Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Taman pretul din luxemburg :)

Ma mir ca nu s-au convertit inca toate benzinarele la GPL. Instalatii si manopera ieftine, gaz ieftin, benzina scumpa = amortizare super-rapida.

Share this post


Link to post

Exact. Dar curios, dragul meu concitadin, ca la noi la GL, pretul la GPL nu scade sub 19.000. Ceea ce il duce la 0,542 € :grumpy:

Share this post


Link to post

Niste calcule pornind de la datele date de @mr.

40 l/ 387 km=>~ 10.33 l gaz /100km parcursi

10.33 *0.45 => 4.65 E/100 km parcursi

daca ar fi pretul din romania

10.33*17000/34678=10.33*0.49=5.06 E/100km parcursi

 

1l motorina E4 = 33900 /34678=0.977 E (Atentie am pus motorina Top Diesel euro4 exista si mai ieftina)

La un consum mediu real de 5 l motorina /100km =>5*.977=4.885 E/100 km

(exista si consum de 4l daca mergi cu 90kmh in a cincea si la 2000rpm,in carte apare 3.85l)

 

Concluziile mele:

1.)Daca ai masina numai pe benzina pune-ti urgent GPL.Merita investitia

2.)Daca nu vrei sa-ti pui GPL cumpara o masina cu motorina.Merita mai ales daca esti in Romania.

3.)Costul km parcurs de o masina cu GPL se apropie de o masina cu motorina dar oricum ambele variante sint clar mai avatajoase decit numai motorul care merge strict pe benzina.

Final:

Pentru mine trecerea de la Cielo cu benzina, la Corsa pe motorina a insemnat o economie de 50% pe km parcurs cea ce pentru mine este mai mult decit O.K.

Share this post


Link to post

aaaa... care a fost diferenta intre costurile masinilor?

aaaa... nu aveai nevoie de portbagajul de cielo?

...

ne punem ochelarii fund de borcan si traversam?

Share this post


Link to post

Aici iti raspund eu. Portbagajul de Cielo pierde in jur de 200 l. Deci raman 300 l. Pentru cineva care cara porci sau zarzavat, este o pierdere. Pentru cine pleaca intr-un concediu cu familia, din proprie experienta, 300 l ajung. Lejer. :lavolan:

 

PS daca vrea sa care porci sau zarzavat, tot nu merita sa renunte la gpl. Mai bine investeste intr-o remorca. :D

Kalosul ce volum are?

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

Moshu, pe al treilea rand sunt niste puncte ce sugereaza ca ar mai exista alte motive. Sau cel putin asa ar fi trebuit. De ce nu te-oi fi luat de primul punct? Eu zic ca intretinerea Corsei + banii dati in plus la achizitionare nu o sa fie recuperati din diferenta de consum... am eu asa, o banuiala :) Dar de asta nu zice nimic ca deh... mandria consumului e rupere...

 

La urma urmei, stiu oameni care au dat ceva bani seriosi in plus pentru a achizitiona un diesel, nu fac drumuri lungi mai deloc si nu pornesc aerul conditionat pentru ca "consuma mai mult si gatuie motorul". Dar au orgasm la pompa. Mdea... vorba lui Klaus, viata e complexa si are multe aspecte.

 

 

PS: Eu am 375l, parca. Si da, 90% din timp, exista degeaba iar des imi doresc sa am o gura de incarcare mai mare. Asa ca probabil urmatoarea masina va fi un HB.

Share this post


Link to post

Ptr @satori

"aaaa... care a fost diferenta intre costurile masinilor?"

La mine nu s-a pus problema de GPL deoarece Cielo-ul era destul de obosit si oricum trebuia schimbat.

Diferenta intre un Corsa motorina si Corsa benzina este de 700 CIP fara taxe vamale.

 

"aaaa... nu aveai nevoie de portbagajul de cielo?"

Ba da.Toamna trecuta am bagat 7 (sapte) saci plini in Corsa dupa ce i-am rabatat scaunele spate.

In Cielo bagam mai mult cu 2 saci (adica 9 saci) dupa ce demontam cu totul spatarul si bancheta din spate.

In portbagaj numai intra cam 4 saci plini.

 

"ne punem ochelarii fund de borcan si traversam?"

Nu inteleg.

 

Oricum topicul ar trebui redenumit:

Benzina versus Benzina+GPL versus Motorina versus Benzina hibrid versus Motorina hibrid.

Idea mea este ca daca ai masina numai pe benzina clar pierzi financiar si cea mai buna solutie este sa-i pui GPL.Problema este daca cumperi o masina noua: ce faci o iei GPL+benzina sau pe motorina.

Share this post


Link to post

Bine punctat Gabriel bravo ,ceci domnilor schimbati numele topicului :) )

Problema este alta ,bun sa zicem ca punem GPL dar care sunt performantele ??? Se stie ca nu poti avea performanta si consum redus simultan ,deci la GPL fie renunti la sportivitate si ai consum redus fie ai performanta si consum sporit .

La diesel este cu totul altceva ,oricit de mult ai apasa pedala nu poti obtine decit un consum dublu deci tot acceptabil la o masina pe benzina poti obtine consumuri de raliu :D

Share this post


Link to post

BogdanG ne cunoastem personal si am discutat mult pe tema asta.

Te intreb :P ostezi de dragul de a scrie sau de a-ti creste numarul de posturi?

Dieselul inseamna cuplu nu putere.Cred ca deja ai probleme cu oxigenarea de la atita fum de motorina :D .

Daca pui in balanta intretinerea unui motor pe benzina care merge cu gpl si un motor diesel si tragi linie care este mai economic?

 

gabriel@ Tu ai auzit de rezervor toroidal?Tu vezi pierderea financiara la pompa dar la prima revizie serioasa litrul tau de motorina economisit va fi o amintire frumoasa.Inca nu stii ce inseamna intretinere de motor diesel.

Raspuns la intrebarea titlului : Dieselul nu este afacere pe autoturisme usoare.

Share this post


Link to post

Votez benzina pura. Next level: 2.0L 16V. Din placere .. pura.

Share this post


Link to post

OVI chiar daca nu vrei sa recunosti GPLul este o solutie ieftina la care mai trebuie lucrat ,nu poti obtine performanta cu GPL decit in detrimentul consumul ,tu stii foarte bine cite setari trebuie facute ca sa ai aceiasi performanta ca pe benzina dar la ce costuri .

Ti-am mai spus pe mine nu ma costa intretinerea dricului foarte mult pentru ca este un clasic in viata ,dar la CR sau PD este alta mancare de peste .

 

PS> oricum vara dricu meu consuma mai putin decit limuzina ta

Share this post


Link to post

Stii bine ca km la gpl este mai ieftin decit la diesel.

Problema la instalatiile gpl este reglajul dar nu este o problema mai mare decit a reglarii avansului la diesel dupa schimbarea distributiei.Stii prea bine la ce ma refer :P

 

P.S Baieti vin vremuri grele pentru posesorii de diesel din 2007.Sa va relatez costurile de impozitare anuala la 2 motoare de aceasi capacitate din EU :

benzina -140 euro

diesel -500 euro

Share this post


Link to post

@ovi_jer:

Da stiu ce inseamna.As fi pus GPL pe Cielo daca acesta ar fi avut pina in 5 ani vechime.

Am cumparat masina cu motor pe motorina din doua motive:

-consum si implicit cost redus/km.

-fiabilitate motor .

Este adevarat ca nu m-am gindit nici o clipa la GPL pe vremea aceea.

O sa vad in timp ce inseamna intretinerea unui diesel.

Deosebirea esentiala intre diesel si benzina este filtrul de motorina care se schimba la 2 ani sau 60 000km in rest este tot aia la revizii.Chestia cu reglatul avansului este la PD din cite stiu.Oricum pe mine nu ma intersea-za asta, la mine este pe lant.

Daca ai diesel cu filtru de particule atunci se termina si cu fumul negru.Baga mina in esapamentul unui diesel cu FP si o sa vezi ca nu gaseste decit eventual un pic de noroi si nici un pic de funingine.

Chestia cu impozitarea din 2007 unde ai gasit-o ?

Share this post


Link to post
Moshu, pe al treilea rand sunt niste puncte ce sugereaza ca ar mai exista alte motive. Sau cel putin asa ar fi trebuit. De ce nu te-oi fi luat de primul punct? Eu zic ca intretinerea Corsei + banii dati in plus la achizitionare nu o sa fie recuperati din diferenta de consum... am eu asa, o banuiala :) Dar de asta nu zice nimic ca deh... mandria consumului e rupere...

 

Sincer m-am luat de al doilea, pentru ca sunt in situatia cu portbagajul micsorat. Nu vreau decat sa spun ca romanul nostru cand alege o masina, se uita intai la portbagaj, de parca ar pleca refugiat in Siberia maine. Peroanele de fata se exclud. Si chestia cu consumurile, cred ca sunt posturi aici care ar merge la sectiunea bancuri... Sa-mi fie cu iertare daca se simte cineva jignit, dar parca prea multi de 5% la benzina... Nici un producator n-a sperat sa faca un motor clasic de 1500 si peste cu 5%, de aia cred ca a falimentat Woo... (spionaj economic :D ).

 

La urma urmei, stiu oameni care au dat ceva bani seriosi in plus pentru a achizitiona un diesel, nu fac drumuri lungi mai deloc si nu pornesc aerul conditionat pentru ca "consuma mai mult si gatuie motorul". Dar au orgasm la pompa. ...

 

Aici intru totul de acord cu tine. Benzinar 100%. :) >- Si chestia cu aerul "care consuma inca 1 litru/100" ma seaca, ca si aia cu pachetul de sevetele pe bord (parca cineva vomita tot timpul in mers, si-ii trebuie servetele). Cred ca de aia au servetele: merg cu aerul inchis si-si sterg sudoarea cu servetelele :) )

 

Sorry de Off topic.

Edited by Moshu

Share this post


Link to post

@Gabriel

1. filtrul de motorina se schimba la 60k km in Germania nu in Romania

2. avansul static se regleaza numai la motoarele cu pompa rotativa nu cu element injector adica PD .

3. bravo tie ca ai lant dar ai zgomot cit cuprinde ...compara cu SantaFE si o sa-ti dai seama .

4. daca ai filtru de particule nu se termina cu fumul negru :) ) oricum tare gluma .

5. filtrul de particule presupune un cost in plus .

6. chestia cu impozitarea este normala daca visam la UE .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

@BogdanG

 

1.)In caietul meu de service scrie clar in romaneste 2ani/60 000 km.

2.)Nu stiam asta.

4.)Nu este gluma.Am bagat eu mina la un Opel Signum care avea 30000km si 1 an si asa este.

Dar cu prima ocazie cind il intilnesc il pun sa dea o talpa sa vad cu ochii mei.

5.)Da este scump si amicul cu Signum zicea ca mai mult de 60000 km nu prea tine FP.

6.)Daca va fi adevarat va fi destul de urit.

 

Oricum topicul este despre care motor este este mai rentabil benzina sau motorina.

Share this post


Link to post

1.Filtrul meu de benzina se schimba la 45k km sau 36 luni si costa 20 lei.

Al tau cat costa?

Share this post


Link to post

@ovi_jer :

 

Nu stiu exact.Dar pentru a fi corecti trebuie sa comparam un filtru original Opel benzina cu unul Opel motorina.

Preturile de la reprezentanta oricum sint prea mari.Parca un filtru de benzina era 40 RON iar la motorina mi-au zis 200 RON.

Nu este foarte relevant deoarece daca as fi avut motor diesel de origine Isuzu atunci filtrul era 60 RON.

Share this post


Link to post

Deci repet ,este gluma dieselul este un motor care merge cu mult aer dar pina sa dea aer turbina iese mult fum pe esapament chiar si AUDI A8 4.2TDI scoate fum .

Asta este :D daca ai optat pentru CR a fost alegerea ta tocmai de aia VAG nu a trecut la CR decit pe AUDI care este alta clasa .

 

PS> tu ai motor de FIAT daca nu stiai :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Ca sa fie treaba treaba fa comparatie intre cele doua motoare de mai jos.

Primul este de 1,2 benzina -gpl si al doilea este al tau :D

 

Engine code Z12XE

Engine type Otto, Front transversal

Number of cylinders 4, In-line

Engine capacity 1229 cm3

Number of valves 16 DOHC

Fuel GPL, Injection by cylinder

Supercharging None

Bore 72.5-73.4 mm

Stroke 72.6 mm

Compression ratio 10.5

Max Power 57 kW (ECE) 5600 rpm

Max torque 106 Nm (rpm) 4000 rpm

Top speed 170-175 km/h

Acceleration 0-100 km/h 12.5-13.0 s

Consumption

In the city 9.8 l/100 km

Out of city 6.0 l/100 km

Average consumption 7.4 l/100 km

==================================

Engine type Diesel, Front transversal

Number of cylinders 4, In-line

Engine capacity 1248 cm3

Number of valves 16 DOHC

Fuel Diesel, Common Rail

Supercharging Turbo + Intercooler

Bore 69.6 mm

Stroke 82.0 mm

Compression ratio 18.0

Max Power 51 kW (ECE) 4000 rpm

Max torque 170 Nm (rpm) 1750 rpm

Top speed 165 km/h

Acceleration 0-100 km/h 14.5 s

Consumption

In the city 5.7 l/100 km

Out of city 3.8 l/100 km

Average consumption 4.5 l/100 km (EU)

Share this post


Link to post

@BogdanG:

O sa-l pun pe amicul meu sa-i dea o talpa si-ti voi spune ce si cum.Chestia cu esapamentul este cum ti-am spus.Sa fi fost la spalatorie inainte ?Nu stiu dar o sa verific.Sincer iti spun ca ma gindeam ca peste vreo 5 ani cind motorul o sa aiba ceva uzura ma gindeam sa-i bag un FP si la a mea.

Da stiu destule despre motorul meu,insa atunci cind l-am comandat nu stiam cit costa un filtru de motorina.

:wallbanger: .

@ovi_jer

Consumption

In the city 9.8 l/100 km In the city 5.7 l/100 km

Out of city 6.0 l/100 km Out of city 3.8 l/100 km

Average consumption 7.4 l/100 km Average consumption 4.5 l/100 km (EU)

 

Consumul mediu este mai mare si la benzina si la motorina.Putem presupune o diferenta de 3 litri benzina in plus la 100km deci un cost in plus de 3 E la 100km.In 60 000 km asta inseamna 600 *3=1800E-60E~=1700E

unde 60 E este filtrul de motorina.In cazul meu particular am 360*3-60=~1000E.Adica in doi ani imi scot diferenta de achizitie (700*1.19=833) si mai cistig si 100 E.

Edited by gabriel

Share this post


Link to post

Deci in acest caz GPL ul este mai ieftin cu 200lei/km .

Repet pentru a 1000 oara dieselul este pentru masini mari ...preferabil dricuri sau Touareg =))

Share this post


Link to post

Interminabila controversa. Pt cine e multumit de diesel, este o afacere; iar pt cine e incantat de benzinare nu este o afacere :thumbl:

Share this post


Link to post

Gabi daca reusesti sa pui FP peste 5 ani cind masina va costa 1000E si filtrul inca 1000E vei fi cel mai adevarat baiat =))

Share this post


Link to post

Ai partial dreptate BogdanG.Ramine de vazut.In Germania m-a informat amicul ca pretul FP este scazut din impozitul anual tocmai ca sa incurajeze schimbarea lui periodica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...