Jump to content

Recommended Posts

Tocmai ce m-am uitat prin manualul de service pt ca m-am gandit ca e mai bine sa curat tot corpul clapetei de acceleratie (nici clapeta nu a fost curata ca lumea vreodata). Am vazut ca procedura de demontare a corpului clapetei este chiar mai simpla decat doar al senzorului IAC (cel putin asa pare :D ). Dupa ce o dau jos imi va fi mai simplu sa desfac IAC-ul fara sa rup suruburile. Cu ocazia asta am citit cu atentie ce scrie pe acolo si din cate am vazut se specifica ca la demontarea corpului clapetei trebuie schimbata si garnitura cu care se prinde pe galeria de admisie. De asemenea, cica si garnitura torica de la IAC ar trebui inlocuita... Ce parere ai, sa ma duc sa cumpar una ca sa fiu sigur ca nu pateste nimic cand scot corpul clapetei si IAC-ul?

Share this post


Link to post

Ma daca te apuci de treaba cumpara ambele garnituri sa nu te doara capul. Ai grija si cu suroabele de la corpul clapetei ca sigur sunt intepenite. Pune si tu o poza depunerile din corpul clapetei ca ma bantuie si pe mine un gand. Eu trebuie sa rezolv distributia ca a inceput sa se auda un mic rrit , aproape insesizabil dar e acolo mama lui. Astept de la 2 furnizori oferta de pret pentru piese si cred ca saptamana viitoare mergem la doctor.

Share this post


Link to post

Salve, am rezolvat-o!

 

De la valva IAC era. Nu am gasit sa cumpar garniturile (nici nu am cautat f mult), asa ca am aplicat metoda Mircea cu masina cocotata pe o bordura astfel incat sa se scurga usor carb cleaner-ul din galeria de admisie. Am dat jos IAC-ul cu motorul cald asa ca a iesit usor. Intr-adevar mizeria de acolo era de nedescris. L-am curatat cu o carpa uscata si la fel am facut si cu orificiul de pe galeria de admisie. Am uns vechea garnitura torica cu ulei de motor. Apoi l-am montat si am dat cu spray in galeria de admisie (am deschis clapeta de admisie) pana ce a iesit lichidul curat. Am curatat si cu carpa atat cat am ajuns dupa care am pornit motorul. A pornit mai greu ca nu am lasat sa se evapore substanta. Apoi am dat cu spray din belsug in galerie in timp ce turam motorul pana m-am plictisit :) ). Apoi reset ECM + idle learn.

 

Am scapat de "hac-hac"! :lavolan:

 

Acum intrebare mare: E normal ca pe valva IAC sa fie depuneri de funingine + ulei? Funinginea am citit ca e normala, dar depunerea de ulei e normala? Masina nu papa ulei ca am verificat chiar si dupa forja de 1 mai de la mare spre Bucuresti :P .

 

Multumesc pt sfaturi varais si Mircea! Am rezolvat o problema care ma macina de ceva vreme. :)

Edited by ches

Share this post


Link to post

un stergator spate de nubira 2 breack aveti idee unde pot gasi? Sau vreunul mai compact ca la masinile mai noi care sa se potriveasca.

Share this post


Link to post

Eu am luat pentru a mea pentru fata din supermarket (Auchan). Iti recomand sa masori stergatorul vechi si il cumperi pe dimensiune. Si iti recomand sa-ti iei ceva de firma (eu am luat Victor, dar mai gasesti si Champion in Carrefour), altfel il cumperi degeaba. A doua varianta este sa mergi la magazinele de piese pt auto import cu stergatorul vechi in mana ca gasesc ei ceva sa se potriveasca.

 

PS: Vezi ca pt piese e un forum separat ;)

Share this post


Link to post

...

 

Multumesc pentru informatii. Scuze , dar eu sunt nou pe forum (defapt este primul pe care m-am inscris) si nu prea ma pricep pe unde sa caut. Cred ca am dat dat de asa ceva dar am postat gresit in necunostinta de cauza. Oricum incep sa constientizez utilitatea forumurilor :thumbl: .

Edited by tolin
Foloseste FastReply, daca nu stii sa stergi

Share this post


Link to post

Pai e simplu, pentru fiecare tip de masini exista un subforum, fiecare cu cate 3 subforumuri: Probleme tehnice, Piese auto si Tuning. In functie de ce ai nevoie, intri in subforum si folosesti functia search (vezi ca e in josul paginii). Daca nu esti multumit de rezultat sau vrei sa mai sortezi din rezultate ai "Search Form" unde poti sa pui diverse conditii pt .

 

Pont: Nu uita de forumul de Tutoriale din subforumul Utile (il gasesti pe pagina principala) http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showforum=16. Vei gasi multe lucruri interesante mai ales daca esti pasionat si nu ai 2 maini stangi :) .

 

Bafta!

 

PS: Pentru a te lamuri despre forum, citeste regulamentul, dureaza doar cateva minute: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=boardrules.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Am o mare problema cu ambreiajul :wallbanger: . Apas pedala si ramane jos. Am descoperit ca pierde ulei pe undeva se vede in poza si mi-a spus cineva ca trebuie sa schimb piesa incercuita din poza. De unde as putea cumpara asa ceva ca nu pot sa ajung cu masina la un service. Nu pare greu de schimbat... E ?

post-2006-1242592553_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Mai bine o duci tractata la service.

Share this post


Link to post

lasa ca am mai fost eu la daewoo pe dorobanti dupa un accident mic si le-am zis sa-mi prinda bara ca sa ajung cu ea la Onesti unde stau si au spus ca trebuie sa las masina acolo sa o verifice. Plus ca toate problemele pe care le am la ea sunt numai din cauza unor mecanici incompetenti. Mi-au altfel de lichid de frana si mi s-au mancat garniturile, nu mi-au facut idle learn si reset ecm nici cand am schimbat injectoarele, nici cand am schimbat bujiile nici cand am schimbat fisele si acum mi s-a stricat bobina. As vrea sa stiu unde e un magazin de unde sa-mi cumpar cilindrul ala de ambreiaj si mai bine il montez eu.

Edited by andreib
Despre serice-uri si piese de schimb se dicuta in alte parti

Share this post


Link to post
Si poti sa-mi spui si unde e pacatoasa aia de valva PCV ca in manualul de service e specificata, dar n-am gasit-o pe nicaieri la intretinere si reparatii?

 

Mi-am gasit singur raspunsul la intrebare, citind topicul de probleme la Cielo. Il postez pentru ca ma gandesc ca mai sunt si altii care nu stiu.

 

"1.Valva PCV nu exista pe niciun model daewoo in afara de tico si matiz.Este trecuta in manuale dar ea nu exista. La cielo,espero si leganza debitul de gaze epurator este stabilit de marimea stutului din galeria de admisie iar la nubira de stutul din capacul culbutorilor."

 

TX ovi! :)

 

Deci daca vreti sa curatati sistemul PCV, cu o sarmulita si cu ceva rabdare ca sa scoateti mizeria se poate face treaba buna ;) .

 

Acum revin cu o alta intrebare: Ce facem cu EGR-ul? Am citit pe forumul Opel (unde EGR-ul e comandat de ECM) ca s-ar imbunatati performantele masinii pt ca se depunde multa mizerie in timp. La a le noastre e vacuumatic, dar cu siguranta e mizerie garla. L-a dat cineva jos? Cum a facut? Ce a gasit acolo?

Share this post


Link to post

EGR-ul il infunzi. Si o sa ai un motor mai curat si un fum ceva mai negru in spate la accelerarile mai brutale.

Share this post


Link to post

Povestesc aici ca poate isi da cineva cu parerea...

Am un coleg cu o Nubira 90% identica cu a mea, nimic tehnic care sa varieze doar ca eu am gaz :)

Trecem peste... azi ii urla alarma, si am coborat eu sa-i mut masina ca el avea treaba. Si dai la cheie, nimic! A uitat farurile aprinse...(da stiu, buzzer :D ) si masina nu mai pornea. Am tras si vaporul meu langa, am cuplat cabluri la baterii si am asteptat. Dupa vreo 15 min motorul abia a dat sa se invarta si atat...

 

Am amanat operatiunea pentru mai tarziu ca aveam alte treburi. Dupa vreo 4 ore merge iar la masina si cand am amenintat-o cu sufa a pornit la prima cheie... Fara curent dat de la alta masina, fara ajutor, pur si simplu am rotit cheia in contact. @-) .

 

Poate sa explice cineva, ce, cum, unde si de ce?!

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post
EGR-ul il infunzi. Si o sa ai un motor mai curat si un fum ceva mai negru in spate la accelerarile mai brutale.

 

Poti sa detaliezi un pic te rog operatiunea. Nu dauneaza motorului in vre-un fel?

 

@mike.omega: Nu inteleg ce ai vrut sa spui prin cuplarea bateriilor timp de 15 minute... Eu stiu ca trebuie sa te urci in masina cu care dai curent, o pornesti, o tii un pic accelerata si in timpul asta colegul cu bateria da la cheie pe masina lui. Masina lui porneste, se deconecteaza cablurile incepand cu borna minus si apoi trebuie sa dea o tura mai lunga ca sa o incarce ca lumea.

 

Metoda cuplatului baterie la baterie fara a porni masina cum am inteles ca ai facut tu nu este deloc OK pentru ca bateria se incarca cu un generator curent si nu cu un generator de tensiune. Daca se aplica metoda ta risti sa strici ambele baterii intrucat cea descarcata va trage un curent f mare la inceput si pe masura ce s-a incarcat un curent mai mic. Problema este ca bateria ta (cea buna) nu este gandita sa lucreze la curenti mari (zeci..sute de amperi) un timp atat de indelungat (ci doar scurta perioada cat porneste mototrul) si risti sa o distrugi.

 

Daca se aplica metoda prezentata de mine mai sus totul este ok, intrucat incarcatorul de pe masina celui care da curent va incarca pt scurt timp 2 baterii (dintre care oricum e plina)in acelasi timp, ceea ce nu dauneaza in nici un fel.

 

Probabil ce s-a intamplat in cazul colegului tau a fost si un transfer de energie din bateria ta in a lui, dar mai mult faptul ca a lasat-o sa se "odihneasca" 4 ore cu farurile stinse. In tot acest timp reactiile chimice din baterie au facut-o sa isi mai restabileasca o particica din capacitate cat sa reuseasca sa o porneasca la cheie.

Share this post


Link to post

Mike, se decuplase alarma cand incercai sa o pornesti?

Ches, e foarte simplu, se da jos egr-ul si se taie o garnitura identica cu cea pe care o are, dar fara gaura de trecere si gata. Dauneaza doar la ITP.

Share this post


Link to post

Si la catalizator probabil dauneaza. Cu toate acestea, la o masina euro 2 EGR-ul nu lucreaza decat in sarcini mari si nu vei simti o prea mare diferenta.

Share this post


Link to post

Ai mah! normal ca am pornit si motorul, doooh! Nu e prima oara cand folosesc cablurile :P

Orice alta parte electrica a masinii functiona, inclusiv alarma. Am ascultat dupa pompa, se amorsa si ea. Claxonul era si el prezent.

 

PS: stiu ca n-am precizat ca motorul meu era pornit in tot acest timp insa am presupus si eu ca e de la sine inteles :)

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Scuze, n-am vrut sa te simti aiurea, dar na, un sfat bun este totdeauna binevenit :) . In cazul asta si eu suspectez alarma. Intotdeauna fac probleme cand ti-e lumea mai draga. Eu m-am amuzat cand eram la mare in camping si un nene cu un cielo injura de mama focului alarma ca nu mai putea sa porneasca masina. La a mea e simplu, daca face probleme o scot in 2 minute. Am mai surubarit la ea cand ramasese blocat in modul valet si nu vroia nici moarta sa iasa :) ).

 

@Mircea&andreib: O sa-l dau jos intr-o zi cu soare si cand am timp de surubarit sa vad ce este pe acolo. Fac si poze si poate fac si o garnitura de obturare. Mircea, tu ai mers in felul asta cu a ta?

 

PS: Catalizatorul meu nu stiu in ce stare mai este ca de ceva vreme se aude un zgomot sport cand urc in ture. Ori sunt tobele, ori catalizatorul. O sa vad eu la ITP, peste cateva luni :D .

Share this post


Link to post

Nu e mai simplu sa se anuleze EGR-ul (desi personal nu va sugerez sa faceti asta :D ) scotind furtunasul de vacuum si infundind-ul cu un surub sau cui ? Zic si eu ... ar fi mult mai usor de testat si mult mai usor de revenit la starea initiala.

Share this post


Link to post

Salut!

Sunt un proaspat posesor de Nubira II Wagon 1.6 - 16 valve fabricatie 2005 (varianta cred ca este LX) - 116000 km

Poate ma ajutati si pe mine cu niste raspunsuri la urmatorele intrebati:

1. De ce naiba nu are airbaguri?? M-am jucat cu volanul si am reusit sa ii scot capacul central unde se afla claxonul. Surpriza!! Era gol sub el! Eu stiam ca are airbaguri in dotare. mA insel??

2. Cand o pornesc si este rece (chiar pe vremea asta) imi urca turatia la relanti in jur de 2000 - 2200 de ture, plus ca mai are si puseuri de scade la 1500 rpm si dupa aceea iar creste la 2000. Asta timp de vreo 10 min pana se incalzeste si revine la turatie normala. De la ce naiba face asta? Am auzit ceva de un regulator, poate imi explicati voi care e treaba.

3. Unde gasesc diverse ornamente din plastic de interior? Am cateva in portbagaj zgariate cam urat si ma gandeam sa le schimb.

Mersi anticipat!

Share this post


Link to post

1. - fiindca ai luat varianta SX

2. - e normal sa urce la 2000rpm cand o pornesti rece, dar nu e normal sa coboare si apoi sa urce de nebuna.

 

ps: vezi ca e un topic special cu probleme pt Nubira II

Succes

Share this post


Link to post

Nubira Wagon s-a fabricat doar in varianta SX. Pentru restul problemelor, citeste topicul despre Nubira 2 (adica acesta in care am mutat eu subiectul tau).

Share this post


Link to post

@soricaadrian: S-ar putea sa fie de la IAC. Curata-l si pe el, si clapeta de acceleratie: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15880. Nu e pozitionarea exact ca la Nubira, dar te prinzi tu. Pt IAC sa folosesti o carpa moale, fara solventi, iar pt clapeta un spray de tip "gum cutter". Nu uita sa cureti si locasul in care sta IAC-ul.

 

Bafta!

Share this post


Link to post

@ches - masina lui vad ca e din 2005, foarte posibil sa fie Euro3 si sa nu aibe IAC.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Salut!

Am reusit sa imi schimb si eu distributia, pompa de apa plus semeringuri axe, garnituri baie si capac colbutori.

Nu am scapat de problema cu supraturarea - chiar ieri, fiind motorul rece, se supratura intre 2000-3000 rpm. Cand se incalzeste dispare problema dar totusi trebuie rezolvata.

Mecanicul mi-a curatat clapeta cat a putut, dar se pare ca se deschide/inchide singura, si de aceea apare supraturatia. A incercat sa reinitializeze clapeta cu laptopul dar nu a reusit pentru ca nu avea soft compatibil. Am scos si borna + si am lasat-o ceva timp, dar degeaba.

Va rog sa imi recomandati un service/mecanic serios care are tester pentru Nubira.

Intre timp, nu imi mai merge indicatorul de temperatura apa din bord. Are idee cineva pe unde naiba e sonda??? ca eu nu am reusit sa o descopar.

Si in afara de asta, ma enerveaza foarte tare indicatorul de combustibil. Cu rezervorul plin se gaseste el sa scada cam la trtei sferturi sau spre jumatate, asa, aiurea. E posibil sa fie dus plutitorul din rezervor? pe unde il gasesc? Cumva sub bancheta? A incercat cineva sa il schimbe/curete?

Filtru de polen pe unde naiba e situat? Nu de alta dar am filtru nou si vreau sa il schimb!

 

Pe unde gasesc si eu un manual de reparatii NUBIRA II??

 

Multumesc anticipat!!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...