Jump to content

smoki

Membru
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About smoki

  • Rank
    Forumist
  • Birthday 01/21/1983

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Gender
    Male

Profile Information

  • Location
    oradea
  • Din
    oradea
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Cielo Euro 3 GPL
  • An
    2005

Recent Profile Visitors

1555 profile views
  1. Am un cielo din 2005 1.5 8v cu jante pe 14 am luat o pereche de placute ferodo premier,surpriza nu se potriveau, alea vechi erau 'arcuite' iar astea noi erau 'dreptunghiulare' nu stiu ce cod sa cer pentru a fii schimbate.Stie careva ce tip de etrieri am?
  2. Buna seara! Am si eu un cielo din 2005 cu lovato din fabrica.Cand afara este cald imi sare pe benzina si acolo ramane.dupa ce merg pe benzina 2-3 minute pot trece pe gpl si ciclul se repeta.Iarna merge perfect pe gpl.Daewoo din Oradea nu mai au mester pentru gpl,iar alte firme nu se baga la instalatie.(P.S cand sare de pe gpl pe benzina se aprinde si check engine),dupa ce merge pe benzina 10 min dispare martorul.
  3. Salut la toata lumea,am o problema si nu stiu ce sa mai fac!Am cumparat un Cielo euro 3 LPG cu instalatie din fabrica Lovato RGE 92,si cand merg pe gaz se aprinde check engine,daca fac 1-2km pe benzina imi dispare. Iar conduc pe gaz 4-5 zile iar se aprinde si tot asa.Am fost cu ea la service Daewoo din Oradea au pus testerul si nu a dat nici o eroare.Ce mai pot face?!Precizez ca masina merge bine si pe gaz si pe benzina indiferent daca se aprinde martorul? Help! Mi-a verificat si gazele si totul a iesit ok. ei au zis ca nu are nimica si cand se aprinde sa mai merg pe benzina?
  4. Am gasit articolul pe net sper sa va fie de folos! ceau Ulei auto Adeseori v-ati intrebat, poate, ce inseamna 15W-40 si de ce este mai bun vara decat 15W-30. Sau de ce iarna un 0W-40 este mult mai indicat decat un 10W-50? Articolul de fata incearca sa lamureasca aceasta dilema. Sa plecam de la inceputuri; inceputurile automobilului, desigur! In acea perioada, nu exista nici o metoda pentru a descrie capacitatea de lubrifiere a uleiului la atingerea temperaturii de lucru, de 100°C. S-a constatat ca aceasta este direct proportionala cu vascozitatea uleiului la temperatura respectiva: un ulei mai vascos avea un factor de ungere mai bun. Si aici a intervenit Societatea Inginerilor de Automobile (Society of Automotive Engineers). SAE, infiintata in 1911, a propus standardul care ii poarta numele, prin calcularea timpului mediu de scurgere a uleiului respectiv printr-un orificiu dat. Gradul de vascozitate SAE nu este altceva decat intervalul de timp exprimat in secunde. Insa, pentru a nu zapaci publicul cu diverse cifre, SAE a propus sistemul in trepte: astfel daca un ulei auto are timpul de scurgere intre 5 secunde si 14 secunde, acesta are gradul de vascozitate SAE 10, si tot asa pana la SAE 50. Prima tabela cu specificatii SAE arata cam asa: Grad SAE Timpul de scurgere (s) Vascozitatea in CentiStokes la 100° C 10 < 14 4.00 ( 2 - 5) 20 15 la 24 7.45 ( 6 - 8) 30 25 la 34 10.90 ( 9 - 12) 40 35 la 44 14.40 (13 - 16) 50 peste 45 19.10 (17 - 21) Bun, veti zice, dar ce este cu particula "10W" din specificatiile SAE?! In 1952 a devenit evident ca anumite motoare nu vor putea fi pornite, pe timpul iernii, cu uleiuri cu SAE 30. Astfel s-a luat in calcul si vascozitatea uleiului respectiv la 0°C. SAE 15W si SAE 25W au fost adaugate mai tarziu pentru a mari gradul de acuratete a indicelui SAE. Si la ce imi trebuie toate astea?! Pentru ca multi dintre dumneavoastra considera ca specificatiile din cartea tehnica a masinii sunt 'litera de lege' sau au descoperit de la niste 'prieteni' ca un ulei mai subtire le ofera performante usor sporite. Iata si expicatia: - Uleiul auto ideal pentru un motor utilizat in conditii normale de temperatura, sarcina, etc. este SAE 30. Daca se foloseste un ulei mai subtire SAE 20, pot aparea datorita vascozitatii mai scazute, economii de combustibil si puteri usor sporite fata de normal. Costurile? O marire a consumului de ulei datorita volatilitatii sporite si a vascozitatii reduse (totusi aceasta se poate evita prin folosirea uleiurilor sintetice). - Daca se foloseste un ulei mai vascos, fenomenul este invers: o crestere usoara a consumului si o scadere a consumului de ulei si a uzurilor pieselor in miscare relativa. Daca temperatura de operare a autovehiculului dumneavoastra este mai ridicata decat cea normala, trebuie sa aveti in vedere cresterea gradului SAE a uleiului de motor folosit. Daca folositi motorul la turatii ridicate, daca tractati sau daca aveti diverse greutati de transportat, considerati folosirea unui ulei mai vascos. Ulterior API a mai inclus cateva specificatii astfel incat in final arata asa: 1. Specificatii API - categoria "service" (SA - SL) (motoare benzina) SA - Pentru motoare foarte vechi, fara cerinte de performanta. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant. SB - Pentru motoare foarte vechi. Folosita numai atunci când este ceruta în mod special de fabricant. SC - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1967. SD - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1971. SE - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1979. SF - Pentru motoare pe benzina fabricate dupa 1980, pâna în anul 1989. În comparatie cu SE asigura o curatire mai buna a partilor active ale motorului si reducerea depunerilor, rezistenta la oxidare si protectie la uzura mai ridicate. SG - Pentru motoare fabricate dupa 1980, pâna în anul 1993 inclusiv. Recomandat la autoturismele si autoutilitarele pe benzina. Aditivare mai ridicata în comparatie cu SF. SH - Pentru motoare fabricate pâna în anul 1996 inclusiv. Valabil începând cu 1993, contine un sistem de asigurare a calitatii care în comparatie cu SG asigura în mod mai sever proprietatile uleiului. SJ - Pentru toate motoarele folosite în prezent. A fost introdusa în clasificarile API dupa 1996. Este mai eficienta decât SH în ceea ce priveste stabilitatea la oxidare la temperaturi înalte, compatibilitatea cu catalizatorul, spumare redusa. SL - A fost introdusa începând cu iulie 2001. Standard inca in vigoare. SM - Cea mai înalta clasa de performanta pentru motoarele pe benzina dupa clasificarea API. A fost introdusa începând cu noiembrie 2004. Pentru toate motoarele performante produse în prezent, avand o protectie imbunatatita impotriva depozitelor si lucrului l temperaturi scazute. Unele uleiuri pot primi specificatia "Energy Saving", Specificatii API - categoria "comercial"( CA - CH-4) (motoare Diesel) CA - CC - Pentru motoare diesel pâna în 1965. CD - Valabil din 1965, lubrifiant pentru motoare diesel de sarcina mare, supraalimentate. Contine aditivi DD mai eficienti. CE - Lubrifiant pentru motoare diesel de mica si mare viteza, cu sarcina ridicata, supraalimentate. Aditivat moderat, asigura consum redus de ulei. CF - A fost introdus în 1994. Pentru motoare diesel cu sau fara injectie indirecta, incluzând si pe cele care folosesc combustibil cu sulf peste 0,5%. Înlocuieste specificatia API CD. CF-2 - Introdusa în 1994. Pentru motoare cu sarcina mare, în doi timpi. CF-4 - Introdusa în 1990 . Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, aspirate natural sau supraalimentate. Poate fi folosita în loc de API CD sau CE. CG-4 - Introdusa in 1995. Pentru motoare diesel în patru timpi, cu sarcina mare, care folosesc combustibil cu sub 0,5% sulf. Uleiurile CG-4 sunt recomandate la motoarele care îndeplinesc standardele de emisii din 1994. Poate fi folosit în loc de API CD, CE si CF-4. CH-4 - Introdusa la 1 decembrie 1998. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care îndeplinesc standardele de emisii din 1998. Uleiurile CH-4 sunt special aditivate sa fie folosite cu combustibili cu sub 0,5% sulf. Asigura o uzura mai redusa la ghidajele de supape, tratare mai eficienta a funinginii si performante mai ridicate. Poate fi folosita în loc de API CD, CE, CF-4 si CG-4. CI-4 - Introdusa in 2002. Pentru motoare diesel în patru timpi, de mare viteza, care vor indeplini in 2004 standardele de emisie implementate in 2002. Standardul CI-4 este destinat motoarelor prevazute cu sistem de recirculare a gazelor arse si destinate motoarelor Diesel ce folosesc o motorina cu o concentratie de pana la 0.5% sulfuri. Aceste uleiuri pot fi folosite in locul uleiurilor care indeplinesc standardele CD, CE, CF-4, CG-4, CH-4. Unele uleiuri pot primi specificatia CI-4 Plus. CJ-4 - In Septembrie 2006, API a inceput certificarea uleiurilor si pentru standardul CJ-4. Acesta se adreseaza motoarelor in 4 timpi Diesel, echipate cu sisteme de control al emisiei cu filtre de particule si alte sisteme moderne. Adaugam aici si specificatiile ACEA (Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile) in ceea ce priveste standardul de clasificare al uleiului auto: A1 - Ulei multigrad pentru motoare pe benzina, stabil la forfecare la temperaturi medii, asigura economie de combustibil. A2 - Ulei multigrad de vâscozitate normala pentru motoare pe benzina. A3 - Ulei multigrad stabil la forfecare, de mica volatilitate. Proprietati foarte bune de curatire, stabilitate excelenta. B1 - Ulei pentru motoare diesel, stabil la forfecare la temperaturi medii si sarcini mici, asigura economie de combustibil. B2 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. B3 - Ulei pentru motoare diesel de sarcina mica. Depaseste prescriptiile B1, B2 privind conditiile de uzura, depuneri si formarea de funingine. B4 - Avantajos, în primul rând, în motoarele diesel cu injectie directa. E1 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare usor supraalimentate. E2 - Ulei pentru interval normal de schimb, motoare mediu supraalimentate. E3 - Superior normei E2-96, ulei SHPD, asigura curatenie si protectie antiuzura impecabila. Satisface EURO 1 si EURO 2. E4 - Norma mai severa decât E3, asigura cel mai lung interval de schimb. E5 - Asigura curatire mai buna a pistonului, protectie ridicata la uzura, stabilitate mai buna la oxidare. Ca o idee finala ganditi-va ca un consum mai bun de combustibil obtinut reducand vascozitatea uleiului inseamna micsorarea duratei de viata a motorului. Afirmatia aceasta se aplica cu restrictii uleiurilor sintetice, care au in mod normal un indice de 0W-40.
  5. Gata am remediat problema.Era vinovata o fisa intreruptacare dadea scanteie pe masa si ciupea umpic din buza cauciucului.S-a rezolvat problema prin inlocuirea fiselor. Multumesc mult pentru ajutor!!!
  6. Miroase doar afara dupa ce opresc motorul.Nu am pierderi de ulei.Ventilatorul merge cam 15-20 secunde.Azi am spalat motorul,sa vad daca mai continua cu mirosul.
  7. Salutari la toata lumea! Am o problema sau mai bine zis o intrebare: Am un matiz fabricat in 2003 cu 64000 km in bord,si un urma cu 2 zile am inceput sa simt miros de palstic sau cauciuc ars din compartimentul motorului dupa un drum de 3 km,cand ajung la destinati las putin motorul la relanti si mirosul se amplifica si imediat incepe sa cupleze ventilatorul pentru o durata scurta de timp. Precizez ca nu fortez motorul in aia 3 km,conduc regulamentar.Uleiu are 5000 de km,antigelul este schimbat si el si este la nivelul maxim in borcan.Ambreaj schimbat are doar 10.000 de km. Masina se comporta bine si la viteze mari si la viteze mici.Nici un martor nu e aprins.Placutele de frana le-am schimbat au in jur de 30.000 de km.Nu am mai simtit mirosul acesta niciodata.Ce poate mirosi a ars? Ca fac 3 km ca fac 30 tot acelasi miros este.Nu am spalat niciodata motorul,poate fi de la praful care se depune,eu sterg cu o carpa din cand in cand pe unde ajung. Va Multumesc!!
  8. Salut! Am o problema si as vrea sa stiu ce parere aveti,la roata stanga fata imi bate ceva cand virez rotile maxim stanga sau dreata,azi sa accentuat fenomenul si acuma bate si daca virez usor volanul, bate si cand conduc in linie dreapta pe drum drept neted iar la viteza mai mare de 70 parca are si vibratie stanga-dreapta,eu cred ca e planetara voi ce ziceti!! Va multumesc!
  9. Salutari la toata lumea! nu stiu daca postez bine dar am cautat si nu am gasit un topic desprea o problema asemanatoare,daca nu am postat bine scuzatima va rog! Problema mea este legata de lampile de avarii,apas butonu de avarie si in loc ca avarile sa clipeasca ele raman aprinse continu,la a 2-3a incercare clipesc de 3-4 ori apoi raman iar aprinse.Care sa fie oare problema? Va multumesc de intelegere!
  10. Sal all! A folosit cineva Becuri H4 Bosch Plus 30? As vrea sa aud niste pareri de la cei care au vazut sau au folosit. Mersi
  11. Salut! trimite-mi si mie te rog catalogul pentru matiz! Multumesc!!! Scuze am uitat adresa de mail: ice2005love@yahoo.com
  12. Sal! Am o intrebare unde gasesc eu conector audio am scos casu original daewoo si nu potriveste mufa cu kenwoodul care l-am luat! idei? sau locuri de unde pot lua acel conector? Multumesc anticipat
  13. Sal all! Am o nelamurire. Am un matiz din 2003 cu 39000km la bord,problema este ca azi a inceput sa se auda foarte tare motorul in interior,zgomotul se aude sub capota.Imi pare ca se tureaza motorul foarte tare si se aude extrem de tare in interior nu am toba sparta am dus-o pe o rampa si un tip sa uitat la ea si mi-a zis ca e inregula.se tureaza tare la viteze mici.De exemplu merg cu 50 in viteza a 3a si motorul suna tare zici ca as avea 130 in viteza a 4.se tureaza tare sau cel putin zgomotul asta indica.Daca merg cu 80 la ora cua 4 motorul suna tare de tot daca merg cu 60 nu mai suna motorul turat.Ce sa fac?!!!!!
  14. Nu vreau sa completez ci sa scimb tot antigelul.Matizul meu este din 2003 am citit pe alte forumuri ca masinile care sunt fabricate din2000 au toate radiatoarele din aluminiu si cica antigelul de culoare rosiu este bun pt genu asta de radiator.Antigelul l-am luat de la reprezentanta de la daewoo doar ca destepti de acolo nu mi-au spus cu cata apa se amesteca ,mi-au spus doar ca asta se potriveste la matizul meu.Iar pe flacon nu specifica nimic.
  15. Sal sunt nou pe forumul acesta! Si as avea o intrebare. Mi-am luat antigel marca General Motor are culoarea rosie si este de 1l fiind concentrat.Problema e ca nu scrie cu cata apa trebuie amestecata. Stie careva cumva care este raportul antigel - apa? Va Multumesc!!!!!
 

×
×
  • Create New...