Jump to content
Sign in to follow this  
danutz

Pierderi Antigel

Recommended Posts

La rezervorul de benzina nu ai presiunea din instalatie in primul rind. In al doilea rind, mai nasol, la instalatia de racire ai variatii f. mari de temperatura intr-un timp f.f. scurt. Gindeste-te ca la deschiderea termostatului, temperatura caloriferului poate sari iarna de la -20C la 80C ... deci o variatie de 100C. !

Share this post


Link to post

deocamdata merge ok cu praful :lavolan:

Share this post


Link to post
La rezervorul de benzina nu ai presiunea din instalatie in primul rind. In al doilea rind, mai nasol, la instalatia de racire ai variatii f. mari de temperatura intr-un timp f.f. scurt. Gindeste-te ca la deschiderea termostatului, temperatura caloriferului poate sari iarna de la -20C la 80C ... deci o variatie de 100C. !

Absolut corect!Era o idee in caz de maxima urgenta,de aceea eu am mereu in masina poxilina.La drum lung te poate salva pana se poate ajunge undeva sa rezolvi.

Share this post


Link to post

@alexinno : Bravo ! Uite ca la asta nu m-am gindit si, crede-ma, car in permanenta ditamai ladoiul cu scule si diverse dupa mine ... deh, sechelele Daciei. Am un tub cu silicon cu intarire rapida insa o sa am grija sa pun in trusa si un adeziv mai serios doar asa, de Doamne Fereste !

Share this post


Link to post
car in permanenta ditamai ladoiul cu scule si diverse dupa mine ... deh, sechelele Daciei. A

Si eu la fel am in portbagaj,dar am zis ca e bun si un tub de Poxilina,ca deh,nu-i masina noua,a fost odata!

Share this post


Link to post

Azi am avut o surpriza f.neplacuta:dimineata am observat ca-mi ieseau aburi in dreptul radiatorului,am verificat si am constatat radiatorul umed in dreptul imbinarii celulelor radiatorului cu bazinul.Antigel nu lipseste f.mult pirderile fiind deocamdata minore dar pe viitor cine stie?Exista cumva alta solutie decat schimbatul radiatorului? Ma gandesc la un aditiv pentru astuparea porilor! se gaseste oare asa ceva?

Share this post


Link to post

Incearca cu praf din acela la tub pentru stoparea pierderilor de lichid racire.

Share this post


Link to post

Din pacate praful acela nu a dat rezultate asa ca o sa trebuiasca sa schimb radiatorul si asta ma cam incurca acum de sarbatori cand banii ar trebui sa-i cheltui pe altceva.Asta e!

Share this post


Link to post

Salutare tuturor. Este primul meu post pe acest forum din care am învăţat multe.

Am un Espero CD iar de aproximativ 2 luni am observat că nivelul de antigel scade circa 100 ml. la 100km. Am cercetat zona motorului şi am observat scurgeri pe lângă garnitura de chiulasă prin dreptul curei de la alternator până pe compresorul de A/C. Menţionez că motorul a fost refăcut integral de circa 20000 km. Ciudat este faptul că găsesc umezeală doar dimineaţa înainte de pornire. Tot de atunci am observat şi o reducere a puterii motorului. Credeţi că poate avea legătură?

Mulţumesc anticipat pentru sugestii şi " Sărbători fericite".

Share this post


Link to post

Dupa ce ti-a fost facut motorul, stringerea chiulasei s-a facut cum trebuie (ordine stringere, cuplu, etc) ? Din descrierea ta, eu as zice ca nu e chiulasa strinsa cum trebuie. Scurgerea de lichid o observi doar dimineata datorita pe de-o parte dilatarii ce are loc odata cu incalzirea motorului (=> posibila eliminare a spatiului dintre chiulasa si bloc) si, pe de alta parte faptului ca e o cantitate mica ce se pierde, aceasta evaporidu-se (aproape) instantaneu cind motorul este f. cald.

 

Alta explicatie, ar fi neplaneitatea chiulasei. Asta ar fi mai nasol de remediat :(

 

Alte posibile cauze: garnitura de chiulasa nasoala, deteriorarea garniturii la montaj.

 

Iti urez sa fie prima, bafta !

Share this post


Link to post

Salutare,

 

Am parcat masina si la aproximativ o ora, cand am vrut sa plec cu ea am vazut o mare balta sub ea in partea dreapta. M-am uitat in vasul de expansiune si era gol. Masina are 95.000 Km si nu i-sa schimbat niciodata pompa de apa.

 

De le ce credeti ca este ? Pompa de apa sau altceva ?

 

P.S Mecanicul mi-a spus acum ceva timp ca pompa scoate un huruit ciudat, dar asa se strica pompa ? Incepe sa curga ?

Share this post


Link to post

Daca e in partea dreapta sunt toate sansele sa fie pompa de apa.

Share this post


Link to post
Daca e in partea dreapta sunt toate sansele sa fie pompa de apa.

 

 

Offfff, din cate stiu eu daca schimb pompa, trebuie sa schimb si distributia.

 

Aveti idea cat mai costa piesele pentru distributie ? + pompa de apa ?

Share this post


Link to post
... dar asa se strica pompa ? Incepe sa curga ?

 

Nu asa se strica, insa asta e un semnal ca s-a dus pe lumea cealalta ... Capata joc in ax si apoi incepe sa curga. Cel putin asa am vazut eu pina acum.

Share this post


Link to post

Sa te uiti si la teurile care fac legatura cu furtunele de apa pt. gpl.Daca sunt de plastic poate s-o fi spart vreunul.

Share this post


Link to post

Ceva asemanator am patit si eu, numai ca nu era pompa de apa, ci furtunul din partea stanga sus a radiatorului (cum te uiti la motor) care era fisurat. Antigelul se prelingea pe aparatoarea din plastic de sub motor si picura exact sub pompa de apa. Mentionez ca masina avea atunci 200k km cu pompa de apa originala. Din cate stiu pompa costa undeva la 80-100 lei, dar e din auzite, nu am verificat informatia.

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu mai demult, doar ca la mine curgea cu motorul pornit.

La mine pompe de apa era functionala, s-a dus doar garnitura pompei.

Share this post


Link to post

Se pare ca nu este de la pompa, imi curge lichidul oe un furtun negru care nu imi dau seama de unde este scapat. Pun cateva poze pentru a va da cu parerea.

post-3254-1204962174_thumb.jpg

post-3254-1204962182_thumb.jpg

post-3254-1204962186_thumb.jpg

post-3254-1204962190_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Furtunasul ala din poze pare a fi furtunul de evacuare a condensului produs de A/C, insa daca iti dispare lichidul de racire din vas, nu cred ca pe acolo iti curge, probabil vine de mai sus de la vreun colier slabit sau furtun/T spart si se prelinge.

Share this post


Link to post

Pompa de apa dusa din cate vad eu, racordurile de GPL parca ar fi in alta parte decat unde e ud.

Pompa de apa tre sa fie sub un milion iar cureaua vreo 500 de mii.

Share this post


Link to post
Pompa de apa dusa din cate vad eu, racordurile de GPL parca ar fi in alta parte decat unde e ud.

Pompa de apa tre sa fie sub un milion iar cureaua vreo 500 de mii.

 

 

Deci, daca pompa de apa este dusa imi curge apa pe acel furtun, furtun de evacuare a condensului produs de A/C - asa cum spune Salex ?

 

Odata cu schimbarea pompei de apa ar trebuii sa schimb si distributa ? (parca asa mi-a spus mecanicul)

Share this post


Link to post

La distributie doar cureaua care nu e scumpa.In toamna mi-am schimbat si eu pompa de apa si cureaua de distributie.A fost 95 de lei pompa si parca 55 de lei cureaua plus manopera 175 lei ca am mai schimbat si altele atunci.

Share this post


Link to post
Deci, daca pompa de apa este dusa imi curge apa pe acel furtun, furtun de evacuare a condensului produs de A/C - asa cum spune Salex ?

 

Balta de sub masina ta nu vine de la furtunul ala, se vede si in poza. Din furtun curge un pic de condens.

Share this post


Link to post

E un furtun la capatul inferior al galeriei de admisie ( nu pot sa-ti spun exact unde duc capetele furtunului ), care poate sa fie fisurat.

Spun asta din propria experienta, am avut si eu o fisura mica de tot acolo, pe unde pierdeam lichid. Am rezolvat problema in felul urmator : am taiat aprox. 1 cm din furtun, si am pus colier cu surub ( era un colier standard acolo ).

Ceea ce priveste furtunul A/C, pe vremea asta nu cred ca ai pornit aerul conditionat :P

Iti curge condens pe furtunul acela doar cand ai AC pornit.

Edited by oliver

Share this post


Link to post

Cit de cit :o fftopic: : Daca cumva se dovedeste ca e pompa de apa dusa, cel mai probabil mecanicul tau are dreptate legat de schimbatul distributiei, bazindu-se pe experienta nu pe ce a gasit inauntru (sau va gasi). Cind am patit ceva de genul asta (pompa dusa la Leganza), lichidul de racire scurs a afectat rola intinzatoare (a ruginit ca dracu' si a inceput sa scirtie) si, de asemenea, una din cele doua (in cazul meui) role de ghidaj. Fara indoiala, daca asta e si situatia ta, va trebui sa schimbi distributia pentru a nu risca ceva mai nasol mai tirziu. In plus, daca este sa fim f. rigurosi, in manualul de service se specifica clar: o curea data jos nu se mai pune la loc, se va folosi intotdeauna o curea noua. Ca sa fiu cinstit, dar fara a recomanda nimanui sa procedeze la fel, eu am montat curea la loc si, mai rau decit atit, am remediat rola intinzatoare incarcind-o cu vaselina siliconica. A fost un risc asumat, de atunci au trecut peste 25.000km si lucrurile par OK. Inca o data, nu va recomand sa procedati la fel !

 

LE: nu am spus ca daca e pompa dusa iti curge apa pe furtunul de la evaopratorul de A/C, nu au nici o legatura unul cu altul.

Furtunasul ala din poze pare a fi furtunul de evacuare a condensului produs de A/C, insa daca iti dispare lichidul de racire din vas, nu cred ca pe acolo iti curge, probabil vine de mai sus de la vreun colier slabit sau furtun/T spart si se prelinge.
Edited by Salex

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...