Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cum de-altfel de nici un ulei nu crapa motoarele, sint absolut convins. Totul tine de intretinere, scumpeturi de durata sau ieftenituri schimbate des, tot un drac e.

  • Like 1

Share this post


Link to post

ai folosit un 5w30 facut la Brasov cu ACEA A5 si nu ai avut probleme

 

Am folosit. Am folosit si Ford Formula F (by Castrol) cu A1/B1, si mi-a placut cum mergea. Problema nu e ca pui ulei si gata, strici motorul. Problema e pe termen lung, iar constructorii isi iau si ei niste masuri de siguranta. Iar utilizatorii, mai ales ca nu sunt "doctori" in motoare, e bine sa mearga pe caile cele mai sigure.

Din putinele informatii despre gradele ACEA, eu le vad cam asa (cu niste exceptii) :

A1 - subtire, durabilitate normala

A3 - vascos, durabilitate extinsa

A5 - subtire, durabilitate extinsa

C - nu mai discut

Despre gradele API, zice doar ca sunt standarde din ce in ce mai grozave SJ, SL, SM, SN.

Ceva de la Noul Spark :

post-3919-0-28621000-1360318024_thumb.jpg

Edited by tomis

Share this post


Link to post

@tomis : prin folosirea cuvintelor "pot duce...in anumite conditii" producatorul cred ca da dovada ca nu a facut teste cu aceste uleuri pe motoarele de Matiz/Spark. Aici sunt total deacord cu Viktor, totul tine de modul de intretinere a motorului. Este un exemplu pe forum de un Cielo care a fost uns pana pe la 100.000 km numai cu Aral 0w40 si cand a desfacut propietarul motorul era bec, desi se spune ca Aral-ul nu se impaca bine cu aceste motoare. Eu folosesc GM 5w30 ( Korea ) si nu scrie nimic pe cutie ( API si/sau ACEA, desi unii afirma ca ar fi ACEA A3 si API SJ ) si nu pot decat sa fiu multumit calitatea lui.

Share this post


Link to post

Ar fi cam asa : A1 si A5 se gaseste numai la 5W30 si cam inseamna vascozitate sub 11, nou. "In anumite conditii" - uitat sa fie schimbat cand trebuie, scade sub 10... Asa ca de ce sa isi bata capul fabricantul... si utilizatorul. Valabil la toate masinile germane (nimic A1 A5).

Share this post


Link to post

Nu este chiar adevarat.

A1/A5 se gaseste si la 0w30, 5w20 sau 0w20.

Vascozitatea la cald a unui ulei A1/B1 A5/B5 5w30 este in general de sub 10cst. Asta cand este nou. La celelalte grade, mai ales 5w20 si 0w20 scade si mai mult (ajungand pe la 8 la un 0w20)

In plus mai este o treaba: uleiurile de tip A1/A5 au un indice HTHS scazut, sub 3.5. Motorul trebuie gandit de la bun inceput sa functioneze cu un ulei cu un indicator HTHS mic fara sa aiba de suferit. De aceea aceste motoare primesc fara probleme (si de obicei au recomandat un ulei de tipul asta, cum sunt motoarele Toyota, Honda, Ford etc) ulei A1/A5 si de asemenea primesc si ulei A3. In schimb reciproca nu este valabila, decat pe "barba" celui care ia decizia sa ignore indicatiile fabricantului.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Foarte bine punctat, closchkutza.

 

In plus, din moment ce fabricantul recomanda sa nu se foloseasca acest ulei inseamna ca a facut teste si uleiurile respective le-au picat. Mai mult, Matizul este o masina gandita "pe vremea bunicii" cand uleiul 10W40 semisintetic era cel mai utilizat, fiind recomandat si de producator. Sincer nu vad avantajul de a pune ulei care costa >35RON/litru intr-o masina care face cel mult 2000E...

Share this post


Link to post

ches un ulei bun isi are rostul lui , pentru ca vara in bucuresti e criminala si in oricare oras cu trafic intens, iar iarna merita o ungere buna la rece.

ce daca valoarea masinii e de 2000 euro sau 1000 euro ,important e sa mearga bine.

Share this post


Link to post

Pe vremea bunicii, Daewoo scria la Tico si Matiz ulei 10W30, care prin Europa nu prea se mai egzista. Nu stiu la batrana Suzuki, dupa care a fost clonat Tico, ce scrie.

Daca citim topicul pe la inceput, vedem oamenii destul de incurcati de acest aspect. Ceva mai tarziu au scris la carte si alte sortimente (dar de exemplu, cand au bagat 15W40, au uitat de 5W40, si iar deruta).

Se poate face o socoteala baneasca pentru varianta ulei ieftin schimbat mai des.

Share this post


Link to post

Este foarte clar ca din moment ce primeste 15w40 va primi si 5w40, chiar mai bine. Grade-ul operational este tot 40, singura diferenta fiind indicatorul de comportament al uleiului la rece (5 vs 10) iar cel mai subtire, 5, ar fi de preferat intotdeauna. Confuzia in cauza nu prea are de ce sa existe.

La fel si cu 10w30 si 5w30, este clar ca ii sunt pe plac uleiuri cu grade operational 30. Pe acest considerent s-ar putea baga linistit si 0w30, cu mentiunea ca nu trebuie sa fie A1/B1 sau A5/B5 (nu stiu sincer dace exista asa ceva).

Pana la urma alegerea este ar trebui sa fie intre 2 uleiuri: 5w30 si 5w40. Atat. Nu exista nici un avantaj real in a baga 10w30 sau 15w40.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Alegerea trebuie sa fie facuta si pe baza pretului. Eu nu am nimic cu cei care recomanda uleiuri scumpe, sunt masinile lor si normal ca vor sa aibe grija de ele. Totusi la o masina care este folosita preponderent in oras si schimbul de ulei este recomandat la 6luni/5000km, nu vad nici un avantaj in a baga ulei super mega nu stiu de care, in loc sa se apeleze la solutia ieftina - 10W40 sau 5W30, ambele fiind agreate de producatorul masinii.

 

Eu personal voi face o curatare temeinica a intregului traseu de ulei pentru ca sunt depuneri pe tot traseul si apoi voi merge in continuare pe 10W40 pentru masini cu multi km pentru ca motorul nu mai e la prima tinerete si se vede ca papa ulei.

Share this post


Link to post

Evident ca se tine si cont de pret si aici fiecare stie cum/cat merge.

Daca se merge ~10.000/6 luni, cum mergeam eu cu al meu, trebuie un ulei cat mai bun.

Daca se merge 5000km/6 luni cam orice ulei normal pe vascozitatea corecta este ok.

In ambele cazuri am luat varianta de schimb ulei la 6 luni.

Oricum, diferente de pret intre 5w30 si 5w40(ambele normale, nu..specialitati gen Amsoil Signature sau Redline) sunt neglijabile, ambele sunt tot o apa si-un pamant (zeama de dinozaur/hidrocracate).

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Ce parere aveti despre Eneos 10w40? E sintetic si are si sortiment pentru motorizari benzina/GPL. Si eu l-am gasit la 20 RON/ L.

Il am in masina si chiar nu sesizez diferente, deocamdata este inca maroniu dupa 1500 km.

Share this post


Link to post

Nu are cum sa fie sintetic la 20 lei/l, e HC (hidrocracat), adica are la baza ulei mineral imbunatatit cu aditivi. Cat timp nu-l tii mai mult de un an/10/000 km e OK. Eu folosesc ENEOS SUSTINA 5W30 care intr-adevar e diferit de tot ce am incercat pana acum.

Share this post


Link to post

Ce parere aveti despre Eneos 10w40? ...Il am in masina si chiar nu sesizez diferente,

Nici macar la consumul de carburant ? Imposibil !Eu am pus 0w40 si mi-a sarit destul de mult consumul de carburant, asa ca am renuntat la el. La 22 lei/l gasesti GM 5w30 ( HC, semisintetic ) fara sa fii nevoit sa bagi 10w40 in motorasul asta. Personal, prefer sa completez cu 5w30 decat sa pun 10w40. Daca motorul trage bine si nu scoate fum atunci uleiul se pierede pe la simeringuri sau garnituri, sau, in cazul uleiului GM ( Daewoo ) acesta se arde ( vaporizeaza ) din cauza flash point-ului foarte mic ( 200 *C ).

Edited by korydon

Share this post


Link to post

In ce sens e diferit?

 

Motorul urca mai rapid in ture, a scazut consumul, etc.

Share this post


Link to post

Chestia cu urcatul mai rapid in ture este placebo. Legat de consum...doar la diferente majore intre uleiuri apar diferente sesizabile de utilizator. Legat de sunet...e normal ca un ulei gros sa atenueze sunetul metalic al motorului, eventual anumite batai in lagare. Am pus si eu odata 10w40 din necunostinta de cauza (masina avea vreo 17000 km) si singura diferenta care am observat-o eu atunci a fost ca imi pornea electroventilatorul mai des pe treapta 2 ( era vara), iar dupa inlocuirea uleiului cu un 5w40 ca d-asta foloseam atunci, au disparut si pornirile electroventilatorului pe treapta 2. Legat de consum, eu am sesizat diferente in sensul scaderii lui doar cu ulei Castrol Slx 5w30 care era foarte scump...1 litru era cam cat 3 litri de ulei obisnuit. Diferente de consum mai apar si din benzine diferite...sau mers cu rotile umflate aiurea, sau incarcarea masinii... Motorul fiind mic, simte imediat orice...si umbla la consum...

Share this post


Link to post

Chestia cu urcatul mai rapid in ture este placebo...Motorul fiind mic, simte imediat orice...

Aici te cam incurci. Daca motorul este foarte sensibil si la o presiune neadegvata in pneuri, cum sa nu fie sensibil la un ulei mai subtire, care ii creste randamentul. Mergi cateva schimburi cu 5w30, apoi baga un 0w40, care este cu putin mai gros decat un 5w30, si apoi sa ne spui daca simti diferit raspunsul la apasarea pedalei de acceleratie. Acest raspuns diferit m-a facut pe mine sa raman pe 5w30 chiar daca sunt nevoit sa completez intre schimburi.

Share this post


Link to post

Am scris mai sus de incercarea cu 10w40. Nu se simte de catre utilizator absolut nicio diferenta la pedala. Diferente sunt dar insesizabile de catre conducatorul masinii. Ele pot fi evidentiate doar in conditii de teste cu aparate de masurare a consumului, puterii si temperaturii. Presiunea in circuit creste odata cu vascozitatea. Am mai zis eu odata cred ca tot pe aici cum se alege un ulei... Se verifica presiunea uleiului la temperatura de regim si trebuie sa se incadreze intr-un interval (scrie in manualul service) la 2000 rot/min. Numai asa esti sigur ca ai ales vascozitatea optima. Dar cine face asa ceva? Eu nu am cu ce ca as face un astfel de test.

Presiunea scazuta in pneuri sau pneuri de alte dimensiuni este unul din motivele pentru care consumul creste la orice masina.

Share this post


Link to post

In carte nu scrie ca inainte sa iti cumperi uleiul de motor pentru a-l schimba trebuie sa faci 10 experimente in ceea ce priveste presiunea uleiului in circuit. Procedura aia este folosita pentru verificarea pompei de ulei.

Producatorul indica foarte clar ca si vascozitate 5w30. In ziua de astazi 5w30 se poate folosi fara probleme in medii unde temperatura ambianta ajunge la 40 grade. Noi avem cateva zile pe an cu asemenea temperaturi in aer si sunt intalnite in orase foarte aglomerate, unde oricum nu mergi ca pe circuit sa incalzesti uleiul ala atat de mult incat datorita temperaturii mari exterioare el nu se poate pastra la temperatura de regim (~100 grade).

 

In aceste conditii, ce experimente mai trebuie facute? Vascozitatea recomandata a uleiului este clar cunoscuta de la inceput, uleiuri se gasesc de toate neamurile..care este necunoscuta aici?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Uleiul este sintetic, uite aici specificatiile: http://www.eneos-oil.eu/index.php/products/engineoils/eneospremium10w40

L-am pus la cel care mi-a facut segmentarea la pret de 20 lei/l, a desigilat bidonul in fata mea, nu putea sa fure alt bidon :)

Consumul de carburant nu este marit. Cel putin la mine.

Nu avea rost sa pun 0w40 sau 5w30. Am mers din prima pe 10w40.

 

Astea se pun si pe Mazda, la revizie. Deci nu cred ca este o porcarie de ulei.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

In carte nu scrie ca inainte sa iti cumperi uleiul de motor pentru a-l schimba trebuie sa faci 10 experimente in ceea ce priveste presiunea uleiului in circuit. Procedura aia este folosita pentru verificarea pompei de ulei.

Producatorul indica foarte clar ca si vascozitate 5w30. In ziua de astazi 5w30 se poate folosi fara probleme in medii unde temperatura ambianta ajunge la 40 grade. Noi avem cateva zile pe an cu asemenea temperaturi in aer si sunt intalnite in orase foarte aglomerate, unde oricum nu mergi ca pe circuit sa incalzesti uleiul ala atat de mult incat datorita temperaturii mari exterioare el nu se poate pastra la temperatura de regim (~100 grade).

 

In aceste conditii, ce experimente mai trebuie facute? Vascozitatea recomandata a uleiului este clar cunoscuta de la inceput, uleiuri se gasesc de toate neamurile..care este necunoscuta aici?

 

noi avem vreo 3 luni pe an de canicula, in care temperaturile o iau razna suficient cat sa deterioreze pe bietul 5w30 semisintetic, pentru ca nu toata lumea ar da bani pe un full sintetic care poate ar tine bine si in perioada de vara.

ce face un ulei deterioarat tip 5w30 ? binenteles va strica motorul in timp.

punctul de aprindere mic, tbn-ul mic sau punctul de inghet mic indica un ulei slab .

 

momentan sunt incantat de mobil 3000 5w40 made in france si voi merge in continuare cu acest ulei ,pentru ca a mers foarte bine pe timp de iarna si culmea nu s-a innegrit asa de repede.

 

cine vrea ceva bun sa mearga pe tipul de ulei 0w40, eu la opel motor a16xer am pus mobil1 0w40 new life in locul banalului gm dexos2.

Share this post


Link to post

Nici 3 luni pe an nu e canicula, cel putin nu in zona mea.

Dar la un motor care are peste 100k km, un 5w30 sau 5w40, este deja foarte subtire.

Chiar daca s-a facut segmentare, piesele au fost tot standard.

Share this post


Link to post
Nu avea rost sa pun 0w40 sau 5w30. Am mers din prima pe 10w40.

 

Nici 3 luni pe an nu e canicula, cel putin nu in zona mea. Dar la un motor care are peste 100k km, un 5w30 sau 5w40, este deja foarte subtire.

 

 

Cred ca esti intr-o usoara confuzie. Parerea mea.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...