Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

Cu turbina, 2.2 JTS scoate 300CP... si la fel si dieselul multijet de 3L V6. In materie de motoare, italienii sunt tari de tot.

Share this post


Link to post

Of, topicul asta e ca o telenovela..tanar si nelinistit...oricate episoade ai rata, discutiile sunt permanent in acelasi punct...

 

Daca va mai intereseaza parerea unui fost daewooclub-ist activ:

 

- dieselul inseamna in acest moment mai mult de economie, socant pentru unii inseamna chiar placere de a conduce, motorul pe care il am acum pe Astra GTC este 1.9CDTI, are 150 cp, cuplu de 320Nm, zgomot minim interior si exterior, vibratii 0 nici in scaune, nici in volan, nici in schimbator, acceleratii si reprize absolut incantatoare, 8.9 s 0-100Km/h, iar cu butonul SPORT activ turbo-lagul dispare, urca in ture ca un benzinar, trage pana la 5000 de ture ca nebunul si consumuri cu cel putin 3 litri mai mici decat orice benzinar echivalent! Si INCA UN AMANUNT: pretul lui este acelasi cu al motorului de 2.0 benzina TURBO 170 cp si cu performante aproape identice... Si atunci? Nu devine si o alegere rationala nu doar una snoaba?

Share this post


Link to post

N-a spus nimeni ca dieselul e intotdeauna o alegere snoaba. In plus dieselul tau e probabil cel mai destept de pe piata (tot ziceam mai devreme ce buni sunt italienii la motoarele de Opel :D ).

 

Dieselul e o alegere snoaba in cazul in care mergi numai in oras cate 7500km/an, pentru ca "toata lumea ia diesel" si ca "are cuplu mare" cand te duci la piata, si ca "ce placere imensa e condusul cand ai cuplu la turatii mici" in trafic bara la bara :D .

 

Nubira mea are doar 184nm cuplu, 20CP in minus si atinge suta tot in 8.9s iar la preturile "mele" la carburanti dau clasa si la economie oricarui diesel de putere apropiata. Sa mai compar si pretul de achizitie si cel de intretinere, chiar si la un SH?

 

Nici mie nu mi-ar sta in gat deloc un multijet ca al tau de 150CP, mai ales ca poate fi dus relativ usor la 180CP... e una din variantele pe care le iau in calcul pentru o masina NOUA.

Insa sa fi luat la SH un VW TDI hartanit sau un Opel DTI lesinat doar de dragul de a lua nemtoaica si diesel, caruia i-ar fi putut cadea turbina ori pompa de injectie oricand, cand la aceeasi bani puteam lua o masina mai noua, mai puternica si mai economica ar fi fost o tampenie cu lustru.

 

Cum spuneam, alegerea fiecaruia poate fi justificata functie de preferintele si de necesitatile lui, si de particularitatile pietei.

Share this post


Link to post

Eu nu doresc sa intru intr-o disputa pe performante, am dat datele tehnice doar pentru a sublinia faptul ca are o acceleratie si reprize excelente pentru o compacta de 1400kg (!); am uitat sa mentionez ca are CV 6 trepte si o vit. maxima de 210km ora iar tinuta de drum este superba datorita sistemului IDS+ si a amortizoarelor controlate electronic. Eu conduc aproximativ 30000km pe an, urban si extraurban si acest motor diesel imi ofera si placere in conducere (peste orice benzinar sub 2 l pe care l-am condus vreodata) si economie. Mitul dieselului puturos si greu de intretinut este mort pentru mine, inca de pe vremea cand aveam Xsara HDI.

 

PS: chestia cu snobismul se poate aplica si la benzina ;)

Share this post


Link to post

Nici eu nu imi doream sa intru intr-o disputa de performante... pentru ca nici nu am cu ce :D Voiam doar sa spun ca performanta e data de mai multi factori nu doar celebrul cuplu cu care ies la baioneta sustinatorii dieselului. As fi incercat o disputa legata de performante daca aveam sub capota un benzinar din cele mai smecheroase, la fel cum dieselul tau e probabil cel mai rafinat dintre diesele.

In cazul tau cea mai buna alegere e diselul... in al meu, a fost GPL-ul. Pentru cineva care merge putin si doar in oras un mic litraj pe benzina ieftin si la achizitie, si la taxare si la intretinere e numai bun. Pentru un obsedat de sportivitate si tuning ar trebui o masinuta gen Impreza STI, Mitsu Evo sau Legacy GT. Fiecare cu ce-l doare, nu exista o reteta universala. Functie de buget iti alegi o masina care sa fie cel mai bun compromis pentru tine. La banii pe care i-ai dat pe masina ta ai fi putut gasi una mai performanta, sau mai luxoasa, dar mai putin economica.

Mitul dieselului puturos e apus, insa si mitul masinii perfecte si universale e iluzoriu. Nu exista simultan o masina care sa fie cea mai ieftina, cea mai performanta, cea mai economica si cea mai luxoasa.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Ohoo, masini perfecte n-o sa vedem vreodata si asta doar din vina noastra...nu prea stim ce vrem :) .

 

Eu n-am cautat lux, am vrut performanta decenta si consum cat mai mic si din asta a iesit acest diesel, de care sunt extrem de incantat. Masina a costat 18000 euro DDU(include accize, nu si tva), iar la banii astia nu mi-as fi permis sigur lux, decat cu o motorizare prapadita probabil, sau performante fara confort. Asa am o masina cu o motorizare potrivita mie si nevoilor mele, cu dotari excelente si in bugetul alocat.

 

Diesel versus benzina este o poveste fara final, daca judecam masinile luate individual, care au implementate aceste motoare, se va vedea ca pe unele dieselul este cea mai buna alegere, pe altele benzina.

 

Cam ca si cu oamenii...

Share this post


Link to post

Da, da' e opel, masina maturatorului din germania... Tu nu stiai ca masina germana e doar Mercedes si BMW? Cu Opel vrei tu sa iesi la agatat la discoteca?! Pai iti ia fata oricand un BMW pe benzina, nu conteaza ca in restul saptamanii sta in parcare din lipsa de bani de benzina (salariul se duce pe rata la leasing)... sau un C220 te depaseste scurt in fata fetitelor dintre blocuri, chiar daca are nevoie de 4 secunde in plus sa prinda suta :D

Si nu numai ca e Opel, da' mai are si motor de Fiat?! Esti nebun, ce, nu stiai ca italienii stiu doar sa se tina de gagicareala si sa cante la mandolina?!

 

Vezi tu, viata asta e complexa, domnule, cu criteriile si particularitatile ei cu tot :D

Parerea mea... :D

Share this post


Link to post

Ooo, daaa...n-ai idee cate orgolii pe 4 roti a putut sa zgandare masina asta de cand am luat-o... :D

Share this post


Link to post

@Moshu nu este deloc asa ,sunt masini VW care dau clasa la Toyota ,vezi Touareg si Phaeton .NU orice VW este masina de epoca :) ) poate Golful mei 1 peste 10 ani o sa fie .

 

@Leganzaro ,tu ai avut ghinion cu Bora ta ,masina mea are peste 200k km reali si nu are nici o problema la motor ,singurele probleme pe care le-am avut au fost :macara geam fata 2buc 600RON ,rulment fata dreapta 90RON si kit distributie 1200RON ,doua bucsi 24RON deci un total de 1900RON si asta intr-un an de zile .Este adevarat ca G4 nu este deloc cel mai fiabil dintre Golfuri dar este cel mai bine finisat ,chiar peste G5 .

Nu stiu daca un rulment de Avensis costa 90RON :)

Iar un G4 cu roti pe 17 iti garantez ca este stabil ,chiar comparabil cu Avensis .Oricum fiecare are dreptul la o parere , am intalnit si oameni care au probleme cu Avensis dar si oameni care au MARI probleme cu G4 asa ca adevarul este undeva la mijloc .

 

@MR_ sa stii ca prefer un G4 hartanit dar pe care scot un pret bun la revanzare decit o Nubira pe care nu o pot vinde .Oricum nu intentionez sa tin masina mai mult de 300k km ,deci nu o mai tin foarte mult .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

@Bogdan

La 3800 euro iei (daca iei) un G4 FOARTE hartanit, cel mai probabil din primele generatii care au avut o groaza de probleme. Pe care probabil nu-l mai poti vinde deloc cand isi da duhul turbina sau ceva pe la motor Nu toti proprietarii au grija de el asa cum ai tu, si cei care au nu-l vand foarte ieftin daca e inca in stare buna. In privinta revanzarii, problema e diferita fara de Ro. Pe aici SH-urile sunt mult mai ieftine decat la noi, indiferent daca sunt VW sau Daewoo. In plus, probabil ca urmatoarea masina o voi lua noua (asta dupa ce incerc sa rezolv problema unei locuinte, pentru ca prefer sa platesc o rata la casa decat o chirie). In cazul asta, masina o dau la schimb contra uneia noi. Deja am discutat cu cativa dealeri (Kia, mitsu, opel, ford sau chevy) si mi s-a oferit pe ea intre 4000E si 4500E. Exista un catalog de masini SH (argus) care da cota, iar eu am luat-o sub cota aia asa ca nu m-ar deranja nici s-o vand sub cota.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Cu 3800E nu pot lua din Germania nici macar un SDI hartanit ,cele mai ieftine G4 TDI incep de la 4400E si au peste 300k km ,problema este ca la citi km au inca merg ,inca nu am gasit pe mobile o Nubira II care sa aiba peste 300k km .

Nu are sens sa comparam VW cu Daewoo ,mai ales pe Daewoo club :) ) ,ca fost posesor de Espero pot spune ca acea masinuta era foarte murdara la motor ,aveam pierderi de ulei peste tot in rest era foarte vioaie dar gurmanda .

Revenind la topic sunt foarte curios ce multijet o sa-ti iei =))

Share this post


Link to post

qed, cu preturile...

 

Nubire n-ai vazut pentru ca nu le vinde nimeni... sunt prea bune :D Se vand pe sub mana, nu pe mobile.de :D

 

Si eu astept sa vad ce multijet imi iau... poate pana ma hotarasc, scot naibii aia de la Opel mult-asteptatul multijet biturbo de 210CP...

Share this post


Link to post

Se vind peste tot si pe mobile si pe autoscount24 si pretul este mult sub Golf in Belgia asa ca nu vad sensul discutiei ,nu se vind pe sub mana ci pur si simplu sunt foarte putine comparativ cu Golful 4 care a fost fabricat in milioane de exemplare si inca se fabrica in versiunea Variant .

Si ce o sa faci tu cu o masina dizel de 210 CP ?

Share this post


Link to post

da adevarul e bogdane ca mai bine iei bora sau golf decat avensis. come on. sa o lasam balta. nu are rost. sunt alte clase alte treburi! iar stabilitatea avensisului e renumita! cat despre Vw mie mi se par niste masini ok! dieseul e ok, dar incet incet ne aliniem si noi la "standardele UE" si sa vezi atunci impozite si taxe in draci. pana atunci diesel all the way.

oricum eu personal nu o sa imi iau in viata mea diesel. am un singur motiv: pur si simplu nu imi plac! :D

Share this post


Link to post

Nu am zis ca Golf 4 este mai stabil decit Avensis, am zis doar ca un Golf 4 cu roti pe 17" este comparabil ca stabilitate mai ales ca Golful are suspensia foarte rigida .Normal ca sunt alte clase ,Avensis se bate cu Passat ,Vectra etc dar nu este deloc o masina sportiva sau delux dar iar ne indepartam de subiect .

Stiu ca tie nu-ti place dizelul ,nici mie nu-mi placea la inceput dar acum m-am obisnuit ,oricum cu Avensis nu ma voi obisnui niciodata nu-mi place deloc .

 

Deja aici se discuta despre toate masinile vs VW Golf TDI ,deci G4 TDI nu este nici cea mai fiabila masina din lume ,nici cea mai frumoasa ,nici cea mai scumpa, DAR este ieftina de intretinut mai ales la drumurile din RO si mai ales la motorina din RO care este infecta .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

O fi ieftin de intretinut motorul ALH care nu mai e disponibil...

 

Cu un diesel de 210CP poti face si ce faci cu un diesel de 90 sau de 150CP, doar ca mai repede :D

Share this post


Link to post

@mr: Traiesti in Belgia unde pretul GPL este f.mic si unde poti cumpara multe masini noi avind GPL din fabrica si totusi spui ca urmatoarea ta masina va fi cu motorina si cu motor multijet .Este o gluma sau nu ?

Daca nu este o gluma poti sa explici,te rog,nu reusesc sa te inteleg.

 

@arp:motorizarea 1.9cdti/150cp este bestiala din toate punctele de vedere te invidiez sincer ptr. ea.

Share this post


Link to post

@Gabriel

In primul rand, Belgia e o tara mititica, 4 ore o strabati in diagonala de la un capat la altul ;) In tarile din jur GPL-ul nu mai e la fel de ieftin, cel putin deocamdata. Presupunand ca sotia ia carnet as avea doua masini, una de oras si una de drum lung cea de oras ar fi sigur pe GPL.

 

In al doilea rand, daca pana cand voi lua o masina noua vor aparea instalatii GPL montate pe masini moderne, eventual turbo si cu injectie directa de benzina atunci voi opta din nou pentru GPL. Deocamda insa nu am vazut asa ceva in nici o oferta... cele disponibile cu GPL din fabrica sunt niste motoare aspirate cu injectie multipunct ca acum 15 ani (chiar daca instalatia GPL in sine e mai moderna, motorul propriu-zis ramane cam prea conservator pentru gustul meu). Majoritatea constructorilor nu sunt atat de idioti sa investeasca in GPL si sa-si faulteze singuri vanzarile de diesel, mai scumpe la vanzare si la intretinere... Daca cele mai performante benzinare ale momentului ar fi disponibile cu GPL, atunci as opta pentru GPL. Daca nu, multijet...

Share this post


Link to post

arp, long time no see... :) Ma bucur sa vad noua ta masinuta, cred ca este un progres real fata de visiniul Xsara...

Am o nelamurire. Acest 1.9 Multijet scoate 150CP, in timp ce 2.0TDI, 16valve de la VW vine "stock" cu 140 CP din cunostintele mele pe masinile de serie cel putin... Este acest Diesel Fiat tot cu 16V ? Cum se explica aceasta "ramanere in urma" a TDI-ului, daca se poate numi asa ?

Share this post


Link to post

VW are si o versiune de 170CP pentru motorul de 2L. Iar multijetul de 1.9 va avea in curand o versiune de 180CP si se tot zvoneste de vre-un an si ceva de una de 210CP. Cursa inca nu e terminata, din fericire. Oricum, de ani buni Fiat sunt dupa parerea mea cei mai tari in materie de diesel.

VW s-a incapatat sa nu adopte inca common-railul la motoarele mici, desi a facut-o deja pentru cele mari.

Edited by mr_

Share this post


Link to post

Da' sunt penalizati la capitolul putere de pompele duse (sau cum s-o scrie) ? Am inteles ca pe Audi au pus la un moment dat un diesel de la Fiat. Adevarat, stie cineva ?

Share this post


Link to post

AUDI are deja generatia a 3 a de Common Rail ,motoare foarte silentioase si foarte performante ,vorba lui MR ,cursa nu s-a incheiat .

Oricum cel mai puternic Diesel din lume este tot in curtea lui VW si este V10 TDI de 313 CP ,care dupa chiptuning ajunge la 400CP si aproape 1000Nm , undeva la 6 sec suta ,valoare foarte buna pt o masina de 2.5 tone .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post
Oricum cel mai puternic Diesel din lume este tot in curtea lui VW si este V10 TDI de 313 CP

 

 

745d-ul are 330 de cai stoc.

Cel mai mai tare diesel mi se pare oricum cel care echipeaza 535d - bi-turbo de 3000cmc de 272 de cai (6 in linie).

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Se pare ca ai dreptate ,uitasem de BMW ,oricum am impresia ca cea mai mare putere litrica o are VW 2.0 TDI 1968cmc @170CP .Oricum si Alfa Romeo vine tare cu JTD ul de 1910cmc si 150CP .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Pai cum sa aiba cea mai mare putere litrica, abia ti-am dat examplu 535d: 2997cmc si 272 de cai , deci 90 de cai pe litru.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...