Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Reducerea Consumului De Carburant

Recommended Posts

Satori, ori am nimerit pe topicul de caterinca, ori sunt eu (tare) greu de cap. Cum se poate sa ai alta turatie la aceeasi viteza, cu aceleasi cauciucuri/jante si fara modificari asupra transmisiei? Nu-s rapoarte fixe? Ca motorul poate sa traga mai greu/prost sau mai usor/bine la aceeasi turatie si aceeasi viteza, asta e normal 9sau, ma rog, posibil).

Share this post


Link to post

poate ii patineaza ambreiajul :D

Share this post


Link to post

M-am gandit si la asta, dar atunci crestea turatia pentru o viteza data, nu? :D

Share this post


Link to post

Daca rectitesti topicul asta, cap coada, o sa vezi ca, in principiu e caterinca.

Totusi, stie cineva ce volum de aer poate baga un asemenea ventilator?

Share this post


Link to post
Daca rectitesti topicul asta, cap coada, o sa vezi ca, in principiu e caterinca.

Offtopic:

Bine bre, si mie acum imi spui ?

 

On topic:

La un motor de 800cc, la WOT si la turatia de 6000 rpm, e nevoie de 40L/s de aer in aspiratie naturala.

Share this post


Link to post

Cred ca mai interesant ar fi undeva la hmmmm... sa zicem, abramburistic vorbind, 1500-2000rpm. Este clar ca 40L/s nu poate sa asigure jucaria.

Share this post


Link to post

Daca vrei AB stil & style, imparti la 4.

Share this post


Link to post

Bun asa. Acum cat da un fan de computer mai serios? Nu reusesc sa gasesc specs detaliate pentru asa ceva, se pare ca se fac pe genunchi.

Share this post


Link to post

Deci dupa ce se monteaza ventilatorul ala ambreiajul patineaza? :) )

Nu ma pot abtine sa nu ma tavalesc de ras.

Share this post


Link to post

http://www.titan-cd.com/eng/intel.htm Uite aici spec pentru multe coolere, dar majoritatea sunt mult mai mari. De obicei e dat airflow in CFM. M-as apuca eu sa calculez, dar din pacate chiar trebuie sa plec peste cateva minute.

 

Edit: in nici un caz ovi, era caterinca, evident. Era doar o ipoteza in care i-ar fi murit discul cam in acceasi perioada in care a montat si "elicea" aia. :D

Edited by JMu

Share this post


Link to post

off-topic

 

Bai, ce pana mea va abramburiti de capul vostru! Fara aprobare, fara copyright :)

N-ati citit cu atentie: turatia aia e de la ventilator. Nu ala pus, ci al masinii. Din cauza admisiei fortate a aerului (!?) motorul merge mai rece si... viteza medie a ventilatorului scade! Dixit :D

Share this post


Link to post

Airflow 52.44CFM

Ce naiba inseamna asta... il L/sec?

Share this post


Link to post

1484.93544 litri pe minut, adica 24.748924 litri pe secunda :-B

Share this post


Link to post

Hmmmm... deci merge!!! :D

Gata, am mai gasit inca o modalitate de a economisi benzina.

 

Sa incepem cu urmatoarea: acelasi ventilator, pe evacuare. Pareri?

Share this post


Link to post

La ce turatie?

Share this post


Link to post

o singura problema pe evacuare...unde il pui ca se topeste :D Sato pune tata turbina (vezi pe daewootech) ca s-au pus pe kalosuri, iar rezultatele sunt spectaculoase. sato vrea sa faca un fel de mini,mini,mini biturbo! :D

Share this post


Link to post

Dati-mi voie sa ma bag si eu in seama cu doua chestii.

 

1. Chestia cu apa pulverizata in galeria de admisie este adevarata. Din cate mi-a povestit cel care si-a facut cu mana lui pe o dacie asa ceva, principiul nu este al descompunerii apei in O si H. Apa iese in aceeasi formula chimica de la intrare. Principiul este ca apa e incompresibila si mareste raportul de compresie. In plus, benzina se aseaza pe particulele fine de apa de jur imprejurul lor, si se mareste suprafrata de contact dintre combustibil si aer, asa incat rezulta o ardere mai completa. Ambele fenomene conduc la cresterea puterii si reducerea consumului. Si este pe bune. Creste insa uzura motorului.

 

2. Chestia cu ventilatorul ... exista un dispozitiv care se numeste Turbonator, dar nu este turbina si nu baga aer fortat, ci este antrenat de aer. Iar la randul lui da aerului o miscare circulara care il face sa se amestece mai bine cu benzina si sa curga mai usor. Arderea are loc mai complet si rezulta un randament mai bun al motorului. Dupa unii este un pic de frectie la picior de lemn.

 

 

Cativa ani in urma am avut o dacie batrana. Era destul de puturoasa, nu prea mai puteam sa o reglez, la drum intins consuma 7L si in oras cam 10. Am gasit o aprindere electronica facuta la Iasi de un profesor si premiata la un concurs international, am pus niste bujii platinate cu distanta naturala de 1 mm, iar combustibilul l-am trecut intre pompa de benzina si carburator printr-o serpentina de cupru infasurata pe furtunul de racire gros de la radiator pentru a se incalzi si a se pulveriza mai bine (cred ca treaba cu serpentina a fost putina frectie la picior de lemn, dar a fost placerea mea). Rezultatul a fost o masina cu mult mai responsiva, cu un mers rotund si cu un consum de 6L in afara (la 90km/h) si 8 in oras.

Share this post


Link to post
1. Chestia cu apa pulverizata in galeria de admisie este adevarata... Creste insa uzura motorului.

Poti sa ne dai o explicatie sau o sursa credibila ?

Share this post


Link to post

Ba da! Bagi la fiecare litru de benzina, o jumatate de litru de apa, musai fiarta, racita si filtrata, eventual si cu un pic de Calgon, ca sa nu depuna calcar in injectoare! Si da-i bataie!

 

Acum, lasand mistocareala, chiar aveti impresia ca ideea aia e viabila? Oare n-o faceau altii de serie? A, am uitat de conspiratia (era sa zic constipatia) tarilor exportatoare de petrol!

Share this post


Link to post

@mircea> Se foloseste apa dist

 

@tolin_afc> Nu am explicatii,

Share this post


Link to post

Euggen, in prima parte a mesajului nu faceam altceva decat bascalie, ieftina ce-i drept. Ideea de a injecta apa in cilindri mi se pare o tampenie, pentru ca motorul ala nu va rezista mai mult de 100 de ore de functionare.

Share this post


Link to post

@mircea> Acum nu aruncati cu rosii in mine. Se foloseste apa distilata, amestecata cu alcool, nu stiu raportul de apa/benzina, dar este oricum mic. Era un motor pe carburator, iar apa era introdusa dupa carburator, direct in galeria de admisie. Stiu ca exista si studii in privinta asta. Ma interesez si daca mai aflu ceva va spun.

 

@tolin_afc> Nu am explicatii, doar faptul ca tipul a renuntat la instalatie dupa un an si a trebuit sa faca setul motor din cauza asta. Asta se intampla prin anul 198*, iar tipul era inginer cu un nume in orasul lui. Pot sa presupun numai ca apa poate crea emulsii cu diverse efecte. Tot asa se spune si despre GPL, ca spala de ulei cilindrii si segmentii mai mult decat benzina, reduce ungerea si creste uzura. Dar asta am auzit-o de la "soferi profesionisti", care uneori stiu ce vorbesc, alteori doar cred ca stiu ... parerea mea, no ofense.

 

Sunt multe gadgeturi care (cica) cresc puterea, scad consumul, fac masina mai silentioasa, mai vioaie, etc. De multe ori instalarea unui astfel de dispozitiv este insotita si de alte reglaje, macar ca e vorba de un schimb de ulei, de un filtru de aer, ceea ce aduce masina in parametri. Apare senzatia ca dispozitivul respectiv a produs minunea. Multe dintre ele se monteaza pe masini cu tehnologie veche. Am scris si eu in cateva locuri, dand datele masinii mele (euro 3, nu dacia), iar raspunsul a fost ca imbunatatirea performantelor este de 3%, desi in reclama promiteau până la 25%.

 

Singurele lucruri in care cred cu adevarat sunt imbunatatirea admisiei si evacuarii si chip tuningul, desi daca pui la socoteala cat costa toate astea pentru un 15-20% in plus, ajungi la concluzia ca mai bine iti iei de la inceput un motor mai mare. Daca vorbim despre adaugarea de turbo sau NOS, deja este altceva ... parerea mea.

 

Ceea ce am facut la dacia mea a fost mai degraba o readucere in parametri.

 

Tot pentru dacii pe carburatie, stiu ca exista in comert un economizor, care reduce consumul cu pana la 10%. Este o tablita fixa, decupata sub forma de elice, care se monteaza sub carburator. Mai precis, intre carburator si galeria de admisie. Are rolul de a da o miscare de rotatie amestecului, de pulverizare mai buna a benzinei, facand amestecul mai fin. Rezulta o ardere mai completa. Nu stiu ce efect are asupra puterii, fiind practic un obstacol pe admisie. Este un fel de turbonator made in Romania.

Edited by euggen

Share this post


Link to post
. Tot asa se spune si despre GPL, ca spala de ulei cilindrii si segmentii mai mult decat benzina, reduce ungerea si creste uzura. Dar asta am auzit-o de la "soferi profesionisti", care uneori stiu ce vorbesc, alteori doar cred ca stiu ... parerea mea, no ofense.

 

Chestia asta sa nu o mai spui la nimeni si daca mai auzi vreun "sofer profesionist" spune-i ca e falsa teoria asta.Gpl-ul nu ajunge in stare lichida in cilindrii ca benzina deci nu poate spala pelicula de ulei.

Singura problema de la gpl poate aparea la supape din cauza unui reglaj incorect si in mod frecvent la motoare gen dacia 1300 care sant concepute pentru a functiona pe benzina cu plumb.

Share this post


Link to post

Vin cu o propunere aplicabila doar la mers "linistit".

Consider ca atunci cand se merge pe autostrada sau cu o viteza de croaziera fixa, sa impunem ECM-ului (sau sa-l pacalim cumva) sa comande un amestec mai bogat in aer si mai putina benzina.

La Cielo exista un mic potentiometru pe undeva pe sub filtrul de aer din care se regleaza emisiile. Potentiometrul de reglaj al nivelului de CO2. Ala ajusteaza parametrii dupa care ECM-ul comanda amestecul carburant.

Acuma, daca ai amestec bogat in benzina, masina are "zvac", trage mai bine, exact ce-ti trebuie la demaraje, dar are si consum mai maricel si gaze incomplet arse pe esapament. Daca ai amestec sarac, mai mult aer (oxigen), arderea e mai completa (banuesc ca se incalzeste mai tare motorul dar asta nu conteaza), dar nu mai ai surplusul de putere la aceeasi turatie.

Pe autostrada ai putea merge economic. In oras acest economic deranjeaza.

Ma gandeam in prima faza daca se poate monta o mica rezistenta in serie/paralel cu acel potentiometru, montajul facanduse la rece, printr-un comutator accesibil soferului, sau la cald, comandat cumva electronic de un montaj derivator care ia semnal de la TPM si observa ca acea clapeta de acceleratie nu are variatii mari intr-o anumita perioada de timp si comanda schimbarea regimului de lucru.

La potentiometrul ala se pot face experimente doar undeva unde exista un analizor de gaze, unde se vad rezultatele clar, altfel nu vad cum putem jongla in jurul raportului de 14,7/1 cat este aer/benzina in mod teoretic (parca asta era, cu abatere de 2%).

N-am idee daca treaba merge la masinile cu catalizator (unde feed-back-ul de la gazele arse este mai pronuntat) dar banuiesc ca la o masina fara restrictiile impuse de catalizator se pot face reglaje mai multe.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...