Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ce treaba aveti voi cu indicativul de iarna al uleiului cand discutati despre vara ? Si daca bagi 15W40 in Romania, ce fel de ulei folosesc cei din zonele calde ?

 

Cu tot respectul, nu cred ca e vorba doar de indicativele de iarna sau vara. S-a creat falsa impresie ca un ulei nu este recomandat motorului de Matiz (in speta 10w40), ba chiar contraindicat. Cred ca s-a ajuns la acest tip de ulei bagat la masinile in garantie deoarece are un raport calitate/pret acceptabila pt motorul acestei masini.Ca apar depuneri, ca nu apar este o alta discutie,dar nu ar avea rost ca majoritatea service-urilor sa bage acest ulei in perioada in care acestea garanteaza buna functionare a motoarelor.

Legat de zonele calde, din 2006 avem perioade comparative cu zonele calde (maxim 1 luna cu temperaturi peste 35 la umbra si fara pic de precipitatii).

Share this post


Link to post
Cu tot respectul, nu cred ca e vorba doar de indicativele de iarna sau vara. S-a creat falsa impresie ca un ulei nu este recomandat motorului de Matiz (in speta 10w40), ba chiar contraindicat ...

Atunci de ce vorbiti despre cifrele legate de vascozitatea la rece, 10W ?

Cine a creat falsa impresie, cumva producatorul sau unii care cred ca stiu mai multe ? La un motor care este asa cum a iesit din fabrica si dimensionat pentru o vascozitate SAE30 este contraindicat sa folosesti un ulei cu vascozitate dubla. Si nu trebuie sa vina un specialist s-o spuna, este suficient sa cunosti notiunea de debit ca sa realizezi ca un ulei de vascozitate dubla va petrece un timp dublu de trecere prin blocul motor. Consecinte: vei avea o calitate inferioara de ungere, o rata injumatatita de reimprospatare, o temperatura mai mare colectata de catre ulei, pierderi de putere mai mari, randament mai mic, consum mai mare. Romania continua sa se gaseasca in zona climaterica temperata si nu obliga la utilizarea unei vascozitati mai mari la uleiul motoarelor. Doar aflarea motorului in pragul segmentarii justifica acest lucru. In rest, viteza, EGR-ul si frana de motor iti scad temperatura motorului si cand ele nu reusesc, atunci intervine radiatorul si ventilatorul. A vazut careva ca indicatorul de temperatura a apei din motor arata o temperatura mai mare incepand din 2006 ?

Uleiurile 10w40 si 15w40 sunt cele mai proaste uleiuri de pe piata, deci, grija nejustificata pentru vascozitate capata forme contradictorii.

Share this post


Link to post

Nu cred ca are rost vreo contrazicere.La service-ul unde imi intretin masina(Daewo stefanesti-arges),nici un matiz sau tico nu pleaca cu alt ulei decat 5w 30.Si la intrebarea mea de ce..am primit aceeasi explicatie ca mai sus.Ca este mai scump,sau ca masina are pierderi de ulei pe la simeringuri sau diverse locuri..asta este alta poveste.Sau cum pot obtine eu cu o masina veche de 9 ani consum de 10l/240km(30% urban),cu tot cu mici probleme pe la carburator/aprindere.Am pus si eu 10 w 40,dar pierdeam pe la simeringuri ulei.Prima grija dupa ce am efectuat reparatia a fost sa schimb din nou pe 5w 30.De fapt..un drum la un magazin de piese auto daewo,lamureste imediat problema.Singurul ulei pe care il au pt. tico si matiz este 5w 30 cu o poza sugestiva cu cele doua masini + un "fuel economy" pus la discretie.

Share this post


Link to post

Chiar si la matizul meu, hartanit saracu' pe firma si aflat la 96000 de km si 6 ani si jumatate, tot 5w ii dau sa pape. Ca ii dau eu Elf 5W40 pentru ca pentru mine e foarte usor de obtinut, partea a doua, dar nu ma zgarcesc sa-i nu-i bag full sintetic in angrenaje, asa puteam sa-i pun Competition sau Turbo Diesel 10w40, sau Premium 10w40, cum se pune la Loganele diesel, dar putoarea de petrol pe care o emana uleiurile astea m-a facut sa stau departe de ele.

Pentru motorul asta, cel mai bun pare sa fie Valvoline 5w30, cel mai prost Castrol 5w30 (ala vandut in RO, poate in alte parti e bun), cu care imi consuma 1 litru in 10 mii de km, apoi Aral 5w30, cu care am mers cat a fost masina in garantie si care, la fel mi-l papa (o idee mai bun decat Castrol, totusi) si acum pot sa zic si despre Elf Evolution SXR ca ar fi ok, chiar daca nu stiu sa aiba normative GM. Cand am preluat masinuta asta, imi papa constant ulei, probabil o fi avand castrol in motor, am compensat intai cu Valvoline, consumul de ulei a continuat (probabil papa in continuare partea de Castrol), apoi, inainte de a pleca la Costinesti, am vazut ca iar e pe minim, si am pus 1 litru de Evolution si am readus nivelul la 3 sferturi pe joja. Cum era tarziu si trebuia sa plec la drum, l-am lasat asa. Cand am ajuns inapoi acasa, dupa 500 de km cu un consum de 6.5% extraurban si mers numai la putere maxima, nivelul pe joja a ramas la fel. Am mai completat cu Excellium (il aveam pe acasa) pana am readus nivelul la normal. De atunci nivelul a ramas stabil pe joja, dar urmeaza in curand sa-i fac un schimb de ulei, nu prea imi plac mie cocktail-urile, desi motorul merge perfect, fara zgomotul metalic pe care il avea cand mergeam cu Castrol. Poate multi ma vor injura pentru ce am eu acum in motor, dar cum in ultimii 50 de mii de km s-a mers cu masina asta fara vreo grija din partea cuiva, doar revizii si piese schimbate la timp, cred ca va mai tine lejer inca 100 de mii. De cand lucrez in service, am invatat ca masina e ca femeia: Cu cat o f**i mai mult, cu atat se simte mai bine. Daca o tineam in garaj, nu mergeam asa bine.

 

Inca un sfat: un ulei full sintetic se recunoaste si prin miros, el nu trebuie sa miroasa a nimic, cel mult sa aiba un usor iz de plastic. Daca miroase de la o posta a petrol sau aduce cu mirosul uleiurilor ce se puneau in '73 in daciile 1300, atunci e sigur semisintetic sau mineral.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Am citit cu atentie ce s-a scris pe forum in ultima zi. In concluzie este recomandat uleiul 5W-30 pentru matiz si tico. Sper sa nu aiba nici un efect negativ intrucat a avut bagat de 3 ori ulei 10W-40 - Mobil 1. Inca o intrebare si va las :) Imi recomandati sa raman tot pe Mobil 1 sau sa trec pe alta marca? Din cate observ Mobil 1 sta destul de bine in statistici...

Share this post


Link to post

Valvoline si Total-Elf sunt foarte bune, desi n-au 1 in denumirea marcii si nu prea figureaza in statistici.

Share this post


Link to post
Am citit cu atentie ce s-a scris pe forum in ultima zi. In concluzie este recomandat uleiul 5W-30 pentru matiz si tico. Sper sa nu aiba nici un efect negativ intrucat a avut bagat de 3 ori ulei 10W-40 - Mobil 1. Inca o intrebare si va las :) Imi recomandati sa raman tot pe Mobil 1 sau sa trec pe alta marca? Din cate observ Mobil 1 sta destul de bine in statistici...

Ramai pe mobil 1, preferabil 5w30. Daca ai fi pornit vreodata Matizul la -20 de grade cu ulei 10w40 in baie, sigur primul drum ar fi fost la service sa arunci uleiul ala. Eu am mers intr-o iarna cu Aral 10w40, am pornit-o in conditiile date, si era aproape sa nu-mi porneasca, adica a invartit mai greu pana a rupt filmul de ulei. Cu 5w40 n-am patit niciodata asta.

Nu vreau sa stiu ce s-ar fi intamplat cu ulei 15w40, ulei de Oltcit.

Share this post


Link to post

ce parere ai de VALVOLINE SYN Power ( 5W-30 ) ?

Share this post


Link to post

Foarte buna.

 

Dar sa fie Syn Power-ul ala normal, nu cel pentru motoare VAG, la 70 ron/litru, ca nu merita.

Share this post


Link to post

Nu merita in opinia, poate, din cauza pretului, pentru ca uleiul ala este exceptional.

Share this post


Link to post

Vin si eu cu o intrebare...momentan folosesc Castrol Magnatec 10w40(are aprox 700 km de cand l-am schimbat, iar masina aprox 95000 km). Dupa calculele mele in functie de cat merg, urmatorul schimb ar fi prin octombrie-noiembrie. Este vreo problema daca la urmatorul schimb trec la 5W30, tinand cont ca urmeaza perioada de iarna, dar totodata tinand cont ca nu e recomandabil sa se treaca pe un ulei cu o vascozitate mai mica? Multumesc anticipat pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Nu are nimica. Mai nasol e daca ramai cu panarama de Magnatec peste iarna.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
ce parere ai de VALVOLINE SYN Power ( 5W-30 ) ?

 

Salut,

 

Am acum Syn power 5W30,e drept, XL III, in motor.Mi se pare absolut perfect uleiul asta,macar dupa sunetul motorului si culoarea(si aspectul,pe joja) dupa aprox. 2500 de km.

Eu voi folosi de-acum, pe cat posibil, numai din asta.

 

Stima!

Share this post


Link to post

Dap, este un ulei superior multor uleiuri de pe piata, chiar daca nu beneficiaza de reclama cu masini de curse si mai stiu eu ce. Ce-i drept pretul este marisor insa fata fata cu brio oricaror solicitari. Eu folosesc de vreo 20.000km numai din asta, motorul este mai silentios si mai vivace decat cu ulei 5w40, consumul este mai mic. Fiind ulei long-life(interval de schimb pana la 30.000km ) protectia pentru 10.000km este garantata.

Share this post


Link to post

Ne-am lamurit closcutza cu uleiul asta mirobolant, pacat ca nu face sa porneasca si la prima cheie.

Eu nu am sesizat vreodata ca schimband uleiul sa fie motorul mai vivace sau consumul mai mic, dar iluzia e aproape gratis.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Hahaha, asa este, nu este diferenta intre 5w40 si 5w30(ca doar asa am facut comparatia) la consumul de carburat, nici gand, nici Tolin nu stie ce vorbeste si nici ceilalti care afirma ca un ulei mai vascos duce la pierderi de randament si la un consum de carburant mai mare. Problema cu pornitul la prima cheie s-a rezolvat de la sine, probabil in urma faptului ca te-ai gandit tu la ea(la problema). Nu are voie cineva sa-si spuna impresiile personale si sa se declare multumit de un anume produs decat dupa ce te intreaba pe tine?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pe logica ta poti incerca si un 0w20 sa vezi atunci consum :)

Cum se pierde mestere randamentul ala? Dar tu stii ce e ala randament?

 

Nu trebuie sa imi ceara mie voie, doamne fereste, dar ai foarte multe posturi in care doar asta faci, lauzi uleiul asta la fiecare 3 posturi,

eu sunt convins ca deja nu mai are nimeni dubii si nici nu va mai incerca altul =))

In alta ordine de idei tu poti pune in motorul tau si ulei de 60 de mii, ca la cum e conceput tot la 10 il vei schimba =))

Share this post


Link to post

Stiu ca tot la 10.000km il schimb, pentru ca asta fac de ceva vreme incoace, insa multumesc de atentionare. Uleiurile 0w20 sunt considerate uleiuri economice(din punctul de vedere al consumului de carburant). Nu stau sa explic acum si nici nu am de ce. Se gasesc destule informatii pe net cu privire la felul in care afecteaza vascozitatea unui ulei consumul de carburant. Nu laud nimic, mi-am spus pur si simplu parerea, atat, find printre foarte putinii de pe forum care folosesc uleiul asta. Nu inteleg cu ce te deranjaza pe tine chestia asta.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

"No offence", dar m-am lasat "vrajit" de posturile "closchkutzei" insa nu-mi pare rau.

E drept ca ,nefolosind niciodata 5W 40,nu pot face o diferentze de nici un fel intre cei doi indici de vascozitate,in ceea ce priveste consumul, dar motorul este ,evident, mai elastic si mai vioi.

De asemenea, dupa reglajul culbutorilor,acum 7000 km si ceva,acestia incepusera din nou sa se auda "mangaiati" de came(e drept, usor de tot).

Dupa ce am pus uleiul asta s-au potolit, si tot ansamblul pieselor in miscare din motor se aude mai infundat si mai "linistit".

Incerc sa ma pastrez in zona de obiectivitate si nu spun ca nu exista si alte uleiuri ,probabil la fel de bune.Dar eu nu am avut in motor altul mai bun.

Ar cam trebui sa spun ce am pus pana acum.Nu-i asa?

Deci, in general, Daewoo 5W 30 si Total Quartz 5 W 30.Parca am avut o data si Castrol SLX Longlife 5 W 30(mai demult,sper sa nu ma insel in ceea ce priveste denumirea).Aaa, si Liqui Moly Top Tec 4200 am mai avut, insa asta a fost cel mai "rasarit" dintre "celelalte".

Nici unul nu mi s-a parut ,insa, a schimba atat de "in bine" functionarea motorului.

Asta-i chiar un ulei bun ,in opinia mea, dincolo de disputa asta...

 

Asta-i tot!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Pe pariu ca motorul meu va tine mai mult decat al lui Closckutza? =))

 

Bre, am pus si eu in dacie Elf TDiesel in motor, si TransElf NFJ in cutie, efectul a fost ca s-a evaporat rapid din cutie, ca bora pe simeringurile de planetara, iar simeringurile alea nu erau proiectate pentru un ulei asa fin. =))

Iar sa pui Tdiesel in motor de dacie, e cam acelasi lucru cu a pune uleiul ala minune in Matiz, sau a pune mp3 player cu Bluetooth pe un Trabant.

Am sa pun in Matiz ulei dintr-ala scump atunci cand imi va da macar 6 cai in plus la motor. Frumosi. :D

Share this post


Link to post

Pariu pe cat? De asemenea, pe ce iti bazezi afirmatia?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pe faptul ca vad destule masini in service care ajung si la peste 250 de mii de km avand in baie ulei semisintetic, nu-si bate nimeni capul cu ele, nu papa ulei, in afara de reparatiile cerute de fiecare revizie, masinile astea nu i-au lasat niciodata pe utilizatori in drum. Si dupa ce fac kilometrii astia, le vand si cumpara masini noi. Iar care le cumpara, le folosesc in continuare. Iar la masinile astea, oricati kilometri fac, la motor nu se umbla decat sa se schimbe bujiile si curelele. Ce mai pica, sunt suportii de la motor si pe trenul de rulare. Nu pica nimic din ce ar putea influenta uleiul din motor.

Ai sa tii tu Matizul macar 150 de mii de km ca sa merite ulei dintr-asta scump? Ca se aude nustiucum motorul. Pai asta-i motorul de Matiz, e in 3 cilindri saracu', nu ai ce sa-i faci, inca mie chiar imi place cum urla ca o motocicleta.

Ca iti place tie sa dai pe ulei cat da un utilizator de masina cu motor diesel cu filtru de particule, care cere ulei special pentru motoarele cu postcombustie, si cere 5 litri, nu 3 e problema ta ca nu ai ce face cu banii. Dar nu mai baga in cap si la altii, ca altii poate ar baga pe gura rezervorului diferenta de bani, nu pe la capacul chiulasei.

Eu unul, am invatat doar ca, odata la 10-15 mii de km, ii schimb uleiul si restul de consumabile, verific sa nu apara vreo problema pe undeva, si in rest, benzina in rezervor, spalat masina odata la 2 saptamani si lichid de parbriz.

Pai cum ar fi sa vorbesc cu vreun sofer de la Arabesque pe care il vad odata la 2 luni cu cate-o revizie la 15 mii de km si sa-i spun cat as bibili eu masina ca sa fac intr-un an kilometrii pe care ii face el intre 2 intalniri? Pai ar rade cu hohote.

 

Si vrei sa-ti mai spun ceva? Aia care nu-si bat capul cu masinile, au in general masinile cele mai bune.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

1. NU am batut la cap pe nimeni sa cumpere ceva->NU mai fa afirmatii nefondate.

2. Nu stiam ca daca ies din mainstream o sa fiu pus la zid.

3. Acel ulei se foloseste la toate motoarele VAG, de la 1.2 pana la 4.2 ASPIRAT(deci nu turbo). Ce are el mai special, sa zicem, este ca este long life, deci mai stabil si rezistent in conditii de exploatare mai dificile si ca este "prietenos" cu catalizatorul. Avand in vedere ca motorul functioneaza intr-un regim de turatie inalt, PAREREA MEA (pe care nu o impun nimanui) este ca acest ulei este potrivit cu ce am cautat eu. Nu am scris nicaieri ca asta ar fi bine sa-l foloseasca toata lumea, este problema fiecaruia ce face cu banii.

4. Niciodata sistemul "lasa ca merge si asa" nu duce la ceva bun.

5. As vrea sa vad si eu motorul ala de matiz care are 250k km cu ulei semisintetic si inca mai merge..si o sa mai mearga muulta vreme(fara reparatii, ca altfel...).

6. De unde stii tu ca masina asta nu o sa ajunga la 150k km in posesia mea?

7. De unde stii tu ca nu-mi place cum se aude motorul?

8. Uleiul ala nu este pentru motoare diesel, numai, este in egala masura si pentru motoarele pe benzina.

9. Masina mea NU ESTE MASINA DE FIRMA. Este problema fiecarui sofer/patron de distributie ce face cu parcul lor auto. Nu am sa ma apuc sa-mi birjaresc masina "ca asa este bine". Ai cumpara o masina ce a fost folosita la distributie? Ca doar e masina buna, se potriveste profilului facut de tine, masina ce a fost alergata insa soferul/proprietarul nu s-a interesat de ea.

 

Cu ultima afirmatie chiar nu sunt de acord. Am mers, intamplator, cu un matiz de firma(ca pasager). Masina avea ~50.000km, era din 2008, deci rulaj comparabil cu a mea. Troncanea tot in ea si pe sub ea, motorul se auzea foarte tare si ascutit in habitaclu, cutia de viteze scotea un sunet ciudat de la 50km/h in sus. Aaa, da, si soferul era foarte suparat ca masina ii manca 1l/10.000km de ulei. Ulei baga din cel ieftin(nu mai stiu ce tip, oricum jenant de ieftin), "Ce rost are sa ii bagi unei astfel de masini ulei scump(adica unul din ala de 30l/litru)? Ala il bagi la masini adevarate!" Da, sunt ferm convins ca o astfel de masina este in stare tehnica mult mai buna ca a mea. O sa ma duc sa-i propun un schimb.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

prea multe polemici .. treaba sta cam asa. din punctul meu de vedere si verifacat practic pe 11 masini care le am in firma.

Am folosit prima data Valvoline SYN Power acum un an jumate, cam asa .. pe matizul care il folosesc in oras, nu eram multumit cum mergea, motorul nu era vioi si se auzea foarte urat ca sa zic asa. de unde pana unde valvoline am intrat pe forum am vazut ca lumea este multumita de el si zic hai sa incerc.. pot sa spun ca de atunci m-a convins, matizul se schimbese enorm de mult, am un deal pe care il urc de cateva ori pe saptamana si inainte de a pune valvoline foloseam uleiul mobil pus de cei din service - vrea sa spun ca nu reuseam sa urc dealul cu mai mult de a doua rezonabil acum il urc si cu a 4-a - deci diferenta notabila nu !

Dupa ce am vazut cum merge buburuza, am pus ulei valvoline si pe masinile care le am in firma cele mici ma refer - pot sa zic ca am intrebat, dupa aproximativ fiecare schimb de ulei daca se simte diferenta si toti au fost multumiti, e o diferenta placuta in mersul masinii.

Un pic mai scump fata de alte uleiuri .. dar merita din plin ...iar referitor la faza- ca masina nu merita ..e o prostie daca vrei sa mearga bine de ce sa nu ii pui un ulei bun ? Are 2 -3 - 4 pistoane sau mai multe nu conteaza tot motor e. Daca cel care fo,loseste masina isi perminte nu vad unde e problema.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...