Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

5w40 nu este full sintetic...si mai ales la pretul ala. Eu am folosit Castrol 5w30, 5w40 , Aral 5w40 si GM 5w30. Singurul ulei care nu a fost consumat a fost Aral 5w40. Si castrol-ul a fost consumat si GM-ul. Consumul va aparea intotdeauna cu uleiuri 5w30 sau 5w40 daca au API SM sau daca mai au si aprobarea C3 intrucat are vascozitate mica si detergenti multi.

Eu folosesc de vreo 30.000 km doar Dexos2 5w30 (scrie for Oper and vauxhall) cu eticheta galbena si il tin 5000 km interval in care imi consuma 500 ml. Motorul se aude identic cu toate uleiurile amintite mai sus.

Eu cred ca intervalul de timp este foarte important. Putini tin cont de recomandarea de schimbare a uleiului la 5000 km conform conditiilor date in cartea masinii. Am avut in familie o dacie care a facut foarte multi km (nu spun cati km exact fiindca se va gasi un toma necredinciosul sa contraargumenteze)... fara sa aiba probleme cu subansamblele motorului si asta cu uleiurile de tip vechi M30,M40 schimbat la maxim 2000 km. Asta mi-a dat de gandit ca e mult mai important sa schimbi des uleiul. Prefer un Dexos 2 schimbat la 5000 km decat ceva mai scump schimbat la 10.000 km. Inca un amanunt important: filtrul de ulei. Daca becul de ulei nu se stinge instant cum ai actionat demarorul, inseamna ca filtrul nu ramane plin cu ulei fiindca ori nu are supapa de retinere ori aceasta nu este buna. Nu mai folosesc filtre de origine din acest motiv.

Florine , te-ai uitat la pozele atasate pe pagina anterioara ???? Privitor la Full Syntetic . Va place sa postati fara sa va uitati pe posturile anterioare ???

 

Florine , te-ai uitat la pozele atasate pe pagina anterioara ???? Privitor la Full Syntetic . Va place sa postati fara sa va uitati pe posturile anterioare ??? Sau probabil ne "minte" astia !!!

Share this post


Link to post

OK, sa zicem ca faza cu acul de la temperatura mi s-a parut, dar faptul ca electroventilatorul pornea mai rar si statea mai putin timp pornit...? Cred ca are totusi o mica legatura si calitatea uleiului. Nu se putea strica termostatul imediat dupa ce am schimbat uleiul, acum e acelasi termostat si functioneaza normal.

Mie nu mi-a mancat din GM Dexos 2, 5W30, desi aveam si cu mult peste nivel, am scos cam 3-400 ml din baie ca sa ajunga la nivelul maxim pe joja, uleiul nefiind schimbat de un an si ceva.

Eu voi merge in continuare cu Valvoline 5W30, acum sper sa dau si peste produse originale. Este un ulei Full Syntetic spre deosebire de GM, care este Semi si asta e un argument de luat in calcul.

Acum n-are rost sa ne atacam, vad ca uleiurile au un comportament diferit in motoare si trebuie sa mergem cu acelea care se comporta cel mai bine.

Personal, nu cred ca GM distruge motoare, dar daca exista un ulei ceva mai performant, e bine sa-l folosim (nu ma refer numai la Valvoline).

Nu folosesc un ulei scump/bun ca sa il schimb la 10.000, ci la maxim 5000, nu strica; de exemplu cu uleiul actual am cam 2000 de km si aproape 6 luni si urmeaza sa il schimb.

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post
Inca un lucru observat (poate mi s-a parut), acul de la temperatura urca o idee mai greu.

Perfect posibil si normal. Uleiul se incalzeste mai putin in pompa (se zice ca "pompabilitatea" este mai buna) si isi face mai bine una dintre sarcini - racirea motorului pe interior. Dupa care discutia se termina cand acul a ajuns (tot) la semn, unde il va tine termostatul.

 

Uleiurile sintetice sunt in majoritate tot ulei mineral supra-rafinat. Baietii cinstiti scriu asta pe ambalaj : Synthetic Technology, dar multi nu scriu. Asa ca trebuie putina documentare, dar uneori nu scrie nici in fisa tehnica. Daca scrie Full Sintetic, nu prea e o garantie

Edited by tomis

Share this post


Link to post

5w40 nu este full sintetic...si mai ales la pretul ala. Eu am folosit Castrol 5w30, 5w40 , Aral 5w40 si GM 5w30. Singurul ulei care nu a fost consumat a fost Aral 5w40. Si castrol-ul a fost consumat si GM-ul. Consumul va aparea intotdeauna cu uleiuri 5w30 sau 5w40 daca au API SM sau daca mai au si aprobarea C3 intrucat are vascozitate mica si detergenti multi.

Eu folosesc de vreo 30.000 km doar Dexos2 5w30 (scrie for Oper and vauxhall) cu eticheta galbena si il tin 5000 km interval in care imi consuma 500 ml. Motorul se aude identic cu toate uleiurile amintite mai sus.

Eu cred ca intervalul de timp este foarte important. Putini tin cont de recomandarea de schimbare a uleiului la 5000 km conform conditiilor date in cartea masinii. Am avut in familie o dacie care a facut foarte multi km (nu spun cati km exact fiindca se va gasi un toma necredinciosul sa contraargumenteze)... fara sa aiba probleme cu subansamblele motorului si asta cu uleiurile de tip vechi M30,M40 schimbat la maxim 2000 km. Asta mi-a dat de gandit ca e mult mai important sa schimbi des uleiul. Prefer un Dexos 2 schimbat la 5000 km decat ceva mai scump schimbat la 10.000 km. Inca un amanunt important: filtrul de ulei. Daca becul de ulei nu se stinge instant cum ai actionat demarorul, inseamna ca filtrul nu ramane plin cu ulei fiindca ori nu are supapa de retinere ori aceasta nu este buna. Nu mai folosesc filtre de origine din acest motiv.

Uite si linkul oficial Valvoline care confirma ca este un ulei Full Syntetic : http://www.valvolineeurope.com/romania/products/engine_oils/synpower/cid%285472%29/synpower_5w-40

Share this post


Link to post

Acum am vazut uitandu-ma la pozele cu ulei GM ca este mixtura... (nu ma uitasem pe acele poze). Valvoline am vazut ca este API SN...deci teoretic altul mai bun nu este. Il voi incerca luna viitoare cand fac schimbul. Si asa vreau sa reduc consumul punand un 5w40 ca motorul are 94000 km. Sper sa ii placa Valvoline. Eu dateam 28 lei/litru de GM...deci nu e mare diferenta de pret. :)

Share this post


Link to post

Deci nici asta nu-i sintetic...decat 40-50% restul e tot petrol... :P Eu asta inteleg din ce scrie jos in poza...

Share this post


Link to post

Aplaud cu entuziasm postul lui tomis. M-ar bucura ca toti cei care mai detin astfel de date sa le posteze aici. Companiile de profil sunt tot mai "misterioase" cand vine vorba de compozitia "bullshit"-ului hidrocracat pe care ni-l vand in ultima vreme. Ar trebui ca forumurile de genul asta sa dejoace acest plan de a "maximiza" profitul ce ii anima in ultima vreme. Uleiul postat de mine drept recomandare este 100% PAO (grupa IV), deci sintetic, daca se mai intreaba cineva daca o fi sau nu. Prin urmare macar dam banii pe ceea ce scrie pe bidon, nu pe o "copie de maestru"...

Drumuri bune!

Share this post


Link to post

Sunt curios daca analizati la fel si ceea ce mancati, macar la mancare este justificata grija. Oameni buni, un calcul simplu : 6*22 lei = 132 lei, 2*15lei = 30 lei =>162 lei / an pentru schimbul de ulei ca la carte ( ulei 5w30 GM-Daewoo, filtru Mann w67/2 ) si nu mai stai sa cauti fise tehnice si uleiuri cat mai sintetice.

Share this post


Link to post

Asa este korydon. Nici mancarea nu o analizam asa mult. Dar pana la urma, scopul topicului de fata este de a gasi prin incercarile, experimentele si cautarile fiecaruia dintre noi a celui mai bun si mai potrivit ulei pentru micul nostru gigant. Si eu am mers pana acum pe acelasi rationament cu uleiul GM si nu a fost rau deloc. (eu am gasit uleiul la 28 lei/litru pana acum - ce-i drept, am folosit pe cel cu eticheta galbena pe care scrie Dexos2 - Opel/Vauxhall - poate d-aia e mai scump...nu stiu). Inca ceva ce am observat...unele uleiuri GM le-am gasit cu 2 sigilii - si dopul si o tzipla lipita pe gura bidonului, sub dop... Daca cu Valvoline 5w40 nu mai am consum de ulei inseamna ca mi-am atins scopul de a gasi un ulei bun, cu vascozitatea cea mai mica astfel incat sa nu il consume. (ulei mai gros in niciun caz nu voi folosi).

Mereu m-am intrebat de ce Castrol si Mobil1 sunt asa scumpe...dublu fata de altele...poate chiar mai mult... Poate astea sunt intr-adevar sintetice...si de aia sunt asa scumpe...sau o fi pur marketing... E o mare necunoscuta.

Share this post


Link to post

 

Sunt curios daca analizati la fel si ceea ce mancati

 

Da. O facem. Te deranjeaza?

Share this post


Link to post

Pe site recomanda bine.

Cand scrie C3 (sau alt C), e cu semn de intrebare pentru motoarele simplutze, ca la Matiz. Astea cu C sunt pentru masini cu filtru postcombustie si in general pentru lungirea vietii catalizatorului. Prin supra rafinare s-a redus mult (in ultimii 10 ani) componenta zincului, un ingredient care faciliteaza mult frecarea. In esenta, e vorba de frecarea pe came, unde ungerea si asa nu e prea grozava. Motoarele mai grozave au in zona camelor niste role, astfel ca se diminueaza mult frecarea metal pe metal.

Americanii (mari utilizatori de masini) au venit cu rapoartele astea - uleiuri moderne = degradarea prematura a axelor cu came.

* Magnatec = SemiSintetice, Edge = Sintetice

Share this post


Link to post

* Magnatec = SemiSintetice, Edge = Sintetice

 

Si atunci ce vrea sa spuna cu "fully synthetic technology" de la CASTROL MAGNATEC 5W-30 A3/B4 ???

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Probabil ca asa este.

Dupa Castrol nu ma mai uit de mult, fiind ( bun dar ) scump.

Share this post


Link to post

Cred ca acum sunt mai confuz ca niciodata :roll:

Ma gandesc ca 5w30 ar fi prea subtine pentru motorasul asta mic si de turatie.

Sa zicem ca vara ar merge un 10w40 si iarna un 5w40. Adica vascozitatea la cald sa fie mai mare ca e motor de turatie, iar aia la rece sa fie mai mica iarna pentru o pornire usoara. :scarpin:

Edited by SGK

Share this post


Link to post

5w30 este cel mai bun pentru acest motor atata timp cat consumul de ulei de la un schimb la altul este cat se poate de mic. C3 nu este pentru motorul asta! De fapt pentru niciun motor GM pe benzina nu se pomeneste de clasa C3. Daca ai consum de ulei, foloseste un 5w40 A3/B4. Se foloseste acelasi tip de ulei tot timpul anului!!! A apus era cu ulei de iarna si de vara. Treaba asta eu o respect DOAR la dacie fiindca este..."mai speciala".

Motorul matizului are aceeasi temperatura de regim si iarna si vara...dupa cum indica si acul de temperatura din bord.

Recomand 10w40 A3/B4, DOAR la motoare cu consum mare de ulei, km>100000, si se doreste a mai trage de timp pana la o reparatie.

Share this post


Link to post

Am cumparat matizul meu (an de fabricatie 2004) la 90000km am facut schimbul de ulei si filtre la 92000 cu ulei mobil 1 5w40 sintetic.

La 103000 km am schimbat uleiul cu Valvoline synpower 5w40 full sintetic. Diferenta sesizabila : motorul toarce ca un motan pe soba ... a scazut vizibil in intesitate si vibratia motorului. Am facut 1500km (intre care si cateza zeci de km cu 120-125km/h autostrada Bucuresti - Ploiesti) , uleiul este limpede si galben si nu a papat nimic. Ca o parere personala cred raportul calitate pret este OK !

 

Share this post


Link to post

Comportament de ulei nou si cu vascozitate mare (mersul infundat si fara vibratii). De urmarit in continuare. A nu se uita totusi ca uleiul cu vascozitate mica are si el avantajele lui. Un ulei cu bune calitati detergente incepe sa se intunece devreme.

Share this post


Link to post

Pe la 8 mii o sa schimb C3-ul cu un 5w30 A3/B4 sa vedem cum se comporta. Consum de ulei nu am deloc in 5 000 km cu 5w40.

Cred ca o sa merg tot pe Castrol.

Matizul are acum 22.222 km (fiind luat in vara la 15.600 km) deci ar fi imposibil sa consume ulei la kilometri astia!

O zi buna tuturor!

Share this post


Link to post

Pentru postul lui Tomis (sintetic sau nu) , am primit astazi raspunsul oficial de la Valvoline :

 

Stimate domnule Marius,

 

Pentru a elimina din start orice confuzie va pot confirma si garanta ca ati cumparat un ulei full sintetic cu vascozitatea SAE 5w40.

,,Clasificarea,, pe care ati primit-o este un extras din fisa de siguranta a produsului care descrie in limbajul specialistilor componenta chimica a preparatului. Descrierea este corecta, o mare parte din volum este ulei de baza de natura minerala ( organica ). Acest produs, uleiul de baza, este obtinut din titei ( petrol ). In functie de severitatea prelucrarii acestei materii prime rezulta mai multe grupe de produse de la 1 la 5 .

Grupele 1 si 2 se folosec pentru prepararea uleiurilor minerale. Grupele 3,4 si 5 se folosesc la prepararea uleiurilor semisintetics si sintetice. Veti gasi uleiuri catalogate sintetice facute cu ulei de baza din grupa 3 dar si din grupa 5.

Din punct de vedere al specialistului s-ar putea spune ca uleiulpreparat cu produs grupa 5 este mai sintetic decat sinteticul preparat cu grupa 3.

In urma unei sentinte judecatoresti, celebra in lumea lubrifiantilor, termenul sintetic poate sa fie atribuit oricarui lucru prelucrat sufficient de mult incat sa I se schimbe natura initiala.

Cu alte cuvinte daca am o bucata de petrol din care dupa f multe prelucrari chimice o sa obtin o bucata de carne acesta o sa fie denumita sintetica chiar daca la baza are substante organice minerale.

In cazul uleiului de motor aceasta prelucrare severa are drept scop obtinerea unei substante care sa prezinte o structura molecular uniforma care sa se comporte predictibil in conditii extreme.

Este foarte adevarat ca se pot obtine uleiuri si din substante chimice care nu au o legatura directa cu petrolul. Acestea au insa o aplicabilitate restransa in domenii precum aeronautica si tehnologii hitech.

In domeniu auto in principal se folosesc grupele 3 si 4 destul de rar grupa 5 ( masini de curse sau solicitari special ).

Va asigur ca descrierea pe care ati gasit-o se afla si in fisa de siguranta a lui MOBIL 1, Motul sau Castrol sis a nu uitam ca este un formular din 2001.

Hidrocracarea, procedeul descries in fisa era o tehnologie de varf in 2000 astazi exista si alte procedee prin care se pot obtine asa numitele Syntetic Base Stock ( Ulei de baza grupa 3-4-5

Sper ca raspunsul meu, destul de incalcit cred, aduce lamuririle necesare. Intr-un spatiu mic am incercat sa va reproduce o dezbatere care a consumat si o sa mai consume multa cerneala si hartie.

Cu stima Aurel IORDACHE VALTEC | 105-107 Odai St. District 1 Bucharest

Share this post


Link to post

Parca imi pare rau ca am postat fisa aia, care "sa nu uitam" nu prea sta la indemana publicului. La Mobil1, Motul... nu le gasesti nici sa dai cu tunul. Mai e si problema mea, ca nu ma mai intereseaza acest aspect... si n-am nimic de obiectat "producatorilor consacrati". Ura. si la gara !

Share this post


Link to post

 

Grupele 1 si 2 se folosec pentru prepararea uleiurilor minerale. Grupele 3,4 si 5 se folosesc la prepararea uleiurilor semisintetics si sintetice. Veti gasi uleiuri catalogate sintetice facute cu ulei de baza din grupa 3 dar si din grupa 5.

Din punct de vedere al specialistului s-ar putea spune ca uleiulpreparat cu produs grupa 5 este mai sintetic decat sinteticul preparat cu grupa 3.

In urma unei sentinte judecatoresti, celebra in lumea lubrifiantilor, termenul sintetic poate sa fie atribuit oricarui lucru prelucrat sufficient de mult incat sa I se schimbe natura initiala.

Cu alte cuvinte daca am o bucata de petrol din care dupa f multe prelucrari chimice o sa obtin o bucata de carne acesta o sa fie denumita sintetica chiar daca la baza are substante organice minerale.

 

BULLSHIT TO-TAL! Avocatesc si nicidecum ingineresc! Cand voi avea ceva vreme voi argumenta stiintific si tehnic. Asemenea minciuni "politicianiste" nu am mai vazut demult.

Sa-i fie de bine cu "hidrocracatul" lui...Nu recomand nimanui asa ceva. Numai neadevaruri si interpretari personale...Auzi "mai sintetic". Grupa 5 se gaseste pentru cine vrea asa ceva, la un pret relativ "omenesc", numai sa doresti...Auzi "pentru curse". Un biet romanas determinat sa faca "targetu' "...

Drumuri bune!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Parca imi pare rau ca am postat fisa aia...nu ma mai intereseaza acest aspect...

Eu cand am spus ca se bate prea multa moneda pe discutia asta mi-a sarit lumea in cap. Am coleg de serviciu care baga in Matiz( de 5 ani ), Dacia Oil 5w30 ( cu ACEA A5 ) si nu are nici o problema cu motorul. Daca nu ma insel chiar tu ( si tolin ) ai folosit un 5w30 facut la Brasov cu ACEA A5 si nu ai avut probleme, deci 5w30 sa fie ca restul nu prea conteaza, merge bine si semisinteticul 5w30 GM-Daewoo.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...