Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Salutare!

 

Am o nelamurire: mocheta de la matizul meu s-a gaurit imediat in stanga pedalei de ambreiaj scotand la iveala o sarma de culoare albastra , care aproape s-a rupt; stie cineva de unde provine aceasta sarma?

 

 

 

Nu stie nimeni??

Share this post


Link to post

Va rog sa-mi dati un sfat in legatura cu montarea unui alternator Delphi, cu racire interna pe un FORD SIERRA.

In mufa sunt 2 fire: alb, am inteles ca este luat de pe contact si rosu cu galben care merge la becul de control.

Pe instalatia de SIERRA nu exista decat firul de excitatie(lampa de control). Va mai trebui sa aduc un fir de pe contact sau functioneaza asa?

Multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Martorul se aprinde, becul de ceata spate se aprinde, nu mi se aprinde butonul doar, am inteles ca becul este capsulat in buton si nu poate fi schimbat decat impreuna cu butonul, corect ?

 

Am desfacut butonul, e un bec foarte mic cu niste contacte lungi care se infasoara manual de un soclu de plastic. Am fost la toate magazinele daewoo dar nu il au pe stoc, o sa incerc la magazinele de specialitate luni sau marti. Ideea este ca se poate schimba becul din butoane :)

 

 

Incearca in targ in vitan. Am cuparat ceva similar pentru un buton de geam electric.

 

Succes!

Share this post


Link to post

masina e dotata cu alarma de fabrica?

salut! am si eu o nelamurire in leg cu un matiz euro2 2004 motorul sa oprit in mers si nu a vrut sa mai porneasca,din cate am citit cateva legaturi pot sa aiba I.A.C-ul sau electromotorul.precizez ca masina se afla undeva departe de orice oras intrun satuc uitat d lume si in niciun caz nu se pune problema de tester sau macar un service.orice sfat este binevenit.p.s masina porneste frumos sta cca 1 min -2 si se opreste brusc.

 

 

 

Share this post


Link to post

masina e dotata cu alarma de fabrica?

 

 

 

 

 

sa rezolvat problema era delcoul cost 380 lei Mando

Edited by andreyvalentyn

Share this post


Link to post

Am o nelamurire: mocheta de la matizul meu s-a gaurit imediat in stanga pedalei de ambreiaj scotand la iveala o sarma de culoare albastra , care aproape s-a rupt; stie cineva de unde provine aceasta sarma?

 

Unde mai exact s-a rupt mocheta, pe podea sau pe "stalpul" de la roata ? Pe podea nu ar trebui sa treaca nimic, doar pe marginea masinii, pe sub ornamentul de plastic care tine mocheta acolo sus pe roata, mai departe spre spate, sub acelasi ornament de plastic, care imbraca pragul, pe sub ornamentul de stalp, ornamentul de prag spate etc. Pe sub ornamentul pragului din fata ar putea sa treaca firele pt. boxe spate, intrerupatoare usi, inchidere centralizata, geamuri electrice, indicator centura, indicator frana de mana etc., in principiu tot ce merge prin usi, in interior sau spre portbagaj.

 

Poti verifica usor, se scoate ornamentul de la prag, tragi mocheta si vezi unde duce.

Share this post


Link to post

Salutare, am o mica (mare ) problema cu matizul meu. Deunazi mi-a crapat capacul de la delco si l-am inlocuit cu un altul (nou) dar nu original, ocazie cu care am inlocuit si ruptorul. Problema este ca acum motorul merge putin neregulat iar daca scot fisa 3 (cea mai apropiata de baterie) in timp ce merge motorul am parte de un soc zdravan. Ce credeti, e posibil sa fie o problema cu noul capac sau e alta belea?

Edited by raven84

Share this post


Link to post

Reset + Idle learn + verificare rezistenta electrica la fise. Avand E2, eu as face intai un reglaj al avansului static pe metoda usii pasager deschisa complet. Cand dispar vibratiile, avansul static (la ralanti) este corect.

Share this post


Link to post

Avansul static...duh...stiu ca ar trebui sa cunosc chestia asta...dar nu m-am ciocnit pe nicaieri de ea. Ce ar trebui sa fac? Sau mai precis cum?

Share this post


Link to post

In privat, sa nu para o alta "jignire" pentru moderatoarele care au mai ramas.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Cateva intrebari scurte:

 

-Cand pornesc motorul, mp3-playerul imi reporneste (taie muzica se stinge si se aprinde dupa ce inceteaza demarorul). Asa se intampla si cu un Sony pe care l-am avut inainte. De ce ?

-Pot gasi pe undeva, macar la dezmembrari (dar sa fie bune), mufe, sau sectiuni din cablajul electric al masinii, nu toata cablaraia cap-coada ? Am facut niste tampenii la niste mufe prin bord si ar cam trebui sa le schimb. De asemeni, daca recomandati un loc prin Bucuresti de unde sa iau. :thumbl:

-ma intereseaza pt. o instalatie suplimentara pt. diverse accesorii pe care o sa o realizez, niste tablouri de sigurante universale, sau ceva de genu. Exista asa ceva ? As lua chiar originale de matiz, dar nu prea pricep cum ma leg de papucii aia, par introdusi adanc in corpul de plastic, nu vad cum as putea lipi/sertiza pe asa ceva... poate ma insel si mai arunc o privire, nu stiu, dar asa mi s-a parut.

Edited by White Shadow

Share this post


Link to post

Salut,

Am un Matiz din 2003, al meu de cateva luni. A intervenit si prima problema, cred de natura alectrica.

Daca a plouat, imi trebuie 10-15 min sa-l pornesc, dupa care merge sacadat o vreme. Daca e soare, totul merge ca la carte. Am fost la un electrician, a curatat capacul de delcou si a zis ca daca mai face trebuie schimbat delcoul, care ar costa circa 500 ron. Ati mai intalnit careva probleme asemanatoare?

Multumesc,

Dani

Share this post


Link to post

Clar probleme la delcou (am patit-o cand mi-au spalat motorul o data la spalatorie, de atunci il spal doar eu cu un aparat de spalat, la niste prieteni). Vezi daca gasesti doar capacul de la delcou, ala negru unde intra fisele de la bujii si de la bobina de inductie. Nu stiu sigur daca gasesti separat, dar e posibil sa gasesti si e mult mai ieftin decat 500 RON, 500 de lei e tot delcoul, cu tot cu ax si senzor optic.

Share this post


Link to post

Salutare

Am si eu o intrebare oarecum ciudata, mi-a murit bateria, evident am cumparat una noua, un Zap, faza tare este ca dupa o stationare de 4-5 ore la pornire de abia amorseaza pompa, bateria are 12V fara contact pus, iar cand pun contactul si porneste pompa scade instantaneu la 9.7V - motorul porneste greu, sau la a doua cheie. Am mers cu "minunea" la verificare si mi-au zis politicos ca nu are nimic bateria.Mi-au verificat si incarcarea este OK. Intrebarea este de fapt daca este un defect de fabricatie al bateriei si se descarca sau bateriile zap sunt foarte proaste...

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

defect de fabricatie al bateriei si se descarca sau bateriile zap sunt foarte proaste...

Probabil ai luat o baterie statuta in raft, neincarcata la full. Ai pus-o asa la treaba si nu prea duce, la mersul prin oras nu prea se incarca... Trebuia verificata dupa ce a stat ceva timp masina, nu imediat ce ai oprit motorul, sa aiba 12,5 V. Cred ca trebuie pusa la incarcat.

Share this post


Link to post

Sau are el o problema la partea electrica. Eu unul zic ca nu este de joaca si ca ar trebui mers de urgenta cu masina si un electrician autorizat.

Share this post


Link to post

Multumesc pt. atentie, problema la partea electrica nu am, alternatorul incarca foarte bine 14,5V turata sau la ralanti. Inainte sa schimb bateria veche-cea originala-tin sa mentionez ca era cea originala daewoo a tinut 8ani...incredibil sau nu e adevarat.

Problema e clar bateria - se descarca- sau nu a fost complet incarcata- maine o duc la cineva cu redresor, cum firma sorg**** nu a binevoit inlocuirea bateriei...findca clar dupa ce opresc motorul e OK bateria. Sper sa se rezolve cu redresorul altfel las masina la firma lor pana se descarca "agregatul". Daca luam Varta sigur nu aveam probleme, acum asta e.

Share this post


Link to post

PROBLEM FIXED. 12 ore pe redresor si a revenit miraculos :) acum se mentine la 13,4V cu motorul oprit, incarcare 14,5V fara consumatori, cu 14,3.Sper sa nu mai am probleme.

________________

O zi placuta tuturor.

Edited by lucianskyes

Share this post


Link to post

Salutare imi poate spune si mie cineva cum pot verifica tensiunea de incarcare pe Matiz? Adica ce valori trebuie sa am cu aer pornit fara, cu faruri cu, cd-player.Mi se intampla ceva foarte ciudat.Nu mai tinea bateria mai mult de 2 zie.Am cumparat o baterie noua care la o saptamana-10 zile se consuma si ea.Am fost la un "mester" care mi-a zis ca a schimbat nu stiu ce releu ca nu incarca, dupa care la o saptamana la fel a facut, "mesterul" zice ca alternatorul incarca, si ca am un consumator pe undeva, dupa ce masoara el concluzioneaza ca cd-playerul meu papa curent cand masina nu e pornita. ok am stat 7 zile fara cd pe masina dupa care mi-a venit in minte sa pun radio casetofonul vechi .Dupa ce l-am pus pe cel vechi in 8 ore nu mai era baterie.In acelasi timp am vazut ca borna de minus nu era stransa si bateria nu era fixata in suport. Imi puteti spune va rog frumos ce sa mai verific? Sau daca aveti sa imi recomantati un electrician bun care sa se priceapa la matizuri. Multumesc pentru raspunsuri

Share this post


Link to post

salutare revin cu cateva masuratori poate ma puteti lamuri ce ar fi defect , la relanti am 13.3 volti fara consumatori, daca aprind farurile faza scurta scade la 12.8 iar bateria simpla masurata are 12.6 volti

Share this post


Link to post

Verifica bornele sa fie bine stranse, cablurile de masa (sectiune, prindere la caroserie si alternator + demaror). Pentru linistea ta, scoate borna (- minus) si insereaza un miliampermetru de cc intre baterie si cablul de masa, cu contactul pe off. Curentul indicat de miliampermetru ar trebui sa nu depaseasca 50 mA (aprox.).

Share this post


Link to post

pentru < pif > : am senzorul delcou defect din sept 2009 si tot ca si tine, mi-au spus ca nu primesc garantie daca schimb numai senzorul , asa ca e mai bine sa schimb tot delcoul, la un pret total (inclusiv manopera) de cca 700 ron. Un pret cam mare pentru mine in acest moment, acesta e motivul petru care am tot amanat schimbarea delcoului. Dar uite ca dupa atata timp a aparut beleaua asta - raman fara curent in mers si sa vezi ce injuraturi primesc ,cand mi se opreste in intersectie, chiar cand apare verde la semafor.

 

 

e un magazin in buzau ROTSTAR ...au cele mai ieftine piese daewoo...am luat senzor optic +capac delcou ...218 ron...asta acum recent ...aceasta firma are mod contact pe propiu site

Share this post


Link to post

salut

am urmatoarea problema: am avut un bec de fundal ars (cel din mijloc) din tabloul de bord, le-am schimbat pe toate 3 si acuma nu se mai aprinde nici unul. becurile le-am schimbat prin spatele tabloului fara a-l da jos. nu cred ca am atins ceva pe acolo, am umblat cu grija, celelalte becuri si indicatoare merg fara nici o problema. care ar fi cauza? si cum as putea sa dau tabloul jos si cum desfac cablul de la vitezometru? este foarte inghesuit acolo si nici nu vad

Share this post


Link to post

am un scurt la instalatia electrica. cu motorul pornit se observa o scanteie destul de mare in zona de legatura dintre cablul de ambreiaj si cutie. in timpul mersului variaza indicatorul de temperatura si intensitatea farurilor dar si a celorlalte electrice.unde ar fi problema? nu am observat cabluri rupte.

 

becurile mentionate in postul anterior au inceput sa functioneze la aprinderea luminilor dupa cateva zile dupa ce le-am montat fara si mai fi umblat la ceva.

Edited by ionut28p

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...