Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Eu vreau sa imi cer scuze pentru psotul precedent ca nu am gasit un benzinar care sa fie si de 1900 cc si cu putere atat de mare ca CDTI-ul, dar se pare ca nu a fost nevoie.

Share this post


Link to post
Orice masina care ia suta cu a doua face 10s. daca ai si peste 100 cai scoti chiar mai bine. Deci iar revenim la discutiile anterioare cu rapoartele.

 

PS. A mea ia in 13s si imi mai lipsesc ~5-10km pe ceas sa n-o iau cu a doua. Daca era a doua mai lunga mai scadeam cel putin 2 secunde. Si gandeste-te cat costa :D

 

 

Pe linga asta e posibil sa faci 0-80 chiar mai rapid decit cloncanitorul :D

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Meh, si asta are carja, ca a mea! Mai usora cu 200 kg, da' ce-i drept e drept, suta in 8.9 secunde

 

 

 

Si cu 500 cc mai mica, si la vreo 15-17000 de euro. Si e normal ca e mai usoara, asta e unul dintre avantajele ottoului.

Share this post


Link to post

Deci 1.6 turbo de pe astra de 180 de cai are o secunda mai putin ca 1.9cdti pe aceeasi masina...

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Nu, e avantajul unei masini din alta clasa, mai mica. Sa nu-mi spui acma ca Grande Punto e cat un Golf sau Focus

Share this post


Link to post
Deci 1.6 turbo de pe astra de 180 de cai are o secunda mai putin ca 1.9cdti pe aceeasi masina deci...

 

...ce timp ar scoate CDTi-ul daca ar avea 180 CP?

Share this post


Link to post

Ce conteaza, ideea e ca... nu are 180 de cai.

Share this post


Link to post
Asteapta sa puna motorul ala pe Brava.

 

De fapt au pus 1,4T pe Bravo. Vezi cat are ala. ;)

 

(Bre, stiu ca m-am citat pe mine)

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Intrebare retorica: Da' de ce?

Raspuns: pentru ca ar insemna sa mai bage niste presiune scurtand viata motorului. Injinerii astia le fac si ei cu cap oarecum.

Share this post


Link to post

Benzinarul turbo are cei 180 cp stock, la o cilindree cu 0,3 mai mica.

Asa ca la intrebarea ta "ce timp ar scoate cdti cu 180 cp?" se poate raspunde cu aceeasi moneda:

Ce timp ar scoate benzinarul de 1,6 turbo daca ar avea 1,9 l si tuning similar celui care duce cdti la 180 cp?

Quod erat demonstrandum...

 

Si totul lasand la o parte faptul ca pe anumite trasee, in anumite conditii meteo si in mod special in oras, orice Matizel le arata tevusca de esapament acestor tractoare umflate cu pompa. La doar 4.500 de euroi/bucata.

 

Asa ca, fereste-te de canguri, sa nu-ti manance green box-ul.

Share this post


Link to post

Gata, am scapat de lag, huruiala, nevoia sa merg peste 2000 de ture ca sa se miste masina.

Mi-am recuperat mica minune tehnologica japaneza si odata cu ea placerea artei de a conduce. ;)

Share this post


Link to post

wallaby, curand ai sa ne spui ca astra ta are puterea

...

Share this post


Link to post

wallaby>

 

Citroen c2: 1.6 126 cp - 0-100 8.3 s

Fiat Grande Punto sport 1.4 T 150 cp - sigur sub 9 s

Honda civic - 8.9

Si mai sunt. La astea m-am gandit acum

Share this post


Link to post

Parerea mea despre diesel:

+bun daca mergi mult extraurban, cu o masina mare si grea, cu multi pasageri, un benzinar de aceeasi putere ar fi fost gatuit la aceeasi sarcina;

+consum relativ mic, datorat randamentului mare al acestui motor, aspect prezentat si in manualele de clasa a 6-a;

+utilizabil la turatii mai scazute decat un benzinar echivalent, de aici si anduranta mai mare a motorului;

-datorita controlului greoi al aprinderii (doar din pompa de injectie, in functie de presiunea la care se injecteaza motorina in camera de ardere si de momentul injectiei, la benzinar se controleaza din scanteie, nu amintim ca scanteia e electrica si stim ca viteza electricitatii e cam aceeasi cu a luminii...) rezulta o masina lenesa cand e vorba de accelerare, indiferent daca se pleaca de pe loc sau se accelereaza in mers, adica schimbarile de turatie "in sus" se realizeaza mai greu. Practic, un diesel se comporta exact ca o dacie la care aprinderea este dereglata, la care scanteia nu apare la momentul oportun.

-din motivul de mai sus, un diesel nu se preteaza la mersul in regim urban (ma rog, in bucuresti conteaza consumul, de asta e preferat in dauna unui motor "cu zvac"), intrucat ai nevoie naibii sa intri pe un drum principal aglomerat si conteaza fractiunile de secunda cand trebuie sa pleci de pe loc.

-un diesel modern, cu turbina, pana in 2000 de ture, nu are presiune la gaze suficienta ca sa invarta turbina, rezultand ca pana in 2000 de ture ai un veritabil SDI, daca luam pe exemplul 1.9 de la VAG, ar avea 68 CP la turatiea aproape de cea maxima. Deci, pana in 2000 de ture, pana in 20-30 de CP (aproximativ, realitatea nu e cu mult diferita). De la 2000 de ture insa, isi intra turbina in drepturi, care, in functie de constructia ei (normala, cu vane, cu geometrie variabila, etc, aici nu sunt eu specialistul) elibereaza caii putere din talon, pana la 150 CP la turatia maxima, deci, de la 30 CP la 1800 de ture, sari brusc la 60 CP (de exemplu, nu am dyno acasa ca sa pot sa probez, dar cam asa e) de aici senzatia ca "te baga in scaun", normal, exact ca si la o masina cu 8 cilindri la care ai aprindere doar la 4 si brusc dai drumul si la ceilalti 4, senzatia e asemanatoare.

-rolul turbinei este de a creste presiunea aerului introdus in cilindri si, cu aceasta ocazie, de a creste turatia mai repede a motorului.

-la motorul diesel, caracterizat de cuplu mare in jurul pragului de 2000 de ture, cuplul scade apoi rapid pana la turatia maxima, deoarece este foarte greu prin metode mecanice sa controlezi aprinderea optima a amestecului carburant la turatii mari. Una e sa controlezi aprinderea prin scanteie, la care curentul circula instantaneu prin electrozii bujiilor, si alta e sa controlezi aprinderea prin compresie, unde totul in pompa de injectie se desfasoara mecanic, cu toate dezavantajele aferente. Chiar si la motoarele cu aprindere prin scanteie clasice (cu delcou si platini, gen dacie), de la un anumita turatie in sus (peste 7000 de ture), deja nu se mai poate controla corect scanteia, delcoul lucrand continuu si dand scanteie continua. Ori, de scanteie "bob cu bob" ai nevoie si la astfel de turatii mari, ori aici s-a compensat prin introducerea aprinderii electronice. Iar asta n-o zic eu in 2007, ci era o idee vehiculata inca din anii 60 in Romania, cand se introducea sistemul pe kart-uri, datorita turatiilor foarte mari.

Concluzia din ce spun mai sus e ca si sistemul cu delcou (unde se lucreaza cu curent electric) are dezavantajele lui, de la o turatie in sus e nevoie de aprindere electronica, ori la diesel ce mai faci, cum imbunatatesti in acelasi ritm sistemul de injectie, unde totul e mecanic?

 

Wallaby, nu mai posta degeaba 1000 de ecuatii si de formule, nu m-am uitat pe niciuna si nici n-am sa ma uit, oricum am fost corijent la fizica in liceu, si asta pentru ca nu aplicam niste nenorocite de formule ca sa vad ce iese si ce voi obtine in practica, ci ma bazam pe logica, intrucat, pana la a concepe formule, tot in practica vezi ce se intampla. Orice calcule voi face si orice cifre imi vor da ca rezultat, eu tot voi ajunge la concluzia ca, pe o masina relativ usoara, tot un benzinar de putere suficienta e mai bun. Avantajul cuplului la diesel l-am simtit, in afara de consumul mai mic (rezolvabil si ala prin GPL la benzinar), doar cand am remorcat alta masina cu 100 la ora si viteza putea fi mentinuta usor. In rest...

Dieselul nu e sportiv si nici nu va fi, din conceptie, nu ai ce sa-i faci.

Share this post


Link to post

Dau si eu exemplu de un "hatch" de 170 cp. De la 1500rpm te baga in scaune si trage vartos pana la 6000. Dupa 3000 deja devine brutal si anvelopele de iarna de 195 devin inutile, chiar daca nu ai aceeasi senzatie ca la un turbo.

Mie imi plac si TD-urile, dar tot benzina e rege. Acum trebuie sa si conduci o masina cu motorul potrivit, iar motorasele de la Daewoo nu sunt chiar exemplul potrivit (zic asta chiar daca probabil o sa-mi i-au multe injuraturi). Sunt fan auto si fac orice ca sa-mi satisfac placerea (chiar si un consum mare) pentru ca la varsta mea nu am nici o grija. Mai incolo mai vedem :) .

 

Graficul motorului meu, chiar daca este de la S70... motorul este identic. O curba aproape plata de cuplu... care nu se mai termina, pentru ca tot vorbim de acest magnific cuplu.

http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=347

Share this post


Link to post
wallaby>

 

Citroen c2: 1.6 126 cp - 0-100 8.3 s

Fiat Grande Punto sport 1.4 T 150 cp - sigur sub 9 s

Honda civic - 8.9

Si mai sunt. La astea m-am gandit acum

 

C2 si Grande Punto sunt hatch-uri mici, din clasa lui Polo sa zicem. Daca o tinem asa o sa-mi aratati motociclete care-s mai rapide la doar 60 CP :)

Iar Honda Civic de 140 CP, din cate am citit in datele oficiale, e 9.8, nu 8.9! Ma refer la sedan, hatch-ul e vandut aici doar ca Type R. Heh, ala cu toti ce 200 CP si 17,000 rpm are nevoie de 7.9 secunde...

 

Se vede treaba ca nu-i usor sa scoti demaraj rezonabil din motoare pe benzina cu mai putin de 200 CP.

 

Hai sa va mai aduc un argument in favoarea compresiei: comparati BMW 120i cu 120d. Ambele au 155 CP, 120i mai usor cu 60kg, practic aceiasi masina in afara de motor. Pana si cutia e la fel, automata cu 6 viteze. Cum va explicati atunci ca 120i are un timp 0-100 km/h de 9.2 secunde in timp ce diesel-ul ajunge acoo in 7.8 secunde? Sa fie totul din demultiplicare? Cu siguranta BMW stie cate ceva despre motare si cutii de viteza, ar fi putut sa-i puna benzinarului ceva p'acolo ca sa scoata cuplu de Matiz si sa-i rupa gura lu' 120d.

 

Vreti sau nu, asta e, la putere comparabila ce conteaza e cuplul ca sa puna masina in miscare. Am citit atatea ineptii aici, cum ca toata povestea cu cuplul la diesel e de fapt o "pacaleala" facuta din rapoarte ale transmisiei. Diesel-ul are mai mult cuplu decat Otto, asta e natura motorului. De asta e folosit pe camioane, tractoare, vapoare si gradere. Ca sa ai cuplu serios la roata si sa te misti sprinten trebuie sa te ajute motorul. Altfel, vorba poetului, "Cand nema putirinta/Ce chichiresti galceava?"

 

Si totul lasand la o parte faptul ca pe anumite trasee, in anumite conditii meteo si in mod special in oras, orice Matizel le arata tevusca de esapament acestor tractoare umflate cu pompa. La doar 4.500 de euroi/bucata.

 

Asa ca, fereste-te de canguri, sa nu-ti manance green box-ul.

 

Da, in conditiile in care toate celelalte masini care concureaza cu matizu' sunt parcate pe dreapta si proprietarii sunt pe o terasa la o cafea, Matizu' e cea ma rapida masina. Doamne, asemenea aberatii chiar ca n-am auzit pana acum. O fi Matiz-u vita de Mini Cooper S te pomenesti? Sau vorbesti de vre-unul modificat, cu motor de Hayabusa? Ca ala standard, fie-mi cu iertare, nu-l poti folosi sa pleci de pe loc si sa te racoresti cu AC simultan ;)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Hai sa va mai aduc un argument in favoarea compresiei: comparati BMW 120i cu 120d. Ambele au 155 CP, 120i mai usor cu 60kg, practic aceiasi masina in afara de motor. Pana si cutia e la fel, automata cu 6 viteze. Cum va explicati atunci ca 120i are un timp 0-100 km/h de 9.2 secunde in timp ce diesel-ul ajunge acoo in 7.8 secunde? Sa fie totul din demultiplicare? Cu siguranta BMW stie cate ceva despre motare si cutii de viteza, ar fi putut sa-i puna benzinarului ceva p'acolo ca sa scoata cuplu de Matiz si sa-i rupa gura lu' 120d.

 

Doamne, asemenea aberatii chiar ca n-am auzit pana acum.

Lasa ca nici tu nu esti mai prejos.

Ia vezi tu care e adevarul defapt aici, si fa o comparatie de genul ala la 118i si 118d unde chiar au aceeasi putere:

http://www.bmw.ro/ro/ro/newvehicles/1serie...asheet_2007.pdf

Share this post


Link to post

Tu ai verificat datele si ai constatat ca sunt eronate? Pana si in tabelul dat de tine se vede ca 120d e mai rapid decat 120i! Multumesc, ce-ai facut de fapt cu tabelul tau e sa confirmi ce spun. Hohoho, ia uitati-va la 80-120 km/h in vitezele 4 si 5, sa vedeti acolo cat de "sportiva" e benzinara de 2.0 :D

 

Ca tot vorbim de BMW, ati citit de noul motor bi-turbo diesel de pe 123d? Timp 0-100 km/h de sub 7 secunde? Daca nici ala nu e sportiv nu stiu ce sa mai spun. Asta ca tot spunea laurentziu83 ca diesel-ul nu e sportiv din conceptie :)

 

"The amazing thing about the 123d's twin-turbo diesel engine is that it is not only the world's most powerful 2.0-litre diesel with 204PS, but it also returns 54.3mpg and sits in the lowest diesel company car tax band of 18% thanks to a 138g/km CO2 emission figure. The 204PS means that 0-62mph comes up in seven seconds and top speed is 2mph shy of 150mph. An impressive feat. What shines through when you're driving the car is the flexibility of the engine which will happily pull from less than 1500rpm all the way to 5000rpm. This means you can just trickle around town with few gear-changes or take a more sporty attitude out of town the car will respond well to either."

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Iti desenez ca vad ca nu stii sa citesti. Care 120d are 155 de cai?

 

Despre 123d:

Q. Este 123d o masina cu veleitati sportive?

A. Da

 

Q.Este 123d cea mai sportiva din gama?

A. Nu, si-o ia de la 130i si 135i de nu se vede.

 

Q. Din punct de vedere al performantelor, cat % din varfurile de gama la aproximativ toate compactele vandute sunt diesel?

A. completati pe linia punctata...

 

 

Edit:

Cat de josnic e sa modifici postul in care spui prostii dupa postul meu ;)

Despre comentariul cu 4 si 5, dar ce timp de demaraj crezi ca are dieselul pe 100-120 in a 3-a? Dar benzinarul?

post-775-1197683758_thumb.jpg

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Ia du-te matale la www.bmw.com.au si vezi datele acolo. Eu unul vorbesc de BMW-urile care se vand aici, iar 118i si 118d nu sunt printre ele. Lasa ca-ti desenez eu cum sta treaba, uita-te aici: comparatie 120i vs 120d

 

 

 

Q: Este 123d cel mai sportiv motor din gama modelelor cu 4 cilindri?

A: De departe nene!

 

130i e motor in 6 cilindri si e din cu totul alta categorie de pret. Ce-o sa facem acuma, o sa comparam bietul 123d cu Lamborghini? Hai sa ne rezumam la motoare in 4 cilindri, turbo.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Daca nu te-ai prins inca, forumul asta se termina cu .ro nu cu .au .

 

Nu e nici un Lamborghini, e doar in aceeasi serie.

Asta e refugiul tau, cand pierzi te refulezi in pret/consum/etc. Nu a contestat nimeni avantajele economice, doar pe cele legate de performante. Benzinarele performante sunt mai scumpe datorita quantumului costului fix in totalul costurilor de productie. Dieselul fiind mai cerut este si mai ieftin datorita simplului fapt ca se fac mai multe.

Faptul ca are 6 cilindri, nu e un pacat, e chiar un avantaj specifica benzinarului. Un benzinar poate avea 6 cilindri si un litru in plus la aceasi greutate cu un diesel de 2 litri. Asta e marele sau avantaj, e mai usor si mai compact la aceeasi putere livrata sau mai puternic la aceeasi greutate.

 

Q. 135i-ul are 300 de cai si 5.3sec la suta. Ce capacitate ar trebui sa aiba un motor diesel existent in productie pentru a livra aceleasi performante?

A. ...

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Si ce vrei sa spui cu asta? Ca n-am ce cauta aici?

 

Edit:

Cat de josnic e sa modifici postul in care spui prostii dupa postul meu ;)

Despre comentariul cu 4 si 5, dar ce timp de demaraj crezi ca are dieselul pe 100-120 in a 3-a? Dar benzinarul?

 

Sorry, n-a fost cu intentie, serios.

Cat despre demarajul 100-120 km/h in 3, n-am auzit in viata mea sa fiu sincer. O fi standard? Asa se testeaza masinile acum in Bucuresti? ;)

Share this post


Link to post
Si ce vrei sa spui cu asta? Ca n-am ce cauta aici?

Nu, doar ca daca mergi la cineva in vizita te supui regulilor gazdei. Cand vii in Romania, conduci pe aceeasi parte ca la tine in AU?

 

Nope, dar 100-120 in 4-a si a 5-a e testul facut pentru pensionari.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...