Jump to content
Sign in to follow this  
Geo_ZGA

Mitsubishi Pinin - Restaurarea Exploratorului

Recommended Posts

Plauzabil ii faptul ca-si da interesul de a o aduce pe linia de plutire si nu umbla cu ea asa precum multi altii. In cazul asta revenim c-o bulina alba.

Share this post


Link to post

Elementele alea costa f mult si nu mi le permit, fiecare rahat din asta depaseste 1300-1500 lei. Nu e nevoie sa refaca tot lonjeronul, pe stanga este o portiune mai nasoala si nu cred ca va afecta rezistenta atat de mult. Mai mult contra aripile, marginea podelei si diversi suporti sunt mancate. Fata de altele care merg asa, cu gauri, sau facute evantai si indreptate, eu zic ca e f bine ce fac la a mea.

Daca, candva, imi voi permite, o sa schimb lonjeroanele cu unele noi. Desi ma indoiesc...

Share this post


Link to post

Am auzit eu o vorba la un moment dat: daca improvizatia trece de 3 zile, ramane permanenta. N-o sa mai umbli acolo mai tarziu. Pe fata era cum era, dar aici tre sa ai foarte mare incredere in tinichigii, ca in functie de ce fac ei acolo ajungi acasa sau nu. Parerea mea ar fi sa le faci vizite mai dese, sa vezi exact cum se lucrează acolo, sa te urci impacat cu tine in masina cand pleci la drum lung.

 

Urmatoarea masina ia-o noua, ca la ce bafta de rugina ai, n-o vad prea bine nici pe urmatoarea

 

Sent from my WAS-LX1 using Tapatalk

Share this post


Link to post

Sa ii pregatesti culcusu' bre, pe cind o iesi din service. :) )

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hai ca usor usor o transformi din sita in masina. M-am uitat azi pe tot topicul si am ramas suprins sa vad ca era mai ruginita decat fostul meu Matiz din '99. Credeam ca scapasei doar cu fata si cu pragurile.

Multa rabdare si tutun cum se spune!

Share this post


Link to post

Pentru masinile de teren cindva sa gaseau un soi de chingi (nu-s din ce material) trecute pe sub puntea spate si ancorate de capete in caroserie in apropierea telescoapelor, precum doua bride de sustinere a puntii ce impiedica fortarea si eventual deteriorarea telescoapelor ajunse la capat de cursa. Nu se mai practica ?

Share this post


Link to post

Nu stiu, nu ma pricep... inca sunt la inceput cu offroadul. Vaxxi ar trebui sa stie mai multe.

In alta ordine de idei, au lucrat baietii si azi, acum 10 min a terminat amicul meu si cu datul cu Fertan. Iar eu am dat o fuga la radacini si am luat un furtun de umplere de Cielo (putin mai larg la partea dinspre rezervor, dar se rezolva).

post-5454-0-86001300-1521216640_thumb.jpg

post-5454-0-24596300-1521216641_thumb.jpg

post-5454-0-64600900-1521216641_thumb.jpg

post-5454-0-06053500-1521216642_thumb.jpg

post-5454-0-29523100-1521216642_thumb.jpg

post-5454-0-70057300-1521216642_thumb.jpg

post-5454-0-17647100-1521216643_thumb.jpg

post-5454-0-26851400-1521216644_thumb.jpg

post-5454-0-49436900-1521216644_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Pentru masinile de teren cindva sa gaseau un soi de chingi (nu-s din ce material) trecute pe sub puntea spate si ancorate de capete in caroserie in apropierea telescoapelor, precum doua bride de sustinere a puntii ce impiedica fortarea si eventual deteriorarea telescoapelor ajunse la capat de cursa. Nu se mai practica ?

Se cheama "sufa" :) ) teoretic, n-ai cum sa ajungi la punctul ala pentru ca te tine alt element de suspensie (la Jimny tre' sa desfaci o bara diagonala ca sa permiti articulatii asa mari, altfel nu se poate).

Share this post


Link to post

Se cheama "sufa" :) ) teoretic, n-ai cum sa ajungi la punctul ala pentru ca te tine alt element de suspensie (la Jimny tre' sa desfaci o bara diagonala ca sa permiti articulatii asa mari, altfel nu se poate).

 

Avind in vedere ca-i inzestrata cu acea bara, banui ca sufa respectiva ii inexistenta in cazul lui Jimny, ori ba ?

 

Nu retin pe ce model am vazut asa ceva, insa cert e ca nu era o sufa in adevaratul sens al cuvintului, ci un soi de spanifer asa mai lat (vreo ~10 cm cred) ceva de genu'. Ma rog, din cite stiu ala ii era scopul, de a nu permite telescoapelor a ajunge la capat de cursa.

Share this post


Link to post

Are si Pininul bara aia, dar nu stiu care-i limita maxima la care blocheaza puntea... daca nu s-ar duce cu mult peste stoc, as putea pune niste amortizoare KYB pt L200. Dar daca se duce... imi cade arcul daca raman cu o roata suspendata :) )

Share this post


Link to post

In general la suspendarea masinii puntea spate ramine atirnata in cursa maxima a telescopului. Pentru a inlocui un arc spre ex indepartezi telescopul dintr-una din prinderi iar in ciuda barelor torsionale (de orice gen) intregul ansamblu cedeaza, catre in jos, permitind mai mult sau mai putin un plus de fiabilitate a operatiei propuse (inlocuirea arcului). La fel si in cazul de fata, masina ii suspendata deja, luam o masura de la sol la baza discului (ori alt punct) si notam, desfacem amortizorul lasind puntea sa atirne si remasuram dupa care rezultatul obtinut il dam pe din doua (eu n-as merge la maxim pentru supra-solicita celelalte componente legate de punte). In alta ordine de idei mergem pe "stiu ca" nu "cred ca".

 

Altfel, petecita ce-i drept da' nu pare deloc rea lucrarea. In final, care-i grosimea materialului folosit si cit avea originalul ?

Share this post


Link to post

Vezi ca teoria de la turisme nu se aplica aici. Bara diagonala (nu stiu cum ii zice) de care spune si Vaxxi nu apare la alea, se schimba putin situatia la 4x4. E posibil ca asta sa limiteze coborarea puntii spate, dar nu stiu la cat... si decat sa am surprize, mai bine iau amortizoare conforme.

Sincer, nu stiu cat avea originalul, nu i-am mai pus sa masoare ca ma injurau... dar s-a folosit 0,6 la oale, praguri si aripi, portbagaj, podea etc si 1 (dublata unde a fost cazul) la lonjeron, suport de amortizor si interiorul aripilor. Suportii superiori de arcuri au fost comandati pe original (vreo 40 lei bucata, nesperat de ieftin).

Share this post


Link to post

Tocmai aia spun si eu, pentru a sti cu exactitate de cum stau lucrurile se trece la verificari/masuratori la fata locului.

 

In cazul in care bara respectiva nu permite un plus elasticitate a puntii, isi au rostul telescoape mai lungi ? Ori eu n-am priceput faza cu telescoapele ...

Share this post


Link to post

Cica au rost, alea stock bat la destindere maxima, daca masina e inaltata. Problema e cat de lungi sa fie... nu stiu daca puntea permite sa pun cu 10cm mai lungi, ca-i limiteaza cursa, sau sa raman in limita de 4-5cm mai lungi, ca sa nu cada arcul. Nu am timp si nici cum sa ajung la service sa fac masuratori. Oamenii sunt pusi pe treaba cu tinichigeria. De asta prefer sa joc "safe" si sa caut reglabile, le pot face cum vreau eu.

Share this post


Link to post

:lavolan: in conditii normale chiar si pe coclauri, nici alea stock nu prea dau gres cred eu.. In schimb, de inclini catre stilul tricilceta (datu' pe 3 roti si chestii gen) pe diverse trasee uitate de lume ... o sa cam coste, si sa-i schimbi toata suspensia si tot ar mai fi cite ceva de modificat. Oricum, la cit e de bandajata ... eu m-as purta frumos cu ea. Si-asa ii cu mult peste Cielo la capitolul off road. Da' mi ca dupa toate astea revenim cu ridicarea garzii s.a.m.d :mrgreen:

Share this post


Link to post

 

Avind in vedere ca-i inzestrata cu acea bara, banui ca sufa respectiva ii inexistenta in cazul lui Jimny, ori ba ?

 

Nu retin pe ce model am vazut asa ceva, insa cert e ca nu era o sufa in adevaratul sens al cuvintului, ci un soi de spanifer asa mai lat (vreo ~10 cm cred) ceva de genu'. Ma rog, din cite stiu ala ii era scopul, de a nu permite telescoapelor a ajunge la capat de cursa.

 

 

Daca nu ma inseala memoria, chingile alea de siguranta se monteaza pe masinile care au punte spate cu arcuri din lamele. Nu e cazul aici.

 

La cum arata sudurile alea, daca se chituiesc, dupa vopsire, masina o sa arate ca noua :D

Edited by mike.omega

Share this post


Link to post

Sudurile nu era finale, doar cat sa stea piesele pe pozitie. Mai au de sudat si dupa aceea le finiseaza, nu raman urate.

Viktor, pai nu e bandajata cu tifon, sa o menajez... nu o sa fac nici offroad din ala serios, dar nici nu o sa merg pana la piata si inapoi.

Share this post


Link to post

Se prea poate ca pe punte pe foi de arc sa fi vazut minunile alea, Mike. Am mai rasfoit intre timp da' nici ca am dat de vreo una, de monstra.

 

Nici eu nu cred sa fie problema Geo cit timp nu-i supra-solicitata pe trasee serios accidentate. O sa te poarte mult si bine, cu siguranta, doar ca ridica un grad de atentie la ce "teste" o supui si ce nu si asta datorita faptului ca primit sudura in foarte multe locuri iar dupa cum sudura nu atrage doar pozitive ci si negative (in jurul fiecarui aft de sutura atrage o slabire a rezistentei materialului, decalire). Cel putin astfel vad eu lucrurile ... Altfel, spor la mestereala s-apoi bice !

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Am dat o fuga azi pana la service, sa duc furtunul si Fertanul.

post-5454-0-60129200-1521639573_thumb.jpg

post-5454-0-94648700-1521639573_thumb.jpg

post-5454-0-29731900-1521639574_thumb.jpg

post-5454-0-61966100-1521639574_thumb.jpg

post-5454-0-88750900-1521639574_thumb.jpg

post-5454-0-17458200-1521639575_thumb.jpg

post-5454-0-42969800-1521639575_thumb.jpg

post-5454-0-63592100-1521639575_thumb.jpg

post-5454-0-86181900-1521639575_thumb.jpg

post-5454-0-12981900-1521639576_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Arata ca un IMS fara aripi. :mrgreen: Merge furtun de alimentare de Cielo?

Share this post


Link to post

100% compatibil nu e, iti dai seama... dar il fac meseriasii sa se potriveasca. Prinderea pe caroserie, la buson (ce surpriza), e ruginita... oricum trebuiau sa o refaca, o sa-i dea gauri potrivite. La rezervor nu stiu cat se potriveste, ca asta original e mai dubios... conducte metalice-furtun-rezervor. Acum o sa fie furtun Cielo-rezervor, e posibil sa pice bine la diametrul interior.

La tinichigerie mai au putina treaba, in curand ar trebui sa o duca la vopsitorie si la mecanica.

Inca nu am gasit amortizoare reglabile. Adica am gasit in teorie... in practica nimeni nu stie daca sunt intr-adevar. Sigur, sigur sunt Koni... dar costa o gramada de bani. In cel mai rau caz o sa iau stock, taie prinderea de sus si o sudeaza cu distantier.

Edited by Geo_ZGA

Share this post


Link to post

Si, din nou, au aparut si altele... Zilele trecute au ridicat-o pe elevator si au mai aparut si altele... incep sa fie din ce in ce mai multe portiuni mancate, pe care initial nu le-am vazut. Terosonul e tare ca piatra si acopera rugina din spate.
Se fac, dar... parca prea multe, incepe sa ma enerveze masina asta. Peste 1-2 ani va trebui sa inlocuiesc complet anumite portiuni

post-5454-0-40132200-1522487682_thumb.jpg

post-5454-0-95850400-1522487682_thumb.jpg

post-5454-0-49260300-1522487683_thumb.jpg

post-5454-0-13670400-1522487684_thumb.jpg

post-5454-0-94748000-1522487684_thumb.jpg

post-5454-0-91999200-1522487685_thumb.jpg

post-5454-0-49840000-1522487686_thumb.jpg

post-5454-0-95438600-1522487686_thumb.jpg

post-5454-0-12694700-1522487687_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Poate faci rost de o geamana careia ii cazu motorul dar cu sasiu/caroserie impecabila pe care sa faci transplantul. Asta pe cind reapare damblaua taiatului, sudatului. Ca idee ...

Altfel, sa n-aud ca tre sa dai chiulasa jos, ca-mi fac monutoru' franjuri ! :) )

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...