Jump to content
Sign in to follow this  
Vali 62

zgomot la pornire

Recommended Posts

Buna ziua.Masina mea ,Aveo 1,4 100 cp,din 2010 si 93000 km,la pornirea la rece,pentru 2-3 secunde face un zgomot ciudat.

Asta de vreo 2 ani si mi s-a spus ca nu e nimic,sunt culbutorii hidraulici care raman fara ulei la pornire.

Am schimbat uleiul acum 3 ani,de la Mobil 5w30 la Liqui Moly 5w30 si acum  mecanicul care l-a 

schimbat a spus ca nu-i place zgomotul si ca ar trebui sa pun ulei 10w40 si ca de asemenea ar trebui verificat mai in amanunt. 

O parere avizata va rog frumos.

Atasez si un video.Nu este masina mea dar arata la fel iar sunetul este identic.

Multumesc foarte mult.

 

Edited by Vali 62

Share this post


Link to post

La masina din video, aproape 100% tachetii sunt de vina, se pare ca se dezamorseaza. 

Utilizarea unui ulei ceva mai vascos e posibil sa rezolve simptomul, dar nu remediaza cauza. Aici e chestie de decizie (si de finante). Ori desfaci chiulasa si vezi care e problema reala (poate fi un tachet obosit - e destul de anevoios de depistat si parca nu e tocmai "la indemana" sa ii schimbi pe toti - "just in case", dar poate fi si o deteriorare a chiulasei ....), ori tratezi, pentru o vreme, comportamentul anormal. 

Daca vrei sa ai un motor care sa "toarca" indiferent de conditii, remedierea cauzei este singura solutie. 

PS: La cum suna Opelul, posibil sa nu fie doar un singur tachet obosit. 

Share this post


Link to post

Chiar nu stiu cum o sa procedez,voi vedea.Multumesc mult de tot.

Share this post


Link to post

nu pune alta vascozitate, daca in manual spune 5w30, de asta pui. 

nu cumva motorul are vreo supapa de sens care tine uleiul in tacheti? zgomotul asta e la fiecare pornire sau dupa o stationare mai indelungata? 

Share this post


Link to post

Numai la prima pornire și-n zi,indiferent de anotimp,sau după cel putin 7-8 ore.Ierk dimineața a făcut exact ca cea din video,azi dimineața mai putin.Am văzut pe YouTube ca ar fi o supapa de sens in catcasa filtrului de ulei .Nu sunt sigur.

Share this post


Link to post

Daca ar exista "valva" care sa previna scurgerea uleiului in baie, aia ar fi pe pompa de ulei sau in filtrul de ulei. Ma tem sa nu ducem discutia in directia PCV, care are alt rol. 

Recent am schimbat filtrul de ulei la unul din agregatele din dotare. "Valva" din filtru e usor de identificat, practic gaurelele filtrului pe unde INTRA uleiul sunt acoperite (intr-adevar pe interior) cu niste aripioare, la prima vedere par din cauciuc siliconic. Mai este inca o valva, cu un arc metalic, aia e mai greu de vazut. Detalii se pot gasi aici. Intamplator si eu am folosit tot filtru Mahle/Knecht (acelasi drac). 

Totusi, nu cred ca un filtru de acest gen va rezolva problema tachetilor. Ma tem ca nu o va ameliora catusi de putin situatia, tachetii sunt in partea superioara a motorului si mai sunt o gramada de puncte (sub tacheti) pe unde uleiul se poate duce linistit in baie. 

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Am înțeles.Multumesc.

Share this post


Link to post

supapa din filtru are alt rol. atunci cand e motorul rece, implicit uleiul, el nu poate trece prin filtru. asa ca, supapa aia se deschide si lasa uleiul sa treaca, altfel, pana uleiul s-ar incalzi ca sa poata trece prin filtru, nu ai avea ungere. 

ce ai mai putea incerca, daca in carte ai ulei 5w30, sa zicem, ai putea incerca un ulei 0w30, ca la rece, sa poata ajunge mai repede in tacheti, sa mai ameliorezi situatia. 

Share this post


Link to post

Pentru ameliorare Mecanicul mi-a spus sa încerc un 10w40 asta după ce am schimbat uleiu la el și a pornit mașina sa ia motorul ulei,atunci iar s-a auzit,desi motorul era cald.Sincer mi-e frica sa bag 10w40 pentru ca in manualul de utilizarea al mașinii scrie  ca numai la motorul de 1,2 se baga acest ulei.

Sincer nu știu cum sa procedez in viitor,cred ca pana la urma trebuie văzut ce este înăuntru .

Share this post


Link to post

Cam asta e directia cea mai sanatoasa pe termen lung 👍

Share this post


Link to post

In mid sigur

Share this post


Link to post

Dar cât de lung rămâne de văzut 

Edited by Vali 62

Share this post


Link to post

nici la aveo de 1150 nu se baga 10w40. nu este in carte. 

Share this post


Link to post

In manualul meu de utilizare,dat de dealer-ul Rucom la vânzarea mașinii,la capitolul cu întreținere și perioade de schimb,sub dorm de tabel sunt prezentate ambele variante,1,2 și 1,4 cu schimburile lor și la ulei la fel.

Share this post


Link to post

Pune linistit 10W40 ! Multor motorizari le bat tachetii in draci de la ulei sub 10W40. Doar doua variante avem la indemina, trecem pe un alt tip de ulei ori ne ocupam de tacheti. Prima varianta ii aproape moaca iar de nu da randament apelam la varianta a 2-a. Manualul ii valabil cit e in garantie dupa care ii ungem toate cele cu ce se simpe bine. Apropo, avind in vedere ca recent fu efectuat schimbul de ulei nici macar nu trebuie schimbat filtru, uleiul jos (!) pus altul si la revedere! Ala nu e glas de un singur tachet defect, ci mai degraba toti bat la prima pornire la rece.

 

 

Share this post


Link to post

Mulțumesc pentru sfat cred ca o sa încerc mai întâi și varianta cu Liqui Moli aditiv pentru tacheti hidraulici,sa vedem ce iese.Rau nu poate face.

image.png.361ad45b6ed4495af88f5205251fb26d.png

Share this post


Link to post
10 hours ago, Viktor said:

Pune linistit 10W40 ! Multor motorizari le bat tachetii in draci de la ulei sub 10W40. Doar doua variante avem la indemina, trecem pe un alt tip de ulei ori ne ocupam de tacheti. Prima varianta ii aproape moaca iar de nu da randament apelam la varianta a 2-a. Manualul ii valabil cit e in garantie dupa care ii ungem toate cele cu ce se simpe bine. Apropo, avind in vedere ca recent fu efectuat schimbul de ulei nici macar nu trebuie schimbat filtru, uleiul jos (!) pus altul si la revedere! Ala nu e glas de un singur tachet defect, ci mai degraba toti bat la prima pornire la rece.

 

 

nu sunt de acord cu treaba asta, motorul e facut cu niste tolerante, pentru o anumita vascozitate a uleiului. daca pui ulei mai gros, automat ca ungerea o sa fie ceva mai dificila. 

am vazut astazi, intr-o reclama pe facebook, un filtru de ulei de la UFI cu supapa de sens. ar merita sa incerci, nu ai nimic de pierdut. 

Focus on oil filtration: UFI Filters safety systems - UFI Filters

Edited by rich1974

Share this post


Link to post

Motorul din filmare, 1.6 are cel mai probabil probleme cu camele VVT, este o problema comuna la 1.6 si 1.8 ce cauzeaza acele zgomote (am avut si eu un Opel ce galgaia scurt la pornire de nou, pana se amorsau acele supape).

Nu stiu daca cel de 1.4 de pe Aveo are totusi acel VVT...

Share this post


Link to post

Nu știu dar sunetul este absolut identic,parca aud motorul meu,

Share this post


Link to post

pai si vvt-ul, la o adica, tot cu ulei merge. cauza probabila e neschimbarea uleiului la timp. 

Share this post


Link to post

Exclus,schimbat uleiul la maximum 1 an și maximum 6-7000 km

Share this post


Link to post
On 7/7/2023 at 6:26 AM, rich1974 said:

nu sunt de acord cu treaba asta, motorul e facut cu niste tolerante, pentru o anumita vascozitate a uleiului.

Da, valabil cit e la tinerete si nu dupa mai bine de 12 ani de functionare unde cu siguranta nu mai coincid datele din manual cu cele existente datorate uzuri. Mai ales de e mult urban unde se aduna ore de functionare nici macar nu ne putem raporta la km parcursi de-a lungul anilor. Acuma, de incepe sa trancane si cloncane sa ma apuc sa-i fac RC-ul sa-i priasca 5w30-ul ca asa graira "sefu" la manual ? Sa fim seriosi, schimb viscozitatea uleiului si la revedere (!) inca vreo 10 ani zburda fara probleme ! Cu siguranta nu se ineaca de la o alta viscozitate, dimpotriva, compenseaza usor uzura si presiunea. Nu-s ele motoarele de Aveo cu nimic mai speciale fata de celelalte asadar ... Altfel, avem "noi" asa un fix cu 5w30-ul ca-i la moda.

Sincer, fix ieri am avut o discutie cu cineva pe tema uleiurilor de motor. Motorul galagios, uleiul il haleste si se cramponeaza in 5w30. Mda, am schimbat subiectu' inaite de a deveni obraznic in a-i grai fara ocolisuri.

 

Share this post


Link to post

Lacetti facea galagie de la tacheti si pornire rece acum multi ani, cel mai probabil cand reprezentanta a pus la revizie 5w40.

De atunci a mers doar cu 5w30 Castrol, GM si mai nou Total iar dupa aproape 17 ani nici un tachet nu se mai aude !

Edited by Akon

Share this post


Link to post

pai in mod logic, uleiul mai subtire urca mai repede in motor. 

Share this post


Link to post

Pai și atunci mecanicul care mi-a recomandat 10w40 la ce se gândea?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...