Jump to content

florin_wow_2006

Membru
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

About florin_wow_2006

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male
  • Yahoo
    florin_wow_2006@yahoo.com

Profile Information

  • Din
    GIURGIU
  • Auto
    DAEWOO
  • Model
    MATIZ
  • An
    2007
  • Nr. Inmatr.
    GR 24 FLR
  1. @scy sa stii ca matizul la dat in goarna grav consuma mai mult de 7%. Asa ca daca al tau se incadreaza in 7% inseamna ca nu ii dai asa de grav. Iar in Bucuresti daca mergi numai la ore de varf, consumul se apropie foarte mult de 10%. Am 105000 km cu masina si i-am facut mereu consumul de la plin la plin. Asta e singura metoda cu eroare mica. Motorul trage la turatia de cuplu maxim care nu este la 5000 rot/min. Consumul cel mai bun este intre 90-95 km/h...caz in care pe benzina ia 5,5 si pe gpl 6,5%. La mers cu 110 pe gpl la mine consuma 8,2%-pe autostrada.
  2. Si la mine se stinge instant. Asa pateam cu filtrele de origine la inceput cand nu stiam ca exista si ceva mai bun...numai ca la mine se stingea instant, apoi se mai aprindea odata pentru aprox 1 secunda si se stingea. Poate sa dureze mai mult pana sa se stinga becul si din cauza vascozitatii nepotrivite a uleiului ( prea gros in cele mai multe cazuri). Ca o mica paranteza...si Yamaha agreeaza filtrele facute de Denso...am vazut pe motoare de barci.
  3. Este normal ca dupa o stationare indelungata sa dureze putin mai mult pana la stingerea becului de presiune a uleiului, fiindca se scurge uleiul in baie (nu ma refer la cel din filtru). Eu folosesc doar Toyota cam de 60000 km si il strang cu mana. Garnitura de etansare are vaselina pe ea din fabrica. De Mann am auzit ceva rautati legate de produse cu defecte fapt pentru care nu am incredere in produsele ce le vand in Romania. La fiecare schimb de filtru l-am gasit plin cu ulei fapt ce mi-a demonstrat ca nu au probleme cu acea supapa. Inca un sfat: luati doar produse cu holograma firmei producatoare.
  4. Dupa schimbarea contactului cu cip se baga pe testerul special Daewoo pentru resetare cip cheie. Altfel nu va mai porni in veci. Cu testere universale nu se poate face chestia asta.
  5. Am citit undeva dar acum nu-mi amintesc exact unde, ca uleiurile C3 fac rau motoarelor facute inainte de 1986. Care o fi treaba nu stiu... Dar daca tot e pentru motoare de inalta performanta, de ce nu ar fi suficient de bun si pentru un motor de medie performanta? Bine ar fi sa scrie pe langa C3 si A3/B3 sau A3/B4 sau specificatiile Opel pentru benzina. Important e sa fie schimbat la timp! Am vazut motoare VW diesel care au mers cu ulei 15w40 pe care nu scria sa indeplineasca vreo norma VW, si schimbat la 15000 km, cu multi km rulati in conditii neortodoxe si care culmea...mergeau foarte bine, porneau bine si nu dateau fum deloc. Sa acceptam totusi ca in curand vor fi inlocuite vechile specificatii cu cele cu litera C si sa nu ne fie teama ca are zinc putin...la fel cum s-a intamplat cu benzina fara plumb pentru prea vechile motoare care culmea...nu au fost afectate la modul sesizabil.
  6. Am luat Castrol Magnatec 5w40 API SN A3/B4 si C3 cu doar 32 lei din Giurgiu. In Careffour in Bucuresti acelasi ulei e 57 lei. De ce o fi diferenta asta nu stiu...ca bidoanele sunt identice...
  7. Daca problema a disparut, acel check nu va mai aparea dupa un anumit numar de porniri. Nu dispare pur si simplu la urmatoarea pornire. Mai poti astepta sa se mai adune niste porniri ca poate se stinge.
  8. Fix 100 lei e la service si iti da garantie la lucrare. Mare atentie cu garantia la distributie!!! Service-ul iti acopera doar manopera unei eventuale inlocuiri a curelei si rolei in caz ca cedeaza una din ele...restul daunelor care nu sunt putine, sunt suportate de proprietarul masinii. Multi cred ca aceasta garantie iti acopera toata reparatia motorului in caz de rupere a curelei ( undeva la 1500 lei).
  9. Mai mult de 1,5 mil nu costa kitul de distributie (adica rola si curea). De unde naiba scoate preturile alea?
  10. @mitosu nu ma refeream la masurarea compresiei in cilindri. Eu ma refeream la masurarea presiunii din instalatia de ungere.
  11. Mi-am amintit ca tot acolo unde am citit de masurarea presiunii uleiului, scria faptul ca daca presiunea este mai mica decat cea mentionata trebuie schimbat sortimentul de ulei. Nu pomenea nimeni de pompa de ulei. Deci pentru o ungere corecta avem nevoie ca uleiul sa aiba vascozitatea necesara ca sa existe in instalatie o presiune corecta (aflata in acel interval). La un motor uzat, va scadea presiunea din circuit si implicit necesita un ulei mai vascos. Iar acea masurare va da indicatii elocvente asupra vascozitatii corecte a uleiului pentru acel motor. Si dupa cum am vazut si in manualul de la Spark, nu este numai 5w30 recomandat. Eu la 95k km inca merg pe 5w30 dar nu stiu pentru cat timp fiindca intentionez sa-i fac un test de presiune sa vad exact daca il mai pot utiliza sau daca se impune ceva mai vascos. Inca o chestie: cine a cautat pe site-urile producatorilor de uleiuri a vazut ca e o optiune care o bifezi cu motor sub 100 k km sau peste 100 k km. Oare nici ei sa nu stie ce se petrece intr-un motor cu multi km ? La motocicleta pun 10w40 (asa e dat in carte) si are motorul mult mai mic si mai turat decat al matizului...si nu mai pateste nimic...
  12. Am scris mai sus de incercarea cu 10w40. Nu se simte de catre utilizator absolut nicio diferenta la pedala. Diferente sunt dar insesizabile de catre conducatorul masinii. Ele pot fi evidentiate doar in conditii de teste cu aparate de masurare a consumului, puterii si temperaturii. Presiunea in circuit creste odata cu vascozitatea. Am mai zis eu odata cred ca tot pe aici cum se alege un ulei... Se verifica presiunea uleiului la temperatura de regim si trebuie sa se incadreze intr-un interval (scrie in manualul service) la 2000 rot/min. Numai asa esti sigur ca ai ales vascozitatea optima. Dar cine face asa ceva? Eu nu am cu ce ca as face un astfel de test. Presiunea scazuta in pneuri sau pneuri de alte dimensiuni este unul din motivele pentru care consumul creste la orice masina.
  13. Chestia cu urcatul mai rapid in ture este placebo. Legat de consum...doar la diferente majore intre uleiuri apar diferente sesizabile de utilizator. Legat de sunet...e normal ca un ulei gros sa atenueze sunetul metalic al motorului, eventual anumite batai in lagare. Am pus si eu odata 10w40 din necunostinta de cauza (masina avea vreo 17000 km) si singura diferenta care am observat-o eu atunci a fost ca imi pornea electroventilatorul mai des pe treapta 2 ( era vara), iar dupa inlocuirea uleiului cu un 5w40 ca d-asta foloseam atunci, au disparut si pornirile electroventilatorului pe treapta 2. Legat de consum, eu am sesizat diferente in sensul scaderii lui doar cu ulei Castrol Slx 5w30 care era foarte scump...1 litru era cam cat 3 litri de ulei obisnuit. Diferente de consum mai apar si din benzine diferite...sau mers cu rotile umflate aiurea, sau incarcarea masinii... Motorul fiind mic, simte imediat orice...si umbla la consum...
  14. Pentru cine e interesat de senzor TPS (senzor acceleratie) are la King la Eroii Revolutiei cu 110 lei - original, cu garantie 18 luni cu montaj in service autorizat RAR. Abia acum am realizat ca celelalte care le-am avut pe masina au fost chinezarii foarte proaste calitativ...care imi cauzau mers in suturi prin oras.
  15. Eu am gasit fiecare curea cand am umblat la distributie in perfecta stare (lucru confirmat si de mecanic - si omul umbla in general doar la matiz-uri) in schimb rolele aveau rulmentul cu joc foarte mare si cu vaselina data afara pe interiorul rolei. Si asta in doar 40.000 km (mie asa mi-au zis cei de la service-ul Daewoo sa schimb la 40.000 km si asa am facut). Conteaza mult modul in care se merge cu masina. Eu am dus-o foarte des pana la limita de sus cand taia alimentarea. (am vrut sa-i stric motorul si n-am reusit...iar cand a iesit din garantie m-am potolit).
 

×
×
  • Create New...