Jump to content
Sign in to follow this  
Salex

Naluca si nepotica BEE

Recommended Posts

Posted (edited)

Spanac ... Vezi ce am scris mai sus despre Leganza, ultimul kit a fost Sachs integral.

La Insignia kitul Sachs a fost tot Sachs integral ... La aia am luat inclusiv volantul. Deci, mama lor !

Coincidenta sau nu, kitul simplificat (fara rulment) costa fix la fel (Sachs vs. Luk)

Acum, amuzant mi se pare cat de bine colaboreaza concurentii 😆. Oare se mai si saboteaza 🙄

Edited by Salex
  • Haha 1

Share this post


Link to post

Bun, mister rezolvat 😁.

Kitul original al masinii a fost cel de mai jos:

Old_1.thumb.jpeg.74aa4647f7a31322976529ac2503d507.jpeg  Old_2.thumb.jpeg.823bb85f3cb743fb0c30ce8f515cc284.jpeg Old_3.thumb.jpeg.f3edf9c2633f5748da7d00f017e2b85d.jpeg  

Deci, as putea zice "schimb 1:1" =)).

Asa cum ma asteptam, rulmentul era kaput, dar placa si discul inca mai mergeau lejer 20.000-30.000km. 

  • Like 4

Share this post


Link to post

Deci le-ai nimerit pe alea originale cu kitul "Sachs" 😄 

Share this post


Link to post

Deci DA ...  Ma tem ca, daca luam kitul ala LUK fara rulment, gaseam disc VALEO 🤣

SACHS rules :)) :)) :))

  • Like 2
  • Haha 2

Share this post


Link to post

Si tot pe SACHS am mers si pentru arcurile Nalucii ... Doar ca s-a lasat cu prelungiri 🙂

La gol, am facut inainte de schimb niste masuratori.

1.thumb.jpeg.acea5a755b7005f0e2dfaac05c4b900d.jpeg

Dupa schimb, cu porbagajul incarcat putin, situatia arata asa:

2.thumb.jpeg.9add71fddddd029b7c71d6fd949d7857.jpeg

La gol, dupa schimbul arcurilor, avem:

3.thumb.jpeg.1d0e948662eef334dd47462ca7780945.jpeg

Ochiometric, as zice ca spatele s-a ridicat cu cca. 3cm la gol. Lasand la o parte aspectul estetic, ca sofer resimt asta atat ca pozitie de condus cat si ca asezare a masinii pe viraje stranse, cu toate ca masina este super rigida chiar si in setarea "Normala" a suspensiei. 

Bun, gasirea arcurilor a fost o poveste intreaga, iarasi nu am reusit sa gasesc niste repere sau coduri 100% sigure.

Arcurile luate au urmatoarele dimensiuni: Inaltime/Diametru/Diametru spira otel: 314/129/16 (totul in mm).

Asta seara am masurat arcul original al masinii si a rezultat: 308/129/16.

Cu alte cuvinte, singura diferenta este data de inaltimea putin mai mare (6-7 mm). Totusi, masina s-a ridicat considerabil. Probabil ca arcul vechi s-a lasat putin in timp, deci chiar as putea crede ca, de nou, avea 315-316 mm. Si aici apar intrebarile: 1. s-a prostit SACHS ? 2. sa fi avut in colet altceva decat ce aparea in descriere (aici sunt in culpa, nu am apucat sa le masor pe cele noi 😞 ) 3. sa difere in halul asta otelul arcurilor ??

In oferta SACHS mai exista un arc apropiat de ce am avut, respectiv in configuratia 305/131/15.5. Deci, e mai putin inalt, diametrul e mai mare, sarma e mai subtire. Asta imi spune ca ar trebui sa fie ceva mai elastic, ma gandesc ca nu are cum sa mi se apropie de pozitia "la gol" originala ... decat daca otelul astora de la SACHS e mai dur. Nu ma pricep la dracii din astea, dar, din ce stiu, otelul de arc are niste proprietati destul de standard, asa ca presupun ca sunt destul de apropiate intre diversi producatori. 

Tot apropiat de ce am avut ar fi un 316/131/15.75. E mai inalt decat ce am luat, diametru mai mare, sarma mai subtire. Oare sa conteze atat de mult 0.25 mm la grosimea spirei  incat masina sa se aseze mai bine cu asta ?

Ultimele variante de la SACHS ar fi 329/130/15.25 si 335/131/15.5. Clar ambele sunt mai inalte decat originalul, insa spira e mai subtire. Din nou, discutam de diferente de grosime imposibil de observat cu ochiul liber.

Cei care v-ati lovit de patanii din astea, dati o parere

PS: nu am o fixatie pt SACHS, insa am avut si la Leganza si am fost super multumit de ele. In plus, atunci nu am avut "reactii" din astea din partea masinii 

Share this post


Link to post

Eu cand am vrut sa las gri-ul cu 2 cm am luat arcuri de fata de 316/318i in loc de 320d. Spira mai subtire dar uite ca nu mai stiu cu cat si in ce fel, pe topicul de la bmw-uri nu am gasit postarea si ca un facut, site-ul de unde le-am cumparat nu merge la ora asta sa vad in istoric 🙂

Tot ce imi mai aduc aminte este ca erau kyb si aveau 4 diametre la spira, prima pentru 316/318i (4 cil) dupa una pentru 320d (4 cil), urmatoarea pentru 320/325/330i (6cil) si ultima pentru 330d (6cil). Ca inaltime si diametru nu imi aduc aminte sa fi diferit ce am dat jos fata de ce am pus.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Incredibil de mult conteaza, pentru mine, inaltarea nedorita pe care am povestit-o !!! Ce nu vedeam inainte la mersul cu spatele, ca deh .. sedan-coupe am vrut ... insa acum e horror ! Fix ca in poanta cu  "da-i da-i ... si acum da-te jos sa vezi ce ai facut". A, evident ca, dupa 3 ani, inca am camera de marche-arriere tot in cutie ... 

In plus, am avut parte de un drum de noapte, masina destul de incarcata ... si tot nu batea faza scurta atat cat imi place sa bata (adica regulamentar !!!) chiar si cu reglajul dat la maxim sus ! Deci, big NOT LIKE pentru amortizoarele luate. 

Mi-a traznit o idee pe care chiar vreau sa o incerc. Plecand de la faptul ca arcul dreapta original cu o spira si ceva kaput a coborat masina cu cca 1-1,5 cm fata de arcul stanga intact si ca SACHS astea par a fi mai dure decat arcurile originale ... mi-a venit mareata idee de a taia cu flexul o spira din arcurile noi. Ceva ma face sa cred ca solutia e buna si o sa o testez, daca gasesec unii la fel de nebuni ca mine care sa ma sustina sa o pun in practica. Fara un elevator e cam nasol de lucrat la dihanie, dar nici nu ma las ... Sa stiu ca o pun pe butuci si muncesc o zi intreaga ...

In ceea ce priveste placutele Yellow Stuff (raspuns pt DJ, in primul rand) sunt super incantat de ele. Franarea s-a imbunatatit considerabil fata de TRW (evident, mai ales in reprizele de suprasolicitare, unde EBCurile sunt imperiale). Ca minus, au momente in care scartatie putin la franarea de la viteze f f mici, aproape de oprire. Nu am vazut semne lasate pe discuri. Ramane sa revin dupa ce apar temperaturi foarte scazute. Totusi, Naluca e cam "plinuta", sare de 1800kg, posibil ca asta sa fie un plus ...

BEE se simte f bine cu noul kit de ambreiaj SACHS 🤣. Montajul a fost corect si curat, totul e in regula. Placutele Green Stuff ale lui BEE se apropie de 40.000km (facuti ... destul de intens). Ochimetric sunt cam pe la jumatate de viata, dar au inceput sa "afume" ceva mai serios jantele. Ieri seara deja am luat un set complet de rezerva, sa fie in casa, probabil ca va mai trece jumatate de an pana la schimb.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Weekendul asta a fost tot despre BEE. Ma rog, a avut si Naluca un mic moment dedicat.

Pornind de la faptul ca Bee se lasa de fata in scurt timp de la oprire (adica, parcat deasupra unei borduri fara probleme, dar atins la plecare, uneori dupa 15-20 min) mi-am zis ca amortizoarele au obosit. La drum intins nu erau probleme, de curs nu curgeau, dar mi-as fi dorit sa fie ceva mai ferme pe franare. Greu de zis cum au fost amortizoarele de fabrica cand erau noi, eu am considerat ca au inceput sa cedeze supapele din piston. 

Am ascultat de o recomandare si am renuntat la Sachs in favoarea Bilstein (pe fata), iar spatele s-a ales cu Kayaba. Spatele, pana la urma, a ramas neatins, am ajuns la concluzia ca nu necesita schimbare acum, asa ca vor ramane in cutie pentru o data ulterioara. 

Luat si flansa+rulment pt fata si flansa spate, toate Lemforder (cutia, desigur !)

Suspensia McPherson ingrozitor de simpla si suruburile+piulitele nesudate (de rugina) au permis demontarea ansamblurilor amortizor-arc in timp foarte scurt. Demontarea si montarea ansamblului cred ca a durat mai putin de  20 minute pentru fiecare parte. Totusi, am avut o revenire. Dupa ce am prins pe pozitii ansamblul stanga, mi s-a parut putin cam ciudat cum pica flansa. Asa ca, pentru cel din dreapta, am folosit flansa veche cu rulmentul nou (SNR fata da INA - OEM) si, dintr-o data, s-a asezat altfel. Motiv pentru care am revenit si pe partea stanga si am facut fix la fel. 

Rulmentii chiar ar fi fost de schimbat, la mana se simtea cum "agata" ... multumita, cel mai probabil, unor gropi. Flansele noi momentan au ramas in cutie, poate ca impresia mea de moment a fost nejustificat si totul ar fi fost OK. 

Una peste alta, interventia a fost de bun augur. Am simtit imediat un raspuns mult imbunatatit pe franare, te simiti aproape ca intr-un cart. Astazi, pe Valea Oltului si pe Dealul Negru am testat raspunsul si pe curbe stranse, clar si aici o imbunatatire considerabila. Prima intalnire cu Bilstein as zice ca a fost exact ce trebuie ca sa ma piarda Sachs de client :D. 

Naluca a dat si ea de bine, dar inca nu s-a concretizat 100%. Desi pareau super dificil de gasit (prostia a fost a mea, in mare masura, pentru ca aveam informatiile, dar nu le-am folosit cum trebuie !), pana la urma am gasit arcurile corecte pentru dotarea ei la un furnizor specializat pe Opel. Pur si simplu nu am gandit-o bine la momentul respectiv, altfel deja Naluca nu ar mai fi fost pe papainoage. Pe scurt, Sambata am primit arcurile corecte, identice cu echiparea de fabrica. Urmeaza sa fie montate, intr-un viitor apropiat. Impozit pe prostie, dar ma bucur ca am redresat 
 

Edited by Salex
  • Like 2

Share this post


Link to post

Dus la "bun sfarsit" si planul "arcuri OE" la Naluca ... Din pacate, bani aruncati, in mare masura. Cumva, inexplicabil, inspiratia initiala a functionat bine si arcurile luate de la Sachs nu au fost rele ...  Dupa ce am montat arcurile "originale" PSA :((((( situatia raportata anterior nu s-a schimbat serios. Cu siguranta costurile NU au justificat miscarea ... Ca idee, arcurile Opel-PSA au costat mai mult decat dublu fata de Sachs, dar "asezarea" optica nu s-a imbunatatiti dramatic. Masuratori precise, la gol, au indicat o coborare cu cca. 4-5mm, deci nimic serios. O fi efect placebo, o fi alt vector la arcurile "noi", insa impresia este ca dinamica totusi s-a imbunatatit putin. Ce sa mai zic si eu acum ... Cu siguranta, daca as fi avut de ales "before-after", nu as fi facut investitia/schimbarea. Ca si concluzie ... rusine celor de la Sachs ca nu au documentat corect produsul (NU am gasit pe nicaieri informatia clara ca arcurile sunt pentru echiparea Nalucii) si rusine celor de la PSA pentru preturile uriase fata de un produs similar de la un brand de top. 

Partea buna e ca am arcuri spate de schimb =)))).  Prin primavara, daca am timp de bricolat, o sa presez arcurile de la Sachs (maxim) si le las la soare cateva luni. Ceva imi spune ca o sa se deformeze si vor fi numai bune de montat la un moment dat. Daca e acelasi "ceva" care m-a pus sa cumpar piesele "originale" .. vai mama !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...