Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Codul Rutier

Recommended Posts

Si cum stabileste nenea politaiu' daca am condus temerar sau nu? :) )

 

Banuiesc ca si pana acum aveau posibilitatea de-ai amenda pe "cutezătorii peste măsură, până la nesocotință",daca-i vedeau..

Share this post


Link to post

Diferentierea se face dupa mufa ("nu-mi place de mufa ta").

Share this post


Link to post

"Cutezatorii patriei". Azi se numesc "bizoni"? :rambo:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Deci si altii formuleaza ambiguu si dau posibilitatea organului sa te organuiasca daca vrea musai muschiul lui, vorba lui Tolin, ca nu i-a palcut de mufa ta.

Pai condusul asta periculos nu cuprinde de fapt alte incalcari de norme mult mai bine cuantificabile si demonstrabile?

(neasigurari in depasiri, neacordari de prioritate, trecut pe rosu, viteza excesiva etc?)

Share this post


Link to post

Pai asta e faza, ca nu.

E reckless driving si e cam la aprecierea politistului.

O sa fie multe contestatii si, daca se duce conventia de acum cu 'politistul are dreptate', multe amenzi o sa se anuleze.

Share this post


Link to post

E reckless driving si e cam la aprecierea politistului.

 

Nu neaparat. Partea funny va fi atunci cand un adormit te va lovi din spate si conform declaratiei sale si a pasagerului martor vei fi sanctionat pentru franare brusca si fara motiv cu toate ca vina e a celui care doarme la volan.

Cred ca modificarile vizeaza sanctionarea celor care prin comportamentul lor agresiv cauzeaza accidentarea altora in trafic. Din pacate, daca situatia de mai sus va fi una reala, in urma acestor modificari vor fi trasi la raspundere multi nevinovati care vor avea ghinionul sa fie singuri in masina ori sa nu poata demonstra contrariul situatiei.

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post

Cica noi modificari, articol complet in Gandul.

 

"Noul Cod Rutier prevede deja obligarea tuturor şoferilor de a-şi echipa maşinile, indiferent de categorie, cu cauciucuri de iarnă", a declarat pentru gândul comisarul şef Lucian Diniţă, şeful Direcţiei de Poliţie Rutieră din IGP. "Va fi interzisă circulaţia pe drumurile publice cu maşini neechipate corespunzător pentru sezonul rece. Sunt avute în vedere cauciucurile de iarnă, dar şi lanţurile sau materialele antiderapante. Măsura este foarte bună, pentru că vor fi evitate foarte multe accidente rutiere provocate de lipsa echipării adecvate dar şi blocajele de drumuri create de astfel de evenimente. Noile prevederi au fost introduse în proiectul legislativ de către parlamentarii din Comisia de Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor".

Potrivit iniţiativei Ministerului Transporturilor, şoferii maşinilor mari vor fi puşi să plătească taxe usturătoare pentru tractarea de urgenţă şi penalităţi pentru timpul în care i-au blocat şi pe alţii. Proiectul este pe masa ministrului Transporturilor Anca Boagiu şi ar urma să intre în vigoare de la 1 noiembrie.

 

Într-o primă fază, proiectul se referă doar la transportatorii de marfă şi de persoane, dar ar putea fi extins şi la autoturismele personale. Echiparea completă a unui camion mare cu anvelope de iarnă se apropie de 30.000 de lei.

 

"Transportatorii de marfă şi de persoane vor fi obligaţi să aibă anvelope de iarnă. În caz contrar, vor plăti tractarea şi amenda în cazul în care vor rămâne înzăpeziţi", a declarat Andrei Cristian - director siguranţă rutieră CNADNR.

 

Share this post


Link to post

Daca se si aplica, intram in rand cu ceilalti.

Share this post


Link to post

Bravo.

Avantaje-avantaje, gumarii vor face bani, iar noi ne vom misca mai repede pe drum cu +1°de siguranta.

Share this post


Link to post

Într-o primă fază, proiectul se referă doar la transportatorii de marfă şi de persoane, dar ar putea fi extins şi la autoturismele personale.

Excelent. Trebuia să se introducă de mult chestia asta în contractele firmelor de asigurări (e iarnă şi-ai făcut accident, din vina ta, având maşina "încălţată" cu gume de vară.. eşti bun de plată).

  • Like 1

Share this post


Link to post

(e iarnă şi-ai făcut accident, din vina ta, având maşina "încălţată" cu gume de vară.. eşti bun de plată).

 

Sa-i ingrasam si mai mult pe magarii de la asigurari! Poate sa fie iarna si afara sa fie +5 grade , asfalt uscat si vizibilitate excelenta, iar accidentul sa nu aibe nici o legatura cu felul anvelopelor... , atunci sa vezi cum incearca asiguratorii sa-ti demonstreze ca daca aveai anvelope de iarna... iti crestea acuitatea vizuala cu 30%, auzul cu vreo 25 si ai fi primit si un SMS de informare in vederea evitarii accidentului.

 

De ce trebuie sa bagam asigurarile in aceasi oala cu legea pt anvelope. Nu am anvelope de iarna, foarte bine platesc amenda.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Societatile de asigurari nu puteau penaliza ceva legal. Modificarea codului rutier vine sa le asigure suportul legislativ.

 

Circulatia fara anvelope de iarna este un factor de risc pentru ceilalti (inconstienta este putin spus, sfidare este un termen mai potrivit). Nu trebuie uitat ca reparatiile se fac din sumele platite de catre toti asiguratii, daca masina ar fi asigurata la nivelul ratei, n-ar indrazni cineva sa nu-si puna pneurile care trebuie.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

E bine c-au introdus-o ca prevedere, da' si eu cred ca invocarea lipsei anvelopelor de iarna va fi folosita pe post de "urma scapa turma" de catre asiguratori mda.gif Sunt bune anvelopele de iarna, dar nu fac minuni; sper sa nu creada tot gigelu' soferistic din Romania ca daca are anvelope de iarna, poa' sa mearga la fel ca vara pe uscat.

 

Si desigur, invoc iar precum babele cicalitoare accidentul meu din iarna, cand cu toata mama anvelopelor de iarna m-am dus prastie pe contrasens pe DN1 din cauza de GHEATA, fir-ati sa fiti de nemernici nenorociti cu drumurile voastre.

Share this post


Link to post

Apropo, tu faci naveta de ani de zile pe acel drum, nu stiai ca ingheata dupa apusul soarelui in acea portiune ? Eu stiu ca tu vrei servicii ca in Jermania, sa se puna substante inainte de inghet, dar portiunea de drum se afla in tara in care de mii de ani suntem surprinsi de zapada, de inghet, de ape, de politicieni, in fiecare zi.

Share this post


Link to post

Nu am anvelope de iarna, foarte bine platesc amenda.

 

Judecind altfel, de banii care-i dau la domnu ghiocel pe amenda, mai bine imi iau gume cu care merg vreo cinci ani, astfel, sint in cistig de cauza.

Share this post


Link to post

Apropo, tu faci naveta de ani de zile pe acel drum, nu stiai ca ingheata dupa apusul soarelui in acea portiune ?

 

N-am prins niciodata ce-a fost iarna trecuta, si m-a scos din sarite si faptul ca masinile de deszapezire au aparut pe drum abia la vreo 2 ore dupa accident. In fine, a fost lamurirea clara a faptului ca nu tre' sa te bazezi pe nimeni sa te-ajute, ci sa te feresti singur.

 

 

In alta ordine de idei, vorba unui comentator: si cum se face verificarea asta, sta politaiul la intersectie si se uita la cauciucuri ? sau numai cand patesti ceva intra problema in discutie ? daca eu (ipotetic, cu anvelope de vara) sunt lovit in spate de unu' cu anvelope de iarna, devin eu vinovat ? samd samd.

 

Eu acum am niste anvelope all-terrain, care nu-s marcate nici de vara, nici de iarna, nici de all-season. La ce categorie intru, dupa ei ? rolleyes.gif

Share this post


Link to post

Din ce vad acum la Stiri, obligativitatea de a avea anvelope de iarna revine tuturor participantilor la trafic nu doar TIRurilor si transportatorilor de persoane. De asemenea, vad ca se merge puternic pe ideea Ro-vigneta + taxa de autostrada (+taxa de pod - unde e cazul).

Share this post


Link to post

In ceea ce priveste noua taxa de autostrada,sa fie primita..dar:

"Anca Boagiu critică zeciuiala bugetară a banilor din taxe

 

Ministrul Boagiu se declară nemulţumită de faptul că banii strânşi din taxe percepute de diverse autorităţi de control în transporturi, nu ajung în bugetul destinat întreţinerii drumurilor.

 

"În acest moment fac o evaluare a tuturor sumelor care sunt încasate de autorităţile de control de la nivel naţional, sume care ar trebui să ajungă la întreţinerea drumurilor nu la bugetul de stat. Ajung să fie alocate în baza unor criterii care deseori sunt subiective. Până la urmă, orice stat trebuie să stabilească nişte priorităţi şi cred că în România, dacă spunem că infrastructura este o prioritate şi suntem conştienţi că fără infrastructură nu putem avea dezvoltare economică atunci şi resursa financiară trebuie să proporţională cu importanţa obiectivului pe care nu l-am propus."

 

Oare de cand "urlam" noi soferii din cauza asta?

 

Pe de alta parte:

 

"Practic noi în momentul acesta avem în exploatare aproximativ 320 de kilometri de autostradă şi dacă luăm în calcul că prin programul operaţional de transport vor fi realizaţi încă 373 de kilomteri( :mrgreen: ), toate aceste zone trebuie taxate. Nu pentru că cineva are placerea introducerii taxelor, este o măsură europeană pe care toate statele membre au luat-o. Pentru noi, ca ţară membră, este şi o condiţie pe care Comisia Europeană ne-a impus-o şi anume aceea de a demonstra că după momentul finalizării construcţiei de autostrăzi, avem fonduri pentru mentenanţa acestora.".

 

Asadar,nu se grabesc oare cu ea(taxa)?

Edited by Miste_R

Share this post


Link to post

Asta e o declaratie de bou de minister/praf in ochi la fraieri! Mai mult, fiind proiect supus finantarii prin fonduri structurale mai mult ca sigur are in spate o analiza cost beneficiu. Iar in aceasta situatie orice venit direct (a se citi taxa) obtinut din exploatarea infrastructurii se deduce din valoarea cofinantarii europene.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Intretinerea drumurilor se face din fonduri europene?

Share this post


Link to post

Nu, dar nici demonstrarea existentei fondurilor nu se face prin introducere unei taxe care va fi dedusa din valoarea finantarii UE decat daca esti sarac cu duhul.

 

Formula e simpla: finantare UE= val investitie x y% - valoare venituri din operarea investitiei (!atentie, venituri nu profit sau excedent!)

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Sa o luam de la inceput: pentru ce e finantarea UE?

 

Eventuala taxa pe autostrada nu este pentru constructia de noi autostrazi ci pentru intretinerea celor existente (lumina, apa la pisoar, bigiegisti, deszapezire, marcare etc). Veniturile din autostrada nu sunt banii pe care ii platesti ca sa circuli pe ea, ca nu de aia ii platesti, ci impozitele incasate la buget datorate existentei ei. Ca toate se invart in jurul statului, e una, insa entitatile care opereaza cu aceste valori sunt diferite. Iar aici ministrul are dreptate, sumele incasate din aceste taxe nu trebuie sa ajunga la bugetul de stat.

Share this post


Link to post

Iar aici ministrul are dreptate, sumele incasate din aceste taxe nu trebuie sa ajunga la bugetul de stat.

 

Are pe naiba. Daca se gandeste asa, 98% din venituri nu ar trebui sa ajunga la bugetul de stat. :) Vina nu e a sistemului ci a "sistemului" si a dramuitorului (legat sau cu cratima supa caz) sef.

Share this post


Link to post

De ce? Banii poate sa ii ia direct firma care face intretinerea autostrazii... (Oricat de periculos ar suna asta) e o taxa care nu este platita de toti cetatenii ci doar de cei care utilizeaza un anume serviciu.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...