaker attraction costing energy that isn't there. Thus, most oil molecules do not mix with the water.

Hey - you're still reading so far, so obviously you wanted to know. I'll continue:

The oil could have a polymer additive (since oil manufacturers DO add stuff to their oil), which might work, since polymers can have ionizing polar groups on them. You can thank reader Kenny for that last little bit of weird science...

 

July 2004 Update Interestingly, Castrol Magnatec was NOT available in the U.S. until July 2004. A reader of my site called two national Castrol distributors and they told him that Castrol's equivalent is the Syntec line but they couldn't confirm that it was the same as the Magnatec. They really doubted that they were the same, as the GTX is a different formula than Syntec. An email to Castrol's website confirmed this suspicion but they wouldn't explain why Magnatec was only available overseas. If you go to www.castrol.com and then www.castrolusa.com you will notice the product descriptions don't even read close to being the same thing. Confusing as usual with any big corporation - there's no straight answer. Then in July 2004, Castrol started advertising Castrol GTX Startup. It's basically the same thing as Magnatec, but with a different name. Another email to Castrol resulted in a brief phone conversation with them. I asked why they'd waited so long to bring the same product out in North America when it had been available in Europe for at least 6 years previously. There was no good answer. Now the product is available in the US, I expect the volume of emails on this subject to double :-)

 

April 2007 Update In a reversal of fortune, Castrol has now pulled the GTX StartUp product from all the shelves apparently in all countries. They've not replaced it with anything which shows you how fickle the advertising and marketing arms are. People are less sensisitve to the idea of wear on startup, so it seems Castrol have pulled their niche product."

 

Ideea o fi geniala dar este in primul rand, mincinoasa.Nu are nici o legatura cu onctuoazitatea ci clameaza "atractie ionica".Adica "bullshit" total...Am si eu testul IVA unde iese rau Mobil-ul 1(Exxon Mobil).Cu toate astea, UOA-urile lor ies excelent in continuare.A fost scandal in State si, intr-adevar, baietii de la Mobil au tacut chitic cand Ashland(producatorul Valvoline),a remis adresa asta catre toti distibuitorii:

http://jobbersworld.com/valvolineq&Apage1.htm

 

Ai un material asemanator care sa demonstreze ca vreun produs Castrol depaseste de 8 ori Mobil-ul 1 la testul IVA?In ceea ce priveste Valvoline versus Mobil 1 ai dreptate.Dar trebuie sa te mai "introduci" in relevanta fiecarui test in parte, ceea ce ar necesita post-uri cu adevarat kilometrice.

Pe scurt, Castrol a demonstrat dupa noua ani, timp in care compania a fost tarata intr-o chestie care nu convine deloc departamentului de marketing, ca, "prunele facute magiun au suferit atatea transformari incat nu se mai gasesc in forma asta in natura...!".Big Deal...

Toti americanii cauta cu insistenta GC cind vine vorba de castrol sintetic,si uleiuri europene daca vor uleiuri , exclusiv, polialfaolefinice.Stii, presupun, de la ce vine GC...Noi avem acces pe piata romaneasca la GC?

Apropos si grupa V(poliolestericele) are nevoie de "dino", "in ea", pentru "transportul aditivilor"?Poti posta si vreo dovada concreta?Atat ptr. ea cat si pentru IV(PAO)!Te rog!

E tarziu acum, dar voi raspunde, te asigur, in week-end, tuturor celor scrise de tine, argumentat.

Pana atunci, crede-ma, nu e un lucru intelept, sa afirmi vreo chestie explicita in vreo reclama din State, si ea sa nu se confirme...De scapat, scapi, ca e coruptie si in sistemul lor, dar e cam costisitor.... :) )

 

Pe curand!

Share this post


Link to post

Salut,

 

BP Castrol are 68% din rafinaria ATAS din Mersin(Turcia)....

Vrei adresa completa?

Chiar nu am timp deloc acum, dar mi s-a parut ca chestia asta nu trebuia sa "astepte".

 

Revin...

Share this post


Link to post

Eu folosesc Valvoline 5-30 si nu consuma deloc ulei cum l-am pus asa il schimb.

Share this post


Link to post

Eu merg cu masina din 6 in 6 luni la revizie.

Prima revizie am facut-o la Autonet (cea de 1000-1500km), si am impresia ca nu au schimbat uleiul, nu am stat langa mecanic, dar prea a durat putin, nici cafeaua nu apucasem sa o gust.

Urmatoarele 4 le-am facut la Radacini si ulei mi-au pus de fiecare data Total 5-40w.

Ultima revizie in martie 2009 la City Center, mi-au pus Mobil 10-40w.

Diferenta se simte trecand de la 5-40 la 10-40: motorul consuma mai mult se incalzeste mai tare si mai are o problema , dar nu stiu daca e de la ulei: cand il pornesc dimineata, il las 1 min sa "toarca" si apoi scot masina din curte in marsalier intotdeauna (am de parcurs o distanta cam de 15 m) si apas ambreiajul de mai multe ori, motorul nu se detureaza instantaneu, cum ar trebui. Dupa ce se incalzeste motorul, totul revine la normal.

 

**Am citit primele 25 de pagini din topicul acesta si se pare ca 5-30w e recomandat, acum ramane sa aleg firma.

Share this post


Link to post

Salut,

 

M-am gandit sa revin cu amanunte,dar am dat peste un topic de pe Dacia club, care, efectiv, m-a ingrozit si fascinat, in acelasi timp:

 

http://www.daciaclub.ro/-t146634.html

 

"Cultura" mea despre uleiuri auto se rezuma tot la ducumentare "internetistica", dar pe fondul background-ului pregatirii personale(din fericire, de specialitate).Nu puteti "face fata" topicului , desi sunt numai 7-8 pagini, daca n-aveti vreo doua ore la dispozitie.

"Groaza" mea provine din caracterul dogmatic, cvasireligios, al modului cum e tratata problema, gradul de elaborare al tratarii subiectului, atat de pretentios, incat pare a avea valoare de "intrebuintare" maxima, (mai ales de catre userul @Valman).

Groaznic este ca materialul este perfect inutilizabil si contine greseli de "incepator", pornind de la adevaruri si ajungand la speculatii elucubrante care amesteca normele API, cu vascozitati, continuturi de fosfor, gradul de aliere cu elemente chimice antifrictiune ale pieselor motorului, intr-o devalamasie continua si fara vreun sens.Dar cine sunt eu sa apreciez asta?

Acum nu fac decat sa explic de ce nu ma voi lansa intr-o polemica cu @escu asa cum eram tentat.

Citind veti intelege excesele, elucubratiile, dar veti mai intelege, mai ales, de ce cred ca a deschide o astfel de polemica, e o idee foarte proasta.

"Magnatec GTD"-ul folosit de "vecini" a fost pus la reprezentanta din lipsa de profesionalism, cred, fiindca ,iata, observ acum(multumesc @escu!)nu este decat "505 00".Citind insa "prezentarea', nu mai prididm sa observam cum raspunde el tuturor solicitarilor tuturor motoarelor, care mai de care mai "ultimul racnet":

 

http://www.oilmag.ro/uleimotor/castrol-mag...-5w40-p-40.html

 

Probabil se exclude "pompe-duse" si se include numai CR-ul...Cine stie...

Pentru a intelege de ce spun ca uleiul "Fully Shyntetic" recomandat astfel de fabricantii care respecta ceea ce afirma, (in epoca pre-proces Castrol versus Mobil 1, care a modificat "filozofia" etichetarii in Statele Unite), nu are in compozitie absolut nici o molecula care sa fi "cunoscut" vreun dinozaur mort si putrezit, e de studiu, nu gluma!

Bibliografie recomandata?Iata:

1. Marincas D., Negrus E. ? Combustibili, lubrifianti si materiale speciale pt. automobile, EDP 1977

2. Handbook SAE 1992, vol.3.

 

In final, trebuie spus, pentru corectitudinea demonstratiei ca BP Castrol (si aici se include si Aral) nu distruge si nu face vreun rau unui motor.Compania face insa "alunecari" de "prezentare de marketing" ale produselor catre varful ierarhiei, fara motive argumentate pertinent si real, incercand sa speculeze la maxim rezonanta numelui "Castrol ", pentru a supraevalua un produs cel putin egal, daca nu inferior concurentei traditionale,si fabricat de filiale ale companiei din tari cu rezonanta mai "putin sonora".

"Made in E.U.", cred ca a exasperat destul de multa lume pana acum.Se poate lansa o dizertatie si pe tema asta, a multinationalelor care isi externalizeaza productia., de ce, cu ce efecte, bla-bla-bla.

Te rog frumos, @escu ,sa imi aduci o singura dovada, una singura, ca Ashland(Valvoline), Motul, ori Liqui Moly au "la activ" afirmatii nefondate, neargumentate, aruncate "la plesneala", despre vreunul dintre produsele lor!Eu cred ca probitatea si seriozitatea afirmtiilor pot face "casa buna" cu o reclama inteligenta, care nu angajeaza proprietati miraculoase care nici macar nu se verifica in realitate.Am auzit cu totii de :"PROBABLY, the best beer in the World!".O reclama de bun simt a unui produs bun pur si simplu, total lipsit de "molecule inteligente" ,insa.De ce sa inventam "minciuni" care ne descalifica?

Eu nu cred decat ca e preferabil sa folosesc un ulei cel putin la fel de "bun la pret", cu origine clara, egala traditie a brand-ului, 100% sintetic.

Cine crede altfel, e bine sa faca altfel!E libertate! Si in decembrie '89 au murit oameni pentru asta!

Asta-i tot!

 

Numai bine!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

@ iuliu m. - m-as bucura daca ai da curs rugamintii mele de aici :)

Share this post


Link to post
... Te rog frumos, @escu ,sa imi aduci o singura dovada, una singura ...

Disputa aceasta n-are legatura cu tema discutiei de aici, asa ca, daca se muta in alta parte, am fi recunoscatori.

Share this post


Link to post
@ iuliu m. - m-as bucura daca ai da curs rugamintii mele de aici :)

 

Salut,

 

Am folosit si eu Magnatec 5 W-40 nu la Tico , ci la altceva(irelevant).Nu numai cei doi "vecini" ci absolut toti utilizatorii cu care am discutat au constatat consumuri de ulei absolut nejustificate de starea tehnica a masinii sau de neconcordanta cu vreo norma inscrisa pe uleiul respectiv(cum s-a intamplat , se pare , cu cei doi "vecini").

Este un hidrocracat foarte contestat dar ,in egala masura, laudat(http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbth...078&fpart=2)..... Pentru mine contestarile, alaturi de chestia tocmai povestita, au fost suficiente pentru a folosi altceva.Nu stiu ,insa ,nici un motor blocat cu Magnatec...

Cate informatii sunt plictisitoare, fara legatura cu subiectul, nefolositoare nimanui care-si cauta un ulei pentru a face schimbul la masina personala,domnul Tolin?Disputa noastra poate lumina macar unul dintre aspectele aflate "in intuneric",vis-a-vis de chestia asta, in acest moment?

Este vreo problema ca ne contrazicem argumentat pe subiectul topicului?Plictisim pe toata lumea?Daca ai cita inca vreo cateva cuvinte ai ajunge la numele a trei mari producatori de uleiuri AUTO.Topicul asta se cheama "uleiuri recomandate".Nu are nici o legatura una cu cealalta?!?!?!

OK!Nu va voi mai incurca de-acum incolo...

Pe aceasta cale rog sa-mi fie sterse posturile care sunt considerate "off topic"!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Discutia e neproductiva dintr-un motiv foarte simplu: sunt doua categorii de utilizatori. Unii citesc recomandarile producatorului si se rezuma sa introduca in motor tipul de ulei pentru care a fost facut motorul si altii la care denumirile de marketing isi fac datoria: metabond, mobil1, magnatec, edge, excellium, etc. Ori cate argumente si citate ai aduce tu, nu vei reusi sa dobori forta cuvintelor magice. La fel este si in disputa SJ, SL, SM. Este greu, sa nu zic imposibil, sa lamuresti pe cineva ca un ulei de calitate superioara este mai prost pentru un motor care n-a fost conceput pentru el din momentul in care premisa de la care se pleaca in rationament este gresita. Daca ati rezuma acest topic, ajuns la un numar de postari ce-i dovedeste inutilitatea, veti observa ca problema utilizatorilor este deviata catre intrebarea: care este cel mai bun ulei de pe piata ? In mod normal, intrebarea care se pune este: pentru care ulei a fost conceput motorul pe care il am ?

Share this post


Link to post
Discutia e neproductiva dintr-un motiv foarte simplu: sunt doua categorii de utilizatori. Unii citesc recomandarile producatorului si se rezuma sa introduca in motor tipul de ulei pentru care a fost facut motorul si altii la care denumirile de marketing isi fac datoria: metabond, mobil1, magnatec, edge, excellium, etc. Ori cate argumente si citate ai aduce tu, nu vei reusi sa dobori forta cuvintelor magice. La fel este si in disputa SJ, SL, SM. Este greu, sa nu zic imposibil, sa lamuresti pe cineva ca un ulei de calitate superioara este mai prost pentru un motor care n-a fost conceput pentru el din momentul in care premisa de la care se pleaca in rationament este gresita. Daca ati rezuma acest topic, ajuns la un numar de postari ce-i dovedeste inutilitatea, veti observa ca problema utilizatorilor este deviata catre intrebarea: care este cel mai bun ulei de pe piata ? In mod normal, intrebarea care se pune este: pentru care ulei a fost conceput motorul pe care il am ?

 

Salut,

 

"Forta cuvintelor magice" este doborata ,dupa parerea mea, atunci cand oamenii, fiinte inteligente, inzestrate de Dumnezeu cu minunata insusire de a gandi, isi pun intrebari inainte de a reactiona pavlovian la vederea "bidonasului minune", "cel mai cel".

Argumentele pertinente sunt cele care doboara dogma, "sapand-o" incet incet.

Disputa SM,SJ,SL are un sambure de adevar dar contine si amestecarea unor date "brute","neprelucrate".Producatorii de uleiuri au la dispozitie in clipa de fata cativa compusi alternativi ZDDP-ului pe care-i si folosesc intru inlocuirea sa.Uleiul SM poate fi folosit astfel fara teama in locul celui SJ(cu mult ZDDP),de cand, formula a fost "revazuta".

A existat si un "hiatus" in toata povestea cand SM-ul putea afecta, in mica masura, un motor mai "old school", asa...

Fara indoiala ca exista un ulei "cel mai bun", in ceea ce priveste brand-ul, urmand ca la celelalte caracteristici, in primul rand vascozitatea,sa tragem concluzia daca se poate (ori ba),sa fie "acordat" nevoilor motorului nostru.Nu?

Apropos, crezi ca exista vreun motor conceput "pentru un anumit tip de ulei"?Intotdeauna am crezut ca viceversa...

 

Cele bune!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post
Apropos, crezi ca exista vreun motor conceput "pentru un anumit tip de ulei"?Intotdeauna am crezut ca viceversa...

N-ar trebui sa cred, dar faptul ca producatorii au creat specificatii in materie de ulei si faptul ca fabricantii de uleiuri scot produse pentru aceste specificatii, ma calmeaza. Faptul ca, in unele cazuri, merge si un alt ulei, e o alta poveste, dar nu inseamna, intotdeauna, ca-i mai bine. Tot ce este in plus, peste specificatii, nu aduce, intotdeauna, un plus in exploatarea in regim de drumuri publice, de cele mai multe ori se numeste orz stricat pe gaste. Cazul motorului de pe Matiz este unul clasic. Daca introduci in el ulei pentru Porsche nu-l transforma in Porsche, decat la costurile de exploatare.

 

In schimb, ma distreaza cand aud ca un producator de motoare comanda un anumit tip de ulei pentru motoarelor lui, pe care-l gireaza, in plus, cu marca lui, il utilizeaza pentru o prima umplere, isi testeaza motorul pe acel tip de ulei, asigura cantitatea de refill necesara exploatarii, acorda garantia motorului pe aceasta reteta, iar un utilizator, indiferent de calificarea lui, evita sa-l utilizeze si in plus, spune ca acel tip de ulei este cel mai prost, de evitat, pentru acea gama de motoare.

 

Si pentru ca aceasta comedie sa fie completa, acelasi utilizator (ipotetic) foloseste un filtru de ulei de la un producator no name, dar autorizat, in conditiile in care, ulei nu poate produce oricine, concurenta a triat foarte bine, dar consumabile poate face oricine coboara cu darul la managerii efemeri pentru a obtine agrementul.

Share this post


Link to post

In cazul Tico si Matiz si nu numai, fabricantul a recomandat simplu uleiurile in voga la vremea aia : Tico = SF 10W30 (mai mult ca SF nu exista atunci) iar Matiz = SJ 5W30 10W30 15W40 (SJ era maxim, ulterior a mai intrat 10W40, dar inexplicabil, n-a intrat si 5W40. Astea 0W30 0W40 au aparut si mai tarziu, in Europa) Fabricantul nu mai zice nimic cam de mult. De unde SF sau SJ astazi ? Fireste, in mod corect, nu a specificat o marca anume.

Producatori de motoare cu marca pe bidoane : Daewoo (am parerea ca e inca pe stoc), Ford, Opel, BMW, precum si GM. Eu n-am intalnit insa recomandare expresa pentru ele. Nu prea se stie cine le produce si care e fisa lor tehnica. Pentru motoare mici si mari. Ca sa vezi ! Adevarat e si ca in America, si nu numai, toate masinile noi merg cu 5W30 sau 10W30.

Avem insa cazul masinilor frantuzesti care recomanda uleiuri frantuzesti Elf. Sau italienestile, cu Tutela-Selenia. Mai e si DaciaOil, dar nu obligatoriu...

Alta e problema insa cu niste standarde (approvals, specifications, performance levels) pentru uleiuri, cu nume de masini, care au fost admise si sunt in vigoare MB (Mercedes Benz) Ford, Opel GM, VW, BMW, Porsche, DaimlerChrysler, Honda. Probabil ca sant astia prea importanti si s-au impus.

Dezbateri si controverse pe uleiuri gasesti pe toate forumurile de masini, unde mai vezi ca se baga la greu tot felul de marci.

Share this post


Link to post
N-ar trebui sa cred, dar faptul ca producatorii au creat specificatii in materie de ulei si faptul ca fabricantii de uleiuri scot produse pentru aceste specificatii, ma calmeaza. Faptul ca, in unele cazuri, merge si un alt ulei, e o alta poveste, dar nu inseamna, intotdeauna, ca-i mai bine. Tot ce este in plus, peste specificatii, nu aduce, intotdeauna, un plus in exploatarea in regim de drumuri publice, de cele mai multe ori se numeste orz stricat pe gaste. Cazul motorului de pe Matiz este unul clasic. Daca introduci in el ulei pentru Porsche nu-l transforma in Porsche, decat la costurile de exploatare.

 

In schimb, ma distreaza cand aud ca un producator de motoare comanda un anumit tip de ulei pentru motoarelor lui, pe care-l gireaza, in plus, cu marca lui, il utilizeaza pentru o prima umplere, isi testeaza motorul pe acel tip de ulei, asigura cantitatea de refill necesara exploatarii, acorda garantia motorului pe aceasta reteta, iar un utilizator, indiferent de calificarea lui, evita sa-l utilizeze si in plus, spune ca acel tip de ulei este cel mai prost, de evitat, pentru acea gama de motoare.

 

Si pentru ca aceasta comedie sa fie completa, acelasi utilizator (ipotetic) foloseste un filtru de ulei de la un producator no name, dar autorizat, in conditiile in care, ulei nu poate produce oricine, concurenta a triat foarte bine, dar consumabile poate face oricine coboara cu darul la managerii efemeri pentru a obtine agrementul.

 

Salut,

 

Vad ca, exact cum presupuneam, producatorii creeaza (motoare cu) specificatii in materie de ulei si producatorii de ulei scot produse care sa raspunda acestor specificatii.Deci uleiurile sunt "scoase" pentru un anumit tip de motor si nu motorul pentru un anumit tip de ulei, cum intelesesem eronat din precedentul post al Domniei voastre. M-am linistit si eu, de asemenea.

Optimizarea raportului pret/calitate al consumabilelor masinii noastre de "uz casnic" ar trebui, desigur, sa fie un deziderat al nostru , al tuturor.Totusi, exista un cuantum, pe care cu totii acceptam bucurosi sa-l cheltuim excedentar cu conditia ca, virgula, castigul in materie de fiabilitate, performanta, consum,etc. sa justifice macar in parte investitia suplimentara facuta.Intrucat nu exista numai doua brand-uri " de Porsche" , respectiv, "pentru celelalte", pot presupune ca ceea ce ne permitem suplimentar, evoluind,catre "cel de Porsche",ar putea influenta intr-un anume grad , in mod benefic, imbunatatirea vreunuia din parametrii functionarii masinii, nu major,ci vizibil la o observatie mai atenta.Algoritmul ar fi "cu cat mai mult cu atat mai bine', in ceea ce priveste calitatea/pretul uleiului,dar, desigur ca exista un punct de inflexiune dincolo de care, avantajele "scad" in intensitate, in vreme ce costurile cresc nejustificat.Nu cred ca punctul optim al curbei avantaje/pret+calitate este hotarat neaparat de uleiul recomandat si/sau "branduit" de producatorul de motoare/masini.

El este mai degraba un minim, dincolo de care nu e voie sa se scada sub nici o forma.Eu asa interpretez recomandarile producatorului.Nicidecum ca e rau sa folosim altceva ,sau, ca nu castigam altceva nimic "decat" bani aruncati in zadar, daca incercam un nivel superior.

In ceea ce priveste uleiul "comandat" de producatorul de masini/motoare ,el nu este ales pe criterii de calitate , de eficienta, de raport pret/calitate, etc. ci pe criterii cu mult mai subiective care nu garanteaza in nici un fel faptul ca producatorul mai sus-amintit a facut alegerea optima.Mai degraba putem spune ca e ales pe considerente extrem de departate de cele pur tehnice+ cele enumerate mai sus.Acordurile comerciale intre companii se fac, dupa stiinta mea, in parametri atat de departati de ceea ce ,indeobste numim "interesul clientului", incat pentru mine nu constituie o directie de urmat.

Ti s-a parut ca a zis cineva ca uleiul etichetat cu numele producatorului este cel mai prost si ar fi de evitat?El nu este decat un ulei , acolo, nici mai bun , nici mai rau ca altele,sigur nu cel mai bun, nu cel mai scump, nu "optimul", dar, sigur "suficient de bun" pentru a nu strica nimic o perioada de timp/numar de km, rezonabile.Asta-i tot ce se poate spune despre el.Si se mai poate spune ca management-ele celor doua companii s-au "infratit" si si-au strans mainile in asteptarea profiturilor viitoare marite evident de "intovarasire".

Povestea asta nu-i deloc plina de candoare si experienta inginereasca ci extrem de cinica.

Stau marturie asa-zisele U.O.A.(used oil analysis), analize ale uleiului uzat, de unde se pot trage concluzii extrem de pertinente despre cat de adecvat este un anume tip de ulei unui anume tip de motor, cu date si cifre, nu vorbe goale, care atesta ca indicatiile producatorului nu au, in cvasitotalitatea cazurilor, suport tehnic, ci exclusiv comercial.

Mai precis uleiurile care ies bine "la proba", n-au nici in clin , nici in maneca cu cele "branduite" de producator si nici cu cele recomandate expres, ci sunt in majoritatea cazurilor , produse de companii mari sau mijlocii, recunoscute si apreciate unanim,dar nu "luate"(neaparat) din manualul de utilizare a masinii.Nici alea, cu "numele masinii" pe ele sau recomandate (uneori prin inscriptionarea pe busonul de ulei sau prin stickere lipite pe parbriz),nu-s rele.Dar sunt departe de a fi cele mai bune sau cele mai ieftine si "totusi bune".Metoda "urmarii" producatorului nu are, in opinia mea , nici un neajuns, nu prezinta nici un pericol, dar , evident, "se poate si mai bine".

Excludem din discutie cazurile absurdo-comice cand ar trebui, ascultand de manual, sa cautam si sa gasim ulei 5W-30, API SF/CC, sau sa nu mai folosim masina...

In ceea ce priveste filtrele, ce putem sa mai spunem despre cele care poarta brandul "GM Genuine"...

Decat "Quod erat demonstrandum".....

 

Numai bine!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Am despartit clar producatorii de uleiuri rebranduite de producatorii de consumabile autorizate (OEM) dintr-un motiv foarte simplu: primii sunt producatori independenti de o gramada de produse derivate din petrol, cu departamente de cercetare si de control al calitatii puternice, pe cand a doua categorie sunt reproducatori (manufacturi) ai unor produse expirate, la care nu trebuie sa mai plateasca licente de fabricatie pentru a avea pretul de productie cel mai mic. De cele mai multe ori, cei din urma se ascund in spatele unei retele mari de distributie care a castigat un segment important de piata. Externalizarea este o mare gaselnita a managerilor de succes ce au stiut cum sa directioneze o felie profitabila spre buzunarul propriu. In anumite zone geografice, de ex. US, acest fenomen economic s-a extins si la uleiurile auto, produse ale unor mari companii sunt comercializate sub brandul unei retele de magazine generale sau de profil. In Europa, acest sistem (inventat, probabil, tot in US) functioneaza cu succes in domeniul materialelor si al echipamentelor de uz caznic pentru bugete reduse. Acesta este motivul pentru care eu am folosit si o sa mai folosesc uleiuri branduite cu numele fabricantului masinii, dar n-o sa cumpar un filtru de ulei cu numele unei retele de distributie, oricate embleme si/sau holograme are pe el.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...