Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Acum ma gandesc ca vanzatorul (firma) care ti-a vandut bateria a avut si ceva intentii ascunse daca nu ti-a spus ce trebuie sa faci pentru garantie. Esti sigur ca s-a crapat din cauza tatalui tau, si functiona cum trebuie cand ai cumparat-o? Ai primit bon sau factura si fisa de garantie?

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Bateria a fost luata din Carrefour , tata a cumparat.o :mrgreen: , el a facut si garantia pe care o am in sertar .Cand tata a pus bateria pe bornele vechi cele conice de matiz cu surub in cap ,a fortat un pic intrarea bornei pe plus ,fortat prin modul ca a dat in ea pe lateral cu surubelnita si ciocanul deoarece in interiorul bornei avea o prindere cu surub care se strangea pe borna bateriei ,clasice la matiz cand vine din uzina ,ma rog cele din 2007,aceea prindere din borna masini avea picioruse rupte de ex din 6 -7 au mai ramas doar 2 si ma chinuiam sa o prind ,de aceea s.a spart ,a fortat.o .Dupa ce am pus borna de minus , si doar de ornament pe cea de plus mai mult apasata de franghia de la baterie (manerul dintro bucata textila)am pornit.o cu niste cabluri noi pt ca ,,cu cele vechi nu mergea ,am mutat.o in alt garaj am lasat.o sa mearga aprox.jumatate de ora sa se incalzeasca , am oprit motorul si am incercat sa o pornesc ,chiar daca borna de plus nu era stransa ,si facea exact la fel cum imi face acum cu bornele noi si prinse , doar "TAC"+ ca becurle din bor erau slab luminate si claxona de zici ca era pe moarte

Si am crezut ca nu e asa greu sa schimbi niste borne si sa montezi o baterie , daca stiam ca face asa sa ma chnui sa o pornesc de 2-3 zile cu baterie noua si borne noi , ma duceam la un service nu ma mai chinuiam ,da na pana nu vezi nu crezi ,greseala mea .

Edited by SloppyZ

Share this post


Link to post

Zap 35 Ah 280A

 

La Spark de 0.8 se cere pentru zone reci CCA de 330 iar pentru zone calde 275. In manualul de Matiz e confuza informatia, eu am gasit 2 valori ( 246 si 275, dar nu se specifica zone reci sau zone calde ), deci e posibil ca CCA-ul de 280 sa fie prea mic pentru temperaturile din zilele astea.

Share this post


Link to post

fara nici un fel de specialisti si nimeni nu recomanda incarcare acesteia inainte de utilizare

Pai n-a zis nimeni sa cumperi baterie noua si sa o pui la incarcat, dar daca te pricepi putin si vezi acasa ca este descarcata, ce faci ?

Nu prea se baga toate magazinele sa faca constatari la reclamatii. In talon se scrie de obicei ca majoritatea retururilor sunt baterii descarcate din cauze de proasta incarcare pe masina (ceva destul de obisnuit), asta se remediaza si nu se schimba bateria.

In general, furnizorii de baterii, nu vanzatorii, se ingrijesc sa gaseasca un atelier care sa vada de garantii...

La carte zice ca dupa 30 zile pe raft, bateriile trebuie verificate/incarcate...

Share this post


Link to post

Nu stiu ce scrie la carte, insa imi dau tot interesul sa nu cumpar baterii de la alimentara, supermarket, piata ... Atit timp cit imi testeaza bateria la fata locului si imi acorda garantie produsului, n-am de ce sa-mi fac griji, altfel ar trebui sa-mi cumpar si redresor. In ce priveste alternatorul, e problema mea si nu a specialistului in baterii, cind voi reclama starea negativa a bateriei, sint deacord sa -mi masoare alternatorul. E normal sa incerci a salva o baterie, nici eu n-o arunc din prima indifernt cit timp are.

Share this post


Link to post

Bateria e de vina ,am aflat deoarece am pus.o la incarcat, am pus.o pe masina a invartit foarte foarte slab o data si gata , am scos bateria am adus bateria de la masina lu tata am pornit matizu cu bateria lu tata prin clesti , am mutat bateria mea cea noua si defecta pe masina lu tata si abia se aprindeau becurile in bord , acum ori incerc sa o repar pe cea noua si defecta ori imi cumpar alta mai solida si +ca o sa ma duc sa o monteze eu nu ma mai bag ,mi.a ajuns 5 zile cat m.am chinuit sa o fac sa porneasca .mrs pt sfaturi

Share this post


Link to post

... ori imi cumpar alta mai solida ...

 

Hai bre ce naiba, doar nu te ei cu ea la trinta. Ascunde si tu ciocanu.

Share this post


Link to post

:mrgreen: m.am referit la una gen Varta sau altele de calitate superioara fata de cea de la Zap

Edited by SloppyZ

Share this post


Link to post

Buna dimineata!

 

Am o problema acum 1 an am pus pe masina becuri mai puternice H4 . Si mi-a ars siguranta ( urat ca era seara si eram pe autostrada si sigurante nevoie....) ,de la ele care se afla la motor,parca de 25 amp. Am schimbat siguranta si tot asa, pana intr-un final am schimbat becurile cu Philipsuri normale pt ea cum scrie in carte . Acum imi topeste siguranta da 2-3 ore de lumini aprinse( da nu o arde). Oare de ce?

Edited by luci.lsi

Share this post


Link to post

Poate ai un contact imperfect pe undeva, e vre-un fir ars sau sunt oxidate contactele de la piciorusele becului. Astfel creste rezistenta pe circuit si se incalzeste siguranta.

Cred ca ar trebui sa mergi la un service la un electrician, sa nu te trezesti cu surprize..

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

creste rezistenta pe circuit si se incalzeste siguranta

De ce s-ar incalzi siguranta daca " creste rezistenta pe circuit" ?

Share this post


Link to post

Se incalzesc toate firele inclusiv metalul de la siguranta, si se topeste plasticul. E posibil ca data trecuta cand s-a ars siguranta, sa fi afectat si "papucii" in care este prinsa, sau contactele de la bec.

Cu franele si sistemul electric nu e de joaca. La primul semn ca e ceva in neregula trebuie facute verificari de catre cineva competent.

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

De ce s-ar incalzi siguranta daca " creste rezistenta pe circuit" ?

Efect Joule:

Caldura degajata intr-un interval de timpla trecerea unui curent electric continuu, de intensitate I, printr-un rezistor de rezistenta R, este proportionala cu patratul intensitatii curentului electric, cu rezistenta electrica a rezistorului si cu intervalul de timp considerat.

Share this post


Link to post

Nu contest "Efect Joule" ... da' cum se aplica in cazu' de fata ???

Share this post


Link to post

mi-a ars siguranta ...de la ele care se afla la motor,parca de 25 amp. ... Acum imi topeste siguranta da 2-3 ore de lumini aprinse

De fapt sunt 5 sigurante (la motor). Nu ne-ai spus pe care faza apar problemele. Sau daca becurile luminau normal. Daca ai timp, ai putea sa scoti cate un far (mufa) sa vezi ce se intampla. E foarte posibil sa nu fie din becuri. Incearca sa scoti releul din soclu, sa vezi daca e curat pe picioare...

FaruriMatizE3.pdf

Share this post


Link to post

Poate avea curia de sigurante ceva? Precizez ca mi-a topit si cutia in locul unde se intreoduc piciorusele. O sa schimb becurile . De obicei merg cu faza scurta, totul se comporta normal numai ca topeste. MS de raspunsuri , o sa vad ce fac.

 

Multumesc inca odata pt. raspunsuri.

Share this post


Link to post

Este posibil - cutia, releul, comutatorul de lumini, cablaj electric pe undeva. Ai putea scoate sigurantele de pe faze/becuri Sig. 8, 9, 10, 11, pornesti farurile (care nu vor lumina) si vezi daca se mai incinge siguranta comuna. Daca nu, incepi sa bagi sigurantele la loc, pe rand...

Share this post


Link to post

In primul rand, nu ai spus ce putere au becurile alea puternice ... probabil 100W? Pai de la 55w la 100W e destul de mult... adica curent dublu. Prima data cand s-a ars siguranta, cu siguranta ca si cablurile s-au incins si este posibil ca undeva sa se fi topit izolatia lor, si sa faca scurt in continuare.

Ce trebuie sa faci?

1. Sa verifici firele la tabloul de sigurante, cat si pe traseu, de la tablou pana la faruri. Toti papucii sa fie bine curatati, dati cu vaselina si stransi bine cu patentul.

2. Daca vrei becuri de putere electrica mai mare, schimba firele cu altele cu sectiune mai mare.

3. Daca vrei becuri de intensitate luminoasa mai mare, pune xenon sau ceva de genul "... vision" sau proiectoare cu circuit separat de alimentare.

Share this post


Link to post

"o sa vad ce fac."

 

Te rog sa nu o lasi ca "merge si asa". Daca te pricepi bine la electrica (ai experienta si esti sigur de ceea ce faci) verifici ce a spus tomis si apoi lperisoara la punctul 1 (sa nu uiti sa scoti borna - cand lucrezi la fire). Altfel, nu o mai lasa pe maine si mergi la un electrician auto! Una e sa ti se stinga becurile si alta e sa se topeasca sigurante si fire!

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Buna ziua! Am si eu o problema la Matiz. Ceasul care indica ora se aprinde dar nu il pot potrivi. Apas pe butoanele acelea dar nu se intampla nimic. Ma poate ajuta cineva? Multumesc!

Share this post


Link to post

Salutare,

La matizul din semnatura nu functioneaza stopul de ceata, el ar trebui sa se aprinda impreuna numai cu faza scurta sau si cu proiectoarele? De unde sa incep verificarile? Ar trebui sa aud un tacanit de releu sau vreun martor pe bord cand il aprind?

Share this post


Link to post

salut am si eu matiz din 2004 si am o mufa cu o rezistenta de 6a fb-045u daca imi puteti spunce de la ce e, ca nu ma duce mintea si in carte nici ca nu imi dau seama

pun si o poza cu ea, mentionezi ca e un cablu maro ce iese din acesta mufa

 

iata si mufa cu pricina.

post-34929-0-69751300-1330463960_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Am cumparat un player auto de la Eboda si as dori sa il montez la un Matiz. Mufele si culorile se potrivesc dar trebuie montata o sina pe care merge acest plaer. matizul nu a avut casetofon. Stie cineva cum se monteaza aceasta sina?

Va multumesc

Share this post


Link to post

Vezi topicul "audio pe Matiz", nu acesta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...