Jump to content
Sign in to follow this  
Abram Burel

Condus Eco

Recommended Posts

Nu stiu cum sta treaba cu condusul asta eco,din moment ce cu 10 ron fac 54 km si cu 15 ron fac 84 km :) drum urbanorural =)) si-mi permit accelerari pana la 50 km/h cu tr 2 si pana la 90km/h cu treapta 3.

Share this post


Link to post

Condusul eco in conditiile actuale de trafic este o utopie. Oricum, abilitatile se creaza din primele zile, nu poti conduce eco dupa ce ti-ai format reflexe proaste sau cand nu cunosti cum functioneaza masina. E ca la sah, daca nu poti judeca cu cateva mutari in avans, te lasi, altfel dai in loganeala, concept ce n-are vreo legatura cu economia, atata vreme cat se bazeaza pe risipa de timp.

Share this post


Link to post

Unii constructori de automobile au nascocit de curand o inventie care se cheama ecoDrive. E o combinatie intre un soft pt calculato si un flash usb care se conecteaza la sistemul masinii si iti analizeaza stilul de condus pentru cateva saptamani. Apoi sincronizezi flashul cu programul instalat pe PC si iti spune in detaliu punctele slabe si recomandari pt un condus cat mai eco. Am facut si eu incercarea pe un Fiat, mi-am instalat programul, am condus masina 2 sapt (15 zile minim treb condusa) si mi-a dat o sumedenie de recomndari, printre care: sa nu mai conduc cu geamul deschis si, pe timp rece, sa nu las motorul sa se incalzeasca si sa plec la drum imediat ce am pornit masina pentru ca aerul rece dauneaza motorului si plecand imediat la drum acesta se incalzeste mai repede consumand astfel mai putin carburant. Asta doua sunt cele mai imp. Dadeam rezultatele complete dar nu le am pe calc asta. De precizat: masina e adusa din Italia; pe piata romana inca nu a intrat in functiunea acest sistem.

 

LE. Indexul rezultat a fost 71 din 100. E ca o nota finala. Nu m-am straduit sa conduc eco. Foloseam AC cand era nevoie, acceleram destul de tare de pe loc, etc. La schimbatul vitezelor mi-a dat rating aproape max... ce bine e cu turometru!

Edited by titus

Share this post


Link to post
... pe timp rece, sa nu las motorul sa se incalzeasca si sa plec la drum imediat ce am pornit masina pentru ca aerul rece dauneaza motorului si plecand imediat la drum acesta se incalzeste mai repede consumand astfel mai putin carburant ...

Pe motor rece, adica temperatura lui si nu a aerului aspirat, amestecul este mult mai bogat, 1:10 fata de 1:14,7, iar frecarile sunt mult mai mari. Motorul se incalzeste pe loc cateva zeci de secunde, pana in 30s, mai exact pana cand turatia lui de ralanti ajunge la doar +20% fata de cea normala. Daca pleci cu ralantiul la 1500 sau mai mult, consumi mai mult si poluezi mult mai mult, deci, nicio legatura cu notiunea de eco. In plus, pe un motor rece trebuie sa apesi mai mult acceleratia pentru a nu "da in nas", deci, consumi mai mult. Da, daca excursia este, doar, pana la kioskul din colt, e valabil. Sfatul pus de catre tine este valabil pentru motoarele Diesel.

 

Aerul rece nu dauneaza unui motor termic, din contra, ii creste eficienta, intra in cilidru o masa mai mare de aer. Altfel, este echivalent cu asertiunea: "turbo alimentarea dauneaza grav motorului".

Share this post


Link to post

Asa ma gandeam si eu dar...

post-19070-1241559163_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pai, iti scrie in clar acolo (e drept, intr-o italo-engleza): "never sit idle more than a minute ...". Eu ti-am dat 30s.

 

In plus, eu nu apreciez un program de analiza globala la care se apreciaza prin punctaj, intotdeauna este discutabila valoarea unui punct. Adica unul care are trafic mai greu si aer mai rau conduce mai putin eco decat altul, in alte conditii ? Altfel, nu trebuie stick si laptop ca sa stii ca A/C consuma mai mult si ca incalzirea habitaclului iarna fura din caldura motorului rece. Nu stiu de ce cred ca avem parte de o gaselnita de marketing care vrea sa faca pe plac la toti. Pentru un condus eco este nevoie de un singur "ceas", pe care sa urmaresti in timp real minimizarea produsului: depresiunea in galerie x turatia motorului x tensiunea bateriei. Asa afli imediat daca-i bine sau rau, nu trebuie sa treaca minim 15 zile.

Share this post


Link to post

Desi termenul de "hypermiling" e nou pentru mine, acum imi dau seama ca totusi in Romania se aplica de mult, mai ales partea referitoare la "driving techniques".

Acum vreo 15 ani, neavand masina, faceam autostopul spre un oras oarecare de unde trebuia sa iau un tren. Fiind un drum judetean, masinile treceau destul de rar, asa ca m-am bucurat cand un batranel cu o Dacia 1300 a oprit sa ma ia, mai ales ca eram in intarziere. Cred ca a fost una dintre cele mai aiurea calatorii cu masina. Omul accelera pana in treapta a 3-a apoi oprea motorul si se tara apoi asa pana masina aproape se oprea din miscare, apoi pornea iar motorul accelera, oprea motorul, si tot asa m-a tinut vreo 10 km. Nu stiam daca sa rad sau sa-l strang de gat :) Nici nu ma puteam da jos in camp sa risc sa mai astept nu stiu cat pana o opri alta masina sa ma ia...

Pana la urma am ajuns la timp ...

In concluzie, ceea ce altii descopera acum fortati de criza, la noi se aplica din stramosi :) )

Share this post


Link to post

Condusul asta ECO ce economie poate aduce?De 1 litru la suta?

Share this post


Link to post

1 litru la suta?! Pai asta chiar ar fi ceva :)

 

Hai sa fac un update personal. In ultima vreme sunt mai nevricos. Deh, time is money :)

Rezultatul e cam fix 1 litru in plus si pe urban (desi s-a mai incalzit stau pe 10,5-11,0) si pe extra (de 1 Mai am luat 8,3/%, e drept la o medie pe A2 de 143 :) .

 

Deci, da - 1 litru la suta!

 

Inseamna ceva? Poate nu, dar aici nu e vorba de 3,58 RON, la MOL :)

Share this post


Link to post
Omul accelera pana in treapta a 3-a apoi oprea motorul si se tara apoi asa pana masina aproape se oprea din miscare, apoi pornea iar motorul accelera, oprea motorul, si tot asa m-a tinut vreo 10 km.

Cunosc şi eu un caz similar. Omul lucrează pe o rabă şi cam la fel procedează. În plus, beneficiind de gabarit, în scopul obţinerii unui consum cât mai redus (deh, are diesel şi acasă) foloseşte la minim frâna, chiar şi atunci când e absolut necesară =)) (are prioritate de... rabă). Un coleg de-al lui, şofer de Cielo, accelerează până la 70-80 şi opreşte motorul. Simpatică a fost prima lui experienţă de genul ăsta... venind de pe Dacie, nu se aştepta să rămână fără frână sau servodirecţie :D

Share this post


Link to post

Pe vremea cind aveam Dacia 1300 (fara servo-frina) ma foloseam si eu destul de mult de gravitatie. Pe trasee pe care le cunosteam f. bine (gen Dealul Negru, DN1, Rucar-Bran, Trasnfagarasan), cind traficul era lejer (a se citi aproape inexistent fata ziua de azi ... mda, ce vremuri) obisnuiam sa cobor pante de km sau chiar mai mult cu cutia la punctul mort sau chiar cu motorul oprit. Da, da ... incepeti acum si dati-i cu frina de motor :P

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...