Jump to content
Sign in to follow this  
VIPER

Despre calculatoare

Recommended Posts

Daca nu mai este pe stoc nu mai au de unde sa aduca modelul respectiv, se poate alege un produs de aceeasi suma sau se pune o diferenta de bani si se poate achizitiona orice alt produs.

Share this post


Link to post

Ideea este in felul urmator: nu sunt de vina pentru ca produsele IT s-au scumpit in toamna anului trecut (s-au scumpit pentru ca datorita inundatiilor de anul trecut s-au inchis niste fabrici in Taiwan) dar si-au asumat acest risc de la inceput. Propunerea lor respecta termenii de garantie, adica: un produs de aceeasi valoare pe care ai platit-o tu, sau unul mai scump + diferenta, daca produsul clientului nu poate fi reparat sau inlocuit. Intr-adevar garantia presupune inlocuirea produsului clientului cu unul identic, iar daca nu se poate cu un alt produs cu performante similare sau mai bune decat cel defect. Daca ar fi avut un produs identic (lucru de care nu poti fi sigur pentru ca nu stii evidenta stocurilor lor, incearca si ei sa limiteze pierderile, dar care care nu este corect in astfel de situatii) si ti l-ar fi inlocuit era OK; dar se poate chiar sa nu mai aiba. In plus de asta, se poate face o expertiza avansata prin trimitere la producator si atunci se poate vedea si "buba", daca chiar insisti. Si atunci... In cazul tau recomandarea mea este sa dai diferenta daca vrei sa ai aceleasi performante. Chiar si OPC-ul nu ii poate obliga decat cel mult la restituirea banilor. Dar eu zic ca nu este cazul sa ajungi chiar pana acolo.

Share this post


Link to post

doua probleme - una daca o rezolv o va exclude pe cealalta

 

se da o unitate desktop P3 - compaq deskpro din 1900 toamna. Upgradata cat s-a putut - se vad poze ok, si e folosit ca tv conectat la cablu - cu tv tuner intern pci.

 

de cateva luni de zile face urmatoarea problema: se apasa power, se aprinde ledul aferent insa se poticneste dupa cateva secunde. Ori la ecranul de bios, ori cel mai tarziu cand apare ecranul de win 2000. Dupa 5-10 incercari o ia si nu se mai blocheaza indiferent ce fac cu el. Dar la urmatoarea repornire la fel.

La prima vedere suspectez ceva placa de baza sau sursa (hdd, ram si placa video nu-s ca le-am testat separat) - si nu merita investitia. Insa, concomitent mai are o treaba - bateria de backup pare dusa - uita setari gen volum etc si ceasul ramane rau in urma. Este posibil din cauza ei sa faca problemele astea la pornire?

 

Sa stiu daca merita sa iau una noua - avand in vedere ca e d-aia lihtium de 3v, pe care daca o iau degeaba nu am la ce sa o folosesc...

 

A doua

Presupunand ca voi casa bestia de mai sus - ce merita mai mult ca si tuner tv:

- express card pt laptop

- tv tuner extern

- tv tuner usb

 

monitor am chiar foarte bun - sa il pot folosi cu oricare din piesele de mai sus, cu sau fara laptop (dupa caz)

Share this post


Link to post

1) Vre-un condensator defect pe placa de baza sau in sursa de alimentare. De obicei se vad ochiometric umflati.

2) Depinde ce vrei sa faci cu el. Externul e stand-alone, ala pe usb poti sa il conectezi la orice calculator, iar express cardul (presupun ca e pe pcmcia) ofera cea mai buna ergonomie.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

nu se vad, da-i naibii ca am pierdut o ora cautand :(

 

avantajele fiecaruia - le stiu - ideea e mai mult care sunt mai bune - calitate receptie, facilitati, fiabilitate ?

 

cel intern este express card - nu vreau pcmcia - deja formatul asta a disparut de pe multe laptopuri de ceva ani incoace...

Share this post


Link to post

Salut madakat,

 

Din Tv tunerele enumerate de tine mai sus, unul extern produs de cineva cat de cat e mai OK din toate punctele de vedere. Nu te orienta la TV tunere inghesuite intr-un stick de USB sau intr-un port express card pt ca ori sunt scumpe ori sunt scumpe si proaste. Prin proaste ma refer la tot: receptie mai proasta a semnalului, interferente cu semnalele de mare frecventa (USB/PCI etc) provenite din calculator/laptop, fiabilitate redusa (se incing mai tare pt ca disipa intr-o suprafata mica) etc.

 

Banuiesc ca tu il vrei ca tuner pt cablu analogic, deci gaseste unul extern de generatie mai veche care nu are totul intr-un chip, ci componente discrete pt partea de tuner si chip doar pt procesarea/transformarea semnalului analogic in digital. Asta iti va asigura o receptie buna si un zgomot redus pe imagine.

 

Daca ai ceva banuti in plus si esti pe RDS poti lua un tuner care are si DVB-C pt ca la RDS baga moca destule canale pe digital necodate.

 

Cateva exemple ca sa stii la ce ma refer (cauta si la alte magazine, poate au preturi mai bune):

http://www.emag.ro/tv-tunere/tuner-tv-kworld-sa233--pSA233

http://www.emag.ro/tv-tunere/tuner-tv-extern-kworld-sa1000--pSA1000

http://www.emag.ro/tv-tunere/tv-tuner-extern-compro-v150--pV150

 

De KWorld stiu de cand mi-am luat eu un Asus intern (acum 6-7 ani), deci cred ca sunt destul de OK. De Compro nu stiu nimic, dar nici nu m-am mai interesat demult.

 

Spor la cautat!

Share this post


Link to post

Pt pct 1, iti raspund si eu ca Dj_Dark. Vezi condensatorii. Sunt patit, exact simptomele astea le avea. ATENTIE! Dupa cateva saptamani de insistenta, pana la urma a luat foc. Noroc ca eram cu nasul in el si am prins momentul!!!

 

Cat despre bateria de bios... chiar daca ramai cu ea, cat naiba costa una?

Share this post


Link to post

Din cate imi amintesc: de fiecare data trebuie reconfigurat BIOS-ul cand apare o schimbare hardware (unitate optica, memorie RAM, placa video etc). Asa functioneaza ele; vorbim de un PIII. Mai mult ca sigur in BIOS nu ai optiunea de "Load Fail-Safe Defaults". In cazul tau, bateria fiind dusa, la pornire el nu stie ce componenente are si isi face autodetect de fiecare data. Timpul de asteptare ti se pare mare pentru ca acum esti obisnuit cu AM2/3 sau Core I3/5/7. Asadar, schimba-i bateria si vei rezolva problema.

Despre tuner: daca vrei sa sa il folosesti doar ca un TV, asa acum este si acum, alegeti un tuner extern, doar ca daca vrei sa faci vreo captura nu ai unde sa o stochezi. Daca nu, mergi pe un express card pentru laptop. Recomandarea mea este Asus.

Share this post


Link to post

Da, pentru cablu analogic imi trebuie

 

Captura nu ma intereseaza... Deci si unul exetrn ar fi ok.

 

In legatura cu comportamentul la schimbarea componentelor - asa face, doar ca acum si un sfert de ora sa il las dupa ce s-a blocat si tot nu mai face nimica...

Condensatori, repet, nu se vad umflati - stiu cum trebuie sa arate, si asta e primul lucru pe care l-am cautat.

 

Am gasit prin cutii o baterie de 3v care inca mai are viata in ea - incerc in weekend, cand ajung pe langa calculatorul asta.

Share this post


Link to post

Inainte de a schimba bateria, fa-i si un RESET de BIOS. Probabil ca stii, dar daca nu, se face in felul urmator: shunt intre "+" si "-" timp de cateva zeci de secunde, cu toate cablurile (Keyboard, Mouse, VGA, LAN, etc si bineinteles POWER) deconectate. Apoi, montezi bateria cea noua, recomandarea mea (nu una deja folosita, pentru ca te complici si mai mult), configurezi si vezi ce se intampla.

Share this post


Link to post

Daca calculatorul are sursa atx si sta tot timpul in priza isi tine setarile, bateria e degeaba :)

Share this post


Link to post

Bateria aia face multe...

Ce mai astepti,schimba bateria .E si normal sa se poticneasca la pornire daca el nu mai e capabil sa-si memoreze setarile din bios.E ca un om beat care se trezeste in mers :) )

Schimba bateria si va fi ca nou.La 3 ron se merita investitia.Parca cr2032 e modelul.

Edited by Den

Share this post


Link to post

Sub 3V pe baterie, ceea ce cred ca atat are, bateria fiind probabil originala, BIOS-ul nu mai este in stare sa gestioneze toate datele. Chiar daca sta in priza, este posibil sa aiba si intreruperi de energie pe timpul noptii, lucru de care omu nu ne-a zis nimic, si atunci se explica.

L.E. Am intalnit cazuri in care, la o tensiune sub 3V pe baterie, tensiunea de 220V nu mai ajuta la nimic.

Share this post


Link to post

Calculatorul e la tzara - sta 90% din timp scos din priza.

 

Bateria e cr2025 sau 2032 - cea pe care o am acasa am masurat-o si e ok - in weekend cand ajung pe acolo o schimb si vedem. E cea mai simpla posibilitate.

Share this post


Link to post

Calculatorul e la tzara - sta 90% din timp scos din priza.

 

Bateria e cr2025 sau 2032 - cea pe care o am acasa am masurat-o si e ok - in weekend cand ajung pe acolo o schimb si vedem. E cea mai simpla posibilitate.

 

Defapt intr-unul din posturile anterioare ne spuneai ca PC-ul este la tara, dar am uitat eu. Si presupun ca il conectezi la 220V doar cand vrei sa il pornesti, iar de caderile de tensiune care sunt frecvente tu nu ai de unde sa stii. Si atunci, de unde sa tina minte ultimele tale setari. Mai mult decat atat, stim cu totii cam ce tensiune la priza avem la tara: uneori chiar si sub 200V.

Share this post


Link to post

Calculatorul ar trebui sa functioneze perfect si fara acea baterie. Eu nu am intalnit pana acum un calculator care sa se blocheze de la lipsa ei. Cand lipseste, la pornire se incarca "fail-safe defaults".

Cand madkat zice ca se blocheaza, presupun ca nu se refera la blocari in detectie de hdd, fdd, etc (adica se restarteaza cand dai ctrl+alt+del) ci blocari de hardware cand numai resetul din buton functioneaza.

 

Singura idee care imi vine in minte unde conteaza bateria, default-ul sa aiba cas-ul implicit la 2, memoria sa nu mearga decat de la 2.5 , 3 in sus, dar e "long-shot", memoriile sdram din acea perioada functionau fara probleme la cas2 si nici nu a specificat faptul ca dupa ce face ceva in bios isi revine.

 

Isi revine cand se incalzeste, deci 90% un condensator defect (care nu se vede).

 

@madkat, am inteles ca placa si sursa sunt ceva mai "exotic" si greu de gasit, insa am un procesor P3 733/256/133 pe care ti-l pot dona sa mai elimini o cauza, cu ocazia asta il si probezi, eu nu mai am pe ce momentan :D .

 

Sper ca placa de baza e un 810/815 nu 440bx care nu stie de fsb 133.

 

PS Ce de amintiri placute :)

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Recitind primul post referitor la acesta problema observ ca PC-ul se mai blocheaza si la feresatra de log-on. Ar mai fi ceva: HDD-ul a fost testat zice @madkat si ca este in regula, dar cu acelas cablu pe care il are si in unitatea sa? Eu banuiesc ca nu. Si atunci, ii recomand sa schimbe cablu P-ATA. Se mai intampla sa se oxideze contactele IDE din placa, pentru ca daca astfel de blocaje apar dupa ce sistemul si-a incarcat sistemul de operare si atunci banuiesti ca HDD-ul ar avea o problema.

L.E. Cu ce soft ai verificat HDD-ul? Ce brand este: WD, Maxtor, Seagate. Recomand GWSCAN 5.12 pentru test; il gaseti descarcand UBCD si apoi iti faci un disc boot-abil, pornesti cu discul acesta de pe CD-ROM iar in menu gasesti acest soft.

Share this post


Link to post

asa...

deci - cu bateria e longshot pentru ca am pornit o gramada de lpt si desktopuri fara ea - si nu faceau cine stie ce probleme. Unele doar anuntau ca e eroare p-acolo.

 

ca si blocare - se blocheaza ori imediat dupa pornire la ecranul de post - cel pe care scrie ce apesi sa intre-n bios, ori chiar in bios, ori cand intreaba ce sistem de operare sa plece (a avut dual boot cu w2000 si me), ori cand se umple bara cu patratele si scrie frumos windows 2000. Deci pana la intrarea propriuzisa in so.

 

NICIODATA nu s-a blocat dupa aparitia desktopului, sau in timpul functuionarii.

 

Hdd-ul l-am testat cu windows-ul si cu un softulet gen pc-doctor (un oem ibm cu hardul legat pe interfata ata-usb) Si nu se blocheaza niciodata in timpul rularii so. Nici macar nu are momente de poticnire.

 

cablul ide l-am schimbat de cateva ori - si tot la fel face.

 

Chestia cu incalzitul iarasi nu e valabila - de exemplu porneste, ruleaza si jumatate de zi - si daca il opresc si incerc imediat sa il repornesc nu merge. Sau merge - complet aleator - nu pare sa fie legat de temperaturi.

 

Am eliminat tot de pe placa de baza - memorii, placa video, pci-usb2.0, dvd, tot - si am incercat repornirea adaugand pe rand componente. Si tot asa face, chiar daca pleaca cu 128 de ram doar (indifent care din cele 3 placute) si cu alta placa video...

Share this post


Link to post

Mie imi suna dubios memoriile ( chiar daca le-ai schimbat zic asta pt ca am intalnit cazuri in care toate memoriie puse aveau buguri si cu oricare incercai tot dracu ala, logic presupui ca din 4 memorii una o fi buna, dar se intampla sa nu mai fie niciuna buna, e patita ) , sau sloturile pt ele in sensul ca am avut si eu problema asta si pana nu am testat cu softul Hiren ( recomand varianta 15.1 ) totul nu mi-am dat seama de unde e neavand alte memorii la dispozitie. Fa-ti un bootabil cu softul de mai sus, e bun la multe chestii si ai rabdare cand testeaza, de exemplu la o placa video care am aflat prin el ca facea figuri mi-a detectat dupa 20 min, pe la 90 % din test erori. Respectiva placa facea sa moara, fara nici o logica, fara a fi neaparat in blana, adica inclusiv cand statea deschis si doar atat neruland nimic , sa moara calcul. Se stingea pur si simplu. Iti dai seama chin ca nu stiam de unde, am inceput sa schimb surse samd. Dupa schimbarea placii n-am mai avut probleme. Am vb aci de 2 calcuri cu 2 probleme diferite dar amandoua mi-au fost.. identificate de Hiren. Testeaza hardul, memoriile, toate placile puse pe calc.. despre baterie nu stiu ce sa zic, sunt multi mai pricputi ca mine + ca n-m avut probleme cu bateriile pana acum. Tot cu softul asta am aflat ca am un hard bulit ce nu mi-a iesit la alte teste cu alte softuri ( cam 4-5 + cele de windows specifice ).

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Sa recapitulam:

- HDD-ul nu se testeaza niciodata cu sistemul de operare. De asta iti si spuneam mai sus: in pachetul UBCD, in sectiunea "HDD" gasesti utilitarul "GWSCAN" si care NU MINTE niciodata; crede-ma il folosesc de 10 ani aproape. Sunt mai multe utilitare, pentru fiecare brand in parte, dar general valabil este acesta. Dupa ce ai facut acest lucru, m-ai convins ca HDD-ul tau este in regula. Si ruleaza ambele teste: Quick si Advanced.

- Memoriile cand dau crash la una sau mai multe adrese, se manifesta de regula prin ecran albastru, lucru de care tu nu ne-ai spus nimic pentru ca nu ai. Tot in UBCD la sectiunea "Memory" gasesti "Memtest" pentru memorii; ruleaza-l pana la final; daca ai 3 module fa-i prima data testul cu toate si daca iti da vreo eroare cu rosu la una sau mai multe adrese, refaci testul cu fiecare modul in parte. Abia dupa aceea esti convins ca memorii sunt in regula.

- Si dupa toate astea, tot in UBCD gasesti la sectiunea "CPU" aplicatia "Prime Test"; acesta testeaza stabilitatea CPU, DDR si ATX POWER. Daca iti merge fara probleme, poti considera ca sistemul este stabil.

- O placa video defecta se manifesta cam asa: artefacte, care de regula provin de la una dintre memorii sau chiar de la GPU (procesorul placii), sau chiar nu are semnal de loc, presupun ca nu ai o placa video cu racire activa, la care sa se fi blocat cooler-ul; daca da remediaza aceasta problema, dar este exclus ca asta sa fie cauza, pentru ca defectul tau se manifesta la pornire, timp suficient de scurt sa se incalzeasca GPU si cu atat mai mult in Windows functioneaza corect.

L.E. Ai cumva modem in PC? Daca da scoate-l; am intalnit multe cazuri in care aceste componente blocau pur si simplu computerul. Tinem aproape!

Edited by mihai72ro

Share this post


Link to post

Deci, te chinui prea mult, caseaza-l, problema e hardware (placa sau sursa) pe care oricum nu le mai gasesti de inlocuit fiind "brand name".

 

Si mai e si un p3 pe slot 1 :) Da-l incolo, iti dau eu un socket a cu 50 de lei :) )

Share this post


Link to post

imi fac un ubcd - il rulez si vedem apoi.

 

placa video este cu radiator fara cooler - si nu e de la ea - face la fel si cu alta.

artefacte nu da - sau alte chestii caracteristice

ecrane albastre nu am - deasta am exclus si eu memoriile

modemul l-am scos de mult - si oricum am zis ca am testat cu toate scoase - reteaua, pci-urile, dvd-ul etc. Tot ce s-a putut scoate fizic.

 

in weekend rulez testele si vedem

 

vorba darkului - sunt destul de convins sa il casez - dar totusi am ambitia sa incerc tot ce se poate incerca.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Am si eu niste intrebari idioate

 

Optiunea 1: leg doua routere gigabit intre ele prin DOUA cabluri, proaste, sa zicem un cablu barbierit (4 fire in loc de 8) si unul printr-un CPL (dracie din aia care baga semnal de retea prin prizele electrice). Merge mai repede legatura dintre ele decat printr-un singur cablu? Instinctiv as zice ca nu, insa nu ma pricep.

 

Optiunea 2, am doua placi de retea in acelasi calculator si le leg din doua prin doua cabluri proaste (vezi optiunea1) la acelasi router rapid... asta s-ar putea sa mearga, fiecare placa o sa aiba alta adresa IP, insa ajuta la viteza?

 

Oricum, la urma urmei pot sa testez, insa sunt curios ce zice teoria inainte sa dau foc la casa. Vreau sa fac un NAS ascuns, insa cu acces decent de rapid (macar 150-200mbps reali) insa nu am cablu gigabit tras pana in bunker si nici n-as vrea sa mai dau gauri prin casa.

Share this post


Link to post

Optiunea 1 - probabil ca nu, eventual poti sa-ncerci cu niste builduri mai exotice de TomatoUSB/DD-wrt cu suport de link bonding (dar sincer nu stiu sa existe asa ceva).

Optiunea 2 - teoretic da, daca sistemu' stie acelasi link bonding. Windows nu stie, Linux stie.

Share this post


Link to post

Da' Freenas stie link bonding din asta? :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...