Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Merci, nik pe 'net m-am uitat si eu, dar nu prea am incredere, nu stiu de ce...

25.50 lei/L, cum am vazut intr-un link din cele patru, mi se pare pomana pentru uleiul asta.

 

De pe uleideulei folosesc de 2,5 ani si sunt foarte multumit. La schimbul din toamna am cumparat de la un magazin cu "pretentii" din Timisoara la 48ron/l (in aceeasi idee de lipsa incredere) si nu am fost prea multumit (verific o data pe luna nivelul si cu acest ulei aveam tot timpul bule de condens pe joja, ceea ce nu am avut iarna trecuta cu celalalt, acelasi tip si marca). Incearca si daca ai dubii, schimba furnizorul la urmatorul schimb de ulei (eu am revenit la cel dinainte si e ok ca pret si calitate).

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Acum masina are aproape 100mii Km, m-am gandit ca papa ulei si de la uzura asa ca la ultima revizie am pus Synpower 5w40.

 

Incearca 0w40 de la MOL, este mai apropiat de vascozitatile unui 5w30 si are pret acceptabil ( 26 lei / l ).

Share this post


Link to post

Eu am avut asta iarna condens si lichid albicios in busonul pe unde se pune uleiul din cauza ca era termostatul sricat. Motorul nu mai ajungea la regimul normal de lucru. Banuiesc ca din aceasta cauza s-a degradat foarte repede uleiul (cu impuritati) si in cele de urma a inceput sa fie ars.

 

Recomand ca la orice masina sa inspectati interiorul busonului de umplere ulei. Daca are depuneri solide trebuie schimbat uleiul, eventual marca uleiului chiar daca este inainte de termen. Daca are spuma deschisa la culoare motorul nu ajunge la regimul normal de lucru: trasee f. scurte in sezonul rece, termostat defect.

 

Incearca 0w40 de la MOL, este mai apropiat de vascozitatile unui 5w30 si are pret acceptabil ( 26 lei / l ).

Inainte de ultima revizie am cautat la Mol Prima 5w40 si Synth 5w30 dar erau in jur de 40Lei/l (poate sunt preturile diferite pe orase) asa ca am renuntat.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Si la Piatra sunt aceleasi preturi pentru uleiurile enumerate, insa eu ti-am recomandata MOL 0w40 Api SJ, ACEA A3, merge perfect pentru Matiz cu motorul trecut de 100 k km. Informativ pot sa iti spun ca uleiul pe care l-am cumaparat acum 2 saptamani ( 0w40 ) a fost adus din Onesti avand un pret intern de 17.60 lei / litru fara TVA. Statia isi pune 20 % si TVA-ul, lucru confirmat chiar de seful de statie de aici din Piatra ( cand a ajuns uleiul avea scris deja pe el pretul, deci au aceleasi preturi la ulei indiferent de statie ).

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Pe subiectul asta s-a mai discutat, de aceea s-a ajuns la atatea pagini de "pareri". Nu e mai bine sa bagi ce scrie in carte si ce au testat majoritatea posesorilor de Matiz, decat sa bagi "dupa ureche"? Exista 5w30 ACEA A3 la majoritatea fabricantilor de uleiuri (serviceurile GM baga in toate masinile GM si Opel uleiul 5w30 OEM care e calitativ la un pret rezonabil ) si nu vad de ce as baga altceva si as recomanda si la altii. Poti baga 5w30 si daca consumul de ulei e in limite rezonabile, completezi. Daca nu, vezi ce are motorul, dar nu baga alte tipuri de ulei.

Share this post


Link to post

Uleiul 5w30 este excelent pentru iarna si pentru mers urban. La mers extra-urban ( turatii mari ) 5w30 se cam topeste, mai ales cand ai uzura la motor. In aceste conditii un 0w40 este parfum , dar merge foarte bine si 5w40. Imi aduc aminte de ce spunea odata Salex dupa ce isi reparase motorul ( la cat de meticulos este sunt sigur ca l-a reparat ca la carte ) : a incercat un 5w30 dar cum sarea de 4000rpm ii disparea uleiul din motor.

Share this post


Link to post

Daca e uzat motorul, cred ca e mai bine sa-l repari decat sa-l uzezi mai mult schimband cu un ulei mai gros. Din cate am vazut la magazinele care vand piese de Matiz, exista segmenti cota 1, cota 2, cota 3. La fel e specificat si in cartea de service, ca segmentarea se face in functie de uzura. Dar daca faci numai segmentarea fara sa tii cont si de uzura celorlalte piese, e posibil sa manance ulei la turatii mai mari. Oricum, o sa fiu primul care o sa "aprinda becul" cand o sa-mi manance ulei Valvoline SynPower 5w30 (pt ca am hotarat sa tin masina pana o dau la fier vechi). Unii sustin ca nu exista motor care sa nu consume ulei (mai ales cei ce detin VW-uri), iar unii spun ca un motor "umblat" nu mai e ca cel din fabrica (dar asta e din ciclul "iarna nu-i ca vara" fara o sustinere tehnica). Din spusele altora de pe acest forum, au ajuns la 150000km fara consum de ulei, utilizand numai 5w30. Acum am 72000km (vreo 50000km exclusiv in oras) si nu se vede pe joja un consum de ulei de la schimb la schimb (la aprox 6000km, un schimb in noiembrie, al doilea in aprilie). Vom vedea in timp. :thumbl:

Edited by cristics

Share this post


Link to post

Va multumesc amandurorora pentru raspunsuri, voi tine cont si voi cumpara de unde mi-ati recomandat.

Pana acum in masina s-a folosit numai DAEWOO (vreo 3 schimburi) si GM (cam 2 schimburi) si sper sa nu intampin idiotenii...

Share this post


Link to post

Daca e uzat motorul, cred ca e mai bine sa-l repari decat sa-l uzezi mai mult schimband cu un ulei mai gros.

Trecerea treptata la un ulei mai gros este o optiune viabila, utilizata pe larg. Programele "oil finder" de pe site-urile producatorilor consacrati dau si ele asa recomandari, functie de vechime/uzura.

Poate ca RK la motor Matiz la 150.000 este destul de la indemana, dar la masinile "de masini" nu e de loc

Share this post


Link to post

Tocmai au inceput sa imi tacane culbutorii cu uleiul 5w30 cu care am 4000 km si 9 luni. 5w30 se face "apa" la mers majoritar extra-urban in regim de turatii mari, de aceea este recomndata schimbarea acestuia la 6 luni. Nu stiu cum merge in oras , dar la rulaj majoritar extra-urban cred ca un 0/5w40 este mai bun, sau 5w30 dar schimbat la 6 luni.

Share this post


Link to post

in sfarsit mitul uleiul 5w30 devine realitate,pentru multi, asa ca vara de evitat .

eu in prezent am valvoline mxl durablend 5w40 api /sl ,merge motorasul pe canicula asta de n-are treaba.

cu toate ca am tot spus ca raman pe un anumit tip /marca de ulei ,de data asta nu ma mai rasucesc ,mai ales ca am gasit un ulei cu api SL,care mi se pare mai potrivit in pofida celui cu api SM.

 

P.S.mai nou sunt posesor de astra clasic 3 ,sigur in motor din din fabrica s-a pus 5w30 ,mie mila de motor in perioada asta de vara ,dar tre sa fac cativa km pentru rodaj cu acest ulei.

cu urmatorul schimb o sa-i pun mobil 1 0w40 new life ,scump da bun.

Share this post


Link to post

Merge si 5w30 dar schimbat la 6 luni, caci peste isi cam pierde proprietatile. Prin oras poate nu se cunoaste , dar in regim de turatii mari , adica mers extra-urban se impune un 0w40. Mentionez ca, cu acest ulei am mers si asta iarna cu termostatul dus, iar la mers prin oras, pe distante scurte facea spuma uleiul din cauza condensului. Pentru urmatorul schimb tot 5w30 pun si in functie de cum evolueaza lucrurile vreau sa il schimb prin martie.

Share this post


Link to post

In manualul de Spark MY10 / 2009 vad ca 5W30 si 5W40 sint bagate in aceeasi oala:

 

spark_ulei.jpg

Share this post


Link to post

Sunt sigur in aceiasi oala la 5W ( - 25). In partea ailalta ( bune si la temperaturi ambientale de pana la + 40 si usor peste !) pare indoielnic pentru 30-uri, desi asa o arata diagramele SAE

Share this post


Link to post

am aprox 5000 cu aral 5w40,si n-am avut probleme nici iarna,nici acum pe canicula.mi se pare bun acest ulei.

 

In manualul de Spark MY10 / 2009 vad ca 5W30 si 5W40 sint bagate in aceeasi oala:

 

spark_ulei.jpg

in acest tabel scrie ca ori e acea a3/b3 ori a3/b4, ori api sm.corect?din acest punct de vedere exista riscul sa iei vreun api sm cu acea a1/b1 de exemplu? Edited by calinjack

Share this post


Link to post

Da, exista ulei 5w30 cu ACEA A1/B1 si API SM. Probabil (dar nu sigur) or fi avut in vedere ca SM este o clasa calitativa mult superioara si acopera nevoile de durabilitate

Share this post


Link to post

sa mai mentionam ca in cartea de matiz nu pomeneste de acea ,ci doar de api.deci dupa ce standard luam ulei,acea,speculat de forum sau api "speculat" de cartea tehnica cucareamcumparatmasinaincalitatedecumparatorcarehabarnaredetehnicasideuleiuricaamaltescolideexemplucontabilsinustiucareimaibun!uleiul! :scarpin:

Share this post


Link to post

E vorba de cartea tehnica Spark 2009. E vorba de exact acelas motor de 796 cmc. Speculam un Up-grade la documentatie. Matizul a venit intai cu API SJ (azi depasit) (Tico cu API SF), Euro3 zice API SL, apoi nu s-a mai fabricat (ca sa schimbe Dw documentatia).

Ce sa-i faci, uleiurile au si ACEA si API. Unii au dat mail la GM sa se lamureasca... Dintre toate, ACEA A3 este cel mai sanatos.

Share this post


Link to post

Eu tocmai ce am schimbat uleiul, tot 5w30 am bagat desi e cald afara. Cel vechi avea 4000 km si 9 luni si se cam subtiase. Un 5w30 de la GM (daewoo ) schimbat la 7-9 luni sau 5000 km este suficient pentru masina asta. Va dau exemplu pe @augustinionut care merge numai cu uleiul asta si nu are probleme, si el merge cu masina , mi-e si mila de ea cateodata...

Share this post


Link to post

Ultimele Dexos2-uri, alea cu eticheta portocalie, zice ca au vascozitatea 12 la 100 gr. Ar trebui sa duca mai mult

Share this post


Link to post

Poate un 0w40 cu o vascozitate pana in 13.5 - 14 ar merge mai bine, dar nu stiu daca se merita la masinile noastre. Pentru 22 lei/l cat a ajuns aici uleiul GM 5w30( Daewoo ) nu vreau sa imi bat capul cu alte uleiuri. Daca il schimbi la iesirea/intrarea in sezonul cald/rece nu vad ce probleme ai putea avea; daca functioneaza termostatul in parametri si schimbi antigelul la timp uleiul rezista si la 40`C, temperatura ambientala.

Share this post


Link to post

oricum protectia nu-i aceeasi ca si cand s-ar folosii un 5w40,iar iarna un ulei gm are punct de curgere -36C pe cand al meu 5w40 are punctul de curgere la -45C.

asa ca uleiul gm cat de mica ar avea vascozitatea rezistenta la rece e mai mica.

Share this post


Link to post

Nu punctul de curgere este important ci vascozitatea care este mult mai mare la un 5w40 fata de 5w30. In iarna trecuta , aici la mine nu au fost mai putin de -25`C, ma indoiesc ca in Bucuresti a fost mai rece, deci iarna chiar nu este justificata folosirea unui 5w40, daca motorul nu o cere.

Share this post


Link to post

au fost nopti chiar si cu -25'C ,asa informativ aveam elf evo 5w40 si se vedea cum lucreaza prin rampa .

ma rog acum fiecare crede ce vrea.

Share this post


Link to post

...niciodata nu as baga ,indiferent de motor, ulei elf...

 

Ma mir cum de lauzi acum uleiul elf.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...