Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Vezi ca-i 80-120 km/h... Si vrei nu vrei, asta e standardul. E un indicator foarte bun al elasticitatii motorului si a cutiei de viteze.

Am citat datele de la BMW-ul local pentru ca pe alea le stiam. Daca vrei dam la pace, mergem la site-ul bavarezilor de la ei acasa si ne documentam.

 

In alta ordine de idei, esti cu adevarat simpatic atunci cand spui ca 123d "are veleitati sportive". Un Golf GTI, Astra 2.0 Turbo sau o Civic Type R, care au aceiasi putere la exact aceiasi cilindree, sunt sportive da' BMW-ul nu e, are doar veleitati. Asta in ciuda faptului ca are si tractiune spate, asa cum are orice sportiva serioasa, si asta duce la un demaraj ceva mai rapid. Nu vad absolut nici o logica in rationamentul tau sau al celor care spun ca un diesel n-are cum sa fie sportiv cand are performante similare sau chiar mai bune decat ale altor hot hatch-uri de pe piata. Pentru mine ce conteaza in primul rand e performanta. Nu sunt unul din aia care-si pune toba Borla pe Leganza, o aude cum baraie si-si spune "E clar, sunt cu cel putin 3 secunde mai rapid la 100 km/h acuma!" :)

 

I-as intreba pe cei care-mi critica de zor masina: ati condus vreodata un CDTi? Lasati-ma cu TDI-urile de 68 de cai din anii '90, eu vorbesc de un CDTi de 150 CP. Daca nu, scuzati-ma ca intreb, cum puteti fi luati in serios cand scrieti ce scrieti? Eu unul am avut sau condus cam tot ce-a fabricat Daewoo de la Cielo incoace, asa ca sunt in masura sa vorbesc despre oricare din masinile voastre daca e cazul. Dar voi?

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Pe langa faptul ca hot hatchurile de la vw, opel si honda au aprox 30 de cai sau mai mult in plus si 0.5sec sau mai mult in minus la suta fata de 123d comparatia e cam aiurea. 123d-ul e clasa premium, de ce nu o compari cu 135d-ul sau cu S3-ul? In comparatie cu acestea, are doar veleitati sportive.

Practic 135i: 0-100: 5.3sec

123d: 0-100: 7 sec

 

Nu sunt unul din aia care-si pune toba Borla pe Leganza, o aude cum baraie si-si spune "E clar, sunt cu cel putin 3 secunde mai rapid la 100 km/h acuma!" :)

 

Asta e un topic generalist, si ce ai facut tu mai sus e atac la persoana, concediu placut ;) .

 

Edit, faptul cu condusul, sta cam asa:

Inca odata, acest topic e unul generalist, pentru cele despre masina proprie si alte demonstratii exista cele de viteza maxima, acceleratie 0-100, succes acolo.

Faptul ca vii pe un forum daewoo sa etalezi marele 1.9 cdti e... cum ar zice un clasic in viata "de mare porc".

Aici masinile noastre daewoo(de acea nubira pe GPL de care zici) sunt masini peste medie ( media setata de obicei de catre loganuri de 1.4 si 1.6 8v).

Dupa cum ziceai si singur, de unde vorbesti tu Impreza WRX e ceva normal , comun, in timp ce cdti-ul ala e marea necunoscuta.

Deci daca oamenii in mod normal acolo se plimba cu Impreza WRX, cred ca e foarte frustrant sa te strecori nevazut cu un 1.9 diesel, asa ca vii sa iti dai frustrarile pe noi astia mai sarantoci din romanica care merg cu daewoo. Patetic.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Sa-ti raspund pe rand:

 

1. N-a fost intentia mea sa etalez nimica. Nici de masinile voastre nu m-am legat, asa cum au facut-o cativa cand veni vorba de a mea.

2. Sunt pe un forum Daewoo pentru ca am si eu unul. Thread-ul asta este despre avantajul diesel-ului si de ce ar fi o afacere iar eu exact despre asta vorbesc.

3. Nu sunt frustrat deloc de faptul ca n-am WRX. Daca banuiam ca as fi fost, mi-as fi cumparat unul. Rex-ul e destul de comun aici pentru ca taxele vamale aplicate masinilor japoneze sunt mult mai mici decat in Europa. Un alt motiv important e ca Subaru e o marca foarte iubita in Australia, ca dovada vinde cele mai multe masini aici, raportat la numarul de locuitori. Un rex nou te costa 24,000 EURO pus pe drum. A mea a fost 18,000 EURO. Crede-ma, diferenta nu s-ar fi simtit mai deloc la un lease de 3 ani.

Share this post


Link to post

Eu am de gand sa sanctionez pe oricare care mai mentioneaza altceva decat un aspect tehnic sau economic al unei masini. Orice comparatie sau iluzie ironica va fi stearsa. Pliiiz, nu puteti sa va rezumati la o batalie de inteligente, trebuie neaparat sa apelati si la marlanii?

 

Multumesc!

Share this post


Link to post
Iar Honda Civic de 140 CP, din cate am citit in datele oficiale, e 9.8, nu 8.9! Ma refer la sedan, hatch-ul e vandut aici doar ca Type R. Heh, ala cu toti ce 200 CP si 17,000 rpm are nevoie de 7.9 secunde...

 

http://www.hondaauto.ro/file.php?page=5d Sunt 8.9s indiferent daca stii sau nu engleza.

La TypeR trebuie sa schimbi a 3-a ca sa ajungi la 100kmh, parca. Desi asta penalizeaza 0-100kmh (care oricum iese bine), te avantajeaza dupa.

Share this post


Link to post

Multumesc alx. Eu unul promit sa ma rezum doar la comparatii intre performanta motoarelor. Chiar nu vad rostul afirmatiilor fara substanta, care nu sunt bazate pe date tehnice.

 

Sunt entuziasmat de 123d pentru ca anunta inceputul uneii noi generatii de motoare diesel, si anume cele twin-turbo. Da, 123d e din clasa premium datorita marcii, dar GM are deja un motor de 1.9 CDTi cu doua turbine si 180 CP pe cateva modele Saab. Cu siguranta urmatorul model Astra va fi propulsata de motorul asta. Trebuie sa fiti de acord ca mai mainstream decat Opel Astra nu se poate :)

Share this post


Link to post
Cu siguranta BMW stie cate ceva despre motare si cutii de viteza, ar fi putut sa-i puna benzinarului ceva p'acolo ca sa scoata cuplu de Matiz si sa-i rupa gura lu' 120d.

Am sa o repet pana o sa pricepi:

CUPLUL UNEI MASINI TINE DE DEMULTIPLICAREA CUTIEI DE VITEZE SI POATE FI ORI MAI MIC, ORI MAI MARE FATA DE CUPLUL MOTOR

Ce-i asa greu de inteles ca, cu ajutorul unei cutii de viteze scurte, de la 1nM produsi de motor, poti aduce 2-3nM (poate si mai mult) la roata, dupa cum, in rapoartele superioare, la 1nM produsi de motor, poti sa ramai cu 0.5nM la roata.

Matizul nu are 300nM la motor, n-am zis asta nici o secunda, are doar 68.6 nM la 4600 de ture LA MOTOR.

Cu o cutie scurta, poti pune acei peste 300nM pe asfalt, dupa cum poti pune si mai mult, in functie de demultiplicarea cutiei.

CUPLUL SE OBTINE DIN DEMULTIPLICARE

Eu asta stiu despre cuplu, si de asta rad pe sub mustata cand tot ii tragi cu aia 250nM sau cat ai la Astra ta de 150 CP. Pentru ca, daca ai avea doar 250nM la 2000 de ture in treapta 1, de-abia ai putea pleca de pe loc. Cuplul ala (sau pe acolo) il ai la 2000 de ture in a 4-a sau in a 5-a LA ROATA, atunci simti valoarea de 200 de nM. Si ea de fapt e un rahat. In treapta 1 la 2000 de ture ai peste 5-600 nM, asta n-o stiai, nu? :) )

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Am tot spus-o si am demonstrat-o cu cifre ca o cutie de viteze de pe un autoturism diesel nu difera atat de dramatic de cele ale suratelor lor pe benzina. Prin urmare singura concluzie logica pe care o pot trage e ca ai nevoie de cuplu la motor ca sa ai ce pune la roti, de acord? Tocmai ai spus ca Matizul are 68.9 Nm la motor. Un diesel de 1.9 are 320 Nm tot la motor. Explica te rog cum un Matiz si un CDTi sunt pe aceiasi planeta cand vorbim de cuplu.

Share this post


Link to post

Citeste te rog postul de aici ar trebui citit de toti cei care mai cred despre cuplu ca ramane constant la roata indiferent de treapta de viteza selectata

post-79-1197703718_thumb.jpg

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
Eu am de gand sa sanctionez pe oricare care mai mentioneaza altceva decat un aspect tehnic sau economic al unei masini. Orice comparatie sau iluzie ironica va fi stearsa. Pliiiz, nu puteti sa va rezumati la o batalie de inteligente, trebuie neaparat sa apelati si la marlanii?

 

Multumesc!

Pai asa si trebuie, dar daca omul intreaba a n-oara daca am condus un diesel nou, si i-am mai raspuns ca dieselul lui e o gluma pe linga ce am condus eu, nu pot sa nu ma intreb.. unde trebuie sa aplici sanctiunea? :)

Aceeasi intrebare te rog si pentru nenumaratele afirmatii si ofense adusa unui mare numar de colegi.

E faina asta cu batalia de inteligente, aproape ca suna ideatic ;)

Plus.. faptul ca astra aia arata ca dracu in opinia mea, de ce sa fie sanctionat?

NU e aspect al unei afaceri? Sa fim seriosi, la o revanzare e.

Faptul ca omul isi lauda marfa mai ceva ca samsarii de la vitan nu e un aspect comercial si face parte din reclama si intoxicare si e mentionat ca neregulamentar pe forumul asta nu poate fi discutat on-topic?

Dar sirul nesfarsit de aberatii despre cat de interesanta e o astra comparativ cu una din cele mai bune masini facute in istorie (nota bene wrx) nu ar trebui sanctionat macar cu umor, dupa tine?

Si in atata mocirla, un link pentru incantarea spiritului ;) ( http://www.youtube.com/watch?v=A8-zbfdPfRg...feature=related )

si pentru a se vedea ce inseamna o masina cu veleitati sportive, si o mica lectie in direct.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Nu-mi aduc aminte sa fi spus vreodata ca cuplul e constant la roata, indiferent de viteza selectata. Ce spun e ca tabelul ala, din punctul meu de vedere, e absolut irelevant. Producatorul da valoarea cuplului la motor pentru ca, in definitiv, cuplul se produce in motor si nu depinde de cutie. Il ai sau nu-l ai, functie de tipul motorului, capacitatea cilindrica si mai stiu eu ce.

Normal ca la roata cuplul variaza functie de treapta de viteza. Oricine stie ca rupi aderenta usor in treptele inferioare si mai greu in cele superioare. Refuz insa sa cred ca un motor pe benzina cu un cuplu motor maxim de 170 Nm va pune la roata mai multi Nm decat un diesel de 320 Nm in conditiile in care rapoartele cutiilor sunt comparabile si rotile au acelasi diametru. E pur si simplu imposibil.

Share this post


Link to post

Mai oamenilor, e sambata dimineata, nu aveti altceva mai bun de facut, de exemplu sa dormiti? :)

 

@wallaby omule da' si tu esti si capos rau, scuza-mi expresia. Nu stii vorba aia, cand mai multi oameni iti spun ca esti beat, te duci sa te culci?.

Laurentiu are dreptate cu rapoartele lui de demultiplicare.

 

Apropo, de ce nu-i faci dom-le un Dyno si terminam cu toata discutia asta? Fa dynotest, posteaza-l aici, arata-ne cei 150 cai si gata. Si atunci o sa-ti zic sa faci o liniuta cu un passat 1.8 T care are tot 150 cai stock si sa vedem rezultatul. Porbabil ca o sa castigi din cauza greutatii reduse (nu m-am documentat sincer dar sigur e mai greu passat-ul) insa gandeste-te la asta:

Tu in cate ture te duci maxim cu motorul ala? 4000-5000? Ok ai cuplul mai mare dar cu accelasi raport de demultiplicare ca benzinarul tu iei cu a 1 a sa zicem 30 km/h dupa care schimbi a doua. E, bezinarul isi permite sa se duca in 7000 la nevoie si deja are 50-60 km la sfarsiul la a 1 a. Bine, din cauza cuplului mare tu o sa ajungi la 40 mai repede decat mine (sa zicem ca eu am acel passat) dar dupa aia ce faci? Crezi ca ajungi mai repede la 60 cu a doua decat mine cu a 1-a + timpul pierdut la schimbat? Eu zic ca nu suficient de repede. De aceea CP sunt exprimati in Cuplu X( ori) turatie si de aceea pierd dieselurile CP pretiosi in fata benzinarelor chit ca au cuplu mai mare. Acel cuplu e mai "scurt" decat la benzina.

 

PS Daca nici acum nu ai inteles unde "bat" e hopless, nu stiu cum sa-ti explic mai bine.

 

PS2 Asta e forumul Daewoo & chevrolet, hai sa vorbim despre asta mai bine, Exista si clubul Opel de asemenea. Nu te astepta ca niste "fanatici" daewoo si chevrolet sa puna mare pret pe opel, ok, e o masina buna, sa o stapanesti sanatos, trecem mai departe?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Opel astra cu parbriz panoramic 2.0 turbo cu puteri de 170 si 204 cai prezentat astazi la AutoForum- cine are ceva de comentat despre reprizele lui? Bine, daca il comparam cu astra lui wallaby, iese prost tare asta de 204 cai.

Edited by Wolfman
Aici se ataca idei, nu persoane...

Share this post


Link to post
Da, in conditiile in care toate celelalte masini care concureaza cu matizu' sunt parcate pe dreapta si proprietarii sunt pe o terasa la o cafea, Matizu' e cea ma rapida masina. Doamne, asemenea aberatii chiar ca n-am auzit pana acum.

 

Nu, in conditiile in care "smoke-rii" :rambo: cu dieselare imense se plimba pe strada singuri in masina, aglomerand aberant si inutil traficul in asa hal incat plimbarea lor se transforma in stationare. Iar Matizul se strecoara printre ei fara probleme, aproape la fel ca scuterele. Vezi situatia actuala din Bucuresti si celelalte orase mai maricele din Romania. Poate in tara cangurilor o fi altfel, dar in Bucuresti, cu tot green-box-ul tau, orice Matiz obtine pe orice traseu de minim 3 km, timp de 4 ori mai scurt decat Astra ta. Cu tot cuplul tau minunat, care face sa traga masina inca de la turatii joase, Matizul, fiind conceput special pentru oras, scoate consum mai bun, implicit polueaza mai putin. Iar in afara orasului te pot duce oricand pe trasee unde Astra ta nici nu are acces, ca se-nfige cu botul in prima groapa, eventual atat de tare incat pleaca tractata, in timp ce Matizul le parcurge fara probleme. De multe ori fac traseele urbane zilnice atat de repede incat nici nu am timp sa simt lipsa AC (singura conditie este sa parchez masina la umbra). :) >-

Incearca sa mai si gandesti cand califici spusele altora drept aberatii, in conditiile in care tu esti pentru turbodiesel ceea ce este maximus pentru Logan. Anyway, mi se pare foarte hazlie inversunarea ta. Tine-o tot asa, sa ne mai distram si noi. Howgh! :thumbl:

 

P.S.: Nu fac risipa de ENTER ca poate asa citeste si wannabe cu mai multa atentie.

Cele de mai sus sunt perfect valabile si pentru Tico, Smart si alte asemenea "bijuterii citadine" care gareaza cu spatele intre masinile parcate longitudinal. :osanale:

Edited by RaZoR-07

Share this post


Link to post

Interesant articolul citit acum cateva zile in care aparea ipoteza ca pretul motorinei va depasi pretul benzinei...sincer la asa ceva nu credeam ca se poate ajunge. Se pare ca unica solutie in ceea ce priveste o exploatare economicoasa ramane GPL-ul.

Share this post


Link to post

Razoare, e ok la umbra. Mai bine ramaneai acolo :)

Hai bai nene sa facem putina abstractie de jaguarul personal.

Share this post


Link to post
Interesant articolul citit acum cateva zile in care aparea ipoteza ca pretul motorinei va depasi pretul benzinei...sincer la asa ceva nu credeam ca se poate ajunge. Se pare ca unica solutie in ceea ce priveste o exploatare economicoasa ramane GPL-ul.

 

Cat timp crezi ca-i ia lui Putin sa dubleze pretul la GPL? China arde in nestire GPL, cererea e foarte mare. Aici in Oz pretul a crescut cu cca 40% in utimele 2 luni! Motorina costa ceva mai mult decat benzina (cam 10%) de multa vreme. Problema cu motorina e ca pe masura ce se inaspresc normele (in special reducerea continutului de sulf) cu atat rafinarea costa mai mult. Iar asta duce la un singur lucru, preturi mai ridicate.

Atunci cand un litru de GPL costa cat juma' de litru de benzina zau ca nu vad care-i afacerea cu GPL-ul. Asta-i situatia aici dar nu-mi imaginez ca Europa va avea alte preturi de cand cu globalizarea mamii lor!

Share this post


Link to post

Nu toti au simtul afacerii si nu toti se pricep la carburanti.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Chiar credeam ca dieselul consuma mai putin.

Se da asa:

Audi A3 2.0 TDI 140CP

Honda Civic 1.8 140CP

 

Distanta: 1700km

Viteza medie: 85kmh

Consum in bord: 6.9l/100km - Ambele masini!!!

Share this post


Link to post

Cam mult afara pt un diesel de 2 litri.

La oras cum sta treaba?

 

(fac abstractie de diferenta de pret la achizitie la cele doua in cauza)

Share this post


Link to post

Naiba stie.

Asta e consumul Romania - Austria.

 

Am uitat sa specific ca motorina il costa 1.35 si pe mine benzina 1.15. =))

Si nu ma luati cu nu stiam de unde sa alimentam... eram pe autostrada, bagam si noi unde opream.

Share this post


Link to post

Stie cineva cat consuma un 4.2 diesel?

Sunt foarte curios de comparatie cu benzina care ia 10 afara si 19-23 in Bucuresti.

Share this post


Link to post

@hawkeye: scuza-ma, dar unde reuseste consum de 10% la motor de 4.2 benzina pe soselele romanesti? Mie mi-ar lua 7%, la un motor cat motorasul de la stergatoarele lui.

 

Chiar credeam ca dieselul consuma mai putin.

Se da asa:

Audi A3 2.0 TDI 140CP

Honda Civic 1.8 140CP

 

Distanta: 1700km

Viteza medie: 85kmh

Consum in bord: 6.9l/100km - Ambele masini!!!

6.9%, daca ar fi normal pt TDI, ar fi cam mic pentru a ta, (ca sa consume 6.9% tdi-ul trebuie tras zdravan de el, TDI-ul meu a luat fix 6% Viena-Arad cu masina incarcata la 135 pe gps pe autostrada constant), daca a ta ar fi luat 6.9%, atunci TDI-ul ar fi avut un consum enorm.

Avea cumva cutie automata? Caci asa s-ar explica.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Daca spanul meu a scos sub 7.5, eu nu vad de ce un Civic cu 100 ani mai nou nu ar scoate 6.9. E vorba tot de austria si de mers la 140 pe GPS, exact cat sa nu ma ia radarul...

 

A3 2L TDI e o masina a dracu' de grea si cu o aerodinamica mai slaba decat passatul... nu m-ar mira sa consume nitel mai mult.

Share this post


Link to post
6.9%, daca ar fi normal pt TDI, ar fi cam mic pentru a ta, (ca sa consume 6.9% tdi-ul trebuie tras zdravan de el, TDI-ul meu a luat fix 6% Viena-Arad cu masina incarcata la 135 pe gps pe autostrada constant), daca a ta ar fi luat 6.9%, atunci TDI-ul ar fi avut un consum enorm.

Avea cumva cutie automata? Caci asa s-ar explica.

 

Nu avea cutie automata.

Cat ar trebui sa consume a mea, dupa parerea ta?

 

 

Daca spanul meu a scos sub 7.5, eu nu vad de ce un Civic cu 100 ani mai nou nu ar scoate 6.9. E vorba tot de austria si de mers la 140 pe GPS, exact cat sa nu ma ia radarul...

 

El a mers pe cruise, eu am jucat ping pong pentru ca 1. sa nu adorm 2. trebuia sa ma tin de el (el era cu GPS-ul) si unii oamenii chiar nu stiu sa isi gandeasca manevrele si pentru restul din coloana.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...