Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Si zici sa imi iau doua maini sa le numar sau e suficenta una?

Depinde daca ai avut sau nu tangente cu camatarii :D .

Adica cum ar veni, de unde sa stiu eu cate degete (mai) ai tu la o mana?

Share this post


Link to post

Inca vreo 2 cu LPG din fabrica ...si mai sint din astea..:

http://new.skoda-auto.com/en/about/info/news/News/Pages/OctaviaLPG.aspx

http://green.autoblog.com/2010/05/13/volkswagen-launches-lpg-polo-bifuel-in-europe/

 

Mai multe :

http://www.greencar.com/articles/vws-natural-gas-lpg-vehicles.php

 

A mai fost prin 2008 parca o chestie din asta apropo de pret...benzina 3.8 parca si gazul 3.2 ...atunci multa lume a trecut inapoi la benzina ...pt vreo 2 luni, ca au scazut repede preturile :) )

De atunci au avut grija sa pastreze "distanta" fata de benzina...

Acum de ex in Iasi e 3.2 GPL, si 95-ul de Petrom 5.45 parca ...spre Buzau, era si 2.85 GPL prin decembrie...

Share this post


Link to post

La mine diferenta e mult mai mare, GPL-ul e 65 centi iar benzina e 1.6-1.7€. GPL-ul ramane o afacere mai buna decat dieselul (motorina e in jur de 1.4€), mai ales pt cineva care o freaca prin oras si n-are nevoie de filtre de particule.

Share this post


Link to post

@lascarica:

 

Tu citesti linkurile alea sau le dai ca sa fie?

Share this post


Link to post

Tommy mai intii studiaza problema si dupa aia da cu presupusul...

GPL sint si pe masini din fabrica...numai ca nu se face reclama la ele...

Multi sint reticenti

Mai studiaza limba romana.. ca ie grele, o propozitie nu poti scrie si tu corect dupa atatia ani de forumuri :) Dai linkuri din 2009, 2010.. dar nu le vad deloc in ofertele de vanzare. Pai domnule fan jepeleu, chiar daca s-ar vinde cu gaz din fabrica, masina nu inseamna ca a fost proiectata pentru altceva decat pentru benzina, dar ca sa intelegi un sistem de injectie trebuie sa fii udat mai putin buretele. Nici mare parte dintre taximetristi nu mai folosesc gepeleu, poate te intrebi de ce.

Benzina merita la motoare mici si e inevitabila pt masini sport, la restul mai rentabil e dieselul. Jepeleul e bun acum iarna, daca ramai blocat poate pui de-o frigaruie.

Share this post


Link to post

Intreba lumea de exemple de masini cu GPL din fabrica...am dat exemple...nimeni nu a zis ca vrea sa-si cumpere acum ...

Si daca initial a fost proiectata pt benzina care e problema ? Fiabilitatea instalatiilor GPL a fost demonstrata deja...

Nu stiu citi taximetristi ai intrebat dar prin Iasi saptaminal la un singur montator trec pe GPL cel putin 4 masini...taxi , distributie marfa etc...motorizari incepind de la 1l...

Mare majoritate sint pe GPL...nu ar merge pe benzina decit daca ar fi moca...

Cum spuneam dai cu presupusul...si cei cu motoare mici vor sa faca economie daca fac multi km... iar la masini sport...s-a vazut si Porsche pe GPL :) ...si la polul opus H2 ...

Ai zis bine GePeLeu' e bun iarna ...pina la -10 -15 grade porneste mai usor direct pe GPL decit dieselul fara incalzire auxiliara...

Sint curios cum de ai ajuns la concluzia ca dieselul e mai rentabil...comparativ cu ce ?

Share this post


Link to post

Deci concluzia e ca aproape nimeni nu vinde din fabrica mutanti de astia cu GPL (sau 99% nu sunt cu jepeleu). QED.

Share this post


Link to post

Toyota models fitted with LPG compatible engine:

Toyota approved LPG Compatible Engines were produced for certain models (tabled below) on a special vehicle order basis only.

Model Model Code Engine Type Suffix Vehicle Production HiAce RZH103

RZH113 2RZ-E L0 Jan 2002 - Dec 2004 HiAce SBV RCH12

RCH22 2RZ-E L0 Jan 2002 - Nov 2003 HiLux

(4cyl. Engine only)

(4x2 only)

excluding ABS model RZN149

RZN154 3RZ-FE L0

- Sept 2002 - Jul 2003

Aug 2003 - Jan 2005 Camry

(V6 engine only) MCV36 1MZ-FE 14

52 Feb 2003 - Jul 2006 Avalon MCX10 1MZ-FE 2A

4A

6A Feb 2003 - Jun 2005 HiAce TRH201

TRH221

TRH223 2TR-FE - from Jan 2005 -

 

 

Si ceva mai nou:

http://world.honda.com/NaturalGas/

http://automobiles.honda.com/civic-natural-gas/specifications.aspx

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Ai zis bine GePeLeu' e bun iarna ...pina la -10 -15 grade porneste mai usor direct pe GPL decit dieselul fara incalzire auxiliara...

Eu n-am reusit niciodata sa pornesc Clio-ul direct pe gaz sub 10 grade Celsius. Bine, era secventiala, la instalatiile vechi e posibil sa mearga, dar e cam lichid gazul ala.

 

Cand ma refeream la "din fabrica", ma refeream la un motor care are supapele, forma chiulasei, a pistonului, pozitionarea bujiei, etc, etc, in asa fel incat sa arda optim gazul, sa aiba un calculator de injectie care sa aiba mape atat pe benzina cat si pe gaz, sa nu necesite toata ziua recalibrare. Nici macar pe Logan, unde se lauda ca au GPL din fabrica, motorul nu e proiectat pentru asa ceva, ci doar are o chiulasa mai rezistenta si alte supape, in rest instalatia aia e montata ca la orice garaj montator GPL.

 

Eu unul nu vad in GPL o solutie, atata timp cat toate aceste tendinte in evolutia motoarelor sunt dictate de accizele impuse carburantilor. Cu totii stim ca un litru de benzina fara alte taxe si accize costa mai putin de cat costa GPL-ul acum, prin urmare, daca s-ar umple piata de motoare pe GPL, ar creste si pretul acestuia. Daca ar aparea CNG-ul la noi, statul ar acciza gazul natural, inclusiv cel folosit la centrala de apartament (la fel cum se plateste taxa de drum cu benzina dintr-o drujba).

 

Nu-s ecologist, nu-s fan diesel, dar eu asta as alege daca as face multi kilometri. O masina pe GPL nu e suficient de fiabila pentru un astfel de regim.

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce va grabiti unii sa trageti concluzii doar pe baza experientelelor proprii... Am vazut recent in Germania loturi intregi de taxi-uri Passat noi-noute pe gpl, asta spune ceva, nu? Cat de fiabila vrei sa fie Laur? Eu am 75.000 pe GPL fara probleme la motor, am schimbat deunazi kit-ul de reparatie vaporizator Landi doar ca era timpul, merge la fel de bine ca la inceput. Am un amic cu Rav4 pe GPL, merge superb masina aia, desi are 10 ani si peste 300.000 km.

Edited by Wolfman

Share this post


Link to post

Secventialele au si ele pornirea de urgenta direct pe GPL...greu dar merg...depinde si cum sint reglate/setate...

Instalatiile noi, bune, au reglaje mult mai multe decit cele de acum 3-4 ani...pe linga autocalibrare si "tabelul" sau curba factorilor de multiplicare, au corectii functie de temp, presiune, rpm, autocorectie functie de MAP, harti pt partial load si full load (la ultima tine cont si de sonda lambda) ...pe linga asta "sar" imediat pe benzina daca nu sint indeplinite conditiile de buna functionare...

Instalatia de pe Logan de fabrica e slaba...injectoarele proaste si scumpe...chiar si asa Loganurile GPL daca sint intretinute duc fara probleme 300.000km in regim de taxi...ceea e e oarecum de ajuns pt o masina de familie...inseamna ~ 10ani de folosire...

Si taximetristii, multi dintre ei nu au grija de masini...la modul schimbarii filtrelor de GPL cu cioncanul si surubelnita dupa 60-70.000km cind ajung sa se pietrifice :) ... si totusi functioneaza...relativ bine...

Am specificat mai sus, DACA e reglata cum trebuie instalatia (una buna) si facuta intretinerea la timp, masina poate duce multi km...la fel ca si pe benzina...

Daca mergi pe combinatia masina cu motorizare noua si instalatie low cost gen cea de pe Logan mai bine te lasi...nu poti pune STAG 200 pe un motor cu sonda UEGO...ai sa albesti de cite check-uri aprinse ai sa vezi...asta daca iti pasa :)

Daca alegerea e facuta corect ,montajul si reglajul facut BINE atunci ai toate sansele sa-ti mearga aproape ca pe benzina, cu diferente insesizabile...dar asta e cam greu in Ro...

Si nu ma refer la instalatii neaparat de top gen PRINS, cum am vazut multe prin tari ca Germania, Olanda, Franta...deja alea sint in alta clasa de preturi dar si de fiabilitate...

Dieselul e ok daca intradevar faci foarte multi km, pe extern ...

Dar daca vrei sa-ti scazi costurile /km cu mers mai mult urban,dieselul cam iese din discutie... deja mersul bara la bara, cu motorul rece pe distante scurte, etc scurteaza mult viata unui diesel...sa mai zic de pornirile pe timp rece, ca masina se incalzeste dupa ce ajungi la destinatie (fara incalzire auxiliara) , ca intretinerea e mai costisitoare decit la un benzinar clasic MPI... costul initial mai mare la diesel sa zicem ca e echivalent cu pretul instalatiei GPL...

TSI-ul sa zicem ca ar fi o solutie...dar multe din motorizari sint inca in perioada de "tinerete"...cu destule probleme...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

@Laurentiu

Nubira mea a facut 184000km din care 99% pe GPL. Si inca mai tinea, ca n-a ajuns la fier vechi ci la o noua proprietareasa dupa ce a trecut fara probleme controlul tehnic. Nu stiu daca ajunge la 1 milion, insa wtf, nimeni nu mai tine masinile atat de mult. Si n-avea cine stie ce tehnologie, era o instalatie mai primitiva decat cele secventiale, un hibrid intre secventiala si mixer.

Share this post


Link to post

Oferta valabila pt curiosi, Skoda Octavia euro 5 :

http://www.bradytrad...2011_Brady.pdf

Si una mai de teren:

http://www.subarumotors.ro/subaru-gpl/docs/sistem_subaru_gpl.pdf

Intradevar oferta e destul de subtire...cel putin la noi ...dar multi au sa scoata pe piata cu oferta pt TSI...Landi Renzo lucreaza printre altele cu Toyota, Seat la noi motorizari TSI si diesel bi-fuel...

O explicatie pt lipsa de oferte "din fabrica" este varianta mult mai lejera a conversiei dupa cumparare a unei masini noi...

Iti alegi ce masina vrei, motorizare, dotari etc si daca vrei GPL faci conversia la un dealer autorizat...unde poti gasi instalatii dedicate pe marca/motorizare...

Producatorul auto nu isi mai bate capul cu montajul pe linia lui de montaj...

Tommy vad ca stai slab la aritmetica...inca mai calculezi la rentabilitate, sau la tine era axioma ? :) )

 

"Benzina merita la motoare mici si e inevitabila pt masini sport,..."

Sint unii care nu au auzit de concluziile lui Tommy:

http://www.promotor...g-power-7895738

 

Sau asta nu e la categoria sport? O fi una de dus la piata? Timpiti nemtii astia...

P.S. cititi si comentariile...cel putin primele 2 :)

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Mai.. lascarica, pretul carburantului este ultima mea grija, numai cat am stat cu tine pe forum dupa program am facut bani de 2 rezervoare :) )

Tu ce ai produs? :)

Ti-am demonstrat ca jepeleul este o gaselnita after market, ce vrei sa-ti mai repet?

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Pai atunci macar abtine-te de la afirmatii nedocumentate...ignora subiectul ...tot esti pe dinafara...

Nu toti sint "fericiti" ca tine... altii sint "bogati cu duhul" ...

 

P.S. replica "lu' matale" e de la Jiji ? Din ciclul " a mea e mai mare decit a ta" ...pare cunoscut stilul...Mertz...Maybach...acusi si tu...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Pai care e spilul sa dai banii de benzina in avans pe 3 ani pe o instalatie de gaz? :) Mai mergi 3 ani si ai ajuns tot acolo si cu masina buna de aruncat.

Daca ai merge 400km la zi, zi de zi, ai avea un argument, asa e doar teapa si chin, deh, zapada, vijelia, soarta.

Share this post


Link to post

Acu' ma bag si eu. Vad ca toata lumea este de acord cu: multi km = diesel / putini km = benzina; totusi ce inseamna, in consum, 10 km parcursi intr-o ora? Ce inseamna un compresor de AC pe un benzinar vs diesel?

Share this post


Link to post

Eu am o parere usor diferita, discutand strict de rentabilitate ca bani.

Cand motorina se va apropia de dublul benzinei atunci merita o asemenea discutie, deocamdata dizelul este mai rentabil din punct de vedere banesc, decat benzina.

Si daca stii sa mergi cu el si il intretii corespunzator, e si mai fiabil ca un benzinar. Dezavantajele sunt altele insa nicidecum de natura baneasca.

 

Cei care se plang de diesel ca se strica des le recomand o masina noua, nu ultimul jaf adus din Germania sau, mai rau, din Romania.

 

Si ca idee eu sunt fan benzinar si detinator de ambele momentan, iar la cat (si cum) merg eu cu masina intotdeuna voi avea (si) un benzinar sub piciorul drept.

Chestie de gusturi, senzatii care uneori conteaza mai mult decat economia :) .

 

@papie Faci ca la tractor, in litri pe ora, =))

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Calculele astea s-ar putea sa se schimbe cand cand se schimba si costurile "conexe".

 

De exemplu la mine, la puteri similare dieselul are taxe de drum mai mari, taxa de inmatriculare mai mare, si asigurare mai mare. Si evident, e ceva mai scump la achizitie. Una peste alta, in cazul meu daca fac 0km/an, dieselul ma costa aprox 500€ anual in plus (comparat in cazul meu cu motorul de 2 kile diesel).

Motorina inca e mai ieftina, insa daca nu merg 12-15kkm pe an nu reusesc sa amortizez diferentele de costuri fixe. Asta chiar presupunand ca fiabilitatea si costurile de intretinere sunt echivalente si ca ambii producatori "fura" cu 30% la consumul declarat. Dieselul ar fi mai rentabil daca as renunta la casco de exemplu, ceea ce dovedeste ca chiar si pentru acelasi cumparator modificarea ipotezelor poate modifica rentabilitatea.

 

Din experienta de pana acum insa la diesel e mai greu de ajuns la consumul din carte decat la benzinare, proportional diferenta intre consumul declarat si cel real in cazul meu la diesel a fost mai mare decat la benzinarele de pana acum.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Tommy ori iar scrii prin somn ori aritmetica e "grele"...

La actuala in 2 ani am facut deja oarecare economie ~2000RON...si nu merg mai mult de 17.000km/an...dar majoritar oras...

Daca as merge numai extern intradevar nu se merita ...intram pe "profit" dupa 4 ani sau ~60.000km...

In oras pret/km la nivelul unui consum diesel de ~7%...cine scoate consumul asta? Excludem "ascutitorile" si/sau motorizarile sub 100CP...

 

Dj_Dark nu prea ai dreptate apropo de pret dublu etc...putine diesel-uri consuma sub 5% extern asta la mers linistit ... in aceleasi conditii o benzinara are consum de 6-7% maxim...de ce pretul ar trebui sa fie dublu ?

Excludem cazul motorinei de la TIR-isti :)

Masina noua e oarecum loterie...devalorizare rapida...stiu destule cazuri de masini noi cu probleme mari sub 50.000km...si nu e numai la diesel...servo picat, turbine, A/C, lant distributie, cauze idioate nerecunoscute de service motivate gen "dop de gheata" la masina noua sub 2500km ...si nu e vorba de o marca anume...

Chiar daca optezi pt o motorizare veche si fiabila poti avea probleme din cauza "optimizarii" costurilor la restul masinii...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

Dizelul are cuplu de jos, nu trebuie turat ca sa scoti ceva din el, daca mergi numai acolo plaja 1800-3000 maxim consuma bine si nici nu dormi in trafic.

Benzinarul ca sa scoti acelasi lucru din el trebuie turat mai mult.

Ca idee eu am consum asa (in ideea in care am acelasi picior) in Bucuresti

Espero 1.5 benzina 10-12 l/100km

Corsa 1.3 diesel 6-7l /100km

Matiz 1.0 benzina 8l/100km

 

Nici una nu e menajata deloc. Imi pare rau ca nu am pus mana pe o Corsa de 1.2 benzina sa fac un consum in Bucuresti, asa vedem exact care e treaba.

Share this post


Link to post

Cu diesel-ul se merge oarecum subturat in oras...turbina dupa cite stiu intra in regim la 2200-2500rpm...

Faci economie la turatii joase ---turatii joase = turbina cu probleme..

 

Pai ziceam sa comparam "tigai" in aceeasi gama...dar si asa ...

Ajung cu o masina de familie de 100CP la ~ acelasi pret/km cu o "ascutitoare" de 75CP gen Corsa 1.3l...

Ai sa fii oarecum dezamagit de consum la motoarele de 1.2 1.4l ...

Share this post


Link to post

Cele cateva masini diesel cu care am mers intrau de la 1800 (se si aude). Mai merg si sub turatia asta insa aproape niciodata nu o calc blana sub 1800.

Tocmai pentru a compara aceeasi masina cu motorizari diferite vroiam sa conduc o corsa cu 1.2 insa parerea mea ca ma voi speria de consum (probabil un 9/100) in acelasi regim.

Vorbim aici de mers oarecum normal spre sportiv, nu sa ma tarai de la semafor cand plec.

 

PS Inca o chestie, corsa consuma mai mult daca trec de 3000 de ture. Spun asta pentru ca nu prea vad diferenta de consum intre urban (unde rar sar de 3000 de ture) si extern (unde merg cam 120 si peste, asta ineamna minim vre-o 3500).

Mai conteaza si ce motorina bagi, cat de frig e afara cand am luat prima data masina la sfarsitul verii am reusit 5 % extern in conditiile in care am facut transalpina si la intoarcere era tarziu si numai 130-140 am tinut-o. Acum iarna greu ma scot asa ceva, ultima oara am scos 7 in bucuresti.

 

PS Cu espero acelasi traseu luam vre-o 9 medie cam la acelasi regim de viteza.

Share this post


Link to post

Dj, la 130 km/h cred ca ai 3000 de ture, abia. :-? Sau cel putin asa stiu de la 1.4 HDi, pt ca nu cred ca-i diferenta asa mare.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...