Jump to content

Daewoo Leganza 2.2 AT "Americanca"


Recommended Posts

Ca tot este sezonul :))

Cand am facut masina acum 3 ani si am pus caloriferul de caldura nou, nu puteai sta in masina de caldura. 

Acum baga asa, sa fie :))

S-a procedat la spalarea instalatiei, doar cu apa cu presiune, dar lasata sa curga acolo liniștită, cam 5 minute pe fiecare traseu, unde a permis spatiul, am scos furtune si le-am spalat individual .

La final am bagat aspiratorul sa trag apa care mai ramasese rătăcită prin motor, dupa pistolul de aer de la compresor.

Combinatia la antigel + apa , e undeva la 3 litri de G12 si 3.5 litri de apa.

Soc si groaza , dupa ce am spalat tot, pus antigel , lasata fata sa ajunga la 90 de grade, baga aer rece :)) ; de cand am facut masina stiam ca am un senzor la climatronic dus, si-a adus aminte senzorul de mine si a zis na, tu de azi mergi cu caciula si mănuși .

Dupa un restart la climatronic si-a revenit situatia, nu e cum o tineam eu minte, dar e altceva domne.

Anu asta daca mai apuc sa fac schimbul de ulei e perfect :)) , daca nu, chiar cred ca nu se mai intampla nimic important pe 2024...

Messenger_creation_B46F4784-E72B-435A-9207-293F609FB1F5.png

  • Like 2
Link to comment
On 12/20/2024 at 10:39 AM, AndreiCiprian said:

Ca tot este sezonul :))

Cand am facut masina acum 3 ani si am pus caloriferul de caldura nou, nu puteai sta in masina de caldura. 

Acum baga asa, sa fie :))

S-a procedat la spalarea instalatiei, doar cu apa cu presiune, dar lasata sa curga acolo liniștită, cam 5 minute pe fiecare traseu, unde a permis spatiul, am scos furtune si le-am spalat individual .

La final am bagat aspiratorul sa trag apa care mai ramasese rătăcită prin motor, dupa pistolul de aer de la compresor.

Combinatia la antigel + apa , e undeva la 3 litri de G12 si 3.5 litri de apa.

Soc si groaza , dupa ce am spalat tot, pus antigel , lasata fata sa ajunga la 90 de grade, baga aer rece :)) ; de cand am facut masina stiam ca am un senzor la climatronic dus, si-a adus aminte senzorul de mine si a zis na, tu de azi mergi cu caciula si mănuși .

Dupa un restart la climatronic si-a revenit situatia, nu e cum o tineam eu minte, dar e altceva domne.

Anu asta daca mai apuc sa fac schimbul de ulei e perfect :)) , daca nu, chiar cred ca nu se mai intampla nimic important pe 2024...

Messenger_creation_B46F4784-E72B-435A-9207-293F609FB1F5.png

Poate gasim senzorul ala sa il schimbi.

  • Like 2
Link to comment
  • 3 weeks later...
On 12/23/2024 at 9:56 PM, Viktor said:

Ce senor ii ala bre, cum arata, ce cod are ?

Exact :))

Probabil am o idee cum arata, dar habar nu am de cod, o sa imi fac griji cand nu o sa mai funcționeze deloc :)) 

Link to comment
  • 1 month later...
Posted (edited)

Bun, sa o luam de la început :))

Aveam o problema de ceva vreme cu apa in portbagaj, nu a durat decat un an sa rezolv :)), cert e ca ploua grav de tot pe la imbinarea tablei , unde  din fabrica se pune mastic, care dupa aproape 25 de ani a cedat definitiv, am curățat cu peria de sarma tot ce mai era acolo,  inclusiv vopseaua :)) si aplicat un mastic de la "Teroson" fix pentru imbinarea elementelor de caroserie, dat fiind faptul ca, eu sunt talent din naștere, cand a fost momentul sa aplic masticul, am realizat ca nu am pistol :))

Cert este ca s-a rezolvat, aplicat mastic, grund si vopsea la culoarea ( am mascat tot ce era in proximitatea zonei vopsite, bineînțeles ca am gazat luneta si aripa spate, dar astea sunt detalii)

La începutul lunii am reușit sa ii fac si revizia, filtrele toate Mann , ulei celebrul GM Dexos2 5w30 siiiii am reusit sa schimb si prima sonda lambda cu una Bosch ca sa scap de check ( am zis ca se reduce si consumul, ca na, are masina toate datele necesare pentru amestec bun, minciuni, consuma fix la fel :))) ) , pe langa cele mentionate am aruncat si o mana de bujii NGK cu 2 electrozi si un set de fise Parts Mall daca ma mai ajuta memoria. 

Masina momentan sta cuminte de 3 saptamanii intr-un subteran, probabil pana la sfârșitul lunii asteia.

Messenger_creation_BC26BB8C-CE4F-4C8C-8FAB-9048F5B2AA60.jpeg

Messenger_creation_17410643-3FF4-486D-B091-C2451983B71E.jpeg

Messenger_creation_69033551-AD94-4E0E-983D-21359EF7F06F.jpeg

Messenger_creation_35ABB860-294A-43BC-BE85-159DB8C73916.jpeg

Messenger_creation_972C4E59-A150-410E-B6AF-E23DE7AEB11D.jpeg

 

 

 

 

Messenger_creation_D7D9192A-5E24-4A1A-970F-20B1B81F9040.jpeg

Messenger_creation_75FBC4C9-A1E3-4F57-945C-6DFB0C33735C.jpeg

Edited by AndreiCiprian
  • Like 2
Link to comment
  • 5 months later...

Bun, am venit la sters praful :))

Nu mai stiu exact ce am schimbat, dar sa iau in ordine ce imi aduc aminte

s-au schimbat iar amortizoarele pe spate, unu ramasese efectiv blocat si celalalt era scurs complet, am pus originale,  unu gasit de mine pe la Autototal si unu gasit de @pompiliu92 prin afara, daca mai tin minte bine.

Dupa episodul cu amortizoarele , am plecat intr-o dimineața la Tg Jiu cu un prieten sa isi  masina , pe centura măreței capitale am ramas fara frane, dupa cateva pedale mai agresive si-a revenit , am fost dupa masina, am fost la țară si dupa retur la București. 

Am zis na, am aer pe instalatie, am desfacut etrieri de pe cea albastra de piese , cu ajutorul lui @mirceajo si @Dj_Dark ( da, inca e viu) au fost schimbate placutele spate- fata si reconditionati etrieri. 

Am recompletat cu freon,  tot nu vreau sa imi bat capul cu reparația ac-ului, prefer sa dau 250 lei pe an pe freon si aia e, cand o sa bag si o sa il piarda instant, promit ca ma ocup :))) 

Bun, altceva nu imi aduc aminte sa fii facut, planetarele tot la fel fac, am gasit una noua prin Polonia pe original, dar momentan bugetul nu permite.

Masina a intrat iarasi in stand-by de aproximativ o luna jumatate, dat fiind faptul ca imi cautam oarecum pasiv o alta masina mai noua, care sa nu mai consume 15% oricum ai merge cu ea si dupa cateva luni bune de cautare am gasit. 

Dupa ce a stat aproximativ o luna pe dreapta,  ca deh masina noua, nu se mai urca taranu' in Leganza , am luat-o la plimbare, am urmat procedura clasica pentru masina asta, mergem repede o spalam, bagam 200 lei benzina sa aiba ce consuma si aia e. 

Teapa, am ramas fara frane iarasi :)) doar ca de data asta m-am intors romantic cu platforma,  nu a mai mers cu multe frane bruște si nici sa o pacalesc sa o aerisesc din tester.

Momentan masina a ajuns la niste prieteni in curte,  ca sa zaca linistita pe beton, pana reusesc sa ii schimb pompa de frana, pe care o banuiesc ca ar fii fost buba de la inceput, lichidul din vas e la nivel, scurgeri nu se vad pe niciunde.

Am preferat platforma pentru ca s-a intamplat la 7 jumatate dimineața in zona Victoriei din București si incepea sa se aglomereze si decat sa dau cu ea mai bine pe platforma. 

Soarta ei e un pic incerta, inca imi place masina , imi pare rau de toata munca depusa la ea, pana la urma imi pare rau si de banii turnatii in ea, dar cel mai probabil masina o sa se vanda la un moment dat anul acesta.

O sa încerc pe cat posibil sa rezolv ce probleme majore mai are pana as vinde-o , asta daca o vand. Un lucru e cert bani care au fost turnati cu doua  maini in ea, nu as avea vreo sansa sa ii recuperez :))

Si ca sa dau cateva detalii de noua masina, este un Renault Megane 4 GrandTour 1.2 Tce 130cp 217k km reali (ii am pe factura de achiziție din Olanda). Discutia despre masina mai noua a inceput cu al meu sef, care adusese acum ceva timp un Polo 1.2 TDI care imi facea cu ochiul rau de tot, dar incapeam doar eu in masina aia :)) , el a propus sa lasam Polo pentru cineva care chiar incape in el si sa imi caute ceva mai mare.

Nu stiu exact daca o sa ii fac topic separat si Megane-ului.

Cel mai probabil Leganza o sa mai stea pe dreapta pana pe sfârșitul lui Septembrie. 

received_1423565545597958.jpeg

received_713876438278767.jpeg

IMG-20250826-WA0022(1).jpg

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...