Jump to content

euggen

Membru
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

About euggen

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Spark 1000cc
  • An
    2005
  1. Observ că celebrul beculţ galben se aprinde de multe ori când se schimbă benzina. Probabil la diferenţe mari între benzine, ECU se adaptează mai greu la cea nouă motorul merge prost şi se aprinde MILul. Am păţit şi eu la fel de mai multe ori.
  2. ... 2. Fără să vreau să fiu răutăcios, un raspuns mai simplu ar fi: puneţi şi voi un carton şi apoi veţi vedea. Efectul cartonului apare după ce se deschide termostatul. Apa fierbinte care trece prin radiator nu se mai răceşte la fel de mult pentru că nu mai trece aerul rece prin alveolele radiatorului. Motorul nu ajunge la temperatura de regim când se deschide termostatul, ci când ajunge şi toată apa din instalaţia de răcire la acea temperatură. Între cele două momente este o distanţă de câteva minute. Cândva am avut o dacie iar pe ceasurile de bord vedeam iarna, la rece, cum urcă temperatura apei la 86 de grade, după care, cand se deschidea termostatul scădea brusc pe la 80 de grade şi mai dura câţiva km până urca la loc. Mai multe explicaţii nu am, mă dau bătut. 3. Poate fi normal dacă atât a fost dimensionat sistemul de răcire, radiatorul mi se pare mititel.
  3. ... Nu am sistemul de racire defect. A fost singura dată de când mă ştiu când am prins temperatura de +40 de grade în plin câmp, nu se mai făcea schimbul de căldură şi, probabil atât este dimensionat sistemul de răcire. Cand m-am apropiat de Constanta, temperatura exterioară a scăzut la +35 de grade şi motorul nu s-a mai încins. Am putut să-i dau iar 140. A fost singura dată când a urcat acul. Niciodată în Bucureşti la 60 de grade. Nu se compară temperatura dezvoltată de motor la 4000rpm-constant cu cea de la 2000 rpm cu intermitenţe în Bucureşti.
  4. Ai dreptate, dar ... în vara anului trecut am prins 40 de grade pe tot A2, iar la peste 120km/h se ridica acul indicatorului de temperatura a motorului. La 140km/h se ridica cu 20 de grade (pi/9) peste zona normală. După ce am observat am lăsat-o sub 120km/h. Iarna asta am pus deja un plastic la radiator şi maşina se încălzeşte mult mai repede. Pe drumurile din Bucureşti indicatorul de temperatură a stat numai în poziţia normală. (Vorbesc despre altă maşină, Sparkul nu are indicator de temperatură a motorului). Plus, sistemul de încălzire al habitaclului reprezintă un al doilea sistem de răcire al motorului. Vreau să spun de fapt că este că mai periculos pentru motor să mergi cu 150-170km/h vara pe caniculă, aşa cum mulţi forumişti declară, când sistemul de răcire nu mai face faţă, decât să pui un carton în faţa radiatorului iarna. Şi pentru a nu se înţelege că acel carton este Ok în toate situaţiile, îţi dau dreptate din nou, şi spun că într-adevăr, dacă nu eşti atent, poţi să fierbi motorul. La drum întins nu este bine să acoperi mai mult de 2/3 din suprafaţa radiatorului, afară trebuie să fie în jur de zero grade sau sub şi e bine să ai şi indicator de temperatură.
  5. @wwillym - Mulţumesc pentru răspuns. Masina merge numai in oras, pe trasee de 5-8 km, rareori mai mult . Maşina se incalzeste semnificativ mai repede cu ceva la radiator şi dă mai multă căldură în interior. Într-adevăr, la drum întins nu este nevoie de obturat grila radiatorului decât dacă este ger mare, şi nu trebuie obturat mai mult de 2/3 din radiator, altfel nu se mai răceşte motorul.
  6. Nu vreau sa mai deschid un topic pentru o întrebare simpla. Spark-ul are doua radiatoare, unul pentru motor şi unul pentru AC, puse unul in fata celuilalt. Cel din spate are montat pe el un electroventilator. Puteti să-mi spuneţi daca acesta este radiatorul motorului? Vreau sa-i pun o aparatoare pe timpul iernii ca sa se incalzeasca motorul mai repede si sa dea caldura mai bine. Mulţumesc.
  7. Si eu am jante de aliaj, dar cand am pus pe ele cauciuri noi (tremura masina si nu mai echilibrau) am vazut la echilibrat ca 2 dintre ele nu mai erau de loc rotunde. Aveau o bataie cam de 1,5cm pe interior. Pe exterior nu se vedea nimic, dar pe interior erau varza. Le-am indreptat iar acum nu mai tremura nimic. Nu va bazati 100% pe tipul care echilibreaza, indiferent de firma. Am fost Şama şi ia durut în jantă, nici nu s-au uitat că este strâmbă şi mi-au luat 80 de lei. Apoi am fost la unii pe Expozitiei, si daca nu observam eu ca nu se invarte rotund, si apoi ca jantele sunt strâmbe, îi durea şi pe ei tot acolo. I-am pus sa le indrepte si strambau din nas, de parca banii mei nu sunt buni. Eu am mers cu setul original de Hankook coreene 65000 km. Nu ajusesem până la treadwear, dar erau vizibil uzate neuniform, exact cum spune si Dan55.
  8. Cam la cati km ar fi recomandata o curatare a injectoarelor - pentru o masina utilizata normal, mixt, si in oras si in afara?
  9. Intra mai mult de 35. De obicei se opreste singur in jurul lui 35. Daca mai insist putin intra lejer inca 1,5-2L. O data, dupa cei 35 de litri, am insistat si au intrat inca 8L (nu ma intrebati unde). Abia dupa 250km de mers la drum intins incepuse sa coboare acul indicatorului de benzina.
  10. 100% pe tronsonul Ploiesti-Campina, imediat dupa Ploiesti, asfaltul este ondulat in valuri largi care produc acea oscilatie sus-jos a masinii de pe la 100km/h in sus. Lasati masinile in pace. Pe DN2, dupa Urziceni spre Buzau si mai sus este un asfalt excelent. Daca si acolo tremura trebuie echilibrate rotile. Dar puneti mecanicul sa se uite cu atentie la jante sa nu fie strambe. Vorba unuia, "eu iti echilibrez si un patrat, dar tot nu poti sa mergi cu el".
  11. Nu este chiar de invatat masina. Frana se comporta destul de aberant. Daca apesi progresiv pedala, se comporta Ok. Daca ciupesti frana un pic mai tare, prinde foarte sus şi se blocheaza imediat rotile pe spate. Mi s-a intamplat de mai multe ori si am vazut ca mai multa lume se plange de acest lucru, nu numai in acest topic si nu numai pe acest forum. Chiar daca tinde sa fie un feature, dupa mine este un bug. Acel EBD ori nu-si face bine treaba, ori exista un reglaj defectuos din fabrica sau chiar din proiectare a distributiei fortei de franare fata-spate.
  12. Presiunea recomandată în pneuri este 2,1 la gol si 2,3 la plin. Am mers cu 2,1 pe fata şi 1,9 pe spate prin oraş. Am umflat apoi la 2,3 pt. ca sunt cauciucuri de iarnă. Într-adevăr se cam simt denivelările. Mă duc cu ea la service să văd ce vor face cu scannerul. Mulţumesc pt. sfaturi.
  13. Sparkul meu de 1L a început să consume cu găleata. În oraş ultimele multe consumuri au fost numai peste 10, iar ultimele 3 au fost de 11,5 şi peste. După revizia de 2 ani la 18.000 km cand am schimbat şi bujii şi filtre şi tot, au verificat şi timpii de injecţie şi avansul şi (spun ei) a fost Ok, am verificat personal şi presiunea in cauciucuri (2,3 atm) - a luat tot 11,5. Traseul prinde şi ore de aglomeraţie dar şi la ore libere: 7-8 km în 50 minute la dus şi 25 minute la intors. Fără tălpi, foarte puţin aer condiţionat. La drum întins a luat 7 (Bucureşti - Sibiu şi retur) cu viteze de 110-130 km/h pe autostradă şi sub 100 km/h în rest. După asta am făcut în mod expres un drum de 120 de km pe autostrada cu 100 km/h şi a luat 6 L/100km (7,4L la 124km). Nu am scris mai devreme pentru că am aşteptat să fac consumul şi după revizie, dar nu s-a schimbat nimic.
  14. Am Spark de 1L. Am avut probleme cu motoraşul atunci când l-am condus subturat, mai ales cu benzină cu CO mare (calamină, dat în nas, MIL aprins, consum mare). Problemele sunt mai ales la motoarele de 1L, nu prea am auzit să fie la cele de 0,8L. Sfatul meu este să mergi într-adevăr mai turat. Ideea este nu să bagi piciorul tare în pedală pentru condus sportiv, ci să demarezi normal, cu apăsare progresivă a pedalei de acceleraţie şi schimbare a treptelor undeva mai sus. În felul acesta nu creşte consumul. Uite cum fac eu: - las motorul să se încălzească 1 - max. 2 minute vara şi 2 - 4 minute iarna, cât să ajungă turaţia pe la 1000 rpm. - următoarele 2-3 minute merg fără demaraje tari, fără să trec peste 3000 rpm şi fără să scad sub 2000. - dacă o logănesc prin oraş singur pe şosea, schimb cînd ajung la 3000, niciodată mai jos şi în felul acesta pic peste 2000 rpm. - dacă merg cât de cât vioi schimb la 3500 - 4000 rpm. - dacă vreau să plec primul de la semafor schimb la 5000 - 5500 rpm şi sunt tot timpul în jurul turaţiei de cuplu maxim. - la drum întins schimb cu 1000 rpm mai sus decât în oraş şi aşa mă asigur că am demaraj acceptabil. Ca schemă de schimbat vitezele în oraş îmi iese cam aşa: 1->2 - 25 km/h 2->3 - 40 km/h 3->4 - 60+ km/h. În afara oraşului îi dau a 4-a pe la 70-80, în depăşiri pe la 90-100 km/h, iar a 5-a pe la 110-120 Km/h. Maşina nu consumă turată moderat mai mult decât subturată ai demaraj acceptabil şi reduci depunerile de calamină. Ca benzină, am folosit Petrom 95 şi 99+, OMV 95 şi 100, Mol 95 şi 98 şi deşi trage binişor, are tendinţa să dea în nas. Consumurile urbane s-au situat la motorul meu între 9-9,5L/100km, rareori spre 10. Deşi Tolin a recomandat de la început, mi-au trebuit aproape 2 ani să observ că motorul de Spark se împacă cel mai bine cu benzina de la Rompetrol. După revizia de 2 ani la care am schimbat şi bujiile am pus benzină Rompetrol 95 şi un aditiv ROM - Valve Cleaner cumpărat de la Cora şi motorul pare destul de fericit (i-am făcut şi un reset ECM + Idle learn. E bine să-l faci dacă schimbi producătorul sau cifra octanică). @ Mircea Intr-a 5-a la 80 merg şi eu cu Hyundaiul, dar la Spark nu recomand.
  15. Aduc stelele..:)

 

×
×
  • Create New...