Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Cu 1a aproape de rosu eşti la 60, cu a 2a treci de 100 în cazul Civicului de 1.8 (să mă corecteze Satori dacă greşesc) Şi atunci, întrebarea e... care aglomeraţie de ai mers cu viteza aia? ...

A turat-o pe loc, de nervi.

Share this post


Link to post

Oricum pester 3500 ture nu se mai cheama ca poti sa te uiti la consum si ca ala e real. Este deja un stil agresiv de condus si deci depaseste notiunea de consum mediu.

Da poti sa mergi in 6500 ture chiar si in cel mai aglomerat trafic, sa te zbati de pomana sa prinzi locul X la semafor nerealizand insa nimic. Dar poti sa o faci. Asta nu inseamna ca asa faci in mai mult de 3% din cazuri si deci consumul de atunci e irelevant.

Cat despre CC in oras :

Din cate stiu el intra in functiune peste o anumita valoare ( 50-60 km/h ) deci UNDE gasiti voi portiuni atat de libere in oras incat sa activati CCul si sa il tineti activat mai mult de 20 secunde ? Exista locuri prin oras / Bucuresti unde sa mergi mai mult de 3-400 metrii fara sa atingi frana deloc ?

Iar acea limita inferioara ed 50-60 km/h e pusa special spre a NU folosii CCul in oras. Pentru ca e mult prea aglomerat ORICE oras ca sa nu ti piciorul pe vre-una din pedale.

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
S-a dus pe dracu... cum naiba au scos astia 5.3l/100km din motorul meu nu imi dau seama.

 

 

PAi scrie in articol... au mers cu 110 pe autostrada si 90 in rest. Tu ai reusit performanta asta vreodata? :D

Share this post


Link to post

N-are atata autostrada pentru a obtine media (vezi distanta parcursa de ei, vreo 1000 km).

Edited by tolin

Share this post


Link to post
Exista locuri prin oras / Bucuresti unde sa mergi mai mult de 3-400 metrii fara sa atingi frana deloc ?

 

Noaptea da.

Clar dieselu' nu mai e o afacere... spun asta pentru că am condus azi un Logan 1.4eMPeI vreo 70km prin oraş, iniţial resetând CBul, şi consumul mediu a fost de 7.1 =)) ) la o viteză medie de 27kmph... bune maşini dom'ne, şi eftine, si economice, primeşti şi multă tablă, mult plastic de banii aia :D

Edited by EM!L

Share this post


Link to post
Noaptea da.

 

Cand zici consum mediu oare nu te referi by deffault la traficul din zi ?

Testele nu se fac pe valori de zi ?

Asa noaptea pe la 3 dimineata putem sa mergem si noi pe autostrazile noastre fara sa atingem frana 200 km, poate sa intalnesti 10-20 masini maxim in acea distanta la acea ora. Dar ia incearca sa faci asta maine pe la 11 dimineata !.

Share this post


Link to post
S-a dus pe dracu... cum naiba au scos astia 5.3l/100km din motorul meu nu imi dau seama.

Simplu: autostrada dreapta, fara mari dealuri, tinut constant la 65 mph de adormi la volan. In asemenea conditii cu un matiz cred ca scoti 3 si ceva la suta :) ) .

Share this post


Link to post

Daca am scos cu batrinica mea 6,2/100 pe traseul Bucuresti-Sinaia si retur, iarna, 4 oameni si echipamente de schi, mers foarte constant cu maxim de 100, sint sigur ca Honda poate scoate 5,5 in conditii similare. Dat fiind pretul motorinei vs. pretul benzinei, cit ar trebui sa consume un diesel ca sa mai fie "o afacere" ? Dupa calculele mele, pe undeva la 4,2%-4,5% E plauzibil ?

Share this post


Link to post

Salex, e foarte plauzibil un consum de 4,5/100 de km. Dieselul mai e o afacere cand diferenta de achizitie fata de pretul al variantei pe benzina e macar 500-600 de euro; e drept ca sunt putine astfel de cazuri. In cazul meu diferenta de pret fata de varianta pe benzina a fost 577 euro; aceasta diferenta, la preturile actuale ale carburantilor si la consumurile date de producator, o voi amortiza in aprox. 35000 de km (desi în practica varianta pe benzina e mai papacioasa). O sa spuneti ca reviziile/întretinerea sunt mai scumpe, dar în afara de filtru de motorina (ce se schimba la fiecare 40 000 de km), nu difera mult fata de o revizie la benzinara.

Share this post


Link to post

Eu am avut 3 benzinare in trecut (din '82, '92 si '00). La toate am reusit sa scot consumul dat de producator atunci cand am tinut musai sa incerc, sau chiar sub. Si cand nu tineam neaparat, depaseam cu vre-o 10-15% ce scrie in carte.

La dieselul actual am dubii ca voi reusi vreodata sa scot consumul din carte. Daca ma chinui, ajung cam la 10% peste... iar daca nu ma chinui, sunt la 35% peste...

Share this post


Link to post
Dat fiind pretul motorinei vs. pretul benzinei, cit ar trebui sa consume un diesel ca sa mai fie "o afacere" ? Dupa calculele mele, pe undeva la 4,2%-4,5% E plauzibil ?

Un diesel de la Honda (2.2 Ctdi-ul că are tot 140cp)? Dacă au reuşit ei puţin peste 5 cu benzinara, cred că in aceleaşi condiţii reuşeau şi cu dieselul.

Până la urmă, după părerea mea, nu toată lumea când îşi cumpără o maşină se gândeşte la "afacere". Pur şi simplu unii preferă benzinarele, unii tractoarele :D

Share this post


Link to post

Asa e, unii sunt fani de masini de tuns iarba sau rasnite de o litra, altii prefera un motor barbatesc care trage sanatos de la doo mii :)

Sa conduci ca si canadienii aia mi se pare aberant sa fiu sincer. Cand naiba reusesti sa te abtii s-o calci intr-o calatorie de mii de km? Mergi un an cu masina cateva zeci de mii de km, facand naveta, vacante, drumuri la Carrefour samd, trage linie si vezi ce consum ai scos. Adauga puncte pentru cat de bine te-ai simtit la volan, scade daca te-a usturat buzunarul la service si abia apoi da-ti cu parerea daca masina de-o conduci e afacere sau nu.

Share this post


Link to post

La orice centru de recrutare poti vedea aceasta lozinca: "Tara te vrea barbat".

Share this post


Link to post
Adauga puncte pentru cat de bine te-ai simtit la volan, scade daca te-a usturat buzunarul la service si abia apoi da-ti cu parerea daca masina de-o conduci e afacere sau nu.

 

Dacă ajungi să-ţi pui problema "cât de bine te-ai simţit la volan", înseamnă că eşti pasionat. Caz în care îti iei maşina care îti satisface pasiunea... indiferent cât de mult/puţin te ustură buzunarul.

Se cam exclud variantele :)

Şi ce e amuzant e că, de regulă, cei care fac calcule peste calcule referitoare la rentabilitate, la economiile făcute luând modelul X cu motorizarea Y, de regulă ies în pierdere.

Share this post


Link to post
Asa e, unii sunt fani de masini de tuns iarba sau rasnite de o litra, altii prefera un motor barbatesc care trage sanatos de la doo mii :)

Sa conduci ca si canadienii aia mi se pare aberant sa fiu sincer. Cand naiba reusesti sa te abtii s-o calci intr-o calatorie de mii de km?

 

Ti se pare aberant? Totald e acord, dar asa mergi si tu.. aia au mers cu 110, tu nu treci de 120 :)

Share this post


Link to post

Auzi, pot si eu sa ma sui in masina cu plinul facut, directia Darwin. Fara aer conditionat, la viteza constanta pe cruise control de 110 km/h o sa consum 4 litri si ceva pe suta de km. Dovedeste asta ca diesel-ul e mai afacere decat Civic-ul de 1.8 din moment ce consum mai putin cu un litru la suta? Nicidecum, mai degraba ar fi o dovada ca-s... canadian :) Dupa parerea mea, daca-ti cumperi o masina si esti stresat non stop de cat consuma, ei bine atunci ar fi trebuit sa-ti iei una mai mica sau mai diesel, ha ha ha! Unul din avantajele diesel-ului e ca nu e atat de sensibil la "talpa" ca si un benzinar. Cu alte cuvinte diferenta de consum intre condusul economic si cel lunatic e mult mai mica decat la un Otto.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
...altii prefera un motor barbatesc care trage sanatos de la doo mii

Altii, si mai barbati, prefera sa auda si sunetul motorului la 5000 rpm si 'tragere sanatoasa'! Asta nu inseamna ca aia cu 2000 rpm sint fatalai. > :)

Share this post


Link to post

Am o curiozitate: cat consuma un benzinar pe la 130-140? Dar un dizelar? Stiu ca depinde de mai multi factori dar ma intereseaza in cazul vostru. Asta asa... sa vad care renteaza mai mult :D

Share this post


Link to post

Am văzut o reluare mai veche a unei emisiuni cu şi despre maşini, cândva când preţul motorinei era înca undeva la 3/4 din preţul benzinei şi comparând 2 Forduri Mondeo, unul diesel şi unul pe benzină au tras concluzia că dupa 15k parcurşi, cei care optează pentru varianta diesel economisesc undeva la 160 lire sterline =)) În condiţiile actuale...

Share this post


Link to post

Nu stiu daca e cel mai bun exemplu. Motoarele diesel de la Ford consuma mult. Mai concret, am un prieten cu un Ford Focus de 105 sau 110 cai, care consuma cat mine, care am 170. Ca sa nu mai dau exemplu TDI-ul de 105 cai, sau chiar DCI-ul de la Renault, al caror consum e foarte mic.

Edited by hades

Share this post


Link to post
Din cate stiu el intra in functiune peste o anumita valoare ( 50-60 km/h )

La toate care le stiu (inclusiv a mea) se poate activa de la 40km/h.

Share this post


Link to post

La mine intra FIX la 50 km/h pe ac.

Share this post


Link to post
Nu stiu daca e cel mai bun exemplu. Motoarele diesel de la Ford consuma mult. Mai concret, am un prieten cu un Ford Focus de 105 sau 110 cai, care consuma cat mine, care am 170.

 

Eu sunt de părere că e. Cel puţin în respectivul experiment. Doar nu era să testeze benzinarul de pe Mondeo-ul respectiv cu un Dci de 65cp de pe un Reno.

La fel dacă ar fi fost propus ca model de test un Golf să zicem, mi s-ar fi părut normal să ia 1.6-le de 102 să îl compare cu Tdi-ul de 105, la Reno dieselul de 70 cu benzinarul de 75...

Share this post


Link to post
N-are atata autostrada pentru a obtine media (vezi distanta parcursa de ei, vreo 1000 km).

 

Se poate, alegi doua poduri de pe A1 si te invarti intre ele pana iti vine acru in gura.

 

Terminati cu folosirea CC pentru consum, acesta mareste consumul nu il micsoreaza!

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Bre poate pana capiezi :) . Acru in gura iti vine altfel :P .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...