Jump to content

Chevrolet Captiva White Pearl


ches

Recommended Posts

Merci de pont! Pretul nu e asa de rau, pe Facet am dat 121 lei si pe Calorstat am dat 74 lei. De banii astia puteam sa il iau pe cel original...

Adevarul e ca nu am mai luat demult de la Radacini pt ca au inchis punctul de pe Lucretiu Patrascanu si mi-e peste mana sa ma duc la Gara de Nord 🙂 . Dar o sa tin minte sa verific si la ei inainte sa cumpara de la altii 👍.

 

Edited by ches
Link to comment
1 hour ago, ches said:

Merci de pont! Pretul nu e asa de rau, pe Facet am dat 121 lei si pe Calorstat am dat 74 lei. De banii astia puteam sa il iau pe cel original...

Adevarul e ca nu am mai luat demult de la Radacini pt ca au inchis punctul de pe Lucretiu Patrascanu si mi-e peste mana sa ma duc la Gara de Nord 🙂 . Dar o sa tin minte sa verific si la ei inainte sa cumpara de la altii 👍.

 

Ca idee, s-a inchis de ceva timp si magazinul aflat in aproprierea Garii de Nord. Trebuie sa fac o corectie legata de termostat. Am vrut sa zic Behr si am zis din greseala Beru.

  • Like 1
Link to comment
  • 1 month later...
On 8/5/2024 at 1:22 PM, ches said:

Urmeaza weekendul asta sa schimb filtrele de motorina (sper 🙂 ).

I-am schimbat si filtrele de motorina pe 14 septembrie (la mai bine de o luna de la postarea de mai sus), masina avea in jur de 168000 km, nu am notat exact. Ca de obicei am folosit filtrele mai inalte care se potrivesc la modelul meu -> UFI 26.071.00 (174 lei). Cred ca am mai mentionat mai sus ca am niste filtre scurte, tot Ufi, tot pt Captiva, dar probabil pt modelul 2012. Daca le vrea cineva, sunt ale lui.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Eu am vorbit de curand cu cel ce a luat-o pe a mea si i-am spus ca imi pare rau ca am vandut-o.

Mai ai de mers pana la milionul de km 😃.

Edited by Corneda
  • Like 1
Link to comment

O masina veche e o masina veche. Mai trebuie bagati bani in ea si trebuie sa cantaresti cat o mai tii si cati bani ai de bagat in ea. Eu am bagat anul asta pt ca am in plan sa o mai tin minim 2-3 ani. Altfel, daca as fi avut Hyundaiul ca tine nu as fi tinut 3 masini... si asa si sa am grija de 2 imi ia ceva timp 🙂.

In cazul Captivei tine de ea cat mai vrea sa stea la noi, la prima problema majora probabil va fi data asa cum este si ne vom lua si noi una noua. Eu tind sa merg pe un SUV SH diesel vechi de 3-5 ani sau o Tesla Model Y noua. Vedem, mai e pana acolo. Intre timp voi avea suficiente statistici si voi vedea si care este trendul cu masinile electrice la momentul respectiv. O alta problema va fi si daca voi avea cum sa o incarc acasa, sa stau sa vanez statii de incarcare is no fun 🙂 . La tara am panourile solare si cum majoritatea drumurilor le fac acolo as putea sa incarc masina gratis daca imi iau un acumulator mai baban ca sa strang 2-3 zile energie.

Link to comment

Stiu ce zici, la mine a atarnat destul de mult vechimea in decizia de a o vinde, pana la urma 17 ani nu sunt putini, iar la drum lung recunosc ca plecam cu o anumita incertitudine ca pot aparea N motive sa dea gres, chiar daca sunt constient ca o poti pati si cu masina nou nouta.

Personal in diesel-urile mai noi nu prea am incredere, deja sunt prea complicate si sensibile (bine, judecand drept, si benzinarele de azi sunt ca diesel-urile dpdv complexitate).

Electrica da, ar fi ceva ce te degreveaza de mentenanta si complexitatea repararii reperelor ce tin de motor, evacuare s.a.m.d, dar cu toate neajunsurile cunoscute (depreciere, costuri reparatii majore, degradare acumulator). Daca stai la bloc e complicat rau cu incarcarea si nu cred ca se va rezolva prea curand treaba asta.

Pana una alta, bucura-te de ea, e o masina faina si practica, deja devine mai rara pe strazile noastre.

 

Link to comment
  • 1 month later...

Acum aprox. 3 saptamani am fost cu Captiva la service pt o pierdere de ulei pe care am observat-o de prin septembrie. Intrucat in aprilie am fost la service pt a rezolva pierderile de ulei, distributia etc, initial am crezut ca este vorba de busonul de la ulei. Din pacate am observat ca una din garniturile schimbate in primavara a cedat. Din fericire am rezolvat pe garantie.

In urma verificarii de rampa s-a observat si ca intercoolerul era usor crapat si ca aveam si o pierdere de freon pe la radiator de AC. Le-am schimbat pe amandoua cu produse aftermarket:

- intercooler NRF - 820 lei

- radiator AC Nissens - 550 lei

Cu schimbare freon si manopera lucrare am dat 1940 lei, o suma OK as zice.

Dupa schimbare am observat o imbunatatire la acceleratie, mai ales in plaja de sus a turatiilor. Nu stiu daca era de la faptul ca era crapat, de la faptul ca avea ulei in el (cand ma bagam pe sub ea vedeam o umezeala de ulei in zona intercoolerului), dar cu siguranta merge mai bine.

Dupa ce fac 1000km o sa ma intorc la service pt verificare pierderi ulei ca sa fie siguri ca s-a rezolvat. Cel mai probabil asta se va intampla pe la inceput de decembrie.

 

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Revin cu ceva impresii dupa mai multe drumuri pe autostrada si unul pana la bulgari la Pamporovo si inapoi (aprox 1000 km).

Cu siguranta intercoolerul era cel care facea ca masina sa nu mai traga "ca inainte". Am curatat si reconditionat eu injectoarele, am verificat turbina etc, dar vinovatul pt gatuiala aia peste 3500-400 rpm era de la intercooler. Acum masina "trage grav la orice turatie" ca sa citez un clasic 🤣🤣🤣 . I-am dat blana pe drumul de bulgaria , inclusiv depasiri in panta si masina se comporta ca una cu 184cp si 400Nm. Inainte era bine, dar nu foarte bine 🙂 . Acum e ce trebuie 😄 .

Am verificat si scurgerile de ulei dupa aprox 1000km in decembrie si totul era bine. Cu ocazia asta am facut si schimbul de ulei, mai ales ca se aprinsese si becul de "change oil soon", deci am impuscat 2 iepuri. Costul a fost de aprox 450 lei cu ulei GM 5W30 si filtru aftermarket, parca Mahle, nu bag mana in foc. Mai scump decat schimbul facut de mine la tara cu Mobil, dar un pret totusi decent.

Drumuri bune tuturor in 2025!

  • Like 2
Link to comment
  • 1 month later...

Doua poze de acum 2 saptamani,  dupa prima deszapezire si o spalare rapida. Bineteles ca a mai nins 2 zile dupa ce am spalat-o si am mers la serviciu cu ea, deci am porcait-o din nou 🙂 .

Jantele se tin foarte bine, momentan sunt multumit de vopseaua de jante Parkside. 

20250220_131022.jpg

20250220_131033.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 3 months later...

Salutare din nou!

In urma cu aproximativ 3 saptamani am reconditionat impreuna cu un coleg farurile masinii lui (Mitsubishi Colt) cu un kit de reconditionare cu polimer. Am aflat ulterior ca multi ii spun "lampa lui Aladin" 😄 . Intrucat rezultatele au fost spectaculoase, farurile lui fiind unele din cele mai matuite pe care le-am vazut vreodata, am zis ca merita sa incerc si la a mea. Kitul l-am cumparat de pe emag si a fost aprox 110 lei.

Farurile mele nu aratau foarte rau, dar aveau niste zone mai galbene, asa cum se pozte vedea si in poza de mai jos:

20250613_094815.thumb.jpg.84f1fa3ca4887f9786e8290f72dc59c5.jpg

Dupa procesul de reconditionare farul din stanga, foarte similar la "galbejeala" ca cel din dreapta a devenit asa:

20250613_094821.thumb.jpg.9f04cb659ecb09a372b1d9ee3107446a.jpg

 

Pun si un film pe youtube cu procesul de polimerizare care este cel mai spectaculos. Daca va intereseaza detalii pot deschide un topic pe zona dedicata cu tutoriale.

https://youtube.com/shorts/HPX27ZVFBOg?feature=share

De retinut ca substanta cu care se face polimerizarea este foarte toxica si sub nicio forma nu trebuie inspirati vaporii. Eu am folosit de fiecare data o masca FFP3 de unica folosinta.

La sfarsit cateva poze cu masina dupa spalarea de ieri.20250622_091506.thumb.jpg.d8e3131fc23caf901d3c4bf5dada1089.jpg

20250622_091520.thumb.jpg.1a94a7c2790368c1adf76d4f152b7167.jpg

Baba se tine bine, inca nu m-am hotarat daca sa ii lipesc la loc C-ul de la Captiva sau sa dau toate literele jos, eu tind spre a doua varianta, mi se pare ca e mai curat fara scrisuri, puteti sa imi scrieti si parerea voastra.

Next step - carlig de remorcare, am amanat cat am putut, dar am nevoie de el ca sa car bicicletele 🙂 .

Edited by ches
  • Like 5
Link to comment

Da, sa vedem cat tine, si eu pana acum mergeam pe clasicul polish. Polishul tine cam 1 an la mine, masina sta afara si pe partea stanga am soare tot anul 🙂 . Daca metoda noua tine mai mult sau macar la fel este f OK.

Smirgheluirea dinaintea aplicarii polimerului am facut-o cu o masina de polishat Parkside PPAP 12, foarte misto scula, pentru faruri si suprafete mai mici este ideala. Am cumparat separat smirghel cu granularitare intre 1000 si 3000. Pt faza initiala, de indepartare a stratului de "lac" original am folosit smirghel de 400 si 600 si am smirgheluit la mana.

image.png.b0715bb1d9e703914510edece2215e0c.png

Merge cu baterii de 12V, neincluse in pachet, dar comuna cu alte scule Parkside. Masina de polishat a fost undeva pe la 120 lei si o baterie de 2Ah + incarcator au fost 125 lei. Bateria nu tine suficient cat sa faci doua faruri, asa ca am mai cumparat separat una de 5Ah cu 150 lei. Doar pt masina de polishat nu merita toti banii astia, dar mi-am mai luat o cheie cu clichet electrica si un mini fierastrau circular care merg cu bateriile astea, deci am acoperit o gama mai mare de necesitati 🙂 .

@Geo_ZGA Stii pe cineva care pune folie ca lumea pe faruri? Eu am un baiat in Mangalia, dar nu prea m-am potrivit cu el la program ultimile dati cand am trecut pe acolo.

 

Edited by ches
  • Like 2
Link to comment
11 hours ago, ches said:

inca nu m-am hotarat daca sa ii lipesc la loc C-ul de la Captiva sau sa dau toate literele jos, eu tind spre a doua varianta, mi se pare ca e mai curat fara scrisuri, puteti sa imi scrieti si parerea voastra.

 

La al meu Lacetti au inceput sa pice literele de Chevrolet si le-am ajutat si eu putin. Mi se pare ca sigla chevrolet + Lacetti arata bine pe spate. La tine in schimb ramai cu Sigla + scris chevrolet dar fara model, nu stiu ce sa zic, logica imi da eroare deci iti recomand sa lipesti litera daca gasesti o varianta buna de adeziv. Daca nu, china si iti iei set nou.

  • Like 1
Link to comment
20 hours ago, ches said:

Stii pe cineva care pune folie ca lumea pe faruri? 

In spatele patinoarului nou de la Berceni e un atelier de montat folie. Ei mi-au polishat si aplicat folie pe farurile Captivei si cand am vandut-o dupa 4 ani inca erau impecabile.

Pune literele inapoi pe hayon, personal mi se pare ca arata mai bine cu ele 😀

  • Like 1
Link to comment

Multumesc de ponturi si recomandari pt folie. Colegul @Rafi mi-a recomandat un atelier de detailing aproape de casa, deci cand ma intorc din concediu ii sun si le fac o vizita 🙂 . Daca nu dau de ei, atunci o sa iti scriu in privat @Corneda ca sa imi dai numele lor in caz ca nu ii gasesc pe google maps.

O sa lipesc litera, am banda buretata dublu adeziva de la Bison, de regula tine bine. Daca incep si altele sa pice la spalat cu jet, atunci probabil ca voi pastra doar Chevrolet si renunt la Captiva. Sau renunt la ambele, sa vedem, momentan incerc sa le tin. Chevrolet inca se tine bine, nu da semne ca vrea sa cada ceva de acolo 😄 

 

 

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 

×
×
  • Create New...