Jump to content
Sign in to follow this  
tolin

Reducerea Consumului De Carburant

Recommended Posts

Ca energie termica se foloseste cea degajata de galeria de evacuare. O serpentina de Cu in jurul ei poate recupera mult. Randamentul motorului Otto nu cred ca trece de 50%. Apa + methanol (sa nu inghete) se aduce doar la temperatura de fierbere, restul se petrece la temperatura din cilindru.

Dar instalatia nu este simpla.

Pentru motoarele pe carburator am gasit o solutie mult mai simpla:

http://website.lineone.net/~da.cushman/misc/mannject.html

Share this post


Link to post
Nu, se numeste electroliza, si intradevar se face cu consum de energie. Daca tineti minte la scoala, la chimie, un vas cu lichid cu 2 electrozi prin care trece curent continuu, un + si un -, la unul sunt atrasi atomii de H, la celalt O.Nu cred ca la 80 grade poti sa acumulezi atata presiune incat sa vaporizezi macar apa(daramite descompus in molecule de O2 si H2), deci e un soi de picuratoare de apa in galeria de admisie cu efecte strict placebo.

Alo, moshu', electroliza este cu sarurile din apa, se separa sarea in Na si Cl nu apa in H si O.

Share this post


Link to post

bag seama ca nu numai eu jucam vaporase sau av :) ) :) ) :D ioane la chimie

Share this post


Link to post
Alo, moshu', electroliza este cu sarurile din apa, se separa sarea in Na si Cl nu apa in H si O.

Si dupa ideea ta cum se obtine H2 si O2 din apa? Fisiune?Vax albina, fisiunea se refera la atomii de metale grele(uraniu, plutoniu) si se obtine prin bombardarea cu electroni liberi ceea ce duce la descompunrea metalului in atomi de metale mai usoare plus energie.

Mai documenteaza-te si ai sa vezi ca prin electroliza apei distilate se obtine din apa H2 si O2.

Share this post


Link to post

Ok, mea culpa. Cu google am gasit asa:

 

Încercăm altfel: Convertim apa în hidrogen prin electroliză. Calculele arată că e nevoie de 1.3 milioane de KWh ca să produci echivalentul unui milion de KWh hidrogen. (Bioscience vol 44 no8 sept 1994 ) Adică ERoEI negativ.  1/1,3    Chiar dacă am reuşii sa îmbunătăţim performanţa enorm am ajunge în cel mai bun caz la un ERoEI uşor pozitiv.
(aici).

 

Deci se cheama chiar electroliza dar nu stiu daca este electroliza obisnuita (apa distilata nu prea conduce curentul).

Share this post


Link to post

DAca imi permiteti... cim vi se pare ideea adoptata la Toyota Pruis? ! motor OTTO 1,5l DOHC de 57kW + 1 motor electric de 50kW si 400nm... Consumuri? 5.1L/100 km urban ... Vmax 170 km/h 0 - 100 km/h in 10,9sec... Garantie la masina 100 000 km sau 3 ani si.. la sis motor + baterie + cutie + tot ce tine de propulsie ... 8 ani!!! Masina asta chiar ma pune pe ganduri... la ce preturi o sa ajunga benzina in cativa ani...

Oare o sa o aduca si in Ro???? ca ma bate gandul :D

Share this post


Link to post

Ideea e superba ca si aceea cu demaror/alternator/motor electric alternativ in 1 singur dispozitiv (3 in 1)dar e costisitoare. Cat costa masina, ca eu cred ca nu e tocmai ieftina. :scarpin:

Share this post


Link to post

I am shopping for a small car with the best possible fuel economy, and considered the Prius and Insight. However, when I "ran the numbers", I came to the conclusion that the Hybrid autos are not a very good economic choice in the US, at least as long as gas doesn't get too much more expensive. The Prius and Insight both cost over $20K, compared to only $11K for an Echo or $13K for a base model Civic. And the hybrid's fuel economy is only slightly better than that Echo/Civic. Bottom line is that the "break even" point, in terms of cost of purchase and cost of ownership doesn't happen until almost 500,000 miles (assuming gasoline of $2.00/gallon). Two other considerations: The proprietary battery pack in the Prius and Insight has a replacement cost of at least $3000, and the hybrid powertrain components, like the planetary gear box in the Prius, are much more expensive than in a "regular" car due to their very low production numbers. Second: as stated above, the fuel savings in the Prius don't pay back the high purchase price until almost a half-million miles, and how likely is it that a Prius can actually last that long without incuring major repair costs? In Europe, where gasoline is much more expensive than in North America, maybe hybrid autos are a better value. As long as the Echo stays priced at around $11K, there's just no way you can beat it for value, at least compared to an Insight or Prius at more than $20K. I just wish the Echo would offer factory cruise control.

Share this post


Link to post

In timpul acesta americanii si jnapanejii n-au stat pe loc si au facut generatoare electrice de ozon (O3) pentru injectia in galeria de admisie. Scaderea consumului declarata de ei este spectaculoasa. Din pacate solutia merge doar la motoare cu baterii generoase.

Share this post


Link to post

Nu ar merge si cu un "alternator" (sar putea sa ma insel, ala care incarca bateria, nu stiu de ce mi se pare ciudat acum cuvantul asta) generos?

Share this post


Link to post

Ma refeream la noi, astia mai subtiri, cu Tico si Matiz. Pentru ceilalti nu este problema. Generatorul consuma vreo 20A. Curentul asta e debitat de alternator, bineinteles. Totul este sa ai cu ce. Poate gaseste cineva un model DIY de generator de ozon.

Share this post


Link to post

aha, acum inteleg problema, oricum daca schimbi alternatorul sau diodele de incarcare, desi o sa traga putin mai incet motorul nu cred ca sunt probleme. Problema e sa gasesti cutia cu surprize.

Share this post


Link to post

Problema e daca suntem noi in stare sa facem un astfel de generator si poate ne iese un consum mai redus de Amperi, ca amorocanii nu-si pun probleme din acestea la uzinele lor pe roti. Numai scaunele lor incalzite si care se repozitioneaza pe setarile posesorului de cheie consuma girla. Nu vedeti ca se trece pe 42 V la baterie din cauza consumului exagerat de curent ?

Share this post


Link to post

Am citit cu atenţie tot ce-aţi scris aici, constatînd cu surprindere cã nimeni n-a oferit o soluţie concretã. Cu teoria sau visele nu rezolvãm nimic.

 

Personal, nu cunosc o metodã anume, nefiind pasionat de motoarele cu ardere internã.

Am dat, în schimb, peste un dispozitiv lãudat de mai mulţi amici, "pe drept cuvînt" - spun ei. Pare a fi altceva decît "FuelMax"-ul menţionat anterior.

 

Vedeţi-l şi voi şi apreciaţi dacã e doar un alt "gadget pentru papagali", sau chiar funcţioneazã: http://www.economax.ro/ .

 

Cheers all! :)

Share this post


Link to post

pare a fi metoda "magnetu"

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e aia cu "magnetu" :D . Dar am pus pe ticozaur o porkarie nemteasca, care se instaleaza pe exteriorul furtunului care baga benzina in carb, care modifica nu stiu ce kestii din benzina, ca tot asa ar mari cifra octanica si reduce emisiile poluante. Referitor la consum nu am observat nici o diferenta, iar cu privire la noxe nu m-a interesat > :) . Tot e bine ca nu am dat nici un ban pe porkarie.

Share this post


Link to post

bai, voi astia cu Tico sunteti de belea: tot respektu' pt masinile voastre.

dar la cat consuma un tico, ce vreti voi sa mai reduceti?

Share this post


Link to post

pai.. cum? nu stii reclama aia in care un nene se duce la benzinarie, ia furtunul de la pompa si ii scutura zdravan in rezervor, dupa care pleaca! Asa ar vrea toata lumea sa puna benzina... :tongue:

Share this post


Link to post

Nu prea aveam chef sa ma bag in subiectul asta ca nu sunt interesat de astfel de mililitri economisiti la consum, dar as putea sa dau cateva sugestii care sper sa va reduca eventual consumul.

Deoarece sunt pasionat de aviatie adica motoare mult mai puternice si cu consum foarte ridicat, am invatat cum se piloteaza un avion pentru a folosi eficient energia eliberata de motor fara pierderi prea mari.

In primul rand pentru a ridica un avion de la sol ai nevoie sa atingi o anumita viteza minima de decolare (care este influentate de diversi factori cum ar fi tipul avionului, greutatea, viteza vantului, temperatura, etc) intr-o anumita lungime de pista disponibila. Se regleaza amestecul de carburant atfel incat nivelul de carburant sa fie la maxim, se accelereaza apoi la maxim si se asteapta...Odata atinsa viteza necesara urcarii se trage de mansa si din acest moment e ca si cum ne-am afla cu o masina urcand un deal. Avand acceleratia la maxim asta nu inseamna ca vom urca "dealul" cu eficienta. Se reduce astfel acceleratia la un nivel de eficienta adecvat cu panta pe care o urcam. Pana aici nu am irosit nici un pic de energie.

Odata ajuns la nivelul la care dorim sa zburam constant, reducem inca odata acceleratia ca deja nu mai e nevoie de energie ca sa urcam nimic. Aici folosim doar inertia. E foarte interesant ca desi avionul zboara la altitudine constanta el face mici coborari de cativa metri pentru asi crea inertia suficienta pentru a pastra viteza constanta, apoi urca si apoi iar coboara.

La altitudine constanta se reduce concentratia de combustibil din injectie si de asemeni turatia. Avionul ruleaza astfel cu o viteza de 3 ori mai mare decat cea de decolare cu un consum de 3 ori mai mic.

Apoi urmeaza coborarea...La avion nu e nevoie de frana, trebuie doar redusa si mai mult turatia motorului ca acesta sa piarda altitudine si evident sa coboare. Dar daca avionul coboara ii creste foarte mult viteza. E ca si cum cu motorul aproape la relanti coboram cu viteza foare mare o panta foarte abrupta. Ca sa poata ateriza avionul trebuie sa aiba o viteza foarte mica, aproape egala cu cea pentru care motorul nu se opreste la o masina cand merge in treapta I aproape de relanti. Pentru asta foloseste inertia dar in sens invers. Se impotriveste caderii prin ridicarea botului. Motorul avionului la aterizare e Idle, toarce ca si cum avionul ar fi nepornit pe pista inainte de decolare si se franeza doar ridicand botul.

Daca totusi dorim sa marim viteza in acest caz nu vom folosi motorul, ci vom lasa sa intram intr-un picaj mai abrup pentru a creste viteza si vom folosi enertia creata pentru a urca la loc.

 

Ideea era ca eu conduc si masina intr-un fel foarte asemanator. Evident nu am pante peste tot in drumul meu, dar pentru a consuma eficient energia, ating frana foarte rar. Evident doar cand e strict necesar. In rest, daca doresc sa incetinesc si nu sa franez, fie ridic piciorul de pe acceleratie, fie introduc intr-o treapta inferioara...

Share this post


Link to post

Mai exista un disp. numit mecanism de roata libera.

Din amintirile mele stiu ca Trabant-ul avea asa ceva... Prin anii 80`inginerii de la VW au creeat un VW Polo cu care au stabilit cateva recorduri la consum.

Stiu ca era dotat cu un asemenea mecanism. :thumbl:

Share this post


Link to post

@TOPSER: Pai tradu-ne si noua in ce costa acest dispozitiv. Cel putin eu is foarte curios :scarpin:

Share this post


Link to post

Principiul transmisiei la Trabant este la fel cu cel de la bicicleta.

Share this post


Link to post

Cum adica, avea crichet ca la bicicleta? Pai atunci nu ar avea cum sa aiba frana de motor nu? Hmm, complex al dracului Trabantul asta :) )

Share this post


Link to post
Cum adica, avea crichet ca la bicicleta? Pai atunci nu ar avea cum sa aiba frana de motor nu? Hmm, complex al dracului Trabantul asta :) )

 

@andreib: Exact. Reduce consumul, intr-adevar, dar pierzi controlul tractiunii.

Share this post


Link to post

Deci in concluzie singura metoda de a face economie este si ramine GPL . :-?

Totusi mai sunt si alte metode ? Chiar nu se poate face ceva la salupa Espero sa consume mai putin ?

Ma gindesc totusi ca o Vectra A cu motor de 1.8 consuma cam 10% in oras eu sub 12.5% nu am obtinut cu Espero 1.8 ,diferenta sa fie setarea calculatorului ? totusi motoarele sunt cam la fel ,dar totusi sunt ceva diferente care duc la un consum mai mic la Opel , care sunt alea ?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...