Jump to content
Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

salut baieti ce becuri pot sa folosesc la butoanele de avarie si ceata cred sau ars cele originale si nu stiu cu ce se le inlocuiesc va multumesc :-? :-? [-O< [-O<

Share this post


Link to post

am o problema, becurile de la sistemul de ventilatie de pe consola centrala sunt arse. daca imi puteti spune ce fel de becuri sunt, putere si tensiune de alimentare, si cum ajung la ele? mai precis ce trebuie dat jos.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mi s-a intamplat si mie o ciudatenie la bateria masinii Matiz.

Dupa ce mi-a mers 1 an si ceva a murit dintr-o data,peste noapte. Dar a murit atat de tare incat imi arata doar 1 volt apartul de masura,iar testerul de baterii Bosch nici macar nu se aprinde cand il pun pe baterie.

 

O singura data am avut probleme cu bateria ca sa descarcat acu cateva luni pentru ca a stat prea mult pe dreapta si imi mai pornea alarma la masina,dar dupa ce am inceput sa merg din nou cu masina bateria s-a incarcat, deci imi incarca alternatorul.

 

Nu imi pot da seama cum de s-a descarcat peste noalte in halul asta bateria incat sa aiba doar un volt.

Am trimis bateria la garantie dar am o presimtire ca imi vor zice ca am uitat farurile aprinse sau ceva de genu.

 

Imi poate zice cineva cum se putea peste noapte sa moara bateria in halul asta ? Nici macar centralizarea nu se mai descuie ,fata de asta vara cand se descarcase de nu mai pornea masina dar functiona inchiderea centralizata si se aprindeau cat de cat becurile in bord.

Share this post


Link to post

de curand am gasit siguranta blower motor topita la propriu-de la ce sa fie? in afara de asta ma tot chinuie niste capace de delcou-model dac.L o erioada relativ mica nu mai porneste,schimb capacul si totul e ok, am vreo 2-3 capace pe care le tot schimb intre ele.Nu stiu ce sa fac-ca cel putin o data la 2 sapt trebuie sa fac operatiunea asta. Oare de la ce o fi?

Share this post


Link to post

- siguranta necorespunzatoare ?

- soclu de siguranta prea lax, introduce rezistenta de contact, de unde si temperatura excesiva produsa in siguranta ?

 

- carbunele cu arc pentru asigurarea contactului la fisa centrala a capacului delco este in stare buna ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

- siguranta necorespunzatoare ?

- soclu de siguranta prea lax, introduce rezistenta de contact, de unde si temperatura excesiva produsa in siguranta ?

 

- carbunele cu arc pentru asigurarea contactului la fisa centrala a capacului delco este in stare buna ?

 

siguranta e de 20 -cred ca e cea potrivita

-de carbune nu stiu ce sa zic,el este la locul lui si intreg(zic eu).

-cred ca solutia ar fi sa cumpar unul nou,la fel si rotor .

doar ca nu stiu de ce dupa o perioada nu vrea sa mai porneasca sau in mers are intreruperi totul rezolvandu-se cu schimbul de capac cu un altul(care anterior avusese aceeasi problema) ms pt raspuns.

Share this post


Link to post

 Vezi ca de fapt sa nu fie efectul ce faci tu capacul si nu cauza - sa nu fie de fapt altceva la care nici nu te astepti nu ma prea pricep la Matiz dar ma gandesc la fise mai exact cea centrala, etc. 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Jorky, verifica ce a spus Tolin la soclul de sigurante, vezi daca siguranta intra usor sau opune rezistenta. La capacele de delco fie ai o problema cu carbunele (greu de crezut daca schimbi 3 capace cu aceiasi problema), fie iti intra umezeala sub ele si nu mai repartizeaza scanteia cum trebuie, fie ansamblul pe care calca carbunele are uzura prea mare si contactul nu se mai realizeaza corect.

Nu este de neglijat nici o eventuala problema la fisa centrala, cel mai bine ar fi sa o masori si sa misti de ea in acelasi timp sa vezi daca variaza rezistenta in acest timp.

Share this post


Link to post

Jorky, verifica ce a spus Tolin la soclul de sigurante, vezi daca siguranta intra usor sau opune rezistenta. La capacele de delco fie ai o problema cu carbunele (greu de crezut daca schimbi 3 capace cu aceiasi problema), fie iti intra umezeala sub ele si nu mai repartizeaza scanteia cum trebuie, fie ansamblul pe care calca carbunele are uzura prea mare si contactul nu se mai realizeaza corect.

Nu este de neglijat nici o eventuala problema la fisa centrala, cel mai bine ar fi sa o masori si sa misti de ea in acelasi timp sa vezi daca variaza rezistenta in acest timp.

 

 

Cred ca aveti amandoi dreptatea-imediat ce voi lua salariul dau fuga la primul magazin si o sa cumpar un set de fise,capac delco si rotor.In ceea ce priveste siguranta eu zic ca intra destul de fortat,am sa mai urmaresc fenomenul si o sa va anunt,

Am banuiala ca la capac s-ar cam face si niste condens pt ca il gasesc mereu umed,in acest caz cam ce ar fi de facut????????

Share this post


Link to post

Capacul are doua orificii pentru evitarea condensului. Primul este lateral si de dimensiune foarte mica (sa nu fie infundat), al doilea se gaseste la nivelul fiselor, are o piesa din cauciuc a carui orificiu trebuia se fie indreptat spre jos.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Revin cu aceeasi problema: am cumparat capac delco nou,rotor nou si astazi imi mergea in doua bujii, ce sa fie?Am crezut ca se poate sa fie fisele asa ca am luat niste fise de la vecin.Nu asta era problema,dupa am curatat bujiile ,nici asta nu a fost problema.Am zis sa desfac si capacul de la delco sa vad ce ,,zice" am gasit ,,lac" in interior.Nu stiu ce sa-i mai fac,dupa ce l-am curatat totul e ok.Ma gandesc sa nu fie de la ploile recente,dar parca prea multa apa era acolo.

Mentionez ca tevusca de evacuare a condensului era indreptata in jos, dar de data asta nu e vorba doar de condens,ci de o cantitate serioasa de apa

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

cred ca mircea n-a inteles ce vrei.de fapt vrei sa ti se aprinda plafoniera si daca deschizi usile din spate, nu?

Edited by calinjack

Share this post


Link to post

hello all, am si eu o problema: nu mai am lumina de intalnire pe stg fata, pozitie si faza lunga am... m-am uitat sub volan, dar nu pot localiza tabloul de sigurante... acolo am si toate accesoriile de la alarma, probabil de aceea, sau nu vad eu bine...

1. ma poate ajuta cineva cu o fotografie, pt a putea vedea care naiba este tabloul asta? este acoperit cumva cu vreun capac?

2. daca siguranta este intreaga, tr schimbat becul... am inteles ca mai bine demontez farul stg fata, este adevarat?

Share this post


Link to post

siguranta pe care o cauti nu se afla in tabloul din habitaclu, ci in cel din compartimentul motorului, chiar in spatele farului stanga; este Ef11 de 10A, dar sunt slabe sansele sa fia arsa, cred ca este ars becul (filamentul de "scurta"); nu e nevoie sa dai jos tot farul pt. a schimba becul, becul iese destul de usor, desfaci in ordine mufa, burduful, siguranta (din sarma) becului si apoi becul (ai grija sa nu-ti cada in far, ca dupa aceea chiar trebuie sa dai jos farul!); spor la treaba!

tabsigmot.th.jpg

 

 

 

 

Edited by Tav

Share this post


Link to post

salut! Am un matiz din 1999 se si am o problema care persista de ceva timp.Nu imi merge deloc plafoniera ,deasemeni nu imi merge nici claxonul.la butoanele de la geamurile electrice nu merge iluminatia dar banuiesc ca e posibil sa fie un contact imperfect de care pot sa ma ocup .mai important pentru creierul meu sunt claxonul si plafoniera.mentionez ca am verificat sigurantele si sunt bune.aveti si alte idei va rog sa ma ajutati.

Share this post


Link to post

URGEEEENT--am pornit motorul de dimineata,l-am lasat sa se incalzeasca,dupa ce am scos masina la poarta s-a oprit brusc motorul si nu mai am curent deloc,-faruri,claxon,bord,casetofon nimic. Bateria e buna ca a pornit de dimineata.CE sa fie????????????????????????please help.

 

momentan am rezolvat problema-in sensul ca dupa ce am pus bateria cand am ajuns acasa totul a fost ok-pornire,claxon,faruri.Problema este care sa fi fost cauza???Nu vreau sa mi se intample ca asta pe drum :wallbanger:

Share this post


Link to post

Am schimat de curand niste becuri prin bord( erau arse) dupa care cand am plecat cu masina nu mai functionau semnalizarile.Initial am crezut ca s-a ars vreo siguranta,insa dupa o perioada de reflectie am realizat ca nu pusesem contactul de la avarii din bord si am desfacut din nou bordul :wallbanger: .Banuiala mi s-a confirmat iar acum functioneaza totul. Asadar ochii cat cepele cand va apucati sa desfaceti bordul ca o sa patiti ca mine :) ).

Ce mi se pare cidat este ca nu inteleg de ce nu mergeau semnalizarile din moment ce eu nu legasem butonul de avarii practic-banuiesc ca trebuie safie o legatura de interdependenta intre cee doua.Asta este, data viitoare mai multa atentie.

Share this post


Link to post

Este o legatura foarte... stransa! :) Alimentarea releului de semnalizare se face prin buton. Vezi schema electrica.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ieri dupa un drum ceva ma lung cand am pornit faza scurta nu mai functionau luminile de bord si lampa spate dreapta:

-rezolvare : schimbare siguranta arsa din compartiment motor - am uitat exact cum se numea- este a doua de jos in sus, dar cred ca e E3 sau E4.

 

 

P.S. in caz ca mai pateste cineva asa ceva :) )

Edited by jorky1987

Share this post


Link to post

am si eu o problema cu matizul meu.cand pornesc farurile se observa o scadere a intensitatii luminii de pe ceasul care indica ora.

deci pornesc masina pornesc si farurile si cand o turez putin parca se aprind putin mai tare farurile.din ce cauza?

Share this post


Link to post

1- aceea este o facilitate: luminos ziua, discret (nesuparator) noaptea;

2- alternatorul genereaza o tensiune mai mare in functie de turatie.

 

Deci, nicio problema.

Edited by tolin
  • Like 1

Share this post


Link to post

Prima parte: asa trebuie sa faca. Nu cred ca ai vrea sa mergi noaptea cu intensitatea luminii la ceas ca acea de zi.

La a doua parte vezi releul de incarcare, desi tensiunea variaza usor cu marirea turatiei, deci depinde cat de tare variaza...

LE: am postat cam in acelasi timp cu tolin, se poate sterge

Edited by lucius_1982

Share this post


Link to post
... La a doua parte vezi releul de incarcare, desi tensiunea variaza usor cu marirea turatiei, deci depinde cat de tare variaza...

Daca este vorba despre releu ai probleme serioase, nu cele ce "se nasc" cand esti la prima cheie (masina).

  • Like 1

Share this post


Link to post

Corect!!! Am precizat ca depinde cat de mult variaza. Oricum la ce baterie are matizul o pornire la rece suge destul de mult curent, mai ales acum la temp scazute.

Share this post


Link to post

Raspunsul clasic este: "asa face toate".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...