Jump to content
Sign in to follow this  
abarth_mcm

Cielo Executive 2003

Recommended Posts

Zgomotul e acelasi si in curbe.

Zgomotul la viteze f mici la sub 40km/h e insesizabil. Practic in oras nici nu imi dau seama de zgomot.

 

Am ridicat roata pe cric si intr-adevar parca la dreapta se aude ffff putin ceva diferit fata de stanga. Dar e aproape insesizabil..

 

 

Oricum, mie mi se pare incredibil ca rulmentul a tinut doar 7,000km...

 

@andreib : ai drepate cu ce zici ca pe elevator nu se auzea deloc. Eu am mai avut aceasta problema la citroen si nu se auzea nimic daca invarteam de roata, ci doar in timpul mersului.Si culmea se auzea grav in timpul mersului avand vibratii puternice, dar daca invarteam de roata nimic. Cand am dat rulmentul jos, avea vaselina, avea tot ce trebuie decat ca de pe o bila se luasera un pic cimentajul. oricum, rulmentul tinuse mai bine de 200,000km la citroen, fiind al masinii, asa ca.. Oricum, la capitolul bucsi, rulmenti, Citroenul BX pare mult mai bine facut ca Cielo.

 

On-topic: am gasit vreo 3 tipuri de rulmenti pana acum pt cielo:

 

-chinezerii: 45 RON

-nemtesti: 65 RON - din astia cred ca am pe masina

-SKF - 115 RON

 

Mai caut sa vad ce mai gasesc, dar oricum 99% voi alege SKF.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

De curiozitate, poate nu uiti sa postezi pe forum ce rulment aveai, dupa ce-l schimbi.

Share this post


Link to post

SKF e cel mai bun rulment pe care il poti gasi pentru cielo si merita diferenta de bani ;) Oricum e putin fata de alte masini, de aici si calitatea indoielnica la cei ieftini.

 

PS Sigur e banii aia? Eu atat am dat pe un skf de spate, fata ar trebui sa coste mai mult.

PS2 "nemtesti" aia erau cumva FAG?

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Stie ce spune DJ, am schimbat fata si dupa 60k km sunt super-ok!

Share this post


Link to post

SKF e cel mai bun rulment pe care il poti gasi pentru cielo si merita diferenta de bani ;) Oricum e putin fata de alte masini, de aici si calitatea indoielnica la cei ieftini.

 

PS Sigur e banii aia? Eu atat am dat pe un skf de spate, fata ar trebui sa coste mai mult.

PS2 "nemtesti" aia erau cumva FAG?

 

Da, atata am gasit SKF ul la pret. O sa cumpar zilele acestea. Si eu zic ca merita banii, chiar daca dai dublu sau mai mult.

Nu, nu erau FAG cei "nemtesti", parca Optimal..nu am retinut exact.

 

FAG e o marca ok, sub SKF, dar buna. Pe spate mi-am pus FAG.

.

 

PS: o sa fac poza la vechiul rulment dupa ce il schimb.

Share this post


Link to post

SKF coreea erau acum o luna la Focsani 90 ron.

Share this post


Link to post

Am cumparat deja:

 

SKF made in Italy - 110 Ron

 

Sambata il schimb. Acum il schimb la mester ca e frig afara si nu am presa dar data viitoare imi fac presa si mi-l schimb singur.

In iarna asta imi fac presa > :)

 

Am mai gasit si FAG, dar era made in Slovenia si era mai ieftin 60-70 Ron.

 

Oircum, cu chinezerii nu umblu si daca nu gaseam SKF luam FAG.

Sunt curios ce are pe masina acum. Au fost luati de la magazin Daewoo, dar nu am retinut marca atunci.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

De curiozitate, poate nu uiti sa postezi pe forum ce rulment aveai, dupa ce-l schimbi.

 

 

Zgomotul a disparut.

Am schimbat rulmentul.

 

Era made in Korea rulmentul pe care l-am schimbat, cumparat de la magazinul Daewoo.

Sper ca SKF-ul pus sa tina mai mult.

Share this post


Link to post

Am avut si eu FAG pe dreapta spate care m-a tinut fix un an (maxim 10.000. km) dupa care s-a dus cel exterior, cadea pilitura din el efectiv.

Acum mai depinde si ce roti ai pe masina si stilul de condus. Acum am skf. sa vedem cat tine si asta.

Ce e ciudat si impresionant in acelasi timp, pe stanga spate am koyo (made in uk) originali( din 2 punti si 4 seturi de rulmenti am ales 2 buni) si inca nu am probleme cu ei.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Acum ceva timp in urma am schimbat si eu rulmentul fata dreapta, am pus FAG, sper sa nu ma dezamageasca, de asta eram curios ce rulment a avut montat. Aveau si SKF in oferta undeva pe la 120 lei daca nu ma insel, sper sa nu-mi para rau de alegere, vedem in timp cum se comporta.

Share this post


Link to post

si FAG e marca buna.

Am folosit eu la Citroen si nicio problema cu el.

 

Legat de Cielo: nicio problema pana acum, pornire usoara chiar si de cand vremea s-a mai racit.Sunt f multumit de masina si nu regret alegerea facuta.

 

Am observat ca imi functioneaza si becul pentru lipsa/nivel minim lichid spalare parbriz. Nici nu stiam ca are becul asta si m-am trezit ca mi s-a aprins in bord de m-am si speriat :osanale:

Share this post


Link to post

Nu am mai scris nimic despre Cielo - dar nici nu am avut probleme la masina si nici nu am facut ceva spectaculos la ea(gen modificari, etc) - pt ca imi place sa o tin cat mai originala.

 

In alta ordien de idei: masina s-a ales cu 4 cauciucuri NOI de vara

 

Am mers tot pe marca Kleber care mi se pare avantajoasa calitate pret - e o marca low cost - dar parca peste Debica, Kormoran si ce mai exista pe piata la acest pret ( ma org: Kleber e doar cu o idee mai scump)

 

Pe fata am cumparat 2 jante aproape noi - deci pe fata am roti noi - am zis ca siguranta e inainte de toate.

 

Pe spate am pastrat jantele vechi pt ca erau in stare ok.

Cele pe fata mi s-au parut un pic atinse si nu avea rost sa le pun tot pe ele.

Share this post


Link to post

Revin dupa mai bine de 1 an in topic.

 

Saptamana trecuta am facut o mica revizie la caroserie in sensul:

 

-am curatat si spalat toata caroseria pe dedesubt - pe sub aripi + podeaua. Dupa spalare am observat ca in multe locuri pe lonjeroane si usor pe sub aripi vopseaua se cam dusese. Astfel ca:

-am curatat lonjeroanele de mica rugina superficiala. Am aplicat grund vopsea cu pensula neagra apoi dat o mana cu spray negru pt uniformizare si aspect mai mult

-curatat pe sub aripi si unde erau mici puncte de rugina am dat cu grund si vopsea gri + apoi dat cu spray de zinc unde era cazul. Pe sub aripile din spate am facut in totalitate. In fata doar in anumite portiuni

-am curatat toate conductele de rugina - apusera rugina pe toate - apoi la fel am grunduit si vopsit.

-podeaua nu avea pic de rugina si nici macar exfoliata vopseaua. S-a pastrat f bine si doar am spalat-o

-la exteriorul caroseriei nu am facut nimic pt ca nu am rugina sau vopseaua sarita la exterior.

 

Consider ca daca am facut acum operatiunile acestea, nu prea are cum sa imi apara rugina in viitorul apropiat. A fost mai mult o masura preventiva pt ca am indepartat punctele mici de rugina aparute pe dedesubt (mai ales pe lonjeroane)+ unde era exfoliata vopseaua am grunduit si revopsit. Acum masina pe dedesubt arata ca si scoasa din fabrica. O sa revin cu poze. Toate articulatiile masinii le-am curatat si revopsit in negru.

Munca a fost multa si destul de grea (pt ca am lucrat pe dedesubtul masinii) desi nu am avut nimic de reparat etc. Daca m-ar plati cineva sa fac operatiunile acestea pt cineva nu le-as mai face sincer.

 

As mai dori sa bag ceva in praguri..am auzit ca s-ar baga ceva cear+ulei...idei?

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Doar ceara pt caroserie, gasesti la magazinele de specialitate. Eu am folosit Novol la Matiz, insa am gasit si mai ieftina si mai buna - HB Body, pe Iuliu Maniu. F buna dar si f scumpa am auzit ca este cea de la 3M.

Ceara nu se combina cu ulei sau vaselina pentru ca nu mai adera la caroserie, asa ca o dai degeaba.

 

Dupa uscare ceara ramane uleioasa, dar si lipicoasa, este muult mai aderenta decat solutiile comuniste (vaselina si uleiul).

 

Bafta!

Share this post


Link to post
-curatat pe sub aripi si unde erau mici puncte de rugina am dat cu grund si vopsea gri + apoi dat cu spray de zinc unde era cazul.

 

As mai dori sa bag ceva in praguri..am auzit ca s-ar baga ceva cear+ulei...idei?

Daca asta a fost secventa, nu vad rostul spray-ului cu Zinc. Asta ar trebui aplicat direct pe tabla bine curatata de rugina. Peste grund si vopsea nu are nici un rost.

 

Ceara de cavitati este foarte buna, se aplica si in lonjeroane cu mare succes. Uleiul se folosea in urma cu 25 de ani, pe vremea aia nu gaseai in Ro ceara si alte produse dedicate.

Share this post


Link to post

Am dat apoi si direct pe tabla... Operatiune nr 2.. Nu a mai aparut rugina.

 

Am pregatit masina de iarna. Acum 1 an o facusem pe dedesubt (in special lonjeroane), insa am continuat si in acest an pt ca nu o facusem peste tot.. Usor la aripile spate incepusera sa apara rugina (pe nervura urcase cativa mm in sus). Curatat, grunduit si vopsit.

 

Am demontat de data aceasta si plasticile de la aripile fata. Aparusera rugina usor pe dedesubt la stalp. La fel, curatat si vopsit. Grav nu era, dar preventiv a necesitat o mica atentie.

Am pus si ulei in praguri.

 

Ce am mai schimbat in ultimul an:

-discuri: am pus TRW. Cele originale ale masinii se mai puteau folosi cativa zeci de mii de km, dar am vrut eu sa pun noi.

-placute fata: am pus ATE. Franarea s-a imbunatatit.

-pivot dreapta.

-macara electrica stanga fata. Vechea macara era cu probleme de ani de zile si nu mi se lasa pana jos

-oglinda interior. Pur si simplu s-a rupt de la parbriz. Noroc ca s-a rupt doar suportul oglinzii si nu partea lipota de parbriz

-oglinda exterioara stanga. Avea bratul crapat (cam 1/2) de cand luasem masina. In 3 ani insa nu s-a rupt.Am schimbat-o preventiv pt ca am gasit o glinda gri de pe o Nexia, cumparata la un pret decent. Doar ca nu e chiar aceeasi nuanta de gri, dar nu se observa decat daca esti f atent. Ciudat e ca oglinda de pe Nexia are bratul de reglaj interior usor mai mic.(e mai scurt adica)

-curele: AC si alternator. Pe masina erau cele originale, deci vechi de 11 ani. Le-am schimbat preventiv pt ca erau imbatranite. Plus am gresat rola de la AC.(desfacut acel capac de praf)

 

Pe viitor amortizoarele ar trebui schimbate. Masina e destul de rigida. Amortizoale nu sunt blocate, doar ca masina e rigida. De troncanit nu troncane nimic. Ce marca recomandati la pret decent? Originale GM/daewoo nu pun...deoarece am auzit recenzii proaste pt cele daewoo.

 

Intrebare legata de distributie: aceasta a fost schimbata de fostul propietar la finele lui 2010 la aprox 72,000-75,000 km si 7 ani vechime. Au fost schimbate si rolele atunci precum si antigelul. Pompa de apa insa nu.

Acum masina are aproape 112,000km.

Km parcursi in acest timp au fost facuti preponderent in afara localitatii (sa zicem un procent de 70-80%)

Cam cand ar trebui sa schimb distributia?

Parca daewoo recomanda 3 ani. Eu am trecut de 3 ani insa, avand fix 4 ani.. Km limita nu i-am atins, dar la vara ma gandeam sa ii schimba cureaua si rolele.

 

Am inspectat vizual cureaua de distributie si nu da semne deloc de imbatranire.

 

in rest, mi-am mai cumparat piese de Black Friday. Era reducere 30% la radacini on line si am luat cu 100 lei parbriz. Nu strica sa am de rezerva. A.. am luat.si toba intermediara cu vreo 85 lei parca. (asta chiar o sa o schimb in viitor)

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Legat de distributie, eu recunosc ca am schimbat-o pe cea originala dupa 9 ani, dar aveam doar aprox 50.000 km si cureaua arata ca noua. Teoretic la tine nu s-ar impune schimbarea (mai ales daca nu ai un stil de condus sportiv), dar motivul pentru care as schimba distributia daca as fi in locul tau e ca nu stiu ce tip de repere a montat vechiul proprietar. Ruperea curelei la DOHC e o treaba maxim de nashpa si daca cureaua a fost inlocuita cu o chinezarie (mai ales daca proprietarul e o persoana "price oriented" cum se zice la noi la corporatie), nu as tine neaparat sa fiu eu cel care ii face testul de anduranta. Daca ai Contitech sau Gates, nu cred sa fie probleme.

 

Ma bucur cand mai vad persoane care incearca produse ATE si sunt multumite. Eu le-am mai facut reclama pentru ca stiu din experienta ca sunt de o calitate excelenta.

 

Ce se mai aude cu bijuteria alba 1800?

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Am demontat capacul la distributie dar am uitat sa vad ce marca e cureaua… M-am uitat doar sa nu aiba crapaturi si nu avea deloc.

Da : si eu pot spune ca am o parere excelenta despre ATE. Intr-adevar produsele sunt scumpe, adica 140-150-160 lei pe o pereche de placute ATE std de cielo/ E mult in conditiile in care ferodo sunt la jumatate de prêt. Dar merita !

Iar discuri am pus TRW deoarece le-am gasit unele noi pe OLX la un prêt cam 60-75% din pretul de la magazin. Si asa a meritat.

Legat de amortizoare : ai idee ce marca ar fi buna ? Cum stai cu amortizoarele ? Le mine masina e mai rigida decat atunci cand am luat-o..

 

Fiat-ul 1800 e gata. Am circulat cu el in aceasta vara. O sa revin cu poze cand imi fac un pic de timp.

Share this post


Link to post

Din cate stiu, amortizoarele uzate iti fac masina sa se comporte ca o barcuta pe valuri, nu o rigidizeaza. Rigidizarea ar trebui sa ti-o dea arcurile, de exemplu daca le schimbi cu unele sport, deci am dubii ca schimbarea comportamentului masinii e cauzata de amortizoare. Eu la 75.000 km cat am acum le am inca pe cele originale, dar am si un prieten cu Cielo din 1995 cu 160.000 km si el tot pe cele originale le are si se pare ca nu dau semne de "barca". Acum depinde bineinteles cum si pe ce tip de drumuri mergi...

In ce priveste placutele ATE pentru Executive, vezi ca aici gasesti cu 110 RON.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...