Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pe NET apare a fi destul de ieftin, 26-28 lei. Pentru unii asta poate fi bine, pentru altii asta poate fi rau. Foarte probabil e cum zice, produs de Castrol. Fisa tehnica lipsa.

Si la alea care consuma ulei, ce sa puna ?

ULEI DACIA OIL 5W30

Share this post


Link to post

Un Motul X-clean 5w-30 de ce nu incercati?

Share this post


Link to post

Daewoo 5w30 pentru ca e recomandat de producator si stiu pe cineva de aici de pe forum care a trecut suta de mii de km cu uleiul asta

Off: 115000 km :)

Share this post


Link to post

merge ULEI 5w40

 

DE LA ARAL SCHMIERSTOFFE (OIL FINDER)

 

 

Kategorie : Pkw Marke : Chevrolet EU (Daewoo) Modell : Matiz (1998 - 2010) Typ : Matiz 0.8 (1998 - 2005) Alle komprimieren Alles anzeigen collapse.gif Motor 1w.gif

Füllmenge : Füllmenge (gesamt) 2,7 Liter Einsatz : Normal Intervalle : Wechseln 15000 km / 12 Monate Produkte camera.png : Aral SuperTronic 0W-40 camera.png : Aral SuperTronic G 0W-30 camera.png : Aral SuperTronic E 0W-30 camera.png : Aral HighTronic 5W-40 camera.png : Aral HighTronic F 5W-30
Ai putea pune BMW 5w40 bmw oil LL98
e un ulei ieftin si f bun facut la cerintele Bmw de catre Castrol
Toate uleiurile BMW au HTHS mai mare ca 3,5 si sant long life
ars la 300-400 grd nu polimerizeaza (http://bmwservice.livejournal.com/27699.html)

 

All BMW Long Life oils are ACEA A3 oils. An ACEA A3 oil means that it has a high temp high shear (HTHS @ 150c) of more than 3.5. Note that A3 is mutually exclusive of ACEA A1 & A5. A1 & A5 oils have an HTHS of less than 3.5. A5 is simply a newer and stricter standard of A1, so if an oil is A5 rated than it is also A1 rated. NOT ALL A3 OILS ARE BMW LL OILS, ONLY THOSE SPECIFICALLY LABLED AS SUCH.

 

 

 

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

ULEI DACIA OIL 5W30

Raspuns gresit.

Alora care consuma ulei, din motiv de uzura segmenti (ramane ulei pe peretii cilindrului) sau garnituri de coada de supapa terminate (intra ulei de sus de la chiulasa in cilindri), le face bine un ulei mai gros (plus ca precis sun jocuri in motor peste tot). Unul cu 40, nu cu 30. De 5W50, 10W60 nu discutam aici...

In plus, s-a mai analizat, DaciaOil 5W30 este ACEA A5/B5, deci un ulei subtire in gama de 5W30 (lipsa fisa tehnica)

Share this post


Link to post

ce intelegi prin mai gros? e relativ sant uleiuri 5w40 cu HTHS mare decat 10w40 in general cele A3/B4 fata de cele A3/B3 e foarte adevarat ca Dacia oil (Lubrifin) are hths in jur de 3 dar in momentul cand motorul consuma mult ulei toti cauta un ulei acceptabil ca performanta/ pret ce nu creste uzura dramatic si mai lungeste viata motorului pana la RK. DACA s-ar merge cu ulei de care trebuie de la inceput motoarele ar depasi 300000km fara sa se umble la ele dar ce vrei santem in ROMANIA si e plin de "specialisti" in fiecare service.

Share this post


Link to post

@tomis: Dacia Oil 5w30 e totuna cu Flf Evo.SXR 5w30, si e produs la Brasov. In afara de gama pentru filtru de particule (Solaris,chiar si cel pentru Dacia DPF) , toate uleiurile de motor ELF sunt produse la Brasov .

Share this post


Link to post

Dacia Oil 5w30 e totuna cu Flf Evo.SXR 5w30

... care e ACEA 2004: A5/B5 API: SL/CF

 

Cu specificatii A3/B4 de le Elf ar fi Elf Solaris LSX 5W-30 da' pe linga A3/B4 e si C3 deci nu stiu daca e chiar ok pt. Matiz.

 

 

 

 

 

Elf Evolution SXR 5W-30.pdf

Elf Solaris LSX 5W-30.pdf

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

ce intelegi prin mai gros? e relativ sant uleiuri 5w40 cu HTHS mare decat 10w40 in general cele A3/B4 fata de cele A3/B3 e foarte adevarat ca Dacia oil (Lubrifin) are hths in jur de 3 ...

Se vede ca n-ai studiat acest topic, macar ultimele 50 de pagini..

Ai propus un 5W30 cu A5/... care e mai subtire decat un 5W30 cu A3/...

De unde stii ce HTHS are DaciaOil (imbuteliat de Lubrifin), ca nu are decat eticheta pe bidon ?

Cand motorul incepe sa consume mult ulei (ceva firesc in viata masinii), de obicei se cauta un ulei a carui utilizare sa limiteze fenomenul. Si in teorie se arata ca dupa un anumit numar de km cam este cazul sa se treaca la un ulei mai gros. Poti sa vezi asta si pe unele site-uri Oil Finder : Matiz sub 100.000 si Matiz peste 100.000, sau cum zice acolo...

Aia cu a nu creste uzura dramatic este avuta in vedere de la inceput. E bine sa pui un ulei de care trebuie, dar nu uita sa il si schimbi cand trebuie.

 

@korydon : de unde stii ca DaciaOil este Elf ?

Total Grup detine in prezent Totalul, Elful si Lubrifinul. De ce ar imbutelia la Brasov Elf, care e mai scump ca Total - pe post de Dacia Oil. Si Total are o gama variata, la fel ca Elf, fara a se confunda, mai ales in Occident. Si firma se cheama (se chema ?) Total-Lubrifin, si nu produce, doar imbuteliaza si desface. Ar fi culmea, o firma de renume Elf, sa produca la Brasov (Cristian).

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Ulei "DACIA" 5W30 1L benzina

 

-uleiul de motor Dacia Oil Plus Premium 5W30 este recomandat de catre Dacia groupe Renault pentru Logan 1.4 si 1.6 benzina. Lubrifiant multigrad de inalta performanta, obtinut pe baza de tehnologie de sinteza, este conceput pentru motoarele pe benzina cu sau fara catalizator. Uleiul Dacia Oil Plus Premium 5W30 fabricat de o binecunoscuta companie petroliera multinationala raspunde ultimelor standarde de calitate API SL/CF si ACEA A5/B5, asigura protectie la uzura si in conditii de clima rece, oferind economie de combustibil. Acest ulei are o remarcabila stabilitate termica si rezistenta la oxidare, prevenind orice degradare, chiar in conditii de functionare foarte severe.

 

-termen de valabilitate: 3 ani

 

-producator: Total lubricants romania SA

 

-distribuitori: Total lubricants romania SA, Automobile dacia SA

 

-cod articol Dacia:6001999715

 

total lubricants e fostul LUBRIFIN marca lubrifin ramanand LOW BUDGET PT TOTAL ROMANIA

 

BIDONUL DE ULEI DE 1L (CA FORMA) DE 1 LA DACIA OIL E IDENTIC CU CEL DE 1L DE TOTAL

 

GENERAL MOTORS

 

RECOMANDARI YACO LUB DE UNDE PUTEM TRAGE CONCLUZII

 

Specificatiile de ulei GM sunt recomandate pentru marci cum ar fi Chevrolet, Opel, Saab, Vauxhal si altele fabricate de compania General Motors.

 

Motoarele pe benzina

Pentru motoarele fabricate pana la sfarsitul anului 1999 folositi uleiurile semisintetice in ordinea crescatoare : VX 300 15W50, VX 300 10W40, VX 500R 10W40, VX 500 10W40 ( 100% semisintetic ). Durata recomandata de schimb 10000 Km / 12 luni si uneori mai devreme.

Pentru Motoarele fabricate in perioada 2000-2006, folositi VX 600 5W40 ( universal sintetic ), VX 1000 5W40 ( 100% sintetic ), VX 1703 5W30 ( sintetic Low SAPS ), VX 1600 5W30 ( 100% sintetic, GM-LL-A025 ). Durata recomandata de schimb 15 000 Km / 12 luni si uneori mai devreme.

Pentru motoarele fabricate dupa 2007 folositi produsul YACCO cel mai nou, LUBE O 5W30 ( Omologare GM DEXOS 2 ).

 

 

Produsele YACCO enumerate mai sus dau rezultate excelente la motoarele GM, pentru ca ele sunt omologate : VX 1600 0W30 si VX 600 5W40.

VX 1000 5W40, a dat de asemenea rezultate excelente, deoarece este un ulei 100% sintetic.

In concluzie nu trebuie sa fim excesiv de preocupati de extinderea intervalului de schimb la GM. Daca semisinteticul se poate schimba la 10000 Km, iar sinteticul se poate schimba la intervalle mult peste 15000 – 20000 Km, - 15-20000 Km este suficient daca tinem seama de calitatea combustibilului, daca schimbul de ulei anterior a respectat specificatia BMW si starea motorului.

SURSA http://www.yacco-lub.ro/ghid-practic-de-alegere-lubrifianti.html

 

PE SITEUL ARAL la matiz se accepta si A1 ulei deci n-o fi prost neamtu si A1 e subtire la cald iar pe siteu-l CASTROL se accepta si C3 DECI LOW SAPS

 

DECI A1 MAI SUBTIRE CA A3/B3 SI A3/ B4

ADICA HTHS INTRE 2.9 SI 3.5 CA DACIA OIL 5W30 (A5 SPECIFICATIA HTST INTRE 2.9 SI 3.5) CARE DACA REZISTA IN LOGAN 1.2 16V REZISTA SI IN MATIZ 0.8L

Iar taximetristii care merg cu Dacia oil cate 400000 km pe gaz si n-au daramat motoarele la LOGAN nu cred ca-i rupe motorul la MATIZ

 

Recomandarile pe care le face constructorul le face la momentul cand a proiectat motorul iar de atunci tehnica lubrifierii a evoluat cat si a lubrifiantilor eu nu am spus ca uleiul Dacia oil e nemaipomenit l-am recomandat ca o solutie buget pana isi face omul motorul asa in principiu poate pune orice 5w40 mai de marca.

Edited by opelvn

Share this post


Link to post

 

iar ca o cireasa pe tort PRODUCATORULDE ULEI RAVENOL (MADE IN GERMANY) alti "prosti" cum ar spune unii recomanda la MATIZ 10W40

 

 

RAVENOL LEICHTLAUFOEL TSi 10W-40

 

Fabrikat

DAEWOO

 

Modell

Matiz 796cc

 

Motor

B

 

Jahr

1998-

 

Neue Suche

Drucken

 

 

 

Anwendung

 

Empfehlung

 

Kapazität (l)

 

 

Motor (B)

1. Wahl

RAVENOL LEICHTLAUFOEL TSi 10W-40 (a, b) 2.7

 

2. Wahl

Ravenol Leichtlaufol LLO

 

3. Wahl

RAVENOL EXPERT SHPD 10W-40

Schaltgetriebe Refer to Technical 2.1

Automatisches Getriebe

Differential Vom Getriebe

Kühlmittel (50%)

1. Wahl

Ravenol Alu-Kuhlerfrostschutz-Exclusiv 3.8

 

2. Wahl

Ravenol Alu-Kuhlerfrostschutz-Nitritfrei

Automatische Kupplungsflüssigkeit Refer to Technical ©

Brems- und Kupplungsflüssigkeit RAVENOL DOT 4

Schmierstellen Refer to Technical

Servolenkung

1. Wahl

RAVENOL ATF FLUID TYPE F

 

2. Wahl

RAVENOL MERCON V

 

Hinweise verbergen

Ölwechselabstände verbergen

 

 

Hinweise Schmiermittel/Kapazität

 

 

a.

Alternative Empfehlungen: >-30°C, 5W-50; >-20°C, 10W-40/10W-50; >-15°C, 15W-40/15W-50; >-10°C, 20W-40/20W-50

 

b.

Alternative Empfehlungen, Improved Lubricity oils: >-30°C, 5W-30/5W-40/5W-50; >-20°C, 10W-30/10W-40

 

c.

Alternative Empfehlungen: RAVENOL DOT 4

 

 

Allgemeine Hinweise

 

Es gibt keine Hinweise zur Anzeige für dieses Modell

 

 

Ölwechselabstände

 

 

Motor

 

 

Monate max. 12

Km max. 16000

 

ulei cae rezista in motoarele mai noi si mult mai chinuite TSI ale VW grup

 

 

sursa

 

http://www.ravenol.de/oel-finder.html

Edited by Salex

Share this post


Link to post

@opelvn: Te rog sa iti organizezi mai bine modul de scriere, cu toate bunele intentii ajungi sa nu mai fi inteles de colegi.

Share this post


Link to post

@opelvn: Te rog sa iti organizezi mai bine modul de scriere, cu toate bunele intentii ajungi sa nu mai fi inteles de colegi.

AM SA IES DIN FORUM DEFINITV

 

MULTUMESC PT SUGESTIE.

Share this post


Link to post

@tomis : stiu de la directorul regional de vanzari Total Lubricants Romania care nu ar avea nici un motiv sa ma minta : Elf Evo 5w30, DaciaOil 5w30 si Lubrifin Eco Tech 5w30 sunt aceeasi mancare de peste si sunt produse la Brasov. Total a venit in Romania pentru Dacia-Renault, gandeste-te un pic daca nu e mai ieftin sa produci in Romania decat numai sa ambalezi. In costul unui produs, dupa materia prima de baza, cea mai importatanta parte o detine forta de munca si utilitatile , care in Romania sunt inca destul de ieftine.

Share this post


Link to post

urmatorul schimb de ulei se va face cu total quartz 9000 5w40 am prins o oferta de nerefuzat 85 ron 3 litri +filtru mann 20 ron .

mobil 3000 5w40 s-a tinut bine insa oferta uleiului total a fost una buna.

posibil ca total sa fie un ulei bun. :mrgreen:

Edited by mitosu

Share this post


Link to post

Are clasa API SM.

La Matiz si la astea cu motoare mai vechi si nu prea sofisticate este bun uleiul cu API SJ sau SL, care mai au inca Zincul la 1000... Astea noi, API SM si SN, au Zincul redus la 800... Adica o componenta antifrictiune a fost diminuata cu 20%

Share this post


Link to post

De acord, tomis, ia uitati ce scrie aici (Wiki): "This reduction in anti-wear chemicals in oil has caused premature failures of camshafts and other high pressure bearings in many older automobiles and has been blamed for pre-mature failure of the oil pump drive/cam position sensor gear that is meshed with camshaft gear in some modern engines."

Mai sa fie...

 

Eu tot API SM am in motor (Valvoline SynPOWER 5W30), desi pe site scrie ca are API SL.

 

Buna remarca, tomis, o sa tin cont acum la schimbul de ulei.



Si in manual scrie asta: "Folositi numai ulei de motor cu specificatie API SJ recomandata sau superioara acesteia". Cred ca s-a mai spus pe aici. Deci SM este superior SJ, asta inseamna, nu? Eu asta inteleg.

Share this post


Link to post

Da. Si API scrie scurt ca in ordinea gradelor, uleiul este din ce in ce mai bun, depasind cerintele gradelor anterioare. Si cam atat. Nu am acum specificatiile gradelor API, tin minte ca SL era cam la fel cu SJ.

 

Problema cu zincul nu apare in documentatiile masinilor sau uleiurilor.

Apare pe site-urile unor societati americane carcotase, ca informari semi-oficiale pentru cetateni, dar cu argumentatie beton. Dupa care s-au raspandit si au ajuns si pe Wiki.

 

However, it should be noted that, although an oil that meets a more recent API specification can generally be used in an application that originally called for a less recent specification (API SM oils can be used in vehicles calling for SL, and so on), it is not ALWAYS the recommended option.

(...) In years past, phosphorus levels in some oils have been as high as 1300-1600ppm or more. A drop from well over 1000ppm to 800ppm or less is a significant reduction in anti-wear additives that could result in more wear in your engine. So, the decision to use an API SM rated oil is one that should be taken very seriously.

 

The lower ZDDP content is not harmful to late model engines with roller lifters or followers because the loads are much lower on the camshaft lobes. But on pushrod engines with flat tappet cams, the level of ZDDP may be inadequate to prevent cam lobe and lifter wear.

 

 

Tech Bulletin: Flat Tappet Camshafts
Recent changes in oil are likely the cause of premature camshaft failure;.... Changes in today's oil products because of catalytic converters and "advanced" internal engine design (roller lifters and cams) have contributed to a harsher environment for the flat tappet camshaft ...

Share this post


Link to post

:thumbl: Da...

Legat de ce am eu, am mers 2000 km cu uleiul asta (nu cred ca pateste ceva motorul pe termen scurt), mi se pare un ulei bun, motorul mi se pare mai silentios, ELV porneste mai rar si sta mai putin in functiune (am mai spus pe undeva pe aici - o fi placebo, n-o fi...), dar am si niste dubii privind calitatea, bule mici de aer pe joja - se sparg, deci nu e apa (imediat dupa oprirea motorului) si culbutorii parca se aud ceva mai tare. Si mai e o chestie, cand scot joja, in locurile unde se freaca de "teava" aia, parca uleiul e desprins, nu stiu cum sa explic. Bine, astea nu au treaba cu API, dar am zis.

Sper sa gasesc aceeasi natie, dar cu SL, asa cum scrie la ei pe site.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
... motorul mi se pare mai silentios... culbutorii parca se aud ceva mai tare...

Aici eu nu prea inteleg, ori e silentios , ori nu ?

Ultimul mohican "ieftin si bun" , MOL Essence 5w30 tocmai si-a schimbat reteta si este mult mai slab ca cel anterior si un pic mai bun ca GM&DW 5w30, dar diferenta de pret nu este justificata.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

MOL Essence 5w30 tocmai si-a schimbat reteta si este mult mai slab ca cel anterior

ce au facut ?

Share this post


Link to post

1. indice de vascozitate 166 fata de 170 cat avea cel vechi;

2. flash point 200 fata de 225 ;

3. vascozitate la 40*C 66.9 fata de 65, sau ceva de genul.

4. TBN-ul la asta nou nici macar nu mai este afisat, probabil este si asta mai mic.

5. singurul lucru bun este ca se pastreaza API SL-ul atat de necesar Matiz-ului.

Modelul nou este in bidon gri, deci poate fi diferentiat usor fata de vechea versiune.

 

Share this post


Link to post

Aici eu nu prea inteleg, ori e silentios , ori nu ?

Motorul (cel putin "partea de jos") e mai silentios, atat in regim de relanti, cat si in turatii, "tacaneala" culbutorilor e mai acuta. Acum, per total, tragi tu concluzia.

De n-oi trece eu la loc pe GM... :) ) M-ati bagat in sperieti cu API asta. Abia astapt sa schimb uleiul, eu am stat linistit ca e superior SJ-ului, deh, domle', scrie in Sfantul Manual.

 

Sa pun acum intrebarea aia, fara numar (razuiti pe monitor si o vedeti, cine e interesat =)) ): "Pana la urma, care e cel mai bun ulei pentru Matiz?"

Share this post


Link to post

La mine zgomotul cel mai mare este provocat de culbutori, prefer sa ii reglez la schimbarea distributiei. Daca nu te deranjeaza zgomotul mai mare al motorului poti folosi fara probleme GM&DW 5w30, nu este cu nimic mai prejos fata de alte uleiuri. Singurul dezavantaj este flash point-ul foarte mic 200*C, ceea ce cauzeaza un consum mai mare de ulei, dar la motoare care au inceput cu 5w30 acest lucru este neglijabil.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...