Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Nu moare n-ai nici o grija. Din contra, o sa ii placa.

Edited by Salex
citare inutila

Share this post


Link to post

Salut,

 

 

Ma bag si eu ca musca in ...calului. La inceput cand mi-am cumparat Matizul am folosit numai ulei recomandat de uzina GM 10w40 care dupa 3 schimburi au inceput culbutorii sa bata - la ultimul schimb nu am mers mai mult de 3000km. De atunci folosesc Castrol Magnatec 10w-40, nu mai am nici o problema si am 167000 km. Cateodata am depasit si limita de 10000km recomandata de Castrol si nu s-a intamplat nimic. Am citit in urma ca uleiurile sintetice bune se gasesc numai in afara si sunt scumpe, o parere cu care eu nu sunt de acord, marea majoritate va puneti uleiuri dupa ureche sau dupa sfatul ,,mecanicului personal" ca stie el mai bine.

Share this post


Link to post

va puneti uleiuri dupa ureche

Eu unul, marturisesc - nu am pus de doua ori acelas ulei. Am avut certitudinea ca nu se intampla nimic rau. S-a intamplat ca unele sa fie mai rele, le-am tinut mai putin. Mersul motorului l-am supravegheat permanent, oras - autostrada... Si apoi uzina nu recomanda o anume marca de ulei. Iar in partea de sus a topului sunt mai multi. E o chestie totusi cu cine si pe unde le fabrica.

Share this post


Link to post

... nu am pus de doua ori acelas ulei.

 

Cati km are masina ? Ai desfacut capacul la culbutori, cum se prezinta motorul ? La cati km faci schimbul ?

Share this post


Link to post

Kilometri fara numar (nici nu banuiesc, e la mana a3a, reparata), eu am dus 45k. Uleiuri am pus totusi bune, pe citite fisele. Noi, au si bune calitati detergente : 5w30, 10w30 si 10w40, schimbat cam la 10 luni. Tentatii mari, de. Chiulasa e curata bec. Cel mai prost a fost uleiul mineral Havoline 10w30, flacon de 1qt.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Asa ziceam si eu cand am luat Dexos 2 5w30 la bidon de 5 L, ca e destul de accesibil ca pret ca sa il contrafaca. Si m-am inselat. Mi-a spus un prieten ca se ambaleaza in bidoane din alea la greu in Romania...cineva de la o astfel de firma ii aducea ulei sa puna la tractor. Deci noi punem uleiuri care au toate sansele sa nu corespunda cu ce scrie pe eticheta. Iar in romania nu iti garanteaza nimeni NIMIC. O alta informatie care am mai auzit-o de la respectivul este ca riscul de a lua un ulei contrafacut la bidon de 1 L este mult mult mai mic. Eu unul nu imi fac iluzii...Romania e tara tuturor posibilitatilor. Cumpar la fel ca si voi, colegi de forum, ulei mai mult sau mai putin contrafacut. Isi bat ei joc acum si de medicamente dar de un ulei... Un ulei sintetic credibil ca si calitate si provenienta sare de 50 ron/litru. Restul (adica ce cumpar si eu) sunt minerale, pline de aditivi ieftini. Vezi diferenta dintre un sapun Aro, clever, nr.1, winny si unul dove. Sau ia un cauciuc michelin made in uk si unul made in romania...sa vezi diferente majore in exploatare. Eu am vazut asa ceva pe 2 logan-uri. (cele din Uk au tinut 100k km iar cele made in ro au tinut 40k km apoi au facut galci). Cam asa e si pe la uleiuri, si de altfel la tot ce e in comert. Scuze de offtopic dar sunt realitati pe care nu le cunoastem sau nu vrem sa le acceptam. Suntem totusi prea saraci ca sa cumparam ieftin...si bine zicea cel care a scos vorba asta.

Share this post


Link to post

Hai domle` fugi d-aci cu pesimismul asta ! Eu folosesc acum ulei MOL si pe langa sigiliul clasic pe care il au lichidele, mai are si o folie de aluminiu in plus. Acest ulei se gaseste numai la benzinariile MOL care nu cred ca isi permit sa umble la bidoanele de ulei. Deci, alternative sunt pentru a darama acest mit al uleiurilor contra-facute.

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Eu folosesc acum ulei MOL

De care ?

Share this post


Link to post

Essence 5w30, merge perfect 1an/10 k km.

Share this post


Link to post

Fisa tehnica o descarci de la unguri si uleiul il gasesti si la noi in benzinarii; daca nu, vorbesti cu seful statiei si ti-l aduce fara nici o problema, asa am procedat eu cu 0w40.

Share this post


Link to post

Se pare ca e cam la fel cu MOL Dynamic Synt 5W30 de la noi ... da' nu stiu cita baza poti pune in informatiile de pe site avind in vedere ca in tiltu scrie ca e "ulei sintetic" si apoi cu un rind mai jos ca este "semi-sintetic" ...

Ambele par sa se potriveasca cu specificatiile cerute pt. motoru' de Matiz / Spark (A3/B4), au specificatii GM ... doar ca sint API SL iar in manual recomanda API SM ...

 

 

mol_5w30_3.jpg ulei_spark.jpg

Edited by adrian_r5

Share this post


Link to post

Ambele sunt sintetice, Essence fiind mai subtire si mai ieftin deoarece nu are asa multe aprobari ca Synt-ul. La Matiz se cere API SJ deci SL-ul e arhisuficient. MOL Essence 5w30 mi se pare cel mai bun ulei folosit de mine pana acum.

Share this post


Link to post

Liqui Moly made in germany 5w-30 este un ulei bun pentru Matiz?....rog pe cei care l-au folosit sa-mi dea o informare asupra lui

Share this post


Link to post

Liqui Moly made in germany 5w-30 este un ulei bun pentru Matiz?....rog pe cei care l-au folosit sa-mi dea o informare asupra lui

 

Folosesc Top Tec 4600 5 W-30 care are si aprobari GM Dexos2 si sunt foarte multumit si macar asa nu e (inca) contrafacut.

Share this post


Link to post

in ordine ar fi cam asa:

-shell 5w40(2schimburi)

 

-aral 10w40(2 schimburi)

-valvoline 10w40(2schimburi)

-castrol10w40(4schimburi)

schimburi la 5000-7000km max.

masina la numai 63000km numai in oras,din 2005.merge perfect,filtre mann,la inceput hau,hau.

Share this post


Link to post

Am citit aproape to postul despre uleiuri si nu am reusit sa ma decid la un ulei pe care sa il schimb constant la 10000 Km. Povestea mea este simpla: matiz 2006, pina la 60000 km pus numai ulei daewoo 5w30 (garantia) masina fiind fara consum de la un schimb la altul, dupa care trecut pe castrol 5w30, apoi la 90000 km am fost pacalit de un meserias si am pus un ulei, cica foarte bun, manol 10w40, cu care la 5000 de km motorul a inceput sa clampane si am constat cu surpindere ca nu mai aveam gram de ulei in motor. Nu mai vorbesc de faptul ca eram la un drum lung si nu gaseam nicaieri acel ulei meserias. Dupa acest nefericit eveniment am pus dupa cum urmeaza: mobil 5w30, apoi valvoline 5w30 constatand cu surpindere ca maninca din ce in ce mai mult ulei(mai si pierde pe la semering fulie). Am facut test de compresie si am scadere de compresie la pistonul 3 ( 9 bari - care creste la 13 prin introducerea a putin ulei in camera de ardere). Miine desfac motorul si vreu sa-l segmentez, schimb distributia, garnituri, simeringuri, inclusiv cele de supapa.

Intrebarea mea era: pun un ulei foarte bun la inceput cu coeficientii de calitate recomandati sau un ulei mai slab pe care il schimb la 1000km?

Ce parere aveti de uleiurile de la Kaufland? sunt nemtesti 5w40 cu coeficienti API: SM, ACEA: A3-par foarte bune si la pret relativ bun. As mai oscila si pe uleiurile de la Mol, dar si GM.

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Pentru prima mie baga Gm Daewoo 5w30 iar dupa incearca un MOL 5w30 sau 5w40 ( Essence ca e mai ieftin si e suficient pentru Matiz ). Daca iti consuma 5w30 si nu vrei sa incerci 5w40 vezi ca este la MOL 0w40 si e destul de ieftin, pana in 30lei/litru.

Share this post


Link to post

Cu ce cifra incepe codul de bare de la uleiul asta Mol?

Si Dexos 2 are 2 sigilii bidonul... Eu nu as folosi uleiuri no name...

Share this post


Link to post

nu as folosi uleiuri no name...

la ce te referi prin "no name" ?

Share this post


Link to post

La uleiurile din kaufland de care zicea colegul mai sus. Nu am auzit niciun producator de masini sa le recomande... Si mai sunt marcile de uleiuri de care pur si simplu nu ai auzit niciodata...alea le numesc no name. Acum nu mai am nicio garantie ca am ulei bun in bidon nici de la producatorii consacrati dar de la unul de care nici nu am auzit... Mai mult, prin magazine, majoritatea uleiurilor au cod de bare de Romania sau Turcia...(si scrie made in UE ca sa se piarda urma celui care a ambalat produsul) ca asa ii obliga uniunea europeana... mda... Asta ce inseamna...ca au venit in tara la butoaie mari si au fost ambalate aici in Ro. Si cum romanul daca nu fura nu se simte bine, trageti concluzia... Aveti incredere in ce scrie pe eticheta? Eu nu.

Share this post


Link to post

La uleiurile din kaufland ...

 

Mai bine iti iei ulei de gatit de acolo. Ai masina relativ noua de ce nu mergi pe GM 5w30 ? E numai 25 lei/l fata de cel din kaufland care e 37 lei si nici nu ai girul producatorului pe el.

Share this post


Link to post

La uleiurile din kaufland de care zicea colegul mai sus. Nu am auzit niciun producator de masini sa le recomande...

Credeam ca la cele de la Mol.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...