Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

@ Zmeu Iti sunt dator cu niste scuze :redface: M-am uitat azi la treaba aia, si pe acea portiune, cei din sens opus nu mai au intr-adevar depasirea interzisa. Mda...daca ma uit inainte, nu mai vad ce-i in spate :D

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa iti ceri scuze. E suficent sa recunosti ca am avut dreptate. :D

 

Ceea ce ai si facut.

Share this post


Link to post

Poi...nu avea rost sa tin ca orbu' de bata. :)

Share this post


Link to post

@Vulturul, stiu cum suna textul de lege si stiu ca lasa loc de interpretare.

Desi politistul s-ar putea sa nu inteleaga logica conform careia nu ai de unde sa stii cand se termina zona in care depasirea este permisa si nici cand depasirea se va termina cu exactitate, in instanta vei reusi sa elmini orice sanctiune obtinuta pentru asa ceva.

 

PS: Mdea... mi-am dat seama dupa ca s-ar putea sa nu functioneze "common sense"-ul agentului.

Share this post


Link to post
@Vulturul, stiu cum suna textul de lege si stiu ca lasa loc de interpretare.

Pai aici e "buba". :rolleyes:

 

Desi politistul s-ar putea sa nu inteleaga logica conform careia nu ai de unde sa stii cand se termina zona in care depasirea este permisa si nici cand depasirea se va termina cu exactitate, in instanta vei reusi sa elmini orice sanctiune obtinuta pentru asa ceva.

Auch! Pai eu speram sa pot raspunde cu paragraful respectiv, nu sa ajung in instanta! :wallbanger:

 

PS: Mdea... mi-am dat seama dupa ca s-ar putea sa nu functioneze "common sense"-ul agentului.

:D

 

LE: O sa incerc sa caut pe net, un articol de lege, ceva...

Edited by Vulturul

Share this post


Link to post

Exista niste indicii dupa care poti sti ca incepe "dunga continua", de fapt direct depasirea interzisa:

- apropierea unei curbe la stanga (nici cea la dreapta nu e prea recomandata pentru depasire, desi uneori e voie)

- apropierea unui pod

- semnul de "depasire interzisa" care acompaniaza de cele mai multe ori trecerea de la banda intrerupta la cea continua

Toate aceste indicii se pot observa de la distanta si ar putea sa fie luate in considerare si in instanta.

Share this post


Link to post
Exista niste indicii dupa care poti sti ca incepe "dunga continua", de fapt direct depasirea interzisa:

- apropierea unei curbe la stanga (nici cea la dreapta nu e prea recomandata pentru depasire, desi uneori e voie)

Cred ca invers ai vrut sa spui, adica depasirea in virajele la stanga e permisa, in cele la dreapta ioc ;)

 

Ca si practica comuna, depasirea inceputa pe linie discontinua se prezuma a fi si terminata pe linie discontinua. Atentie, regula nu se aplica la depasirea a mai mult de 1 autovehicul.

Share this post


Link to post
Noi masuri privind circulatia si parcarea in Bucuresti

 

Autovehiculele cu trei pasageri vor putea circula pe prima banda, unde stationarea va fi interzisa.

de Robert Gherghe

 

Autoritatile din Bucuresti incearca sa ia masuri eficiente pentru fluidizarea traficului din Capitala. Astfel, autovehiculele care transporta cel putin 3 persoane vor putea circula pe prima banda a soselelor, asemenea vehiculelor RATB si a celor speciale, cum ar fi salvarea, politia sau pompierii.

 

Noua prevedere va fi aplicata abia dupa aprobarea ei in Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Programul mai cuprinde prevederea de a interzice stationarea intre orele 8 si 20.00 pe banda intai a soselelor cu doua benzi.

 

De asemenea, marile centre comerciale trebuie sa permita accesul in parcarile proprii masinilor riveranilor, gratuit, intre orele 10 seara si 8 dimineata. In plus, soferii nu vor avea voie sa circule cu mai mult de 30 km pe ora pe strazile secundare din Capitala si in apropierea scolilor.

 

Programului integrat de gestiune a calitatii aerului in Bucuresti propune si cresterea tarifelor pentru parcarea in zonele centrale.

 

Sursa

Share this post


Link to post

Depasirea pe sina de tramvai a coloanei de masini oprita la semafor este interzisa.

 

Avem doua cazuri : a) zona Mosilor - intre banda 2 si linia de tramvai este linie interupta

b) zona Colentina - intre banda 3 si linia de tramvai este linie continua

 

Am voie sa depasesc pe linia de tramvai in zona Mosilor fara sa fiu luat pe sus de politai ? Bineinteles, se presupune ca ma repliez pe banda 2 inainte de refugiul statiei de tramvai.

Share this post


Link to post
Art. 103. – Pe drumul public cu cel mult doua benzi pe sens si cu o a treia banda pe care este amplasata linia tramvaiului lânga axul drumului, conducatorii de vehicule pot folosi aceasta banda, cu obligatia sa lase libera calea tramvaiului, la apropierea acestuia.
Art. 107 (3) - Daca în intersectie circula si tramvaie, iar spatiul dintre sina din dreapta si trotuar nu permite circulatia pe doua sau mai multe rânduri, toti conducatorii de vehicule, indiferent de directia de deplasare, vor circula pe un singur rând, lasând liber traseul tramvaiului.
Art. 120. – (1) Se interzice depasirea vehiculelor:

...

i) când pentru efectuarea manevrei se încalca marcajul continuu, simplu sau dublu, care desparte sensurile de mers, iar autovehiculul circula, chiar si partial, pe sensul opus, ori se încalca marcajul care delimiteaza spatiul de interzicere;

...

k) pe sectorul de drum unde s-a format o coloana de vehicule în asteptare, daca prin aceasta se intra pe sensul opus de circulatie.

 

Sursa

Share this post


Link to post
... degeaba te-a luat radarul daca nu ti se vede numarul ca e murdar sau in cazul camerelor gatso cand apar 2 masini in cadru. :)

Plecând de la acest citat, o întrebare pur teoretică (ce totuşi, de multe ori îşi găseşte "corespondent" în "practică"):

-Presupunând că traversezi DN1, sau orice altă şosea înţesată cu camere fixe (radare) şi maşina este extrem de murdară, astfel încât numerele de înmatriculare nu se mai disting, ce "rişti"?

 

Să primeşti "felicitare" acasă, bănuiesc, e destul de puţin probabil... totuşi în cazul în care te opreşte un agent de la rutieră, eşti pasibil de vreo sancţiune? Şi dacă da, (unde)este menţionată în Codul Rutier? :)

Share this post


Link to post

Risti sa te alerge, sa iti dea o amenda si sa te puna sa cureti numerele.

Share this post


Link to post

M-au oprit pe mine pentru numere murdare zilele trecute intre Craiova si Pitesti. Am scos o carpa si le-am sters. M-am ales cu avertisment. :)

Share this post


Link to post

Mulţumesc de răspunsuri, am "prins" ideea :)

Share this post


Link to post
Risti sa te alerge, sa iti dea o amenda si sa te puna sa cureti numerele.

 

Te pot opri in trafic dar nu pot sa iti dea amenda de viteza decat daca au si ei aparatura radar in masina cu care sa te inregistreze.

Share this post


Link to post

Cand naiba se da legea aia prin casa toti conducatorii de autovehicule sa fie obligati sa circule numai cu luminile aprinse 100% din timp ?

 

Astazi era sa ii tai calea ului Logan gri pe care nu l-am vazut decat in ultima fractiune de secunda pentru ca deh, ploaie pe luneta, el gri, cerul gri, cladirile gri samd.

Share this post


Link to post

In cazul asta.. ar trebui sa se dea si una sa interzica masinile gri :)

 

Serios acuma.. ziua e destul pe ceata si ploaie.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Am patit cam la fel in ultima perioada cu aproape orice tip de masina si orice culoare.

Din cauza ca majoritatea sunt gri din cauza mizeriei de pe ele.

Si cand e cerul gri iar in spate apare vre-o masina murdara pe fundal...

SI nu , nu am folie sau ceva care sa imi obtureze vederea.

Macar pe ploaie si ceata. E incredibil cati soferi circula fara lumini aprinse pe ploaie.

Se mai intampla si pe soare ( daca il ai in spate ) sa fi orbit de el si sa NU observi masina din spate pentru ca nu are amaratele alea de lumanari aprinse.

Share this post


Link to post

Cand naiba se da legea aia prin casa toti conducatorii de autovehicule sa fie obligati sa circule numai cu luminile aprinse 100% din timp ...

 

In Codul Rutier este specificat ca se circula cu luminile de intilnire aprinse pe DN-uri,autostrazi si drumuri expres. Din ce stiu eu, incepind cu acest an, toate autoturismele vor fi echipate cu sisteme de aprindere a farurilor, pe faza de intilnire, la pornirea motorului.

Share this post


Link to post

Examenul moto schimbă viteza în poligon

Examenul pentru carnet categoria A va cuprinde, în plus, evitarea unor obstacole şi o frânare de urgenţă, cu ambele frâne, de la o viteză de peste 50 km/h.

Proba practică pentru obţinerea permisului pentru motociclete a primit ieri îmbunătăţiri printr-un ordin al ministrului Internelor.

Aceasta se va da tot în poligon, iar traseul este acelaşi: împinsul motocicletei, jaloane, opturi, mâna stângă întinsă (pentru 50 de metri) şi urcarea pe cric.

Noua lege vine însă cu directive pentru poliţiştii examinatori. Ei vor fi obligaţi să se uite dacă aspirantul la statutul de motociclist a venit îmbrăcat în echipament sau dacă şi-a verificat (sumar) starea tehnică a motocicletei înainte să plece în cursa pentru carnet.

Mai precis, potrivit actului normativ, candidaţii ar trebui să vină în echipament de protecţie: mănuşi, cizme, îmbrăcăminte şi cască de protecţie.

Apoi, aceştia trebuie să “verifice sumar starea pneurilor, a frânelor, direcţiei, comutatorului de oprire în caz de urgenţe (în cazul în care există), a lanţurilor (probabil şi pe cel de distribuţie - n.r.), uleiului de motor, lichidului de răcire, luminilor, dispozitivelor reflectorizante şi a dispozitivului de avertizare sonoră”, spune noua lege.

În plus, apar manevre noi despre care ordinul nu spune cum vor fi organizate.

 

Actul îl pune pe examinator să observe “executarea a cel puţin două manevre cu viteză mare, dintre care una în viteza a doua sau a treia, de cel puţin 30 km/h şi (!) o manevră de evitare a unui obstacol la o viteză minimă de 50 km/h”.

Viitorii motociclişti vor fi obligaţi să facă cel puţin două manevre de frânare, dintre care una de urgenţă (cu folosirea ambelor frâne), de la o viteză de minimum 50 km/h. Ordinul a modificat ieri Ordinul nr. 1.497/2006 privind procedura de examinare pentru obţinerea permisului de conducere.

Share this post


Link to post

Uha! Traiasca!!!

Ramane sa gaseasca si o posibilitate sa puna asta in aplicare, dar ideea ramane si e buna!

Share this post


Link to post

cea mai mare tampenie este limita de viteza de 50 km/h pe drumurile nationale in localitati. acolo viteza ar trebui sa fie de 70 km/h...haideti sa facem ceva in directia aste fiindca drumurile noastre nationale trec prin localitati si 70 km/h nu este o viteza mare!

Share this post


Link to post

Stii care e diferenta intre 50kmh si 70kmh in distanta de franare?

Iti dai seama ca pe acele drumuri exista treceri de pietoni? (sa nu mai vorbim de traversat ilegal)

Share this post


Link to post
cea mai mare tampenie este limita de viteza de 50 km/h pe drumurile nationale in localitati. acolo viteza ar trebui sa fie de 70 km/h...

Eu zic 120. Şi să nu se mai apuce să construiască drumuri ocolitoare. Mie şi-aşa mi-e lene să reduc. Care scapă, scapă. Dacă are bulan scapă şi când mă întorc...

L.E. @rich1974 răspunde la întrebarea lui Satori înainte să vezi filmuleţul.

Am mai pus filmuleţul ăsta, dar îl mai pun încă o dată. Poate îşi va aduce cineva, vreodată, aminte de el.

test1410.wmv

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Stii care e diferenta intre 50kmh si 70kmh in distanta de franare?

Iti dai seama ca pe acele drumuri exista treceri de pietoni? (sa nu mai vorbim de traversat ilegal)

 

In zona trecerilor de pietoni s-ar putea reduce viteza la 50. In afara lor ar fi vorba de selectie naturala.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...