Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Sa-mi spui cand te lupti cu benzinara mea.

Din pacate in realitate tu te lupti decit cu afirmatiile tale :) )

Share this post


Link to post

Cind voi avea cei 150CP pe DYNO o sa ma lupt cu tine stai linistit :) )

Pina atunci om trai si om vedea .

Deja m-am linistit cu liniutele si am ajuns la consumuri omenesti ,adica un 5.71 % combinat de care sunt foarte incantat .

Share this post


Link to post

Extraurban combinat cu drumuri in afara localitatii? :P

Credeam ca numai pe forumul dacia se intampla ca cei cu consumurile cele mai mici sa mearga frecvent cu viteza lui coanda.

Share this post


Link to post

@BogdanG, un consum bun. Totusi, mie pana la 4000rpm nu imi tragea bine (ai chiptuning?), de la 3000-3500 trebuia sa devin atent caci rezervele motorului erau minime.

Comparatiile intre sportivitatea diesel si benzina nu isi au rostul, benzina este si va fi sportiv superioara motorinei, de exemplu la Bora (o masina nu prea stabila) eram penalizat nu neaparat de puterea motorului ci de greutatea acestuia pe puntea fata care iti taia tot elanul la drum lung de depasiri si curbe luate in viteza. Aceeasi Bora dar cu motorul 1.8T iti schimba optica despre condus prudent. Nu imi imaginez pe cineva care merge putin si vrea viteza cu orice chip sa ia un diesel, nu este logic.

Exista cineva care nu viseaza sa asculte la drum lung muzica unui 6 linie pe benzina?

Share this post


Link to post

Daca ai avut Bora cu motor ALH de 90CP te inteleg ,este foarte puturos acest motor dar cu un chip se rezolva problema ,masina va urca foarte repede in ture ,cit despre stabilitate aceasta este foarte buna dar cu roti de 225/45/17 .

Vorbim totusi despre a fii o afacere sau nu iar in cazul unei masini de 1.4 tone si un consum de sub 6% daca mergi normal eu zic ca este afacere .

Daca folosesti dieselul strict la alergat acesta consuma mult ,am avut consum de 8 % extraurban dar la viteze mari de peste 150km/h .Este totusi prea mare disconfortul ,consum mare si zgomot mare care nu vine numai de la motor ci si de la roti si vint .Nu mai vorbesc de faptul ca frecvent mergeam repede consumul devenea dublu iar cind prindeam un ambuteiaj eram prins din urma de cei care mergeau legal ,asa ca am trecut in a doua categorie ,adica acum merg incet si cit se poate de constant .

Share this post


Link to post

Cu skoda octavia diesel 110 cp, Galati- Bucuresti, invarteala prin oras, pierdut nervi pe centura, si inapoi, medie consum 4,1. Eu sunt benzinar, o afirm inca o data, dar trebuie sa recunosc, este o afacere. Nu mai zic de reno clio diesel... Sunt costuri de intretinere mai mari ce-i drept, dar isi scoate parleala.

Avand LPG, incerc sa cred ca le am pe amndoua cate putin: un consum mic (costuri gaz) combinat cu ceva sportivitate (atat cat permite gazul, bineinteles).

 

Asa ca eu ma dau batut. :mrgreen:

Share this post


Link to post
Daca ai avut Bora cu motor ALH de 90CP te inteleg

 

Ma refeream la cel de 130cp (TDI) nu la cel de 90cp. Inaintea am avut si o Bora cu 90cp si intr-adevar era puturoasa.

 

Edit.

 

@Moshu nu te grabi sa spui ca dieselul este o afacere per total (daca e vorba de consum si daca ti masina exact cat te tine garantia, da; eu am facut prostia sa le tin mai mult, sunt patit, ce am castigat pe motorina am pierdut pe alta parte - dar aici este cazul lui VW care in general au piese scumpe).

Exemplu: Un drum Constanta - Bucuresti pana la aeroport si intoarcere ma duce la un consum in jurul a 7 litri (condus neagresiv in limite) cu Leganza, acelasi drum cu o Bora (90cp sau 130cp - acelasi consum) in jurul a 5 litri. Diferenta de consum nu este mare in schimb in oras creste la 5-7 litri diferenta. Un om care merge normal in jurul a 15.000km nu cred ca simte nevoia unui diesel mai ales daca isi achizitioneaza un motor benzina de cilindree mica sau eventual unul de generatie noua (injectie directa de benzina).

Edited by leganzaro

Share this post


Link to post

Adica tu vrei sa zici ca o BORA cu motor de 130CP nu trage ?

Share this post


Link to post

Depinde ce vrei sa spui prin trage, depinde cu ce o compari (este relativ, sunt doar 130cp nu >200cp). Daca compar la un drum lung cei 130cp de la Bora cu echivalentul de la Avensis (1.8 benzina) senzatia de incredere in puterea masinii este clara pt Avensis (probabil si din cauza ca masina este mai stabila). Cuplul motor pt mine nu este de o importanta capitala deoarece pe o masina pe benzina stiu sa fac uz de treptele de viteza si turatiile inalte dar pt asta scot si mai mult din buzunar (consum mai mare).

Nu sunt impotriva motorinei si nici a benzinei, am ambele motorizari si fac o comparatie din punctul meu de vedere. In orice caz masina nu este o afacere ci o cheltuiala (fie ea pe motorina, benzina, electricitate...) si pentru unii este o moda.

Share this post


Link to post

Hai ca au inceput iar dispute motorina vs. benzina.

 

Eu unul sunt adeptul motorinei,de ce?Pt ca in orash ma strecor mai usor cu dieselul decat cu o benzina(cam la aceleasi puteri) tocmai datorita cuplului si tot cuplul face ca un diesel modern la drum intins sa fie mai placut la condus ,depasirile fiind mult mai rapide.Bineinteles si cu un benzinar faci depasiri rapide cu trepte inferioare si turatii inalte,dar hai sa vedem dupa cateva zeci de mii de km de asemenea chin ce se intampla,care va pica mai repede?

Nu vorbim de consum !

 

Normal la VW consumurile nu sunt cele mai mici intre dieseluri,iar uleiul pentru pompa duza este destul de scump,dar sunt printre cele mai fiabile motoare si au cuplurile cele mai mari.

O intrebare: daca m.a.s.-urile sunt atat de bune de ce m.a.c.-urile se vand in draci si aici si Europa de Vest?

 

Si inca ceva :ca la o benzina sa ajungi la aceleasi puteri ca un diesel trebuie ori sa ai o cilindree mai mare, ori sa folosesti supraalimentarea (turbo sau compresor),in acest caz dupa 100-150 mii km aparand probleme de fiabilitate.

Share this post


Link to post

@negoctav, fiabilitatea dieselurilor VW nu este actuala sau a fost, dieselurile VW nu sunt atat de fiabile pe cat se vand gogosi prin jur (atat timp cat eu am avut 2 motoare diesel de la VW si am bagat bani in ele pentru mine fiabilitatea VW nu este decat o gogoasa indiferent ce zice alta persoana fan VW).

Share this post


Link to post

mai baieti m-ati cam aprins si pe mine pe tema aceasta..

va propun un caz concret:

in toamna vreau sa-mi schimb masina si m-am gandit la un opel vectra (b)sau omega dupa 2001.merita sa iau un diesel sau un benzinar care ulterior sa-l trec pe gpl in situatia in care parcurg anual aproximativ 15.000-20.000km din care 75% in oras.

ce parere aveti?

Share this post


Link to post

pai un nou motiv ar fi impozitul masinii. care la motoarele peste 2 litrii te rupe! asa ca ceva mic

Share this post


Link to post

@Bogdan

Vax... dieselul trage in general mai bine decat benzinarul la putere egala pentru ca are alta etajare a cutiei de viteza, si nu pentru ca are cuplu mai mare. Dieselul atinge (in general) la o viteza mai mica turatia de putere maxima, exact ca un benzinar intr-o treapta inferioara. Daca soferul benzinarului e suficient de determinat sa o tina in ture, diferenta o face calul putere, aerodinamica si masa si nu cuplul.

 

Nubira mea de exemplu are o cutie neobisnuit de scurta pentru un benzinar. Mai scurta decat Cielo sau Espero, sau chiar decar rabla de Ibiza (ating turatia de putere maxima sub 200km/h, intr-a 5-a). Insa ma descurc onorabil cu TDI-uri rosii fara sa fie macar nevoie sa trec pe benzina, mai ales daca dau de unul mai slab de inger care ezita s-o duca peste 4000rpm.

 

In cartea tehnica la Altea, TDI 140CP accelereaza de la 80 la 120 mai rapid decat FSI 150CP si intr-a 4-a si intr-a 5-a. Insa FSI-ul trebuie sa accelereze intr-a 3-a la viteza aia... de fapt, chiar cu a doua si a treia. Caz in care TDI-ul e depasit cu tot cuplul lui. Asta e pe testate cu cronometrul in mana, am fost invitat de seat la teste si m-am jucat cu ele pe un circuit de karting, in prezenta unui pilot de-al lor de curse (pe care nu l-am vazut :D )

Edited by mr_

Share this post


Link to post

@MR_ VAX ne VAX fiecare conduce ceea ce are si mai ales ce-si permite .

Dar a spune ca faci TDI uri rosii ma faci sa rid ,sa te vad cum faci tu un Golf 4 TDI ARL de 150CP :) )

Degeaba ai masina puternica daca nu stii sa o folosesti ,revenind totusi la subiect dupa cum a spus si Negoctav inca se vind dieselele in draci .

 

@Leganzaro ,felicitari pentru Avensis dar sa stii ca nu este cea mai fiabila masina din lume si nu este deloc o masina puternica sau sportiva .Nasul meu are un Avensis 2.0 D4D si nu este deloc economica ,nu mai vorbesc de sportivitate care nu exista la acest model .Passatul de 130 CP bate la cur rau de tot D4D de 112CP ,nu mai vorbesc de V6 TDI de 180 CP care este de vis .Cit despre stabilitatea Avensisului ma faci sa rid eu cu 225/45/17 sunt mult mai stabil decit Avensisul cu rotitele lui pe 16",am condus de multe ori Avensis si i-mi place un singur lucru la aceasta masina si anume linistea de la bord .Asa ca nu mai arunca cu pietre in VW pentru ca nu e chiar asa .

Share this post


Link to post

Ce vrei sa faci tu cu 150 CP ? Cu 65 CP tragi o brazda. Pentru doua iti ajung doar 130 CP. Sa inteleg ca de restul 20 arunci si samanta ?

Share this post


Link to post

Eu personal nimic :) ) dar exista Golfuri 4 care au 150CP stock si care fug asa de repede incit nu prea au randament la discuit si insamantat =))

Share this post


Link to post

Vrei sa-l iei pe ovi_jer ? Ala are 150 CP din gaz de lampa. Te bate si cu motorul oprit, doar din CB.

Share this post


Link to post

Cu ce sa-l iau :) ) ca nu vreau sa am gaura in buget cind ma duc la Dedulesti la un mic .Asta e avantajul la diesel ,consum pina la OVI fix 7 mici =)) mananc 6 si ma intorc cu 7 ,deci consider ca am mincat in ziua aia 20 de mici .

Share this post


Link to post

pai sa stii ca il cam bate Ovi pe Bogdan. Chiar si pe gpl ... Oricum ... Dieselul nu mai este nici un fel de afacere ... sau poate este pentru unii care nu alimenteaza de la statii peco, ci cu motorina stim noi de unde ;)

Share this post


Link to post

ovi, daca se enerveaza, iti face micii pe antena, din echo de la MIC.

Share this post


Link to post

Bogdane, ti-am zis mai sus: toata stima pentru consum la diesel. Dar atat. NICIODATA n-ai sa poti pune diesel inaintea benzinei. Daca era asa, toate mesinile de raliu (nu zic de formula, ca n-ar avea rost, acolo e altceva) ar fi diesel.

Si no offense, nu exista comparatie intre toyota si vw. In favoarea lui toyota, bineinteles. Nu mai vorbim de fiabilitate. Nu uita ca este o masina care se vinde pe tot globul si se bucura de succes. Cand iesi dintr-o toyota si te urci in vw parca intri in muzeul masinilor de epoca... :D

Share this post


Link to post

@Moshu, ca de obicei: punct ochit, punct lovit :D

 

@BogdanG. Iti multumesc pt urari. Totusi daca citesti posturile mele nu ai sa gasesti nici unul in care am laudat Avensisul, ba chiar am recunoscut ca am avut/am unele probleme cu ea. Insa, permite-mi sa arunc cu pietere in VW atat timp cat am avut 2 dieseluri de la ei si m-au dezamagit tocmai prin fiabilitate.

Spui ca Avensisul si sportivitatea nu se impaca si ai dreptate, Avensisul fata de Bora joaca in alta liga, in cea care pune baza pe confort si siguranta, insa daca spui ca Bora este o masina sportiva te inseli (chiar si cu motorul de 130cp este doar o masina de alergat din punctul A in punctul B).

Imi pare rau ca te fac sa razi in legatura cu stabilitatea Avensis vs Bora/Golf, din pacate aici nu ai dreptate si razi degeaba (presupun ca iti vei mentine parerea chiar daca stii si tu ca nu e adevarata, Bora cu anvolope de 16" era mai putin stabila si ma indoiesc ca si cu senile de 17" ar fi fost mai stabila, ii lipsea totusi suspensia independentă pe rotile spate).

Share this post


Link to post

Un diesel sportiv mi se pare Ibiza Cupra. TDI 130 deja e onorabila, deja 160 CP si suspensii modificate o fac destul de rea.

Share this post


Link to post

Am ramas uimit dupa ce am vazut acum o Alfa Romeo cu noul motor 1.9JTS (benzina), italienii sunt maiestrii in motorizari sport, fara turbina reusesc sa scoata 160cp iar in oferta mai au un 2.2JTS de 185cp tot fara ajutorul turbinei.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...