Jump to content
Sign in to follow this  
sebian

Mai Este Dieselul O Afacere?

Recommended Posts

OOPS iar am dat-o in bara ,ai dreptate Esperatul-e :)

Ce vrei obsesia pt VW este prea mare ,cred ca viitoarea masina va fii BMW :) )

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

JTD de pe Alfa si Fiat = CDTI de pe OPEL = DI de pe SAAB toate 16V si toate la 150CP. Urmeaza intr-adevar CDZI de 180 cp, probabil doar soft modificat, ceea ce o sa fac si eu cand o sa ating 20000km. :D

 

PS: motoarele de mai sus nu sunt 100%Fiat sunt dezvoltate de GM Powertrain&Fiat pe vremea cand GM avea actiuni la Fiat.

 

Pana in 2 l, ca sa nu o dam in SF-uri, cred ca ordinea pe piata este:

 

1. BMW 2.0d 163cp

2. GM/Fiat -1.9 150cp

3. PSA&Ford 2.0HDI/TDCI - 138cp

4. TDi-urile de 140 cp (nu am vazut inca la lucru tdi-ul de 170).

 

La fel, nu stiu de Dci-ul Renault de 2.0 si 170cp, pe hartie arata foarte bine.

Edited by arp

Share this post


Link to post

GM s-a insurat cu Fiat din interes... taman pentru diesel. Si n-au ales prost deloc. Common railul e patentat de magnetti marelli pe vremea lui Ceausescu, insa erau in kko si l-au vandul lui Bosch. Insa tot Fiat a iesit primul pe piata cu diesel common rail, tot ei au scos si folosit primii injectoarele piezo, iar ideea multijetului mi se pare inca o idee mai buna decat a concurentei indiferent de ce generatie se lauda ca au ajuns. GM nu s-au orientat deloc prost... Poate pune multijetul si pe Nubira :D

Si motorasul de 1.3 e folosit si de fiat, si de opel si de suzuki.

 

Se pare insa ca multijetul V6 de 3L si 300CP e made in USA. LA fel si benzinarele JTS de la V6 in sus.

 

BMW nu m-au convins inca la diesel. Motoarele lor de 2.0L au fost implicate cam des in dispute legate de fiabilitate (prin 2000 chiuloasa, apoi mai recent turbina) asa ca faptul ca au 163CP nu ma impresioneaza, iar ca tehnologie mi se pare mai avansat multijetul. Parere pur personala :)

 

TDI-ul chiar daca nu e CR nu inseamna ca sunt cocotati. La urma urmei injectia se face chiar la presiuni mai mari decat la CR si impreuna cu injectoarele piezo rezultatul nu e rau, chiar daca unora li se pare primitiva solutia tehnica.

 

dCI au avut probleme sistematice la cele de 1.5, celebra serie Alizee cu pompe delphi.. apoi la cele de 1.9 e procesul scandalul e in toi cu defectele sistematice si despagubirea dubioasa a proprietarilor. Cel de 2.2 n-are nici ala o faima mai buna. ASa ca nu stiu, insa parca nici 2.0 nu m-as arunca, cel putin cativa ani pana nu se descopera toata bubule asa cum s-a intamplat la 1.5 si 1.9.

 

De hdi nu mai zic nimic, poate colaborarea cu ford si toyota ii scoate din subsolul clasamentelor de fiabilitate. Cum ultimile doua modele la fiabilitate la topgear sunt peugeot, si la reliabilityindex sunt tot in ultima treime a clasamentului, nici cu astia nu m-as incurca. Se pare ca in afara de preturi minime la subansamble, la altceva nu-i mai duce capul. Pana si conceptia e facuta de firmulete care angajeaza in general debutanti, asa ca nu ma mira ca-s la furat cu fiabilitatea.

 

Toyota abia acum au un diesel la inaltime, cel de 177CP insa pretul e criminal...

 

Honda sunt in urma la performante... 2.2 140CP nici nu e foarte puternic si e si dezavantajos fiscal.

 

Nu prea stiu insa mare lucru de cel de 1.5 110CP de la Kia/Hyundai.

 

Asa ca optiunile mi se par restranse, la grupa de diesele umane la peste 100CP.

Share this post


Link to post

Da, mr_ tu ai pus problema global, eu am facut un clasament strict tehnic/rafinament/placere in conducere, nu am luat in calcul fiabilitatea despre care imi e greu sa ma pronunt pentru ca ea rezulta totusi dintr-un cumul de factori mult mai greu de "atins" decat restul de caracteristici...

 

Ordinea de mai sus este o parere strict personala din experienta pe care am avut-o, ma repet, personal cu motoarele respective, conducandu-le pe toate pe care le-am introdus in clasament, mai multi sau mai putini km..Experienta de lunga durata am avut cu HDI (fara probleme de fiabilitate la motoare, picau altele inainte de motor atat pe Citroenul meu cat si pe al doilea care e inca in familie), Seria 3 care m-a impresionat mai mult ca masina in ansamblu decat luat ca motor separat (CDTI-ul meu mi se pare mai "intepat", poate si cele 100kile in minus ale masinii, poate modul SPORT si felul in care raspunde instant la acceleratie) si CDTI ( o experienta cat mai indelungata sper eu)...TDI-ul mi s-a parut zgomotos si inducea foarte multe vibratii, dar felul in care tragea era ok...si atat.

Share this post


Link to post
...

Ordinea de mai sus este o parere strict personala

...

 

 

Si la mine la fel :) E o parere strict personala.

 

LA un diesel mi se pare foarte importanta fiabilitatea. Daca scartaie la capitolul asta, se duce naibii toata economia.

Share this post


Link to post
Cel de 2.2 n-are nici ala o faima mai buna.

Foarte bine punctat de voi, eu atat as mai adauga ca sa completez ceva ce e scris mai sus : se pare ca 2.2 dCi al lui Reno a fost cel mai slab motor diesel d.p.d.v. al fiabilitatii, cunosc pe cineva care si-a dat cu pumnii in cap de cate belele avea la modelul ala de Laguna, ma rog una din cele majore era si cutia de viteze... Daca nu ma insel nici nu prea se mai cere...

Edited by Gica

Share this post


Link to post

@MR atentie TDI inseamna si Common Rail ,vezi noile motoare AUDI de 2.7L ,3.0L si 4.2 L .Si nu numai ca sunt CR sunt chiar generatia a 3 a .

Mie personal i-mi place multijetul de 1.3 L de la Fiat ,chiar este reusit acest motoras mult peste 1.4TDI de la VW care este dezechilibrat din nastere :) )

BMW nu am auzit sa aiba probleme la diesele ,am mai multi prieteni cu BMW uri noi diesel si sunt foarte incantati de motor ,mai putin de masina care nu mai este fiabila deloc .

Share this post


Link to post

Stiu, am si precizat mai sus ca VAG a pastrat PD pentru motoarele mici si a trecut la CR la cele mari.

 

Eu am auzit de problemele de mai sus la BMW, printre cunoscuti. Cel cu chiuloasa a fost insa despagubit integral de bmw, desi masina era sh si iesita din garantie. Fiind considerat defect sistematic din vina constructorului, e o practica obisnuita sa fie platatita partial reparatia de constructor chiar si daca masina e iesita din garantie.

Cu turbina, a patit-o un amic cu un Rover cu motor BMW. N-a fost foarte grav, vreo 800E reparatia, insa destul cat sa-l convinga s-o marite, fiind al doilea defect pe care il avea in cateva saptamani. El a facut sapaturi si a aflat ca exista si probleme mai urate la modelul lui de motor cu turbina, chestie care l-a convins sa o vanda si sa ia VW :)

Share this post


Link to post

Lasand la o parte diesel-urile moderne... Mai stiti BMW E36 324td? A avut un prieten de-al meu una si era dementiala masina. Asta acum un an. Foarte silentioasa si plina de nerv.

Share this post


Link to post

Am constatat ieri ca nu este dieselul TDI asa de zgomotos in comparatie cu 1.6 i de pe Bora lui Vlad .Este adevarat ca BORA vibra mai putin dar zgomotul esapamentului era mai mare ca la TDI .Bine ca era o mica diferenta, Bora avea 46k km iar Golful meu are de 5 ori mai mult :) )

Asa ca mitul ca dieselul e zgomotos a picat .Nu mai zic de masinutele cu evacuare sport gen TICO care sunt mult mai zgomotoase decit TDI ul meu .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

n-a zis nimeni ca gmomotul de evacuare e problema. Zgomotul efectiv al motorului + vibratiile(nu numai la relanti). O avea dieselul avantaje(desi devin din ce in ce mai putine), dar nivelul decibelilor si vibratiile sunt un dezavantaj.

Share this post


Link to post

Zgomot = Energie = Pierderi

Share this post


Link to post

@Tolin, marfa explicatia :) ) ,atunci cum explici ca tocmai motoarele galagioase sunt cele economice :P

 

MAD-ule vezi ca iar esti pe aratura :) ) noile motoare CR nu mai vibreaza si sunt super silentioase ,ce zici de asta ?

Zgomotul evacuarii se aude predominant in orice masina ,nu cel am motorului :) )

Share this post


Link to post

Simplu, motorina dezvolta mai multa energie prin ardere.

Share this post


Link to post

Tractoristule iar compari mere cu prune?Stii ca vag nu o faca motoare bune otto.Vrei sa nu mai vanda tractoare?

Share this post


Link to post

Din cate vaz maiself se pare ca odata cu cresterea inglobarii de tehnologie noua in motoare (nu ma refer neaparat la electronica) fiabilitatea a inceput sa scada dramatic. Auzim de o gramada de producatori mari cu probleme de fiabilitate ale motoarelor (otto sau diesel) BMW, Mercedes, VAG... Stiu caz de ML otto cu consum de ulei 1l la mia de km la 65k km si X5 3.0 benzina cu consum 0.5l la mie.

Se cam pare ca sutele de mii de km de motor nedesfacut a ramas tot pt tehnologiile anilor '80, 8v, tdi, si asa mai departe. Se pare ca mai tot ce e nou - anii 90 sau 00 - au diferite probleme cu probabilitati de aparitie mult mai mari decat la alea vechi.

Hac, parerea mea.

Share this post


Link to post
Tractoristule iar compari mere cu prune?Stii ca vag nu o faca motoare bune otto.Vrei sa nu mai vanda tractoare?

Asta s-o crezi tu :) )

Pai hai sa enumeram ce motoare nu stiu sa faca si incepem cu anii 80 de exemplu .

1.6 GTI =110CP

1.8 GTI =112CP

1.8 G60=160CP

1.8 G60 LIMITED=210CP

Anii 90

2.0 16v=150CP

2.8 24V=174CP

2.9 24V=190CP

Anii 00

peste 30 motoare benzina cu puteri cuprinse intre 75CP si 241CP .

Daca VAG nu stie sa faca motoare pe benzina de ce face totusi atitea ? :) )

Nu am zis nimic de noile motoare TFSI care au cistigat numeroase premii internationale .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Premii pentru cele mai mari consumuri de ulei si cele mai multe probleme din cauza aluminiului ieftin?

Nu am zis ca nu poate sa faca motoare bune otto ci faptul ca nu vrea sa piarda pestele din undita adica piata tractoristilor.

Deci daca tu lauzi motoarele astea care au foarte multe probleme si mi le-ai confirmat inseamna ca tractoarele sant terminate de tot :) )

Share this post


Link to post
Din cate vaz maiself se pare ca odata cu cresterea inglobarii de tehnologie noua in motoare (nu ma refer neaparat la electronica) fiabilitatea a inceput sa scada dramatic. Auzim de o gramada de producatori mari cu probleme de fiabilitate ale motoarelor (otto sau diesel) BMW, Mercedes, VAG... Stiu caz de ML otto cu consum de ulei 1l la mia de km la 65k km si X5 3.0 benzina cu consum 0.5l la mie.

Se cam pare ca sutele de mii de km de motor nedesfacut a ramas tot pt tehnologiile anilor '80, 8v, tdi, si asa mai departe.

 

Ce sa-i faci... societate de consum + mana de lucru ieftina :wallbanger: . Pai ce rost mai are sa faca motoare scumpe si fara moarte? Asta este...

Share this post


Link to post

OVI m-ai tirit intr-o discutie in care am ajuns sa laud motoarele pe benzina :wallbanger:

Revenind la topic ,tot dieselul consuma mai putin :) )

Share this post


Link to post

D-aia a trecut Passat-ul lui unchi-miu 2.0 pe benzina la numai 24 de mii de km in regim de 2 timpi? Adica mai papa si ulei dupa ce ca papa 11% afara? Cand ar trebui sa aiba exact consum de Leganza, la cei 130 cp cat poseda.

Ca sa nu mai zic ca de la 2800 de ture in sus parca harcai rugina din motor iar puterea parca se simte mai bine la PD-ul meu de 100 de CP?

Masina germana...

Da, intr-adevar, e mai bun un Tdi de la VAG decat un benzinar de la VAG. :dizzy:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Depinde de benzinar mai Laurentiu ,VW face si motoare pe benzina foarte performante care nu au nici un fel de problema .Ma refer la 1.8T , 2.3 V5, 2.8 V6 si 4.0 W8 ,motoare foarte performante si fiabile .Cele mai proaste au fost 1.8 20V si 2.0 20V motoare care dupa 150.ooo km le poti arunca la gunoi :) )

Sunt cunoscute problemele acestor motoare mai ales ale defunctului 1.8 20V care este o mare porcarie de motor ,mai galagios si mai murdar ca un TDI .

Unchiul tau a optat pentru o varianta low budget ,adica o masina ieftina care pe hartie consuma putin .Eu am avut inainte de Espero un Passat B5 (1998) 1.8 20V care mi-a facut numai probleme la motor ,toti prietenii au ramas stupefiati cind m-au vazut trecind de la Passat la Espero .Si Espero consuma ulei si avea doar 65k km dar era acceptabil un consum de 1L /5000km fata de 1L/1000km .

Share this post


Link to post
OVI m-ai tirit intr-o discutie in care am ajuns sa laud motoarele pe benzina :wallbanger:

 

Asta era scopul :P .Ai cazut in capcana ta.

Despre ce masina ieftina vorbesti la vw?Sau apucat de biciclete si nu stim noi ?

Share this post


Link to post

Mai nenea ,deci o masina de 20k E ,care se vrea limuzina nu este deloc scumpa ,dar daca alegi la aceasta limuzina un motor de scooter este problema celui care cumpara .

Adica un Passat B6 cu motor de 1.6 @102 CP costa 17kE CIP iar un motor adevarat de 2.0 @150CP este 20k E CIP deci pentru o diferenta de doar 3000E sa-mi iau masina cu motor de trotineta ??? Eu asta zic ,nu se justifica sa-ti iei ceva din clasa mare cu motor mic .Dar in RO unde nu conteaza ce ai sub capota ci cite locuri de parcare ocupi ,merge un Passat cu motor mic :) )

Share this post


Link to post

De la a se vrea pina la a fi limuzina e distanta mare cum e si cazul masinii tale la care se vrea a avea 120 cp :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...