Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Vorbesc despre siguranta de la ECM de 15A situata in cutia de sigurante din compartimentul motor. Mai exact a 3-a de jos de la dreapta spre stanga.

Descriu iar problema, pornesc motorul, o ia la sfert, merge perfect, dar la maxim 5 minute de functionare se arde siguranta de la ECM. Cat timp siguranta este in regula toate indicatoarele din bord functioneaza, becuri, ceasuri. Dupa ce se arde siguranta, motorul se opreste si acele

indicatoare de benzina si temperatura apa revin pe zero. Am sesizat ca nu se aprinde nici martorul Check(MIL) cat timp este arsa aceeasi siguranta.

Daca inlocuiesc siguranta arsa, acul indicator de la benzina indica nivelul corect, la cuplarea contactului se aprind toti martorii din bord inclusiv cel galben Check, motorul porneste, functioneaza 2-3 min si ...povestea o ia de la capat.

Share this post


Link to post

da.de mufa de sub bord care intra in calculator.eu cred ca a fost si putin fortata .faza e ca as vrea so cumpar dar nu gasesc doar mufa,ci tot ansamblu

Share this post


Link to post

Siguranta Ef19 de 15A alimenteaza o gramada de chestii la motor, care pot fi bolnave. Ar trebui decuplate toate si recuplate pe rand, pana apare fenomenul. Inclusiv releul principal.

ECM Matiz E3.pdf

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema, unul din firele de la mufa care alimenteaza supapa EGR a fost ros de camasa cablului de acceleratie. Ca urmare in anumite conditii din cauza vibratiilor acestea se atingeau si rezulta un scurt.

Am izolat firele si am repozitionat traseul cablului de acceleratie.

Sper sa fie util sfatul.

Multumesc pentru ajutor.

 

Share this post


Link to post

da.de mufa de sub bord care intra in calculator.eu cred ca a fost si putin fortata .faza e ca as vrea so cumpar dar nu gasesc doar mufa,ci tot ansamblu

 

Din pacate nu poti decat sa incerci sa o refaci, ansamblul cu totul costa o caruta ca sa nu mai pomenesc de manopera.

Incearca sa o scoti vezi ce nu face contact acolo si refaci contactele, eventual cureti, poate fi si problema depunerilor de mizerie sau contact imperfect.

Daca cumva unul din pini este prea larg incearca sa-l readuci la starea lui initiala cu grija, caci unele mufe sunt recunoscute pentru cat de nefiabile sunt la reconectari.

Cam atat poti face pe moment.

 

Atentie, decupleaza borna de la baterie inainte de efectuarea operatiunii.

Este posibil sa fie nevoie sa refaci procedura de Idle Learn.

Share this post


Link to post

salut. am si eu o problema constatata de vreo 2 saptamani care vad ca se repeta. daca tin masina la umbra, porneste din prima fara probleme. daca sta 30 min in soare si se incinge ceva pe la bord, cred, nu mai merge contactul la ultima faya. adica imi aprinde luminile de la bord, dar cand dau sa pornesc,, numic, absolut nimic. s.a mai intalnit cineva cu o astfel de problema=? va rog mult un sfat

 

revin. impinsa porneste. problema este cand sta in soare.

Share this post


Link to post

La masina din semnatura, am reconditionat alternatorul , carbuni plus rulmenti si a mers perfect . Dupa 1000 de km facuti , nu mai incarca suficient ( 13, 9) Cand l-am montat prima data baga 14, 5 in gol si 14,2 cu consumatori.

 

Am dat jos alternatorul si l-a verificat electricianul si a zis ca merge perfect .

Cand il pun pe masina nu incarca suficient. Am mers la el si a verificat la borne incarcarea si lui i-a dat 14,1 V si a zis ca e bine.

 

Evident ca atunci cand merg cu faruri , aer, etc e varza incarcarea.

 

Am curatat bornele de masa de pe contra-aripi si cea de langa alternator. Castigul in volti este nesemnificativ . Ce sa mai incerc?

Share this post


Link to post

13,9 nu poti sa spui ca nu este suficient, un 14,7 este destul de ridicat asta ca sa-ti faci o idee.

Nu stiu de ce ti se pare ca nu ai incarcarea destul de buna, eu zic sa verifici testerul cu care faci masuratorile... daca voltmetrul tau e cat. 2 marja de eroare e acceptabila.

Degeaba cureti contacte si tot, posibil sa fie calamina pe colector, poate carbunii nu au fost suficienti de buni.

Dar repet, 13,9 este ok.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Salut, sunt nou pe-aici si cel mai probabil am sa pun niste intrebari tampite... Am un matiz din 2004, nu stiu modelul fiind la SH, dar problemele cu care ma confrunt in momentul asta sunt doua: 1 - e fisurata teava de AC care intra in radiatorul AC (in forma de L cumva). Intrebare: se poate suda? 2 - imi cam fierbe motorul, sau se incalzeste repede si ventilatorul de la radiator nu porneste. Pompa de apa a fsot schimbata recent, la fel si distributia si garnitura de chiuloasa... Cu garnitura de chiuloasa, mai e o chestie... unui amic de-al meu i s-a spus de la service ca daca schimbi garnitura trebuie sa revii la 500km sa stranga capacul... stiti ceva de asta?

Share this post


Link to post

Am si eu o problema la Matizul meu , 2007 an fab.

Problema este ca inainte cand puneam contactul pornea casetofonul si bricheta. acum cand pun contactul nu mai pornesc. Sigurantele sunt bune.

Daca invart foarte putin cheia in contact de la pozitia unu catre 2 cam pe la jumate , porneste casetofonul si bricheta , deci este problema din contact , dar nu cred ca din contactul " metalic " ci din cel din spate , partea electronica in care intra mufa aia cu vreo 5 papuci. Intrebare : Cum scot si eu partea electrica de contact sa vad poate nu mai sta ceva bine acolo.

masina porneste normal cheia se invarte usor in contact , mai are momente putine cand scot cheia din contact dar nu sare contactul.

Share this post


Link to post

Iti iei manualul de service, il gasesti pe aici prin forum daca o sa cauti si in el gasesti pasii ca sa dai jos incuietoarea, nu stiu daca o sa reusesti sa ajungi la partea cu contactele.

Dar cam asta ar fi de inceput :)

Share this post


Link to post

Am citit am dat cochilia jos , am vazut o mufa care se poate scoate , dar vreau sa scot si piesa neagra in care intra mufa cu firele.

Share this post


Link to post

Matiz SE an 2006

Ieri dimineata indicatorul din bord ce arata bateria era usor aprins (nu rosu intens), masina a pornit fara nicio pb. Am ajuns la munca, am lasat masina in parcare pentru cateva ore iar atunci cand am vrut sa ma intorc acasa, nu a mai pornit. Am pornit-o impinsa, a mers pana la prima intersectie -unde s-a oprit din nou; am impins-o, a pornit, a mers insa nu pt mult timp. Am incercat sa o pornesc impinsa dar nu a mai vrut sa o ia. Imediat dupa aceea, am cumparat o baterie ZAP din Carrefour - caci eram f aproape de un astfel de magazin. Am montat bateria pe masina, am ajuns acasa fara alte probleme. Azi dimineata am plecat sa caut un service auto. Masina a pornit, a mers ~ 1km dupa care s-a oprit din nou. Este posibil sa fie arse diodele SI releul de incarcare (ambele) in acelasi timp? E posibil acest lucru? Va intreb pt ca asa mi-a spus un electrician auto prin telefon, fara a vedea masina. Ma asteptam sa fie ars releul de incarcare ori diodele, nu amandoua. De aceea va intreb pe voi...

Va multumesc anticipat pt raspunsul Dvs.

:)

Share this post


Link to post

Atasat poze cu contactul electric desfacut... si cu pozitia cheii in care functioneaza bricheta.

Ce este in neregula ? contactul el. sau cel mencanic in care se baga cheia ?

post-38145-0-60979800-1345035640_thumb.jpg

post-38145-0-86078000-1345035642_thumb.jpg

post-38145-0-12055600-1345035645_thumb.jpg

post-38145-0-93622700-1345035647_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Vad niste calamina depusa si parca din partea care ai demontat-o, cea din ultima poza din dreapta, are lipsa de material pe unele locuri.

Incearca sa cureti depunerile negre cu un smirghel fin, dar nu insista prea mult.

La partea din plastic negru din ultima poza, vezi daca poti sa cureti cat de cat contactele alea... dar daca sunt mancate mai bine te duci si vezi daca au de vanzare piesa respectiva, ca eu nu stiu.

Dar teoretic ar trebui sa fie si separat caci la unele modele este.

In felul asta nu te mai chinui.

Numai bine

 

 

Ma asteptam sa fie ars releul de incarcare ori diodele, nu amandoua. De aceea va intreb pe voi...

Va multumesc anticipat pt raspunsul Dvs.

:)

Maty merge si fara releul de incarcare, mai nasol e cu puntea de diode, caci alea transforma curentul alternativ in curent continuu necesar incarcarii bateriei.

Daca e asa... ar fi cazul sa cauti una pe la dezmembrari... caci noua e cam scumpa, sa nu mai zic de manopera ...

Si daca tot da jos alternatorul, roaga-l sa ti-l curete, daca iti e asa bun prieten.

Share this post


Link to post

Maty merge si fara releul de incarcare, mai nasol e cu puntea de diode

"Releu de incarcare" este denumirea unei piese vechi, care se folosea pana acu' vreo 30 ani. Nici macar releu electronic de incarcare nu e corect se spuna. In prezent este vorba de modulul stabilizator (electronic) de tensiune, care e conectat la bobina de excitatie (inductor). Mai da si indicatii la becul de incarcare din bord. Nici vorba sa mearga fara el.

La problema : intai sa vada cineva care stie, daca mai genereaza alternatorul. Nu e prea complicat.

Edited by tomis

Share this post


Link to post

tomis, cu tot respectul, crede-ma ca merge.

Este o practica mai neortodoxa ca sa spun asa, deoarece au existat matizuri care nu mai porneau deloc, releul de tensiune facand parte din continuitatea instalatiei, si ca urmare, in loc de inlocuire (asta dupa ce clientul a revenit a 2-a oara) i s-a pus legaturile pe direct.

Nu am stat sa enuntez toata afirmatia facuta de mine mai sus.

Nici eu nu sunt adeptul ideii de mai sus, dar sunt unii care o aplica, ca urmare... functioneaza si fara releu.

Share this post


Link to post

Nu cred. Nu cred ca se apuca nimeni sa demonteze alternatorul ca sa deconecteze periile de la stabilizatorul electronic si sa le lege apoi pe direct - unde anume ? La +/- 12 V ? Si gata, merge, client bucuros.

Share this post


Link to post

Ce ti se pare atat de dubios? Nu merge pe ideea ca Daewoo a pus o piesa acolo doar ca sa mai adauge niste bani.

Piesa are rolul ei, dar daca se defecteaza si clientul nu are bani de alta, cea mai simpla procedura este asta.

Eu sunt de parere ca cei care lucreaza in domeniu ar trebui sa-si exprime parerile, nu vreau sa te contrazic, dar sunt unii proprietari de masini care prefera sa caute metode cat mai ieftine si sunt sigur ca ai vazut destui de genul asta.

Chiar un vecin de aici de la mine are aceeasi problema identica dar cu un Megane, a renuntat la modulul de tensiune. Unul nou il costa mult cica...

Share this post


Link to post

Ce ti se pare atat de dubios? Nu merge pe ideea ca Daewoo a pus o piesa acolo doar ca sa mai adauge niste bani.

Piesa are rolul ei, dar daca se defecteaza ... cea mai simpla procedura este asta.

Eu sunt de parere ca cei care lucreaza in domeniu ar trebui sa-si exprime parerile

Pai cam lucrez eu in domeniu. Asa ca nu am eu asemenea idei : DW a pus acolo o piesa sa creasca pretul. Apropo, piesa este un modul stabilizator electronic incapsulat, e si un circuit integrat inauntru, etc... Daca se defecteaza, trebuie inlocuit, ca nu se repara. Repet, nu cred ca exista asemenea cioflingareala, plus chinuiala, sa legi exctatia alternatorului direct la 12 V. Nu stie nimeni ce tensiune va fi generata, plus adio valoare stabilizata

Share this post


Link to post

"Cam" nu prea ma multumeste :P , eu sunt in domeniu, electric desigur. In orice caz, sunt multe cazuri, mai multe decat ai crede.

Plus de asta, deviem de la subiect, omul astepta un raspuns, suntem curiosi ce a rezolvat.

Share this post


Link to post

Doresc multa bafta pentru multele (chiar mai multe decat as crede) alternatoare cu stabilizator defect si excitatia pusa pe direct !

Share this post


Link to post

Salut ! Cine ma poate ajuta si pe mine cu un electrician bun si mai putin costisitor , in Constanta ? (Matiz 2005)

Share this post


Link to post

Salutare , Va rog frumos daca ma puteti ajuta si pe mine , dintr-o data cand stergeam praful prin masina (Daewoo Matiz 2004) s-a auzit un click si m-i s-a stins si plafoniera si s-a oprit si casetofonul , la casetofon nu am siguranta nici pe fir nici in cutia cu sigurante , este legat pe direct , becul la plafoniera nu este ars. Nu reusesc sa repar nimic :| , daca stie cineva care ar putea fi problema. Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Intr-o parte, langa pedala de ambreiaj, e o cutie cu sigurante. Vezi F10 ( 10 A ) - sistem audio, plafoniera...

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...