Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mi-am amintit ca tot acolo unde am citit de masurarea presiunii uleiului, scria faptul ca daca presiunea este mai mica decat cea mentionata trebuie schimbat sortimentul de ulei. Nu pomenea nimeni de pompa de ulei. Deci pentru o ungere corecta avem nevoie ca uleiul sa aiba vascozitatea necesara ca sa existe in instalatie o presiune corecta (aflata in acel interval). La un motor uzat, va scadea presiunea din circuit si implicit necesita un ulei mai vascos. Iar acea masurare va da indicatii elocvente asupra vascozitatii corecte a uleiului pentru acel motor. Si dupa cum am vazut si in manualul de la Spark, nu este numai 5w30 recomandat. Eu la 95k km inca merg pe 5w30 dar nu stiu pentru cat timp fiindca intentionez sa-i fac un test de presiune sa vad exact daca il mai pot utiliza sau daca se impune ceva mai vascos. Inca o chestie: cine a cautat pe site-urile producatorilor de uleiuri a vazut ca e o optiune care o bifezi cu motor sub 100 k km sau peste 100 k km. Oare nici ei sa nu stie ce se petrece intr-un motor cu multi km ? La motocicleta pun 10w40 (asa e dat in carte) si are motorul mult mai mic si mai turat decat al matizului...si nu mai pateste nimic...

Share this post


Link to post

uleurile de motor de motocicleta sunt sintetice in general si altfel concepute, insa la matiz nu e nevoie de test de compresie pentru ca motorul iti va da semnal singur mai ales vara, lipsa de compresie va due la lipsa de utere.

 

eu am observat asta cand aveam valvoline synpower 5w30 in motor pe timp de vara , mergeam zilnic cu matizul ca si acum.

Share this post


Link to post

@mitosu nu ma refeream la masurarea compresiei in cilindri. Eu ma refeream la masurarea presiunii din instalatia de ungere.

Share this post


Link to post

Verificarea presiunii la ulei (reglementata) va indica o gama larga de uleiuri. Important e sa nu fie prea mica - atunci se aprinde si becul (mi s-a intamplat - la relanti).

Share this post


Link to post

Nici 3 luni pe an nu e canicula, cel putin nu in zona mea.

Dar la un motor care are peste 100k km, un 5w30 sau 5w40, este deja foarte subtire.

Chiar daca s-a facut segmentare, piesele au fost tot standard.

 

off topic;

eu merg prin pitesti la fel de des ca in bucuresti, de neamuri , rude si alte cunostinte, asa ca sa nu-mi spui cume cu temperatura .

 

 

orice ulei 5w30 sau 5w40 sintetic va fi mai bun si la 200 000 km in defavoarea unui 10w40 .

 

eu am testat cateva uleiuri 5w30 5w40 si 10w40 pe motorul bietului matiz, dar am observat ca 5w40 ma ajuta mai mult la stilul de condus si la drumurile urban/extraurban.

Share this post


Link to post

Cei drept, anul trecut a fost cald peste tot, dar este exagerat sa spui ca 3 luni avem canicula.

Eu sunt genul parolist, macar stiu cat tine o vreme caniculara. Mai mult de 3 saptamani adunate nu am avut temperaturi peste 32 de grade.

 

Deviem de la subiect oricum, eu am folosit 10w40 pentru ca nu am putut sa determin gradul de uzura ai cilindrilor, iar masina nu a fost a mea de la inceput, sunt al 4-lea proprietar, primii 2 au fost firme, cel de-al 3-a a fost persoana fizica la fel ca mine.

 

Puteam sa pun si 5w30 dar si 10w40 este sintetic, nu are la baza ulei mineral cu aditivi ci sintetic cu aditivi. Eu nu am vrut sa spun ca lumea sa-si puna 10w40 dar cand incepe sa-ti consume si incepi sa completezi deja te gandesti la altceva.

Oricum, ce am vrut eu sa spun si ce s-a inteles sunt lucruri total diferite.

 

Eu nu fac nici mii de km pe luna, daca fac 1000 e bine, masina mai mult sta in parcare decat in miscare.

Share this post


Link to post

10w40 este sintetic doar daca iti cumperi ulei RedLine sau Amsoil sau altceva de genul asta (exotic). Astfel, la fel ca si marea majoritate a uleiurilor 5w30/5w40 de pe la noi, este un ulei cu baza minerala, mai mult sau mai putin rafinata.

Repet, ca vad ca nu s-a inteles: uleiurile 5w30 din ziua de azi fac fata cu brio temperaturilor de pana la 40 grade, temperaturi pe care noi nu le vedem in tara asta decat, in cel mai rau scenariu, in cateva zile pe an si atunci cateva ore pe zi.

 

Mai mult decat atat, nimeni dintre cei care posteaza pe aici nu stiu cat de tare se incalzeste uleiul in motorul matizului pentru a vedea in ce conditii temperatura uleiului sare de 100 grade si mai ales cu cat sare peste aceasta temperatura, daca sare.

Altfel, fiecare pune ce ulei considera, dupa buget si posibilitati.

Insa topicul asta este despre "uleiuri recomandate" pentru motorul asta, are 147 pagini si o gramada de discutii cand este clar ca lumina zilei ca vascozitatea recomandata este 5w30.

In conditiile in care motorul incepe sa manance in cantitati considerabile un 5w30 de calitate ok(situatia verificandu-se si cu alte uleiuri, pentru a se elimina o eventuala problema ce tine de ulei) atunci situatia este clara din nou: reparatia este iminenta.

Folosirea unui ulei mai vascoz in conditiile de mai sus nu face decat sa amane inevitabilul si sa adanceasca problema. E o vorba, mortul de la groapa nu se intoarce. Cam asa si in cazul motoarelor ce o iau pe ulei.

 

Ca idee, am dat matizul la ~74.000km cu zero consum de ulei intre schimburi (~10.000km) in conditiile in care a mers 90% din timp (am mai folosit un 5w40 vreo 5-6000km si 0w40 un schimb) cu aceeasi marca de ulei cu vascozitate 5w30. Acum cateva luni avea peste 100.000km rulati, nou proprietar folosea acealasi tip/marca de ulei iar consumul intre schimburi era la fel: zero.

 

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

cu aceeasi marca de ulei cu vascozitate 5w30.

folosea acealasi tip/marca de ulei

De care ?

Share this post


Link to post

@closchkutza si daca iti spun ca si tipul asta de la Eneos Premium 10w40 este cu baza sintetica ci nu minerala de ce nu crezi? Ca este ieftin?

Nu trebuie sa fie imperios necesar ca un produs sa fie scump ca sa fie sintetic, dar daca se dovedeste ca este mineral atunci am tot dreptul sa fac reclamatie pentru reclama mincinoasa nu?

Nu cred ca producatorul se joaca cu afirmatiile de marketing aiurea.

Share this post


Link to post

Nu fi copil, marketingul din ziua de astazi inseamna ca tu platesti banii pentru paine, dar cumperi in realitate pesmet, asa e si la uleiuri. Eu folosesc 5w30 la 22lei/l , dar nu am crezut niciodata ca el este sintetic, desi asa ar trebui sa fie.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

@closchkutza si daca iti spun ca si tipul asta de la Eneos Premium 10w40 este cu baza sintetica ci nu minerala de ce nu crezi? Ca este ieftin?

Nu trebuie sa fie imperios necesar ca un produs sa fie scump ca sa fie sintetic, dar daca se dovedeste ca este mineral atunci am tot dreptul sa fac reclamatie pentru reclama mincinoasa nu?

Nu cred ca producatorul se joaca cu afirmatiile de marketing aiurea.

 

ENEOS PREMIUM 10W40 este HC, sintetice de la ENEOS sunt doar cele in gama SUSTINA. Asta nu inseamna ca este un ulei prost, totusi.

Share this post


Link to post

De care ?

Valvoline SynPower XL III 5w30 insa cred ca si SynPower-ul 5w30 normal (fara XL III) ar fi fost ok.

Later Edit: a nu se intelege ca eu cred ca uleiul asta este Dumnezeul uleiurilor. Doar ca motorul va merge ok cu un ulei bun de vascoziate 5w30, schimbat la timp si exploatat corect (fara forje "pe stomacul gol" a.k.a la rece/in anotimpul rece).

 

@closchkutza si daca iti spun ca si tipul asta de la Eneos Premium 10w40 este cu baza sintetica ci nu minerala de ce nu crezi? Ca este ieftin?

Nu trebuie sa fie imperios necesar ca un produs sa fie scump ca sa fie sintetic, dar daca se dovedeste ca este mineral atunci am tot dreptul sa fac reclamatie pentru reclama mincinoasa nu?

Nu cred ca producatorul se joaca cu afirmatiile de marketing aiurea.

Asa cum ti-a zis si Wolfman, uleiul respectiv este HC (hidrocracat). Asta inseamna ca este un ulei cu baza minerala inalt rafinata. Cauta MSDS-ul uleiului respectiv si vezi exact ce contine.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Nu ai dat nimic concret acolo, doar datele de manipulare a uleiului.

Uite inca odata 2 link-uri, in care scrie clar ca este sintetic:

- http://www.noeu.jx-group.eu/product/pdf/PB-ENEOS-10W40.pdf

- http://www.eneos.ro/index.php/produse/uleidemotor/eneos-premium-10w40-ulei

 

In primul pdf scrie clar "ENEOS Premium 10W40 is blended from synthetic base oils and optimized additives, so its high-temperature oxidation stability is superior to motor oils made from mineral base oils."

 

Deci baza lui este sintetica, nu minerala.

Iar daca vrei sa spui ca este HC atunci si SUSTINA este HC caci ambele uleiuri au acelasi punct de curgere:

 

- 10w40 Pour point, °C –33.0

- 5w30 Pour point, °C –33.0

 

In fine, daca continuati sa sustineti ca este HC si mineral atunci va las in pace :) .

Iar treaba cu pesmetii si painea nu-si are rolul analogic aici, daca vroiai sa spui de piese fabricate prost atunci da..

Share this post


Link to post

Mai citeste odata in primul link, ENEOS Sustina 5W30 are Pour Point la -45 grade.

Share this post


Link to post

Nu ai dat nimic concret acolo, doar datele de manipulare a uleiului.

Uite inca odata 2 link-uri, in care scrie clar ca este sintetic:

- http://www.noeu.jx-group.eu/product/pdf/PB-ENEOS-10W40.pdf

- http://www.eneos.ro/index.php/produse/uleidemotor/eneos-premium-10w40-ulei

 

In primul pdf scrie clar "ENEOS Premium 10W40 is blended from synthetic base oils and optimized additives, so its high-temperature oxidation stability is superior to motor oils made from mineral base oils."

 

Deci baza lui este sintetica, nu minerala.

Iar daca vrei sa spui ca este HC atunci si SUSTINA este HC caci ambele uleiuri au acelasi punct de curgere:

 

- 10w40 Pour point, °C –33.0

- 5w30 Pour point, °C –33.0

 

In fine, daca continuati sa sustineti ca este HC si mineral atunci va las in pace :) .

Iar treaba cu pesmetii si painea nu-si are rolul analogic aici, daca vroiai sa spui de piese fabricate prost atunci da..

 

Daca tu o iei la modul "daca voi tot sustineti contrariul a ce zic eu o sa-mi iau jucariile si plec acasa", atunci intr-adevar nu prea avem o baza de discutie.

Nu are nimeni nimic cu tine si cu uleiul ales de tine, doar iti expunem realitatea.

 

Acum, legat de uleiul tau (10w40 SL): uite ce zice producatorul pe pagina sa world-wide (http://www.clickcountdigital.com/jxnippon/website/pages/products/automotive-lubricants/):

post-5484-0-86234200-1361888425_thumb.png

Vezi tu, la noi merge sa prezinte produsul in orice fel vor insa in afara nu prea.

 

 

Apoi, daca te uiti in MSDS (atasat) o sa vezi pe prima pagina, la continut, urmatoarea treaba:

post-5484-0-78487500-1361889492_thumb.png

 

Daca tu in continuare crezi ca este sintetic pentru ca asa ai citit intr-o prezentare..atunci asa sa fie.

25_20121002122011_Eneos-Bulgaria_EN__ENEOSPremium_HDD_10W40.pdf

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Am luat Castrol Magnatec 5w40 API SN A3/B4 si C3 cu doar 32 lei din Giurgiu. In Careffour in Bucuresti acelasi ulei e 57 lei. De ce o fi diferenta asta nu stiu...ca bidoanele sunt identice...

Share this post


Link to post

Era vorba ca la Matiz (si la altele) nu e bun uleiul cu C3, avand un continut redus de aditivi (de Zinc e vorba). Frecarile pe came vor fi mai accentuate (role -nu, tacheti hidrauluici -nu). Nu e dat in lista recomandata de Castrol.

Share this post


Link to post

uleiurile c3 sunt bune pentru motoare euro 5 benzina, dar si acestea numai cele prevazute sa mearga cu astfel de uleiuri.

 

cam toti producatorii de ulei de motor trec la norma c3, astfel ramanand o gama restransa de uleiuri cu nomele a3//b3/b4.

 

cei de la mobil au scos mobil 1esp 0w40 cu norma gm dexos 2 , dar bineinteles cu norma c3 si un tbn de 7,6, pesemne ca va iesi

din cursa new life 0w40 sau nu.

la opel folosesc mobil1 0w40 new life , incomparabil cu gm dexos2 la toate capitolele la aproape 8000 km.

Share this post


Link to post

Salutari. Am cumparat 5 litru GM 5w30 dexos2. Pe eticheta scrie ACEA C3, API SM/CF. Din cate stiu eu ACEA C3 este pentru motoare diesel. Pot pune asa ceva in Matiz?

Edited by Nicu001

Share this post


Link to post

ACEA C3- uleiuri folosite la motoare diesel ce sunt echipate cu filtru de particule si catalizator pe 3 cai precum si la motoare de inalta performanta pe benzina.

Matizelul nu se incadreaza in nici una din categorii dar sigur nu o sa tuseasca asa ca baga cu incredere.API SM este un ulei superior fata de ce recomanda producatorul pentru Maty,adica API SJ.

Share this post


Link to post

Mersi mult. O sa vad cum se comporta, problema e ca masina are 110k si nu consuma ulei. Pana acum i-am pus doar 5w30 de la Daewoo si GM, dar uleiul pe care l-am luat acum nu are specificatiile ACEA A3/B3. Sper sa nu am probleme.

Share this post


Link to post

E un ulei superior insa "low saps", cu multe incompatibilitati cu "matizelul"...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...