Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salut baieti mi-am luat si eu un mic gigant din 2002 in vara am mers cu el o luna si l-am lasat pe bara 6 luni timp in care a mai mers mosul meu cu el sa nu intepeneasca,vreo 10 km.Cand am revenit dupa sarbatori a trebuit sa dau jos cutia de viteze caci pierdea antigel intre cutie si motor.Am rezolvat-o.Dupa aceasta operatie mi-a luat razna motorul dar am rezolvat-o singur cu sfaturile voastre de pe acest forum cu resetare ECM si IAC.Multumesc mult.Acum mai am o problema cu luminile din bord,cred ca sunt trei leduri acolo caci se aprind si se sting toate odata sau pe rand k la discoteca nu numai in mers ci si pe loc cu motorul oprit,deci nu e de la vibratii,am verificat si masa la caroserie totul ok.Daca aveti vreun sfat pentru aceasta problema va rog ajutati-ma.

Share this post


Link to post

Daca vorbesti de cele care ilumineaza ceasurile de bord, atunci sunt becuri, nu leduri. Au marimea unui bec de pozitie de 5W, dar sunt de 3 W. Anyway problema ta e cu siguranta datorata unui contact imperfect. Daca zici ca masa e buna, verifica daca contactul dintre mufa care vine la ceasurile de bord este bun sau nu. Eventual curata cu alcool tehnic sau spray de contacte zona respectiva.

 

Ceilalti martori (centura, check engine etc) fluctueaza sau nu?

Share this post


Link to post

Da ceilalti martori sunt ok,nu fluctueaza decat luminile de la ceasurile de bord.Contactul dintre mufa de la ceasurile de bord il caut sub capota sau sub bord?

Share this post


Link to post

Buna seara

Matiz din 2002,nu se aprind pozitiile, dar numai fata;cand pun alarma se aprind numai cele de pe partea dreapta.

Daca apas bumbu de avarie se aprind toate.M-am uitat in cutia de sigurante din compartimentul motor si nu este

nici o siguranta arsa.Care ar putea fi problema?

Share this post


Link to post

Buna seara

Matiz din 2002,nu se aprind pozitiile, dar numai fata;cand pun alarma se aprind numai cele de pe partea dreapta.

Daca apas bumbu de avarie se aprind toate.M-am uitat in cutia de sigurante din compartimentul motor si nu este

nici o siguranta arsa.Care ar putea fi problema?

 

Ce treaba au "pozitiile" cu "avariile"?Pana la urma ce nu merge?

Share this post


Link to post

Probabil este vorba de lumini semnalizare schimbare directie, daca da, butonul de avarii posibil defect.

Share this post


Link to post

Tocmai am ramas cu bateria descarcata la Matiz. Am avut noroc sa ma lase la 1 km de casa si dupa 15 min de cand s-a oprit a luat-o la prima cheie si am reusit sa ajung acasa, cu motorul foarte turat.

 

Dupa o pauza de cateva zile de stat in frig si sub zapada am avut de facut cateva ture scurte prin oras. La pornirea motorului, cand turatia scadea spre cea normala de relantiu, indicatorul de la baterie din bord ramane putin aprins. Nu-i aprins complet, ca atunci cand pui contactul si motorul ii oprit... Ramane undeva intre, aproximativ pe la jumatate. Prima data am zis ca ii bateria chinuita din cauza frigului si am ignorat fenomenul, mai ales ca indicatorul se stingea cand turam putin motorul. M-am dat cateva zeci de km prin oras, in mare ture scurte. Astazi am vazut ca la pornire, parca intensitatea luminoasa a indicatorului era o idee mai mare, mai ales ca se vedea si la relantiu cu motorul cald. Am zis ca nu-i place asa mult prin oras si am facut o plimbare de vreo 10 km in afara orasului, in ritm mai alert. La intoarcere mi-a facut figura.

 

Acum vreo 3 luni am verificat incarcarea si era in parametrii.

 

Primul pas ii sa imprumut un redresor si pun bateria la incarcat. Macar sa ajung pe baterie pana la mecanic...

Edited by x86

Share this post


Link to post

sa ajung acasa, cu motorul foarte turat.

cand turatia scadea spre cea normala de relantiu, indicatorul de la baterie din bord ramane putin aprins. Nu-i aprins complet

mai ales ca indicatorul se stingea cand turam putin motorul

Cel mai probabil, stabilizatorul electronic incorporat (la alternator) s-a dus. Becul indicator intra si el in schema stabilizatorului. In mod normal, tensiunea generata nu depinde de turatie, ea trebuie sa stea undeva pe la 14 V si ceva. Daca e o problema si tensiunea generatorului e prea mica, adio incarcare. Pe forum, gasesti undeva ca cineva a cumparat si schimbat stabilizatorul.

Share this post


Link to post

De vina s-ar putea sa fie si legaturile electrice slabe, mai exact +ul de la alternator.

Eventual si unul din firele subtiri (nu stiu cum arata mufa, ca la Tico nu e protejata contra umezelii!)

Nu strica de verificat, ca pt schimbarea releului oricum trebuie ajuns la alternator.

 

Daca indicatorul se aprinde, sigur nu e releul de vina. Pt ca alternatorul are 2 punti: cea principala, legata la borna de + si cea secundara, care alimenteaza releul. Iar becul este pus fix intre ele.

Daca becul se aprinde, inseamna ca pe din din punti iese tensiune mai mare decat din cealalta. Probabil ca din cea mare iesie tensiunea mai mica (sau ajunge mai mica pana la bec).

Asta inseamna ca cea mica scoate o tensiune mai mare (probabil chiar 14,4v, ceea ce inseamna ca releul inca lucreaza corect).

 

Daca nu-i de vina legatura de +, s-ar putea sa fie o dioda din puntea mare defecta.

 

Oricum, daca se ajunge la demontarea alternatorului, ar trebui verificat tot de pe el: toate diodele, regulatorul, carbunii, infasurarile si rulmentii.

Share this post


Link to post

Am pornit astazi masina sa-i masor tensiunea de incarcare. Am folosit 2 voltmetre, unul care se baga in mufa pt. bricheta si un multimetru sa masor direct pe baterie. Valorile erau stabile, intre 11.01..11.05V in conectorul pentru bricheta si 11.49..11.51V pe baterie.

 

Ce-i ciudat, astazi nu s-a mai aprins indicatorul de baterie. Nici cand am pus contactul si nici dupa ce a pornit masina.

 

Mai mult de atat nu ma bag pentru ca ma cam depaseste si nici nu am timp sa studiez manualul. Cum fac rost de un redresor incarc bateria si o duc la mecanic.

Share this post


Link to post

11 V cu motorul pornit, masurati la bornele bateriei ?

Share this post


Link to post

Da... Cu motorul pornit, la bornele bateriei.

Share this post


Link to post

Pai este foarte putin, in mod normal ar trebui sa ai minim 13,5 V. Deci ai o problema cu incarcarea, bateria s-ar putea sa n-aiba nici o problema. Asa ca tot la verificarile de mai sus date de Dr.L ajungi.

Share this post


Link to post

Si eu cred ca bateria ii ok. Nu mi-a facut nici o figura pana acum si are aproape 2 ani. In urma cu vreo 3 sau 4 luni am masurat incarcarea si nu scadea sub 13.9V cu consumatori. Bateria avea 12.5V cu motorul oprit.

Share this post


Link to post

Ai grija ca omori bateria cu tensiunile astea

Uite o schema de redresor f rapid si ieftin: iei un traf pt becurile cu halogen de 12V (atentie, traf normal, care arata ca asta: http://www.magazin-lustre.ro/usr/products/982-63796.jpg, in nici un caz d-alea electronice!) (e 10-15 lei), o punte redresoare (cat mai masiva) de 50A la >100V (e 5-10 lei), niste cabluri pt legaturi si gata redresorul

Incarca cu 2,5-3A (iti ia cam 10-14h s-o incarce complet) si toate piesele frig, dar isi face treaba fb!

Cand bateria se incalzeste,e incarcata (in aceelasi timp o sa auzi acidul borborosind si tensiunea pe borne o sa fie >14,4V).

 

Voltmetrul de bricheta e doar orientativ: calitate f indoielnica + posibile pierderi pe instalatie (la Tico e jale).

 

Daca incarci bateria, ar trebui sa ajungi ok la mecanic (si inapoi). Dar (pe cat posibil, recomandat deloc) nu porni consumatorii (faruri,dezaburie,aeroterma etc)

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Am reusit sa rezolv problema. Mi-am cumparat un redresor, am incarcat bateria si am dus masina la mecanic. Alternatorul a fost facut bucati si verificat. Verdictul: releul de incarcare si puntea cu diode fac figuri. Am cumparat piesele noi si acum incarca corect: 13,82V cu consumatori (faza lunga, aeroterma pe treapta 4, dezaburire) si 14,45V fara. (valorile au fost masurate cu multimetru pe bornele bateriei - voltmetrul pt. bricheta il mai tin infipt o perioada sa vad daca coboara tensiunea sub 12V, atunci sigur ii bai!)

Edited by x86

Share this post


Link to post

Salut baieti revin cu o problema la matiz.Mi se aprinde becul CHECk si motorul nu merge asa cum trebuie,face mult zgomot si putere pauza.Am bagat testerul la service cica sa schimb delcoul si senzorul ECS de la apa.Le-am schimbat degeaba.Motorul la relanti vibreaza mai tare decat normal,iar la peste 70/h face zgomot de nu mai aud radioul.Nu stiu daca conteaza dar se aude un zumzait intrerupt in zona supapei IAC cand mi se aprinde CHECK.Aveti vreo idee ce se intampla,caci la service daca mai merg o sa ma puna aia sa schimb tot sub capota fara sa-i dea de cap,si-o sa trebuiasca sa-mi vand un rinichi in curand...

Share this post


Link to post

Vibratii mari la relanti - nu merg 1-2 bujii, avans static dereglat (pozitie delcou)

Putere pauza - posibil distributie "sarita de la punct"

Zgomot motor (?) - e cumva de la evacuare/esapament ? (gaura, ruptura, fisura...)

Share this post


Link to post

Da,schimbasem delcoul da nu-l reglasem si bujiile sunt cam obosite.Acum trage mai bine,sa vad ce-i cu zgomotul poate are vreo gaurica in esapament.Mersi de sfat.

Share this post


Link to post

Stiu ca e putin off topic, dar am un Matiz cu alarma+inchidere centralizata Maat (nu stiu modelul).

 

Ideea e ca dupa un mic accident, inchiderea centralizata nu mai incuia usa soferului, dar daca inchideam cu cheia, usa se deschidea si inchidea impreuna cu celalate. Dupa rezolvarea dosarului am dus-o la service-ul sugerat de asiguratori, iar dansii mi-au reparat problema asta. Cel putin asa am crezut; aparent usa cand o inchid manual, cu cheie sau dinauntru nu declanseaza inchiderea tuturor usilor si maneta/buton/tuspicu` ala de deblocare merge foarte greu cand il trag sau imping. Inainte parea sa fie asistat de inchiderea centralizata.

Aveti idee cum pot rezolva problema?

 

Multumesc

 

#edit1: tin sa mentionez ca accidentul a avut si alte repercursiuni (aripa,fata portiera, oglinda schimbate) si inchiderea centralizata a fost ultimul lucru care l-am observat...

Edited by fbpw131

Share this post


Link to post

Problema e actuatorul din usa soferului (cea accidentata). Trebuie verificat, eventual inlocuit. Daca usa e noua, actuatorul nu e adaptat pe gaurile de fixare din usa iar mecanismul mobil nu functioneaza corect. Sau nu mai e actuatorul cu 5 fire ci doar cel cu 3.

Edited by cris06

Share this post


Link to post

Buna ziua, am un matiz din 2002, nu mai porneste , nu se aprinde becul de check, nu se aude pompa de benzina.Am verificat toate sigurantele si contactul.La tabloul de sigurante de la motor se alimenteaza releul de pornire dar nu si cel principal.Releul principal e comandat pe minus nu pe plus, cam ciudat.

Acum 2 saptamani a facut o singura data , la adoua incercare din cheie a pornit.Acum 2 zile a pornit dar greu ca si cum nu ar face contact perfect ceva , dupa ce sa incalzit un pic nu a mai facut chiar daca am dat 10 chei, dimineata nu a mai vrut, de atunci nu am mai reusit sa il pornesc,am miscat firele, mufa de la ecu cam tot, sunt electronist da nu-i dau de cap.Un pic de ajutor, Multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Ia-o cu inceputul: baterie, borne baterie, legaturi de masa, sigurante, relee, contact, consumatori/receptori. Un voltmetru ar fi util.

Share this post


Link to post

merci de raspuns, dupa cum am specificat sunt electronist, am scule profesionale,am incarcat bateria pe redresor sa fiu sigur, curatat borne,strans fire , verificat masa, sigurantele de la motor si de la sofer, contact, degeaba.

E posibil sa nu dea ecu comanda la releul principal din anumite motive?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...