Jump to content
Sign in to follow this  
B-02-ERO

Modificare Frane Cielo

Recommended Posts

daca a auzit cineva si crede ca se poate...am un cielo 97 si nu prea sunt multumit de frane. Mi-a venit ieri o idee: tata are de la firma o solenza clima 2004 si franele sunt incomporabil mai bune. Ce ziceti> ma gandeam sa schimb discurile si tot ansamblu de franare de pe fata sa l pun pe cielo...se nimeresc oare, astept raspuns daca se pricepe careva.

Share this post


Link to post

Nu stiu...

Dar ce va zice "tata" cand va vedea ca a ramas fara frane la dacie??? :-$ b-(

Eu zic ca tot varianta de schimbare etrieri, discuri si placute este cea mai buna.

Eu le-am schimbat si este diferenta mare.

Share this post


Link to post

@Dante, si mie mi-a venit o idee: schimbul unor "piese" de la Loganul firmei cu cele de pe Cielo-ul meu. Dar era vorba de claxoane :D . In cazul tau vizate fiind franele eu zic sa renunti la idei de genul asta. Daca vrei frane imbunatatite incearca sa schimbi in prima faza etrierii cu unii de Lanos.

Cat despre "potrivit" sunt sigur ca nu se potrivesc :) .

Edited by EM!L

Share this post


Link to post

Salut...ziceti mi daca m am gandit bine la urmatoarea varianta: am gasit pompa de frana de espero la 1oo ron din dezmembrari si o s-o montez pe masina...Sper ca dupa aceasta operatie sa mi se mai miscsoreze cursa pedalei de frana adica sa tina mai sus...apoi o sa mi pun discuri(50 ron) si etrieri(150 ron) de espero pentru o mai prompa franare...am jante de 14 pe cielo din 97 si ma gandesc ca nu are rost sa mai adopt varianta cu etrieri de lanos...\

ce ziceti e buna varianta?...ms

Edited by dante

Share this post


Link to post
Salut...ziceti mi daca m am gandit bine la urmatoarea varianta: am gasit pompa de frana de espero la 1oo ron din dezmembrari si o s-o montez pe masina...Sper ca dupa aceasta operatie sa mi se mai miscsoreze cursa pedalei de frana adica sa tina mai sus...apoi o sa mi pun discuri(50 ron) si etrieri(150 ron) de espero pentru o mai prompa franare...am jante de 14 pe cielo din 97 si ma gandesc ca nu are rost sa mai adopt varianta cu etrieri de lanos...\

ce ziceti e buna varianta?...ms

 

 

chiar nu-si da nimeni cu parerea,,,ma intereseaza daca prin schimbarea pompei de frana se mai ridica cursa pedalei ?...La cielo-urile mai noi pompa de frana este aceeasi ca la celel vechi?

Share this post


Link to post

Nu e aceeasi pompa, e la fel ca pe espero la cele facute din 2000 incoace.

Se potrivesc franele de pe espero daca ai jante de 14.

 

Nu stiu daca ti se va scurta cursa foarte mult, pentru ca nu stiu in ce stadiu ai franele acum,

dar in plus sa ai grija mare cu piese second la franare, normal nu se recomanda seconduri unde e treaba de siguranta.

Share this post


Link to post
Nu e aceeasi pompa, e la fel ca pe espero la cele facute din 2000 incoace.

Se potrivesc franele de pe espero daca ai jante de 14.

 

Nu stiu daca ti se va scurta cursa foarte mult, pentru ca nu stiu in ce stadiu ai franele acum,

dar in plus sa ai grija mare cu piese second la franare, normal nu se recomanda seconduri unde e treaba de siguranta.

 

franele le am acum...dezastruoase cursa pedalei este foaarte jos!!!...Am schimbat acum cateva luni placutele de frana si s a observat o mica schimbare, dar acum sunt la fel. O sa incep operatiunea espero. Dar pe spate ce pot face, adica ce pot sa verific , pistonase ggarnituri ceva?

Edited by dante

Share this post


Link to post

Faptul ca ai pedala jos indica o problema serioasa a sistemului de franare: garnituri pompa terminate, aer in instalatie, lichid neschimbat de nspe ani, saboti spate nereglati/cu reglajul automat blocat etc. In cazul tau nu e nevoie de ,,tuning'' ci de o intretinere corespunzatoare a franelor. Am condus cielo gle care avea frane ok (daca faci abstractie de coeficientul de franare foarte redus pe spate). Oricum, cu orice fel de modificare nu vei avea frane extrem de sensibile ca la fiat/reno/pejo etc.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Am avut si eu senzatia de nesiguranta cu franele masinii mele,drept pentru care am schimbat etrierii cu cei de Lanos.Am pus si discuri Brembo de la nicubarbu.Pot spune ca e mult mai bine acum.Franeaza ferm si sigur,fara a solicita la fel de mult ca inainte pompa,efortul depus de picior e simtitor mai mic.Pe spate am lasat tamburii,nu ma intereseaza sa caut punte de Vectra cu discuri.Intr-un cuvant,se merita!

Share this post


Link to post
franele le am acum...dezastruoase cursa pedalei este foaarte jos!!!...Am schimbat acum cateva luni placutele de frana si s a observat o mica schimbare, dar acum sunt la fel. O sa incep operatiunea espero. Dar pe spate ce pot face, adica ce pot sa verific , pistonase ggarnituri ceva?

 

Lichidul de frana a fost schimbat vreodata?

Mai intai citeste subiectul cu probleme tehnice la sistemul de franare apoi cel de modificare.

Share this post


Link to post

sal

eu unul v-as recomanda discuri fata de nubira 2 care sunt ventilate (lanos ) si placutele hi tec coreene

si veti avea niste frane super

Share this post


Link to post

De nubira2 ori de lanos?

Share this post


Link to post
De nubira2 ori de lanos?

 

 

sunt aceleasi

Share this post


Link to post

am pus discuri si etriere de lanos...am fost multumit...dar as vrea ceva mai performant.

discurile de cielo coreene alea din 95 ai 236mm in diametru sau 256mm in diametru?

lanosul merge cu placute de matiz?

intreb pentru ca am gasit asta pentru palcute http://www.colina.ro/files/pastiglie.pdf

si asta pentru discuri http://www.colina.ro/files/OMP_discuridefrana_tuning.pdf

si as vrea sa le inlocuiesc.

Share this post


Link to post

Salutari la toata lumea.

 

As vrea,daca se poate,sa se traga o concluzie finala,referitor la inlocuirea sistemului de franare la Cielo coreean(discuri,etrieri,pompa centrala).Tot timpul vad ca mai apare cineva care e nemultumit de frana la ea,si se pierde ideea,s-a lungit topicul foarte tare si nu mai intelegi nimik(mi-au iesit ochii din cap de cat am urmarit topicul).

 

   Deci,pompa centrala de espero(asta e clar,sau poate nu);in continuare incep combinatiile:limitatoare de care?? de Espero?Vectra?Lanos?;discuri-etrieri,de care? Espero?sau Lanos?.In toate cazurile e clar ca trebuiesc genti pe 14".Eu,unul sunt total nemultumit de frane,si as vrea sa fac o schimbare capitala,adika daca ma apuc sa demontez,sa le fac pe toate o data sa-mi iau de-o grija,cu toate ca n-ar fi asa de indicat sa-ti intaresti sistemul de franare inaintea sezonului rece(te acomodezi mai greu cu forta de franare si e periculos pe zapada sau polei)

Share this post


Link to post

Intrebare: Daca pun placute de frana de firma buna si pastrez discurile originale se obtine o franare mai buna (mentionez ca acum placutele sunt originale si au 48 000km.)

Share this post


Link to post
Intrebare: Daca pun placute de frana de firma buna si pastrez discurile originale se obtine o franare mai buna (mentionez ca acum placutele sunt originale si au 48 000km.)

 

 

48000 mk? :o Da o fuga si schimbale au trecut de mult perioada cand trebuiau shimbate?Dacanu ma insel parca la 20000km se schimba.

Share this post


Link to post

Off topic! De ce sa le schimbi la 20 000 km? Placutele se schimba atunci cand ajung la limita admisa de uzura (parca 7 mm sau aproape de disparitia santului median). La unii pot merge si 100 000 km! Depinde de stilul de condus al fiecaruia dar si de materialul component al ferodoului. Eu personal le-am schimbat pe cele originale pe la 51 000 km si cred ca mai mergeau tot cam atati km insa, fiind dure, "muscau" din discuri. Deci nu se schimba fix la un anumit nr. de km ci cand acestea nu mai prezinta siguranta. Un aspect: utata-te in graficul de revizii la Cielo si ai sa vezi ca nici la 6 ani sau 120 000 km nu impun schimbarea lor ci doar controlul uzurii! :)

Edited by cris06

Share this post


Link to post

In general, placutele de prima echipare tin mult mai mult decit cele de schimb. Cu cele originale, la Espero si Cielo se ajungea usor la 50.000 km, in conditiile precizate de cris06.

 

Daca vreti, va dau acum, pe loc 3 branduri de placute fara moarte ... A, ca in timpul asta schimbi 3 seturi de discuri, asta e alta poveste ;)

Share this post


Link to post

Pai zi-le te rog, ca si eu vreau sa imi schimb placutele ...Si pana la urma cred ca imi iau originale GM !

Share this post


Link to post

Ing3r eu iti recomand placute Ferodo, urmeaza sa le schimb si eu ... la urmatoarea revizie :P

Share this post


Link to post
Daca vreti, va dau acum, pe loc 3 branduri de placute fara moarte ... A, ca in timpul asta schimbi 3 seturi de discuri, asta e alta poveste ;)

@ing3r: n-ai citit cu atentie ce ti-am scris, NU ti-ai dori pe masina nici una din cele 3 variante la care ma gindeam. Pentru binele masinii tale si al tau iti recomand Ferodo SL. Sint placute moi, te vor tine cca 30-35.000km (in conditiile in care nu stai tot timpul cu piciorul pe frina probabil vei depasi prognoza), eficienta frinelor este super buna, discurile sint in siguranta, in 100.000 km iti garantez ca discurile vor prezenta o uzura aproape nesesizabila. Per ansamblu, vei avea senzatia de tuning la frine ;) . A, n-am zis nimic de pret. E foarte rezonabil !

Share this post


Link to post

Eu mi-am pus Lucas. Sa vedem cum se comporta. Am avut ATE inainte.

Share this post


Link to post

Am remarcat :) . Nu pot decit sa te felicit, si tu si a doua nevasta veti fi multumiti ;) . O sa scapi de zgomotul ala specific la frinare si o sa iti imbunatatesti si eficienta frinarii la orice viteza.

Share this post


Link to post

Mai sincer franeaza bine. Insa astea erau 120 fata de 200 RON ATE.

Este un experiment, discurile fiind ate. La primul semn nasol schimb placutele cu ferodo :D .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...