Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Bai da repede mai scrieti.

 

Dieselul e bun doar pentru consum, si probabil pentru fiabilitate putin mai mare, dar nu-s sigur, ca la noi motorina e naspa rau. In rest, zgomotul de pe benzina, nu e zgomot, e sound :D . Era marfa inainte cu vruuuuum, acum pac pac pac poc, pac pac pac poc, e cam naspa. Dar macar eu sunt multumit

Share this post


Link to post

Se pare ca discutiile au degenerat, tocmai pentru ca nimeni nu a raspuns clar la intrebarea din topic: Este dieselul o afacere?

Si daca totusi se incumeta cineva la un raspuns, sa tina cont de toate aspectele problemei, nu numai de consum. Ca iar o luam de la capat...

Oricum interesant este ca toti cei care au diesel in jurul meu, imi povestesc consumurile in diverse situatii, si imi zic ca nu e chiar ca in carte. Ba unii sunt chiar dezamagiti. Singurii care freamata de fericire sunt clioistii cu symbolul lor.

Aici in schimb ai zice ca toata lumea merge gratis cu dieselu'.

Mea culpa

Stiu ca sunt benzinar, mai sunt si gpl-ist, dar daca ar reusi cineva sa ma convinga sa trec pe diesel, as face-o cu prima ocazie. Fara gluma sau suparare.

La nivelul de pret al Cielo, nu poti lua o "motorina" ca lumea. Clio e simpatic, dar trebuie sa mergi singur in ea, altfel nu mai ai aer. Sa mai zic ca in spate la hopuri iei niste capatzani de tavan de-ti vine sa-i pui trapa chiar daca nu-i a ta :D Logan pe motorina la 100 km/ora nu se mai intelege om cu om in masina. Asta vorbind de masini noi in jurul lui 10.000€. :lavolan:

Share this post


Link to post

Sunt mai multe date ale problemei :

1. despre ce diesele vorbim ,pompa rotativa,element injector sau rampa comuna ?

2. despre ce benzinare vorbim ,injectie clasica,injetie directa ,injectie+turbo ,injectie directa+turbo ,injectie directa+compresor+turbo

Share this post


Link to post

Hai sa o luam cu partea tehnica in prima parte. Hotaram tipul, mergem apoi la performante si abia dupa aia pretul. Ok?

Masini de serie, luam exemple dintre cele mai vandute pe piata, chiar daca nu sunt ale noastre.

Te rog pe tine sa propui, deoarece consider ca stai mai bine ca mine la detalii tehnice. Incepem?

Share this post


Link to post

Pai oricum vrei tu un diesel consuma mai putin indiferent de tehnologia folosita iar benzinarul pe hartie consuma putin dar in realitate este alt ceva .

 

Golf V 2.0 TURBO FSI 200CP 0-100 7.6 sec/oras 11.2/afara 6.3/media 8.1

Golf V 2.0 TDI FP 170CP 0-100 8.6 sec /oras 7.9%/afara 5.2/media 6.1

 

Si acum sa vedem intertinerea la TDI costa 800RON iar la TFSI este tot 650RON deci o diferenta de 150RON

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Se tot vorbeste de cresterea impozitului pe masinile diesel incepind de anul viitor.

Are cineva un link referitor la aceste impozite ?

Am cautat dar nu am gasit nimic.Ce am gasit in schimb (http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4792&art=11442&diraut=217&cHash=61ee0351d7)

 

"La benzina cu plumb, taxa va creste la 1 iulie 2006 de la 369,6 euro/1.000 de litri la 395,01 euro/1.000 litri, valorile urmind sa ajunga la 1 ianuarie 2007 la 421,19 euro/1.000 de litri. Acciza pentru benzina fara plumb si motorina va ramine la nivelul actual."

Taxa pentru benzen, toluen, xileni si alte amestecuri de hidrocarburi aromatice se va mentine constanta, la 469,89 euro/tona in acest an, iar la 1 ianuarie 2007 va fi eliminata.

In cazul energiei electrice pentru consum casnic, la un consum mediu de 150 kWh/luna, influenta va reprezenta o crestere de circa 500 de lei vechi, de la aproximativ 2.000 de lei vechi. Pentru gazele naturale utilizate drept combustibil pentru motor, acciza va fi majorata de la 1,59 euro/gigajoule la 2 euro/gigajoule si apoi la 2,6 euro/gigajoule, de la 1 ianuarie 2007."

Adica din nefericire se pare ca si la GPL guvernul intentionea-za sa cresca un pic taxele.Cred ca incepind cu luna iulie va trebui sa reluam calculele referitor la GPL/motorina si probabil ca la 1/01/2007 vom relua a doua oara calculele.

Share this post


Link to post

1. Benzinarul consuma intotdeauna mai mult decat scrie pe hartie. De acord, am vazut asta in sute de exemple, fiind adeptul motorului pe benzina. Tot din acest motiv am luat-o cu GPL.

Acum te intreb, si te rog fii la fel de corect in raspunsuri: toate dieselurile de care ai tu cunostinta au consumul din carte? Daca da, in ce conditii? Asa si eu la benzina pot sa scot si un consum mai mic decat in carte daca vreau, dar ala nu se mai numeste mers cu masina. Plus uzura in plus.

Dupa aceasta, avand in vedere ca ai doua "tractoare" (sa le folosesti 1 mil de km fara probleme), zi-mi toate punctele tale de vedere care fac ca dieselul sa fie o "afacere". Sau daca vrei ce te-a facut pe tine sa ataci motorina.

Si pe urma, sa facem si un calcul la consum in oras. Nu extra, ca acolo ce mi-e 5,5-6% cat ia a mea fata de 4-5% cat ia a ta. Ai posibilitatea sa faci la VW media consumului, da-mi si mie o cifra, nu cea mai mica, nici cea mai mare pe care ai scos-o. Una la bunul simt.

 

2. Cu accizele si impozitul pe masina cred ca trebuie sa mai asteptam ca sa fim siguri de ceva. Dar de crescut, vor creste.

Edited by Moshu

Share this post


Link to post
Se tot vorbeste de cresterea impozitului pe masinile diesel incepind de anul viitor.

Are cineva un link referitor la aceste impozite ?

Am cautat dar nu am gasit nimic.Ce am gasit in schimb (http://www.cotidianul.ro/index.php?id=4792&art=11442&diraut=217&cHash=61ee0351d7)

 

"Taxa pentru benzen, toluen, xileni si alte amestecuri de hidrocarburi aromatice se va mentine constanta, la 469,89 euro/tona in acest an, iar la 1 ianuarie 2007 va fi eliminata."

...

Adica din nefericire se pare ca si la GPL guvernul intentionea-za sa cresca un pic taxele.Cred ca incepind cu luna iulie va trebui sa reluam calculele referitor la GPL/motorina si probabil ca la 1/01/2007 vom relua a doua oara calculele.

 

Dupa stiinta mea GPL-ul nu intra in categoria de "gaze naturale", el fiind mai degraba incadrat in categoria de amestecuri de hidrocarburi aromatice...(benzen + toluen) ...deci din ce scrie pe acolo se pare ca din 1/01/2007... acesta se va ieftini :D

Share this post


Link to post

Cuplul nu inseamna putere, ci puterea este cuplul inmultita cu turatia. Cuplul bun insemna forta mare la pata de contact anvelopa/cale de rulare, deci demaraje bune, iar puterea mare creste viteza maxima. Cuplu transmis la roti este amplificat proportional cu raportul(treapta) de transmisiei selectat, avantaj clar benzinar, ca fiind de turatie poate accelera zabovind mai mult in trepte inferioare, si ca treapta I este considerabil mai lunga ca la diesele, si daca stii sa pleci bine cu benzinara de pe loc (fara scart, motor turat si s-o tii mai mult din ambreiaj) cand treci de turatia de cuplu maxim diesel-ul (partener de liniuta) tocmai schimba intr-a II-a!

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Exista pus pe forum programelul ala "cartest", eu am pus un calculator de cupluri la roata in excell functie de viteza si de treapta, insa nu vrea nici un proprietar de diesel sa le completeze ca sa mai discutam cu cifre nu cu vorbe. Se tot discuta in nestire despre cuplul la diesel de parca inainte te trage cuplul la flansa motorului si nu cel la roata.

Share this post


Link to post

MR_ ti-am mai spus nu cunosc demultiplicarile la cutie asa ca nu pot completa tabelul tau si apropo am 275Nm ,eu zic ca este suficient :D

@Senna se stie din batrani ca in oras "conduci cuplu" nu cai putere .

@Moshu hai sa le luam pe rind ,am avut prima data golf 1 din 78 cu motor de 1.5@50cp diesel pur dar cu specificatii de benzinar pentru cine nu stie adica 50CP @5000rpm si 82Nm @3000rpm in aceiasi perioada 1.5 benzina avea acelasi bloc motor de diesel si performante mult mai bune adica 85CP@5600rpm si 119Nm@3200rpm deci ture foarte apropiate .Consumul la acel motoras prin anii 98 era de 5.5 urban si 4 afara .

Acel motoras consuma in medie in 1998 4.75% adica 5.5 urban si 4 afara ,dupa ce in 99 am schimbat caroseria cu una de Golf 1 83 acel motoras a inceput sa consume usor mai mult ,ultimele consumuri inainte de moartea motorului in 2003 au fost de 6.67% urban si 4.5% afara motorul avea 550ooo km (200.oookm avea la intarea in tara in 1991) .Motorasul ala a mers cu cele mai proaste uleiuri posibile ,pompa de injectie era originala si distrugerea lui a fost datorata schimbarii injectoarelor fapt care a dus la spargerea chiuloasei si mai departe la spargerea blocului motor .

In 2003 am pus un motor de 1.6@54CP@4800RPM si 100Nm@3000rpm tot diesel evident ,acesta a mers impecabil pina in 2005 cind a fost schimbat cu un 1.6 TD @70CP@4500rpm si 133Nm@2500rpm .Acest motor deja era din alta generatie fiind luat de pe Passat B3 din 91 si era mult mai echilibrat avind compensatori hidraulici si multe alte minuni ale tehnicii germane .

Aceste motoare diesel aspirate pe care le-am avut nu aveau nici o problema de intretinere erau simple de reparat si foarte puturoase la demaraj .

Odata cu trecerea la turbo diesel a inceput schimbarea ,nu mai merge orice ulei ci numai sintetic cu normele VW505.00 .

Motorul de pe Golf 4 este un ALH care este nepotul celui de 1.6 TD din ani 80 ,are in plus intercooler si pompa de injectie asistata electronic .Puterea acestui motor este stock de 90CP dar este foarte pretabil la tuning de orice fel ,se poate ajunge fara bani la 150 CP .Este un motor mult mai rezistent decit cele de 1.5 si 1.6 aspirate nu mai are probleme la caldura ,nu mai fierbe si nu mai pierde puterea cind ti-e lumea mai draga .

Consumul la acest motor dat de fabrica este de 6.5% in oras ,eu nu am reusit decit 6.8% si 4.1% in afara .

Ca si consumabile trebuie fix aceleasi ca la 1.6 TD ,adica 4L de ulei 505.oo filtru de motorina de 60 RON si filtru de aer de 25RON .

Consumurile in real driving realizate de colegii de pe vwforum sunt de-a dreptul hilare ,adica 3.9-4.5% afara la mers normal si 6% la mers forja .La motorul meu este sigur o problema cu injectoarele masina avind clar peste 200k km chiar daca in bord arata acum 176k km .Injectoarele sunt cele originale ,la fel si restul pieselor .Ca si consum de ulei acesta este sub PDuri adica nu exista .

Problemele incep insa la diesele moderne adica PD la VAG sau CR la restu ,unde la VAG problemele sunt consumul specific de ulei iar la CR este intretinerea foarte scumpa legata de filtrul de motorina care costa peste 200RON si care nu prea tine la motorina proasta de la noi .

Pe mine chiar ma batea un gind sa trec la PD dar faptul ca aceste motoare necesita un ulei mai scump pentru un consum mai mare m-au facut sa zic pas pentru moment .

Cine are la ora actuala un diesel CR non VAG il compatimesc ,mai ales daca merge putin .CR urile sunt motoare foarte silentioase dar care necesita o intretinere mai speciala si mai ales nu se repara in fata blocului .Motorasul meu ALH necesita o intretinere de anii 80 ,piese se gasesc fara probleme si cind dai marele capac de plastic jos arata ca JRul de 1.6 din 80 .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Din nr. de postari de aici am inteles ca Dieselul este o afacere doar pentru BogdanG si small business pentru cativa.

Share this post


Link to post
@Senna se stie din batrani ca in oras "conduci cuplu" nu cai putere .

 

Batranii nu stie prea multe :P

 

Indiferent ca mergi in oras sau in afara, indiferent ca mergi cu un camion (TIR) sau cu un ferrari, tot putere conduci. Puterea iti ofera capacitatea de a remorca ceva greu sau de a prinde 100 Km/h in 3 secunde. Cuplul am impresia ca reprezinta presiunea exploziei din cilindru, care apoi se transforma in putere. Dieselul are putere mare la turatie mica datorita cuplului mare, si Benzina are aceeasi putere, dar la turatie mai mare, desi are cuplul mult mai mic datorita turatiei, care se inmulteste cu cuplul si apoi se aseaza pe 7023 ;) C*P/7023 = P Deci un camion de 3000 Nm daca nu ar putea sarii de 1000 RPM, nu ar putea sa traga prea multe. nici o masina de F1 daca ar avea 100 Nm si nu ar sarii de 8000 RPM nu ar putea sa prinda asa repede 100 km/h.

 

@tolin afc, Dieselul este pentru oriceine o afacere, mai mica sau mai mare. Trebuie doar sa faci niste calcule. Nu te astepta la castiguri serioase, dar este o afacere, si in 5 ani cu un rulaj maricel iesi in avantaj.

Edited by test_driver

Share this post


Link to post

@test_driver > multumesc ca ai remarcat ce doar se subintelegea din postul meu.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru intelegere Maitre ,pentru mine este insa si hobby dar acum nu pot spune ca nu m-ar coafa un turbo pe benzina (cu sau fara restrictor :D ) .

@test_driver sa stii ca un TIR desi are doar 2500rpm poate fugi cu 160km/h nu mai vorbesc de turci de pe Murat care merg cu aproape 200km/h cu autocarul [-X

Share this post


Link to post

@BogdanG > atata timp cat umblam ca albinuta toata ziua pe masina (150-250 km/zi), m-a coafat si pe mine, vreo 4 ani. Intre timp m-am tuns scurt si nu mai am nevoie de bigudiuri.

Share this post


Link to post

gabriel@ Eu m-am referit la impozitarea masinii nu a carburantului.

Din 2007 o sa faci la calcule in fiecare seara ca sa stii cat impozit ai de platit la stat :) )

Share this post


Link to post
Multumesc pentru intelegere Maitre ,pentru mine este insa si hobby dar acum nu pot spune ca nu m-ar coafa un turbo pe benzina (cu sau fara restrictor :D ) .

@test_driver sa stii ca un TIR desi are doar 2500rpm poate fugi cu 160km/h nu mai vorbesc de turci de pe Murat care merg cu aproape 200km/h cu autocarul [-X

 

Stiu, dar asta este datorita puterii nu a cuplului, indiferent ca masina fuge, sau trage, o face datorita puterii (CP) nu a cuplului. E preferabil sa ai un cuplu imens si turatie mica in cazul tractiunii pentru a nu chinuii ambreiajul prin frecare. Si la viteza etse exact invers, se prefera turatiile.

Share this post


Link to post

@ovi_jer

"P.S Baieti vin vremuri grele pentru posesorii de diesel din 2007.Sa va relatez costurile de impozitare anuala la 2 motoare de aceasi capacitate din EU :

benzina -140 euro

diesel -500 euro "

Da am inteles asta dar spuneam ca desi am cautat pe net ceva care sa confirme ce ai afirmat nu am gasit nimic si ca singurul lucru ce am gasit a fost articolul respectiv unde era vorba de cresterea accizelor.

Unde ai aflat de cresterea aceasta masiva de taxe?

Romania este o tara unde legea se schimba de azi pe miine asa totul este posibil dar o crestere asa de mare la masinile diesel o cred greu de realizat.Dar sint convins ca 1/01/2007 ne va aduce multe surprize neplacute la toti indiferent daca circulam cu GPL sau motorina sau benzina.

Share this post


Link to post

@Tolin acum ai par scurt si alb :P

@test_driver cuplul nu te ajuta la top speed este adevarat dar te ajuta mult la 0-100 si 80-120 .De asemenea un cuplu mare nu ajuta deloc ambreiajului ci este tocmai invers din pacate un cuplu foarte mare nu face altceva decit sa distruga mai repede ambreiajul care in cazul masinii mele rezista pina la 300Nm iar eu acum am 275 Nm si vreau mai mult .

@Gabriel impozitarea in EU este mai mare la diesel decit la benzina iar in romania nu este nici o diferenta .

Share this post


Link to post

GPL rulz! :D

 

Un nou record:

post-1523-1147799886_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cred ca in curind o sa-mi pun GPL la Diesel :) )

Sunt tare curios cind o sa ajunga acest pret si pe la noi .

Share this post


Link to post

Daca citesti topicul referitor la GPL, intr-adevar, se afirma acolo ca se poate pune si pe diesel. Asa ca ia-o ca pe o optiune. :) )

Nu suntem departe : 0,46 eur/l gpl

Edited by Moshu

Share this post


Link to post
@test_driver cuplul nu te ajuta la top speed este adevarat dar te ajuta mult la 0-100 si 80-120 .De asemenea un cuplu mare nu ajuta deloc ambreiajului ci este tocmai invers din pacate un cuplu foarte mare nu face altceva decit sa distruga mai repede ambreiajul care in cazul masinii mele rezista pina la 300Nm iar eu acum am 275 Nm si vreau mai mult .

 

Adica vrei sa spui ca doua masini identice cu puterea maxima la 5000 RPM si cuplul maxim la 2400 RPM, daca le pui sa accelereze accelereaza mai bine la 2400 RPM decat la 5000 unde este Pmax? Deci ma refer la reprize in aceeasi treapta, dar la viteze diferite, normal. Si ar fi normal sa accelereze la viteza mai mica, pt. ca rezistenta vantului e mai mica, si e si cuplul mai mare, deci... Cum e mai bine sa o accelerezi? la Cuplul Maxim, sau la Puterea maxima. Dupa ce dai raspunsul, da o fuga in masina, incalzestei motorul si apoi fa testul asta, vino inapoi si scrie iarasi ce ai constatat.

Share this post


Link to post

Am constatat ca trage bine pina la 4000RPM punct ,nu am benzinar ca sa vad cum e la 5000rpm .

Dieselul trage mai bine decit o benzinara de aceeasi putere pt ca are cuplul mai mare atita tot ,de aia pe autostrada ma pot lupta de la egal la egal cu masini pe benzina care au o putere mult mai mare dar cuplu mai mic .

Nu reusesc sa-mi imaginez ce zici tu din pacate ,dar din experienta la mine accelereaza liniar intre 2000RPM si 4000RPM .

Probabil ca tu ai vrut sa zici ca trage mai bine pina la 5000rpm nu pina la 2400rpm ...

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...