Jump to content
Sign in to follow this  
Costi VLN

Daewoo Cielo 1995

Recommended Posts

raven84 da, ai inteles bine, aia am vrut sa spun .

nflt sa stii ca nu-i chiar placebo, eu am avut-o pe masina 3 ani si si-a facut simtita prezenta chiar din prima clipa.

am crescut viteza pe viraje cu cel putin 20km/h

masina se comporta altfel, acum dupa ce-a fost taiata este posibil sa fie doar placebodrive.gif

Share this post


Link to post

Hai sa lamurim ceva.Acel ''U'' sudat de mine nu e tabla,are cul putin 3-4 mm grosime.

Apoi,in legatura cu flambarea,mai degraba se va indoi de la acele 2 gauri prin care se face prinderea de suruburile flansei,sau din suruburile mari prin care se face prinderea intre bara si acele 2 urechi extreme,nici de cum nu va flamba din sudura.Plus ca nu exista forte atat de mari incat sa-mi indoaie mie bara,doar nu fac raliu sau macadam cu masina.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

nu exista forte atat de mari incat sa-mi indoaie mie bara,doar nu fac raliu-macadam cu masina.

Deci am intuit corect

important e că, după vopsirea în negru, va arăta fain în poze ...

:thumbl:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tocmai ca pe asfalt ai nevoie de mai multa rezistenta, nu pe macadam, acolo oricum nu ai destula aderenta. :) )

Dar fara suspensii sport si cauciucuri pe 235 si un motor care sa si impinga asa ceva .. oricum e inutila,

buna doar de aratat fraierilor pe forumuri care sa faca ..wooow.

In plus fortele alea undeva se duc, am auzit cazuri care la 2 luni dupa ce au pus asa ceva le ploua pe linga luneta :) )

  • Like 3

Share this post


Link to post

Pentru reducerea aplecării mașinii în viraje, datorită transferului de forțe ...

post-26350-021275800 1298800957_thumb.jpg

...sunt necesare: arcuri mai tari, mai scurte (se reduce înălțimea CG), cu amortizoare adecvate, și o bară de torsiune mai groasă (combate tendința de aplecare)

post-26350-033337300 1298801216_thumb.jpg

...strutbar-ul combate deformarea în timp (prin ''stress'' mecanic) prin ''închiderea'' complexului suspensii-cadru

...apariția de deformări în ''rama'' parbrizului/lunetei sunt rezultatul torsiunilor ''cutiei'' habitaclului (total instabil, de altfel) în cazul în care nu este ranforsată cu un ''roll cage''

post-26350-088196500 1298801747_thumb.jpg

 

...dar intrăm în discuții care depășesc cadrul!

Edited by nflt
  • Like 1

Share this post


Link to post

Dar fara suspensii sport si cauciucuri pe 235 si un motor care sa si impinga asa ceva .. oricum e inutila,

buna doar de aratat fraierilor pe forumuri care sa faca ..wooow.

 

Vezi ca Matizul are asa ceva din fabrica, la 50 de cai si roti de 155, si e foarte utila.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Inchipuie-ti ca stiu. Vezi si ce stabilitate are ca sa intelegi utilitatea ei. O rigidizare nu se face intre doua puncte.

  • Like 1

Share this post


Link to post

in fine, daca numa sa arete bine atunci este foarte bine ce-ai facut.

ARATA BINE :P 77000000.gif

  • Like 1

Share this post


Link to post

am crescut viteza pe viraje cu cel putin 20km/h

Daca imi pun 2 creste cu 40km/h?

 

La o masina cu suspensii de barcuta, cauciucuri cu balon mare si relativ inguste ma indoiesc ca bara aia de rigidizare are vreun fel de rezultate. E doar o bucata de fier in plus de carat de ici -colo.

 

In alta ordine de idei imi pare ca te-ai scarpinat cu dreapta in stanga: in loc sa modifici o nenorocita de ureche de prindere din plastic ai taiat, sudat si vopsit o ,,ocolire".

  • Like 1

Share this post


Link to post

Viteza de abordare in siguranta a virajelor poate creste cu 20kmh si "doar" modificand suspensia spate - ceva arcuri si amortizoare decente. Bara asta face ceva diferenta daca se monteaza niscai arcuri si amortizoare mai tari - pe fata. Altfel, utilitatea este reducerea vitezei cu care se intind fisurile pe parbriz.

 

Ma tenteaza asa ceva dar NUMAI impreuna cu arcuri fata de acceasi marca si tarie cu ceea ce am pe spate acum, si amortizoare tari (cel putin KYB). Cu arcurile si amortizoarele stock, probabil ca doar trosnesc usile ceva mai putin la viraje.

 

Cu riscul sa ma repet, Costi - e pacat sa pui arcurile si amortizoarele alea pe fatza. Nu vei simti mare diferenta, si masina nu va sta mai bine pe drum...

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am renuntat la arcuri sport din cauza drumurilor din Romania, un compromis bun la noi sunt arcurile standard, si niste amortizoare bune pe gaz, asta se va simtii mai bine ca orice bara, sau impreuna cu bara poate va fi si mai bine, nu am avut, nu stiu.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Arcurile pe care le-ai pus tu erau nepotrivite, eu nu am inteles daca sunt de espero sau de opel de fapt, si ti-am zis de atunci ca nu sunt bune: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/33823-jurnalul-meu/page__view__findpost__p__504026

Pentru a imbunatati mult stabilitatea unei masini de strada se coboara 3-4cm, se schimba amortizoarele daca sunt moi si se pun bari de stabilizare fata-spate groase, si fireste anvelope late cu balon mic.

Edited by Tommy
  • Like 1

Share this post


Link to post

Suspensie sport nu vreau,s-o mai cobor iar nu vreau,deh e singura masina si o folosesc zilnic.Jantele de vara au gume 195/50/50,ok zic eu.Arcurile pe care le-am ales sant ok,destul de tari,ca marca Killen Suedia.Am vazut masina lui Madkat,ce are montate astfel de arcuri si sant mai mult decat ok.Pe fata pun arcuri originale,GM,la fel noi.Amortizoare,pe spate am Monroe noi,pe fata pun Bilstei tot noi,ambele pe ulei.

Era o idee mai buna sa iau pe gas,insa acum le-am luate deja,drept urmare le voi monta.Or' tine si ele macar 2 ani,dupa care le voi inlocui cu unele pe gas.

Share this post


Link to post

Arcurile pe care le-ai pus tu erau nepotrivite, eu nu am inteles daca sunt de espero sau de opel de fapt, si ti-am zis de atunci ca nu sunt bune: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/33823-jurnalul-meu/page__view__findpost__p__504026

Pentru a imbunatati mult stabilitatea unei masini de strada se coboara 3-4cm, se schimba amortizoarele daca sunt moi si se pun bari de stabilizare fata-spate groase, si fireste anvelope late cu balon mic.

Orice arcuri sport ai pune, cand e drumul rau, nu prea e bine, si acum ca da primavara, si ce drumuri erau bune anul trecut, sunt rele. Solutia la mine a ramas arcuri standard cu amortizoare pe gaz, si gume 195/55/15, avand inainte 195/50/15 dar astea nu mi-au placut pentru ca fura prea mult la km, diametrul rotii prea mic fata de standard, daca erau pe 16 era altceva.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai Costi - fix asta spun - daca pui doar pe spate Kilen (cum am eu) se va imbunatati tinuta de drum, dar cat timp pa fata ramai cu marmeladele genuine gm, bara de rigidizare nu isi justifica existenta. E misto la cort, daca ploua rau, poti sa iti usuci lucrurile pe ea, dand drumul la motor. :D

 

Nici eu nu sunt adeptul suspensiei sport, din contra chiar. Insa exista solutii care duc comportamentul masinii aproape de cel pe care l-ar avea cu suspensii sport, dar fara dezavantajele acesteia. Sunt constient ca gume cu talon mic ar face o si mai mare diferenta - insa vreau sa merg in continuare relaxat cu masina.

 

Btw - de ce nu ai pus tabla la fel de groasa? Sau macar niste gusee, sa compenseze cat de cat tabla subtire... Oricum, nu arunca bucata decupata, sa poti "reintregi" prinderea, daca vei dori vreodata asta.

Edited by madkat

Share this post


Link to post

Madkat,ma repet,nu e subtire deloc acel U.Vei vedea cu ochii tai joi la intalnire,daca apari.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

Incerc sa vin - iti explic mai pe larg ce si cum in legatura cu modificarea barei ;)

Share this post


Link to post

Intre timp am reusit sa ajung la mecanic si sa pun piesele pe masina.Am montat arcuri fata GM,amortizoare fata Bilstein,flanse fata GM,amortizoare spate bilstein,capete de bara Meyle,arcuri spate Killen,conducte punte spate,cilindrii tamburi TRW-Lucas,inlocuit lichid de frana,aici am folosit OMW 5.1.Cu toate ca aveam amortizoarele spate noi,cele Monroe,maxim 2 luni,am ales varianta cu Bilstein deoarece sant mai dure,mai ferme.

Probleme intampinate,capetele de bara au fost cele originale,de 16 ani,nu au vrut sa cedeze deloc,am rupt si o presa-dalta.Nu am reusit sa le demontam,fiind nevoie sa le taiem cu flexul.Pacat de ele,erau inca bune.Acum tre sa fac si geometria.

Parerei,masina e mult mai rigida,amortizoarele sant dure,chiar tari.Fata abea pot s-o apas.Mecanicul mi-a zis ca amortizoarele sant pe gaz,dupa duritatea lor.Eu stiam sa-s pe ulei,oricum mai bine asa.

Ceea ce nu-mi place,masina e cam capra,inalta.Insa e ok tinand cont de ce drumuri de kkt avem.

Poze...

 

PS,Pivotii sant inca cei originali,din fabrica si nu au pic de joc.Tind sa cred ca sant nemuritori...41000000.gif

post-18944-068162200 1299489562_thumb.jpg

post-18944-005988900 1299489564_thumb.jpg

post-18944-036554100 1299489565_thumb.jpg

post-18944-068936200 1299489566_thumb.jpg

post-18944-092787200 1299489567_thumb.jpg

post-18944-060819000 1299489569_thumb.jpg

post-18944-071920400 1299489570_thumb.jpg

post-18944-092141200 1299489571_thumb.jpg

post-18944-088317500 1299489572_thumb.jpg

post-18944-025888400 1299489574_thumb.jpg

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

Chiar vroiam sa te intreb..daca e inalta de fata, poti pune o poza sa vad cum sta? DIn cauza flanselor de la amortizoare sta asa, tin minte ce intinse stateau cele vechi, si astfel cobora garda la sol.

Share this post


Link to post

Chiar vroiam sa te intreb..daca e inalta de fata, poti pune o poza sa vad cum sta? DIn cauza flanselor de la amortizoare sta asa, tin minte ce intinse stateau cele vechi, si astfel cobora garda la sol.

 

Uite asa arata.Cam cocostarc de fata,in sa e ok.Tinuta de drup e alta,zici ca e alta masina.

A,uitasem sa mai mentionez,am montat si rotile de vara...

post-18944-016997500 1299490415_thumb.jpg

post-18944-042577500 1299490416_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Se vede varsta masinii de la cat de ruginite sunt toate elementele suspensiei.

 

Acum 2 intrebari:

1. Amortizoarele fata vin tot cartus la cielo?

2. La amortizoarele spate nu ai mai putut desface surubul de la bucsa inferioara si ai sudat amortizorul pe bucsa veche?

Share this post


Link to post

Aia e rugina superficiala, nu afecteaza cu nimic, Sandero acum scos din fabrica, are fuzetele la fel de ruginite.

Share this post


Link to post

Se vede varsta masinii de la cat de ruginite sunt toate elementele suspensiei.

 

Acum 2 intrebari:

1. Amortizoarele fata vin tot cartus la cielo?

2. La amortizoarele spate nu ai mai putut desface surubul de la bucsa inferioara si ai sudat amortizorul pe bucsa veche?

 

1 Dap.

2 Nu am intampinat nici o problema,ultima oara am umblat la ele acum maxim 2 luni.Plus,fiecare imbinare,pe unde s-a umblat e inecata in vaselina si s-a umblat destul,aproape tot.La fel si in pasaje,usi,praguri,cadru motor,etc.,vaselina+ulei.

Edited by velican_costi

Share this post


Link to post

Bravo, imi place mecanicul tau, presa aia e exact scula descrisa in manual ;) . S-a chinuit ceva sa o faca probabil.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bravo, imi place mecanicul tau, presa aia e exact scula descrisa in manual ;) . S-a chinuit ceva sa o faca probabil.

 

Asa e,e un tip deosebit.Ti-am mai zis.Ca manopera a fost 320 lei,tot.Eu zic ca nu e scump,tinand cont ca s-a lucrat la masina de la 8 dimineata pana la 2 juma'.

Cat despre scule,are tot ce trebe.Si eu m-am mirat de presa.Uite poze mai detaliate.

 

 

PS,Daca raspunsul incomodeaza,se poate muta la ''Scule''.

post-18944-075642000 1299492563_thumb.jpg

post-18944-082813600 1299492564_thumb.jpg

post-18944-014523600 1299492566_thumb.jpg

post-18944-041080500 1299492567_thumb.jpg

post-18944-076470800 1299492568_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...