Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Condus Eco

Recommended Posts

Eu cred ca-l atacati totusi inutil. Omul nu a dat niste "tips&tricks pentru un condus optim" ci pentru un consum optim.

 

Atata vreme cat, totusi, detine recorduri mondiale de consum, a spune ca minte numai pentru ca vi se par nu stiu ce sfaturi aberante (care, evident, sunt aberante) e incorect.

 

Omul a precizat ce trebuie facut pentru un consum minim. Altfel, si cu faza scurta in oras, si AC'ul pe maxim, si schimbat la 4500rpm si consum nimim, cine n-ar vrea?

Share this post


Link to post

Daca era vorba DOAR despre consum, facea ca ala de la Top Gear ce ingheta intr-un A8 pentru a nu consuma inutil carburant. Nu, asta are pretentia sa si folosim brain farts-urile lui.

Share this post


Link to post

Pai?

 

Atata vreme cat e o...formula empirica, vor ramane intotdeauna loc de interpretari. Asa cum marea parte afirma, si eu sunt de parere ca mai mult "doare" oprit/pornit'ul repetat la semafoare decat cei Xml de benzina economisiti.

Insa sunt taximetristi care aplica metoda asta de cand lumea si pamantul, si, drept urmare, posibili adepti ai brain farts'urilor lu' mosu' :D

 

La fel cu faza scurta. Personal cunosc exemplare care merg cu "becurile stinse" noaptea in oras - nici macar pozitie! Iar daca ii intrebi de ce, iti replica sec cu "ce, eu am benzina de aruncat?".

 

Si exemplele continua.

 

 

Ca o concluzie, nu mosulica e nebun, ci cei de-i pun in aplicare sfaturile integral. Acei soferi car au avut bani de-un AC, dar nu-l folosesc. Acei taximetristi care-s in stare sa-ti ia si pielea de pe tine, si acei retarzi care se considera singuri pe sosea. Cam asta e targetu' lu' mosu' :)

 

Poate ca nu suntem o tara de prosti, insa cert e ca prostii detin o felie (un procent) destul de mare. Si asta e mai trist decat cei 200ml consumati la semafor, in decurs de 2luni.

 

[edit]

Pentru a evita interpretarile - cazul cu "becurile stinse" se aplica in buricul Constantei, un oras destul de luminat, in care, la o adica, te 'descurci' si fara faza scurta.

[/edit]

Edited by Immortal

Share this post


Link to post

Exact un exemplu de genul celui topgear era un tip care spunea f mandru ca a scos cu clio 3.5 % consum pe A1, vara, fara AC, fara casetofon pornit, cu geamuri inchise la 90km/h, cu ventilatia la minim. Nu merita totusi sa sacrifici totul pentru consum redus...

 

PS: LA cei care merg fara faruri aprinse noaptea in oras le-as rupe gatul b-(

Share this post


Link to post

Mai oameni buni nu va mai incingeti asa... Sunt doar sfaturi nu reguli...

 

PS

Nu zicea nimic de circulat noaptea fara lumini...iar treaba cu oprirea motorului...ce sa zic si eu...cand am facut prostia sa parchez la Unirea la etajul 5 am suferit un "blocaj" de 45-50min...si tare prost am fost ca nu l-am oprit...in saptamana respectiva consumul meu a fost 17%...si de obicei am cam 14% in oras...deci...as putea aloca 2% pentru 50min...si pentru 1 minut cam 0,04% consum pe minut...dar ma opresc acum...ca vad ca incep si eu sa bat campii...

Edited by masterbobs

Share this post


Link to post
Atata vreme cat e o...formula empirica, vor ramane intotdeauna loc de interpretari. Asa cum marea parte afirma, si eu sunt de parere ca mai mult "doare" oprit/pornit'ul repetat la semafoare decat cei Xml de benzina economisiti.

Pai tocmai aici e problema, ca eu nu prea cred ca economisesti nimic. Asta pe langa uzura altor piese.

@andreib: si eu la fel! Ce sa mai spun ca am vazut si dobitoci pe A2, noaptea, fara pic de lumina aprinsa, la 100km/h.

:o fftopic: La fiecare drum de noapte pe A2 (1/saptamana, vinerea, in perioada asta de iarna e noapte la ora la care merg eu pe A2) am vazut macar un cretin fara pic de lumina pe spate, si cu o faza scurta imposibil de "zarit" din spatele lui - macar daca ar fi avut niste faruri bune as fi vazut din spate lumina proiectata pe sosea si pe marginea drumului. Asa... m-am obisnuit sa-mi maresc atentia de cate ori vad o "gaura neagra" in fata, adica nu mai vad stopuri la distanta. De regula gaura neagra e un camion...

Share this post


Link to post

Dar, celebrul mers din inertie, nu ajuta si el la un consum ceva mai redus ?

Share this post


Link to post

Ba da, daca te indrepti inspre un service.

Share this post


Link to post

... si daca n-ai nici frane :D

Share this post


Link to post
Ba da, daca te indrepti inspre un service.

 

poti sa fi un pic mai explicit ? nu ma refer la a merge cu motorul oprit, ci doar a las-o la punctul mort cand ai ocazia. Se strica ceva ?

Share this post


Link to post

Nu are nici un sens sa o tii la punctul mort decat cand esti tractat (spre service, vorba lui Satori) sau ai Dacie din '87, la masinile pe injectie se taie alimentarea in frana de motor, cu schimbatorul la punctul mort avand consum de relanti.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare de incepator in motoare..

Toata lumea vorbeste cum sa economiseasca titei, dar eu sunt curios de ce anume consuma Cielo asa mult? care sunt cauzele consumului ridicat? motor mai vechi? sistemul de alimentare aiurea? cutia de viteza..etc..poate ma lumineaza si pe mine cineva, mersi

Share this post


Link to post

Intrebarile simple sunt si cele mai bune.

Adaugam si Espero si Matiz?

Share this post


Link to post

Si Kalos neaparat... dar o dam in :o fftopic:

Share this post


Link to post

Nu cred ca un raspuns care ne va lumina de ce masinile Daewoo au un consum asa mare este off-topic.

Noi vorbim doar de rezolvari dar nu stim cauza(cel putin eu sunt in ceata) care duce la un consum asa mare in comparatie cu alte masini de putere egala sau mai mare.

Share this post


Link to post
Dar, celebrul mers din inertie, nu ajuta si el la un consum ceva mai redus ?

Sigur ca ajuta, il creste. Una data pentru motorul in ralanti consuma mai mult decat in frana de motor, a doua data pentru mersul prelungit la turatii mici nu mai permite bujiilor si supapelor sa ajunga la temperatura de autocuratare, de unde va rezulta ardere incompleta si compresie scazuta si a treia data pentru ca trebuie s-o stergi rapid de la locul faptei spre a scapa de valul de injuraturi de la cei pe care ii incurci in spatele tau.

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg un lucru,cum consuma motorul mai mult la relanti decat in frana de motor,adica daca sunt in trapta a 3-a la 3500 rpm si iau piciorul de pe acceleratie consum mai putin in unitatea de timp decat daca stau pe loc?

Share this post


Link to post

In frana de motor, pana cand turatia motorului tau coboara pana la o anumita valoare de siguranta, sa zicem 1200 rpm, ECM indeplineste functia de "cutoff", adica nu mai actioneaza asupra injectoarelor. Pe aceasta perioada consumul este ZERO.

 

PS: Consider ca subtitlul acestui topic este gresit, condusul economic n-are nici o legatura cu reperele de siguranta ale turatiei intre care trebuie sa evolueze un motor termic si rog pe initiatorul acestui topic sa ceara modificarea textului respectiv.

Share this post


Link to post

Mai oameni buni, nu va mai bateti capul cu frana de motor. Diferenta de a folosi frana de motor si de a o nu folosi se reflecta intr-o economie de 100de grame la suta de km sau asa ceva...

Esential la economia de carburant este sa nu accelerati puternic desi vedeti ca stopul de la 400 de m departare e rosu... sper ca intelegeti exemplul. Asta pentru oras, iar in afara esential este mersul constant, accelerarea usoara (nu talpa) si mersul cu viteze de pana in 120km/h.

 

Hac, parerea mea!

Share this post


Link to post
In frana de motor, pana cand turatia motorului tau coboara pana la o anumita valoare de siguranta, sa zicem 1200 rpm, ECM indeplineste functia de "cutoff", adica nu mai actioneaza asupra injectoarelor. Pe aceasta perioada consumul este ZERO.

 

Adika.. sa o zicem mai de-a dreptul... vreti sa spuneti ca in frana de motor de la sa zicem 4000rpm pana spre 1500, care ar dura cca 15sec.. motorul merge cu aer? sau ce il tine in turele alea? Paleta de la ventilator? (totusi nu e o dacie batrana) Sa fim seriosi...daca un motor are turatii, pai le tine cu ceva si poate numai cu benzina/GPL. Ati masurat volumul de gaze de la esapament si ele v-au spus ca e mai mic sau ca sunt numai gazele corespunzatoare celor 1200rpm?

 

Sa fim seriosi... ca sa nu mai vorbim de sunetul masinii in auto-decelerare prin frana de motor... sucks (deh eu NU am tobe Borla).

 

Utilizez si eu frana de motor pt ca asa m-am obisnuit... dar nu incepand de la turatii inalte.. ci doar daca sunt pe la 2500rpm.

 

Deci putem afirma ca consumul NU este zero in auto-decelerare.

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

@ tolin

Cu scuzele de rigoare, nu sunt de acord cu tine.

Atat cat am citit, turatia la care se schimba vitezele este una din caracteristicile esentiale ale "teoriei" ecologiste (in viziunea sustinatorilor), asa cum rezulta si din mesajul de deschidere.

Faptul ca exista unele mituri, adevarate sau false nu conteaza, referitoare la modul de schimbare a vitezelor si care are un impact bun sau rau (nu stiu, poate despre asta ar trebui sa vorbim) asupra poluarii, nu trebuie sa "infierbante" spiritele sau "intunece" ratiunea.

Recunosc ca am folosit formularea din titlu oarecum in scopuri de "marketing".

Daca cineva vrea si poate sa faca o schimbare a subtitlului n-are decat. Nu ma supar, dar ar fi evident o violare a dreptului la opinie :D

Share this post


Link to post

midnight_racer cu ce confirmi ca consumul nu este zero in frina de motor la motoarele cu injectie?

Share this post


Link to post
Adika.. sa o zicem mai de-a dreptul... vreti sa spuneti ca in frana de motor de la sa zicem 4000rpm pana spre 1500, care ar dura cca 15sec.. motorul merge cu aer? sau ce il tine in turele alea?

...

 

Deci putem afirma ca consumul NU este zero in auto-decelerare.

 

 

Exact, motorul trage doar aer (cat poate :D ), si este tinut in turele alea de ROTI. Iar consumul este zero in decelerare. S-a mai discutat. Masinile electrice sau hibride chiar recupereaza energie in decelerare, deci in momentele alea consumul e chiar negativ :D

 

@Abram Burel

Pune si sursa de unde ai citit, ca sa citim si noi si sa ne putem da cu parerea :)

 

Din experienta mea si ce am observat pe cateva computere de bord, consumul creste cu cat apesi mai tare pedala, si nu neaparat cu turatia. Eu am vazut pe un deal de 8-9%, mai mult consumi LA VITEZA CONSTANTA cu a 5-a si talpa aproape la podea decat cu a 4-a si acceleratia la jumatate, la aceeasi viteza (si deci intr-a 4-a turatia e mai ridicata). Am facut experimentul asta cu o corolla 1.6 vvt si o astra 1.6 twinport.

Share this post


Link to post

@Abramburel: Atunci titlul se refera la condusul Eco..logic si atunci sugerez GPL pt cei ce vor sa se conforme la norme sau vreo 2-3 sonde lambda... :P

 

@Ovi_jer: Consumul nu poate fi zero prin simplul fapt ca motorul se invarte. Ar trebui reformulat poate.. "consumul se reduce cumva prin fenomenul de cut-off" :)

 

Motorului s-ar opri imediat daca nu ar avea carburant, dar intr-o decelerare prelungita(sa zicem ca facem asta de amorul artei) trebuie sa-l tina ceva in lucru. Sunt deacord ca rotile au efect asupra motorului, dar motorul sa nu consume gram de benzina.. am indoieli. Timpul de injectie ajunge la zero in timpul functionarii motorului? Daca este asa.. imi retrag spusele.

 

Later edit: Motorul trebuie sa cosume ceva.. gaze recuperate sau alte alea...

Edited by midnight_racer

Share this post


Link to post

Eu te-am intrebat cu ce confirmi asta.Si pamantul se invarte si multi nu stiu de ce.Consumul de benzina este zero la motoarele pe injectie.S-a discutat pe larg asta in alt topic.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...