Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Bec Rosu Baterie Aprins

Recommended Posts

ai zis ceva de geam, cand il cobori iti face figuri, desfa portiera si verifica instalatia.

Share this post


Link to post

da, innebuneste turometrul.

dar aproape la fel face si cand pornesc mp3`u sau aprind faza lunga sau orice alt consumator mai mare

Share this post


Link to post
da, innebuneste turometrul.

dar aproape la fel face si cand pornesc mp3`u sau aprind faza lunga sau orice alt consumator mai mare

 

Pune-l sa verifice ( cand e treaz ! ), puntea redresoare la alternator, dioda cu dioda !

Share this post


Link to post

Salut !

 

Am un espero de 1,5 din primavara.Fostul propietar nu prea o folosea si inainte sa mi-o vinda i-a schimbat acumulatorul. De curind am ramas fara curent, am masurat incarcarea si am descoperit ca era undeva la 14,82 cu consumatorii[faza mare] la cald.Am dat bateria jos am reincarcat si s-a repetat simptomul.Am studiat atent bateria si am constatat ca pe lateral era putin bombata in ambele parti...si desi ledul era verde nu aveam curent.Am scimbat bateria cu una de putere similara, am schimbat releul regulator al alternatorului si acum urmeaza sa ma duc la verificare ptr garantia bateriei.Problema mea consta in faptul ca nici acum dupa ce am schimbat bateria si releul. tensiunea la incarcare nu este tocmai mica..respectiv 14,60 fara consumator si 14,58 cu consumator..-[faza mare] Am citit ce a scris ovi-jer despre valorile la incarcare si nu stiu daca sint in regula cu aceste valori putin peste.Am verificat si diodele si nu erau strapunse insa nu am verificat si valoarea lor.

Sincer nu stiu de unde este buba sau daca este vreuna dar nu mai vreau sa dau banii iar pe piese si sa nu am nici un efect vizibil,mai mult sa risc o fierbere a acumulatorului sau sa nu primesc garantia.

Va rog o parere competenta.

Multumesc !

Share this post


Link to post

Salut

La mine este exact la fel. Problema e ca a trebuit sa schimb bateria dupa trei ani. Pur si simplu era goala. Sunt sigur ca daca insistam sa pun electrolit mai mergea inca trei... Dupa masuratorile facute, parerea lui ovi_jer a fost ca e in limite, dar acest tip de baterii nu este recomandat. Daca urmaresc la cateva luni nivelul electrolitului, nu ma deranjeaza. In schimb nu merge codul la Tank... Iar codurile nu le-am gasit pe aici... Deci, daca ai verificat totul, inclusiv conexiunile la alternator si masa, asta este. ECM vede 14,40 V printr-un divizor si o filtrare, asa ca e ok din pct. asta de vedere.

 

 

Bafta!

Costel

Share this post


Link to post

Mersi...Din pacate nu am cumparat un acumulator pe calciu.Probabil ca voi avea aceleasi proleme ca si tine..dar asta nu inseamna ca pot sta linistit..ceva undeva nu este in regula!

Edited by Wolfman
Citare integrala a mesajului anterior.

Share this post


Link to post

E posibil. Dar verificand totul, stau si mai gandesc un pic... Bateria noua. Curentul absorbit e mic, intrucat este deja aproape de capacitate. Puterea debitata de generator e cam tot aia. Deci tensiunea va fi mare, spre limita de sus. Poate pentru ca releul regulator este si el la limita de sus. Sincer, o sa incerc sa mai fac cateva masuratori pe frig, sau dupa cateva ore de mers. Sunt prea multi poate, dar trei ani viata unei baterii chinuite si cu incarcari de alti acumulatori, pentru mine e rezonabil. O sa masor si pun rezultatele, sa vedem ce iese pe hartie.

 

Bafta!

Costel

Share this post


Link to post

Intre timp am renuntat sa ma mai duc sa imi fac garantia la baterie..drum si timp pierdut..la voltajul care il am eu..nu o sa am garantie..! Sincer m-am cam dezamagit d masina...poate chiar o sa o vind..fierul arata bine

Share this post


Link to post

revin cu rezolvarea problemelor mele anterioare

dupa nenumarate probleme cu alimentarea (prezentate mai sus) cu toate ca incarcarea era insuficienta cu consumatori porniti situatia era acceptabila(nu se mai descarca bateria), pana intr-o zi cand in bord sa aprins becul bateriei, am oprit masina si am masurat pe alternator cat curent baga (12.3 V), am lasat-o asa in seara aia pt ca afara ploua iar a doua zi cand am pornit-o incarca bine 14.4, dar dupa 5 min de mers la relanti a inceput sa iasa fum din alternator, am oprit motorul si am pus mana pe alternator era super fierbinte.

Am demontat alternatorul si cum punde de diode nu se gasesc separat am luat alternator nou (503 lei). Diferenta se vede la incarcare intre cel vechi si asta nou, incarcarea fara consumatori este de 14.5V la rece si cu toti consumatorii nu scade sub 14.25V.

Macar atat multumire sa am, ca in rest mi-a mancat zilele alternatorul asta.

Share this post


Link to post

@cristi17lcv: Gasesti punte de diode separat pentru alternatorul de Leganza. Am cumparat chiar eu de la Radacini (Gara de Nord). In pachet, in afara de diode se afla si jumatatea din spate a carcasei alternatorului (probabil din motive de compatibilitate). Pe tot coletul am dat in Ianuarie 2006, 160 RON.

 

Oricum, asa esti mai sigur ;) bine ca ti-ai rezolvat problema.

Share this post


Link to post

@salex: initial am cautat si eu punte de diode dar nu se gasea nicaieri in Iasi si nici la Craiova, singura varianta era alt alternator, probabil ca nu se mai produc separat.

Share this post


Link to post

Salut am si eu o problema cu becul de la baterie si de la frana de mana (am citit paginile anterioare dar nu prea sunt lamurit).

Mi se aprind cele doua becuri cand masina este la relani si in mers sub 3500 de ture. Alternatorul imi incarca bine (inclusiv cu toti consumatorii porniti)

Aceasta problema mi-a aparut prin august cand am facut masina "submarin" :mrgreen: .

Astept pareri!

 

 

Va multumesc

Share this post


Link to post

Ce tensiune ai avut la masurare cu consumatorii?

Share this post


Link to post
Ce tensiune ai avut la masurare cu consumatorii?

 

La relanti fara nici un consumator pornit--14,36

Faza lunga+proiectoare+faruri de ceata--14,25

Faza lunga+proiectoare+faruri de ceata+dezaburire luneta+AC--12,60

Share this post


Link to post

Ai masurat si cand se aprind martorii ?

Verifica sigurantele din tablou si tensionarea curelei la alternator.

Share this post


Link to post
Ai masurat si cand se aprind martorii ?

Verifica sigurantele din tablou si tensionarea curelei la alternator.

 

Becurile sunt aprinse mereu, se sting doar cand turez peste 3500 de ture, cureaua de la alternator e noua (maxim 1500km are)

Share this post


Link to post

Atunci problema este la releul regulator.

Share this post


Link to post

O sa ma duc zilele astea la un service pt o verificare mai amanuntita. Ms mult pt informatii

 

Succes!

Share this post


Link to post

Daca se stinge becul la turatie mare, eu nu as exclude nici puntea de diode. Oricum, musai sa mergi la un scanner sau ceva similar.

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Pentru ca saraca baterie Rombat de 55 Ah a decedat dupa 1.5 ani de la cumpararea masinii, am cumparat o Caranda Maxima de 65 Ah si 600 A (Curent Demaraj). Problema e ca e foarte posibil sa pierd garantia, pentru ca tensiunea la borne, cu motorul cald, este de 13,28 V fara consumatori si 12,45 V cu toti consumatorii :grumpy: . Cu motorul rece e bine (indica peste 14,20 V).

 

Presupun ca problema e la puntea de diode sau la releul de incarcare. Oricum, pana maine, nu pot rezolva mare lucru. As fi vrut , totusi, sa verific tensiunea care porneste direct de la alternator, sa ma asigur ca nu sunt pierderi pe la cabluri si borne. Insa, oricat de prostesc pare, nu gasesc firul de + de la alternator. Help ! :osanale: .

Share this post


Link to post

@iulian19: La Leganza e destul de simplu de gasit borna de + a alternatorului. Cum te uiti de sus in jos la alternator, oarecum sub frutunul de retur (putin mai la stinga) o sa vezi un cablu prins de un "surub" care iese din alternator cu o piulita de cupru (parca piulita e de 12). Acela este cablul care se duce la borna "+" a bateriei.

 

LE: Oarecum off-topic ... Bateria Caranda pe care ai luat-o e cu bornele inverse ?

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Are bornele cum trebuie caranda.Pierderile sunt pe la papucii cablurilor de la bornele bateriei sau la plusul alternatorului.

Share this post


Link to post

Credeam ca acel cablu prins de surub e "-", intrucat e de culoare neagra si fara un papuc izolator deasupra.

Multumesc pentru indicatie.

------

Cum te uiti la baterie, borna "+" e in dreapta. Nu pot sa ma pronunt daca sunt invers sau nu. Bateria s-a potrivit perfect la bornele masinii (plusul in partea superioara, minusul in partea inferioara)...

 

Eu am cumparat-o direct de la distribuitorul (filiala) Caranda, de aici, din Iasi, cu gandul ca mai ieftin de atat nu gasesc (265 Ron). Dupa ce am fost pe la mai multe magazine si am observat ca preturile nu difera prea mult, n-am mai stat pe ganduri si am achizitionat-o rapid, mai ales ca eram ud leoarca, intr-o zi mizerabila.

Insa, surprizaa... Dupa 2 zile trec pe la un magazin din coltul opus al orasului (Cartierul Pacurari), fiind cu masina de aceasta data, si remarc cu ciuda si nervi, ca acolo se vindea acelasi tip de baterie cu 220 Ron. Deci.. o diferenta de 45 Ron in minus fata de filiala :mda: . De curiozitate l-am intrebat pe proprietarul magazinului respectiv de adaosul pus la baterii : 15%. Rezulta ca a cumparat bateria (de la aceeasi reprezentanta) cu 190 Ron. Dupa un calcul simplu, inseamna ca le-am bagat in buzunarul distribuitorilor cel putin 75 Ron (peste 40% adaos).

 

Asa ca.. sa cautati cu atentie (dar se pare ca niciodata nu e suficient), magazine cu preturi decente pentru produse similare.

Mai precis, feriti-va de Filiala Caranda Iasi.

 

L.E.: @ovi_jer Ce-i drept, nu mi-a aparut niciodata becul rosu in bord, si nici nu am avut probleme in timpul mersului (oprirea motorului, descarcarea bateriei etc.), ci doar si-a dat duhul Rombatul ala mititel :) , din cauza frigului, cu siguranta.

Mi-ar placea sa nu mai cheltui bani pe piese si sa fie doar pierderea de tensiune (cam mare.. >1 V). Insa niste borne aurite ( 60 Ron) sau titan (?) si cabluri mai mari se pare ca sunt necesare. Sper ca si suficiente.

 

Off-topic : Stie cineva din Iasi vreun magazin profilat pe instalatii audio pentru auto ?

Edited by iulian19

Share this post


Link to post

@iulian19: Intrucit borne aurite mi s-a parut cam mult pentru o masina "civila", in urma cu vreo 2 ani am refacut tot cablajul de putere folosind cablu multifilar de cupru cu izolatie siliconica si, de asemenea, papuci de cupru. In plus, nu m-am limitat la a stringe papucii ci i-am lipit efectiv de cabluri, i-am cositorit. Rezultat a fost si este foarte bun, nu mi se incalzeste nici un cablu (oriciti consumatori am porniti), nu am pierderi mai mari de 0,1V pe cabluri. Deocamdata nu au dat nici un semn de oboseala, nu au oxidat, sint ca noi. Becul rosu nu mi s-a mai aprins niciodata.

 

In afara de ce ti-a indicat ovi_jer, eu am avut pierderi destul de mari de tensiune (cam 0,5-0,6V) pe la cablul care uneste borna "-" a bateriei de caroserie, datorita oxidarii papucului dinspre sasiu. E si destul de aiurea amplasat, toate eventualele reziduri de la baterie direct acolo se opresc.

 

 

:o fftopic: In Bucuresti pentru o Caranda tot 265 mi s-a cerut. Pe mine unul nu m-a convins, date fiind specificatiile tehnice declarate si comparindu-le cu ale concurentilor seriosi (Varta, Bosch, Fulmen, etc).

 

Iti (re)confirm ca ala e cablul de "+", chiar daca ti s-a parut aiurea ca e neprotejat :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...